Značkový eshop - Hilfiger, Boss, Gant aj.
Stránka 2 z 2 PrvníPrvní 12
Zobrazují se odpovědi 31 až 33 z 33

Doporučení na super designéra, který tvoří profi loga. Na ceně nezáleží.

  1. Izmirus > Jojo, určitě děláme věci trochu odlišně. Ale to je dané tím, že já ke všemu přistupuju trochu jinak, mnohdy divně. :)

    Jak říkám, já dříve také tvořil pro cílovku, takže jsem zastával to, že logo tvořím pro "klienty klienta". Ale po těch letech jsem zkrátka pochopil, že když se víc soustředím na toho klienta a vytvořím logo, které jasně řekne, kým je, tak pak tu cílovku osloví lépe. To, co říkáš, tedy co má logo komunikovat atd., tak na to samozřejmě myslím. To je vše součástí toho, kým klient je, takže to vše do loga patří.

    Tou megaslohovkou jsem chtěl říct, že spousta lidí vnímá to "líbí" a "nelíbí" jako povrchní estetické zhodnocení. Ale tak to obvykle není. Prostě jen klienty nikdo neučil artikulovat, co konkrétně jim na něčem nesedne a tak řeknou, že se jim to nelíbí. Ne protože je to zelené ani protože je to hranaté, ale protože z toho cítí jiné emoce a hodnoty, než jaké očekávali.

    Z mojí zkušenosti: téměř u každého projektu je jedna anebo dvě skici, u kterých mám nepopsatelně skvělý vnitřní pocit a prostě VÍM, že tenhle nápad přesně vyjadřuje to, kdo jsou a na to zadání sedí dokonale. A téměř vždy ta skica skončí v úzkém výběru anebo vyhraje. Vlastně čím je ten můj pocit silnější, tím je větší šance, že si klient právě tenhle nápad vybere, aniž bych ho nějak obhajoval. Často je to jedna ze stovky skic. Mohl bych poslat tu jednu, ale vím, že jsem se mohl mýlit a uchopit projekt jinak.

    Když pak tedy klient vybere právě tu skicu, tak je to pro mě zpětná vazba, že se mi podařilo zadání splnit. A jelikož se mi to stává už několik let pravidelně, tak zkrátka vím, že když klienti v takovém případě řeknou, že se jim tenhle nápad líbí a ostatní ne, tak tím skutečně neříkají jen povrchní "je to hezké", ale říkají tím mnohem, mnohem víc. Sami ani nevědí co přesně, ale na tom nezáleží, protože jim to logo sedne. A to je hlavní. A opět, z mojí zkušenosti, to logo jim pak chválí i cílovka.

    Web a auto jsou trochu jiné věci. :) Obojí jde nějak měřit, jde na to jít logicky, ale u loga logika moc nefunguje. Je to spíš o intuici a umění vystihnout to, co se má vystihnout. A pokud se to podaří, logo funguje. :)


    Citace Původně odeslal Wladass Zobrazit příspěvek
    Většina z vás by měla psát a ne dělat loga :D
    Vždyť já píšu. Mám za sebou už něco přes 3.200 hodin práce na knize. :) A odhaduji, že tak 800 hodin mě ještě čeká.

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Citace Původně odeslal lVlorf3us Zobrazit příspěvek
    Izmirus > Jojo, určitě děláme věci trochu odlišně. Ale to je dané tím, že já ke všemu přistupuju trochu jinak, mnohdy divně. :)

    Jak říkám, já dříve také tvořil pro cílovku, takže jsem zastával to, že logo tvořím pro "klienty klienta". Ale po těch letech jsem zkrátka pochopil, že když se víc jsoustředím na toho klienta a vytvořím logo, které jasně řekne, kým je, tak pak tu cílovku osloví lépe. To, co říkáš, tedy co má logo komunikovat atd., tak na to samozřejmě myslím. To je vše součástí toho, kým klient je, takže to vše do loga patří.

    Tou megaslohovkou jsem chtěl říct, že spousta lidí vnímá to "líbí" a "nelíbí" jako povrchní estetické zhodnocení. Ale tak to obvykle není. Prostě jen klienty nikdo neučil artikulovat, co konkrétně jim na něčem nesedne a tak řeknou, že se jim to nelíbí. Ne protože je to zelené ani protože je to hranaté, ale protože z toho cítí jiné emoce a hodnoty, než jaké očekávali.

    Z mojí zkušenosti: téměř u každého projektu je jedna anebo dvě skici, u kterých mám nepopsatelně skvělý vnitřní pocit a prostě VÍM, že tenhle nápad přesně vyjadřuje to, kdo jsou a na to zadání sedí dokonale. A téměř vždy ta skica skončí v úzkém výběru anebo vyhraje. Vlastně čím je ten můj pocit silnější, tím je větší šance, že si klient právě tenhle nápad vybere, aniž bych ho nějak obhajoval. Často je to jedna ze stovky skic. Mohl bych poslat tu jednu, ale vím, že jsem se mohl mýlit a uchopit projekt jinak.

