Značkový eshop - Hilfiger, Boss, Gant aj.
Stránka 1 z 2 12 PosledníPoslední
Zobrazují se odpovědi 1 až 30 z 33

Doporučení na super designéra, který tvoří profi loga. Na ceně nezáleží.

  1. Zdravím,

    můžete mi prosím doporučit super designéra, který tvoří krásné loga?
    Že bude třeba dražší, to vůbec nevadí.

    Díky :-)

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
    Golden Way nabízí: Externí grafik na každý den
    Mailn.cz nabízí: Profesionální grafické práce
    Feelfree poptává: 3D Vizualizácia - Fitness
  3. Proč si to nedáš do poptávek? Zasíráš tu fórum nesmyslama. Nehledě na to, že jsi líný hledat.

  4. Můžeš definovat co myslíš třeba i dražší? Takto nevím zda ti doporučit někoho, kdo dělá za 10tis. nebo 100 tis. nebo ještě výše.

  5. Za nazev nabizis litr, tak za logo tipuju dva?

    A jinak:
    https://vachudatomas.cz/Doporucuji.pdf

  6. Za logo dám 1 000, 10 000 a klidně i 30 000, ale ten člověk mě musí přesvědčit!

  7. Tyhle kecy kazdej dodavatel miluje, tim zacni.

  8. 30 000 czk?

  9. Citace Původně odeslal filihole Zobrazit příspěvek
    Za logo dám 1 000, 10 000 a klidně i 30 000, ale ten člověk mě musí přesvědčit!
    Dejte si to do poptavek, od šitungu za 500,- po par desitek tisic Vam pristane cca 10-20 nabidek, pak si vyberete.

  10. Když je tu jednou za čas to téma logotvorba. Vůbec se v tom nevyznám... existuje tam také nějaký mechanismus jak ověřit kvalitu a efektivitu výstupu? Protože v UX/UI designu to ověřit lze. Dražší realizátoři většinou ví co dělají a klient může ověřit kvalitu výstupu pomocí celé řady analýz a testů. Může jednoduše říci zdali mu nový design pomohl nebo uškodil.

    Jde toto u logotypů vůbec nějak ověřit? Přijde mi to jako disciplína, kde kvalita výstupu je dost subjektivní pojem. A mnohdy logo za 500 kč se nemusí lišit od logotypu za 10k. Chápu, že ty drahé logotypy jsou především drahé kvůli logomanuálům. Předpokládám, že s logomanuálem je práce v poměru třeba 5% logo a 95% logomanuál, když musíš dělat 150 A4 s popisem použití.

    Tím pádem se nabízí otázka jestli není lepší si udělat vlastní research a poptat tvůrce jehož výstup se ti subjektivně líbí. V UI poptáváš přimárně člověka, který posune tvůj business tzn. udělá design, který zlepší konverze, whatever,.... tzn. někoho, kdo to umí. Myslím, že u logotypů neseženeš nikoho, kdo by ti garantoval, že ti logem posune business :DDD a jestli trvdí že ano, tak proto stejně nebude mít žádné data k ověření.

    Každý má svůj styl a pro každého ''krásné'' znamená něco jiného. Já znám z ČR jenom https://vachudatomas.cz/ jak psal Voda a https://izmirus.cz/

  11. Citace Původně odeslal streetcz Zobrazit příspěvek
    Když je tu jednou za čas to téma logotvorba. Vůbec se v tom nevyznám... existuje tam také nějaký mechanismus jak ověřit kvalitu a efektivitu výstupu? Protože v UX/UI designu to ověřit lze. Dražší realizátoři většinou ví co dělají a klient může ověřit kvalitu výstupu pomocí celé řady analýz a testů. Může jednoduše říci zdali mu nový design pomohl nebo uškodil.

    Jde toto u logotypů vůbec nějak ověřit? Přijde mi to jako disciplína, kde kvalita výstupu je dost subjektivní pojem. A mnohdy logo za 500 kč se nemusí lišit od logotypu za 10k. Chápu, že ty drahé logotypy jsou především drahé kvůli logomanuálům. Předpokládám, že s logomanuálem je práce v poměru třeba 5% logo a 95% logomanuál, když musíš dělat 150 A4 s popisem použití.

    Tím pádem se nabízí otázka jestli není lepší si udělat vlastní research a poptat tvůrce jehož výstup se ti subjektivně líbí. V UI poptáváš přimárně člověka, který posune tvůj business tzn. udělá design, který zlepší konverze, whatever,.... tzn. někoho, kdo to umí. Myslím, že u logotypů neseženeš nikoho, kdo by ti garantoval, že ti logem posune business :DDD a jestli trvdí že ano, tak proto stejně nebude mít žádné data k ověření.

    Každý má svůj styl a pro každého ''krásné'' znamená něco jiného. Já znám z ČR jenom https://vachudatomas.cz/ jak psal Voda a https://izmirus.cz/
    The Shape of a Logo Has a Powerful Impact on Consumers – Association for…

    Vsetko sa da otestovat a ziskat tak relevantne data... aj loga.

    Iste, nie za kilo

  12. To jsou jen takové obecné zvášty a není tam to na co se ptám. Pojďme jednoduše. Udělám logo vaší firmě. Jak změříte, že je dobré a efektivní?

  13. Citace Původně odeslal streetcz Zobrazit příspěvek
    To jsou jen takové obecné zvášty a není tam to na co se ptám. Pojďme jednoduše. Udělám logo vaší firmě. Jak změříte, že je dobré a efektivní?
    Nerobím to, ale keď už ...
    Povedzme, že zmeriam počet preklikov na to isté zacielenie, ale s iným logom...
    Ak sa nemýlim, tak dostaneš relevantne data toho čo potrebuješ vedieť... či?

    Tie obecné žvásty beriem. Ale keď vezmeš do úvahy, že tie štúdie skutočne prebehli, museli byť meratelné.
    Ak to dokážeš zmerať, môžeš to optimalizovať...

    túto prácu nerobím, ale zdá sa mi to logické

  14. Jop, je to možné. Jak říkám, já se v tom také neorientuju, tak proto se ptám.

    Přijde mi to ale jako utopie, že by reálně v česku někdo měřil efektivitu loga. Nikdy jsem to za ty léta neslyšel. A důvodem je dle mého subjektivního názoru asi to, že logo nějak zásadně nic neovlivňuje. Jasně nesmíš mít úplně shit logo, ale pochybuji, že jsou rozdíli mezi logotypem za 3 tisíce a 100 tisíc. Nebo jako jsou... to, že v tom za 100 tisíc je zahrnut 100 stránkový logomanuál. Ale myslím si, že je úplně jedno kdo ti ho udělá, rozdíl v tom nebude. Hledej někoho, kdo má prostě cit a jeho výstupy se ti líbí.

    U velkých projektů v UI designu se vše testuje. Udělá se nějaký výstup, prožene se A/B testováním a zjistí se data. Zjistí se jestli není celý nový design k ničemu, nebo se zjistí, že něco je potřeba upravit a se zjistí, že je to více méně v pořádku. Ale jen mě zajímalo jak to je u těch logotypů. Jestli tam je nějaká logika v procesu a nebo to je založené na povrchím subjektivním názoru zadavatele. To by spíše mohl odpovědět někdo s praxí.

  15. Tak hlavne logo samo o sobe je nic, je potreba vizualni styl a ten se zmerit hypoteticky da, ale obecne se graficky veci nedelaj s tim, ze automaticky zarucujou vyssi zisky, ale proste proto, aby to nejak vypadalo a davalo to smysl jako celek napric celym byznysem.

    Cenove pak vetsinou:
    - logo, vizual, manual = 50 %
    - licence = 50 % (plus navic za zahranici apod.)