    Když pak tedy klient vybere právě tu skicu, tak je to pro mě zpětná vazba, že se mi podařilo zadání splnit. A jelikož se mi to stává už několik let pravidelně, tak zkrátka vím, že když klienti v takovém případě řeknou, že se jim tenhle nápad líbí a ostatní ne, tak tím skutečně neříkají jen povrchní "je to hezké", ale říkají tím mnohem, mnohem víc. Sami ani nevědí co přesně, ale na tom nezáleží, protože jim to logo sedne. A to je hlavní. A opět, z mojí zkušenosti, to logo jim pak chválí i cílovka.

    Web a auto jsou trochu jiné věci. :) Obojí jde nějak měřit, jde na to jít logicky, ale u loga logika moc nefunguje. Je to spíš o intuici a umění vystihnout to, co se má vystihnout. A pokud se to podaří, logo funguje. :)




    Vždyť já píšu. Mám za sebou už něco přes 3.200 hodin práce na knize. :) A odhaduji, že tak 800 hodin mě ještě čeká.
    V prvom rade ti chcem povedat ze obdivujem tvoje usilie a skill... ale mam taky neblahy pocit ze prdis na to, kde sa ako logo bude zobrazovat, ci je to len moj pocit?

    Videl som ako na logu pracujes, ale uz nie dopady ako sa logo bude používať...

    riesis to? ci klient to nevyzaduje, tak na to prdis, alebo to robis, len neprezentujes?

  4. Díky za kompliment. Pokud jse o tvůj pocit, tak ano, je to jen pocit. Jak bych na to mohl prdět? Na použitelnost loga samozřejmě myslím. Pokud bys koukl do mého dotazníku, tak vidíš, že se tam ptám na to, kde se logo použije.

    V prezentacích to obvykle nezmiňuju, přijde mi samozřejmé, že logo vytvořím tak, aby bylo čitelné v takových velikostech, ve kterých se použije. Nicméně třeba v prezentaci Victoria ukazuju, že čitelnost testuju (nadpis Preliminary readability check).

    Totéž testuju u propracovanějších log, na které asi narážíš. Spousta lidí se bojí čitelnosti propracovaných log, ale já tu mám propisku s logem Karlovy Univerzity, které má půl cm v průměru a je několikrát detailnější než moje nejpropracovanější loga. Třeba logo Sypačka (ve verzi bez sloganu) se kdysi taky použilo na propisku a v pohodě.

    Samozřejmě propracovaná loga pak na propisce nevyniknou jako v jiných použitích, ale to je detail. Přijde mi, že designeři jsou jak posedlí tím, aby logo bylo čitelné úplně všude. I tam, kde to klient nevyužije anebo využije 1x za 5 let.

    Cílem je, aby logo mělo co největší efekt tam, kde se s ním bude pracovat v 99 % případů. Což je třeba webová propagace, tiskoviny atd. A tam jsou loga čitelnější ještě lépe jak na webu. Někdy se sám divím, když si loga tisknu třeba velikostí pod 1 cm a pořád jsou ostrá.. Nicméně v takových velikostech se ani nepoužijí, to si tisknu jen pro sebe.

    Takže ano, samozřejmě myslím na použití. Ale pokud se na logo hodí propracovaný styl, tak ho výrazně nezjednoduším (a tím nesrazím jeho efekt) jen proto, že se jednou jedinkrát může použít na špendlíkové hlavičce. Pokud se tak stane, tak logo upravím do speciální podoby. Je to běžná praktika. Stejně jako se musí logo trochu upravit, aby dobře vypadalo ve faviconě, tak může vzniknou zjednodušená varianta pro speciální použití.

    Třeba Donuter. který se výhradně využívá v barvách, se jednou použil i jednobarevný na malém cukříku (fotku nemám). A i u jiných log jsem vytvořil speciální varianty, ať už z hlediska barev anebo tvarů, ale v 99 % případech funguje to hlavní logo.

    Doba se mění. Loga už nemusejí být statická. Vygoogli si "responsive logo". Spousta velkých firem má detailní loga a k tomu ještě jednodušší. Třeba tady jsou nějaká známá loga. Je Walt Disney špatné logo jen proto, že je propracované? Ne, protože dominantní využití není v mini-velikostech. Pokud je to nutné, tak se prostě použije to zjednodušené logo.

    Vlastně nevím, jestli jsi narážel na ty velikosti anebo barvy anebo na co vlastně. Raději jsem to zmínil vše, abych předběžně odpověděl na další případné reakce. :)

Stránka 2 z 2 PrvníPrvní 12
Spolupracujeme: Jooble.org Hostujeme u Server powered by TELE3