    To se samozrejme u log za par korun neresi, smysl to ale muze davat, zalezi na ambicich klienta.

    Proces je mnohem slozitejsi nez u ux/ui, tam proste jedes podle sablony, ktera uz par let funguje, ty invence jsou pixelovy (nesrazim obor, ale je to remeslo, kde se vychazi z toho, ze vse se da zmerit, coz u loga a vizualu tak uplne ne), celkove se bavime o urcity mire kreativity a obsahlych resersi.

    Anebo udelas za par minut hezkej obrazek a prodas ho za mega (samozrejme s dopracovanym manualem), i to se stava.

  16. No chtěl jsem se dostat k tomu jak logotvůrci definují cenu své práce, když se tu šermovalo těma částkama. Protože v UX/UI, programování,.... se cena stanoví podle znalostí a schopnosti dodat nějaké efektivní řešení. Začátečník ti dodá podstatně horší výstup než profesionál. Opravdu to je až otázka typu zhorší/zlepší konverze. U těch logotypů to vnímám tak, že když najmu opravdu drahého profesionála nebo talentovanou holčinu z FB skupiny, tak ten výstup co se efektivity týče bude dost podobný. Oba udělají výstup, který má smysl a bude se mi líbit. Jedno logo bude stát 20k a jedno 4k (obě bez logomanuálu a vizuálu).

  17. To je klidne mozny, pokud se bavime jen o logu. Profik se pozna hlavne podle vizualniho stylu a jeho funkcnosti.

  18. Padlo tu spousty zajímavých informací, nicméně porovnáváte zde dva obory, které nelze vzájemně porovnávat, protože každý v rámci svých možností pomáhá řešit jiný problém.

    V praxi obecně platí u firem a projektů, že čím více se Vám daří, čím více rostete, nebo naopak, když začínáte a myslíte to s podnikáním vážně a chcete dělat vše profesionálně a kvalitně, o to důležitější pro Vás bude řešit to, jak se veřejně v rámci své klientely vizuálně prezentujete a k tomu slouží nejen logo, ale i samotný firemní vizual, firemní komunikace, ideálně komplexní brand.

    Čím úspěšnější projekt, čím více se Vám daří, tím větší potřebu a důraz budete klást na budování vlastní značky. (Dříve nebo později to přijde a a dojdete k tomu i bez odborníků, přirozený vývoj v podnikání.) V praxi se to dá v dlouhodobém horizontu měřit, efektivita, úspěšnost, zapamatovatelnost atd., ale to se řeší spíše u velkých projektů a velkých značek, kde v marketingu a propagaci, budování značky lítají miliony, to je trošku jiný level.

    Obecně platí, že ani nejlepší logo na světě Vám nezvýší prodeje, nezachrání firmu, nezlepší výrobek, službu. Logo není aktivním prvkem v rámci dosažení zvýšení prodeje, efektivity prodeje, k tomu slouží jiné marketingové nástroje, jako sociální sítě, reklama na Google, SEO, UI, web, eshop atd. Logo a vizuál pomáhají řešit jiné problémy a ve spolupráci s aktivním oslovením klientů funguje perfektně, ale jedno bez druhého v praxi vlastně nefunguje. Jakmlie všechno skloubíte dohromady funguje to perfektně.

    Je to častá chyba, kterou podnikatelé na počátku své cesty udělají, že často podcení sílu vizuální prezentace jak ve fyzickém, tak hlavně v online světě. Ty časy, kdy se všechno dělalo na koleni, to už dneska neplatí. (Tuhle chybu jsem udělal taky a to jsem designer, kovářova kobyla...) Vždy je nejdůležitější otázkou, čeho chce člověk ve svém podnikání dosáhnout a pak bych podle svých cílů, volil konkrétní řešení na míru. Je prostě blbost dát za logo 30 000 Kč, když budu mít malou kavárničku v Horní Dolní a naopak to nebude nedostačující částka, když budu chtít otevřít síť kaváren napříč Evropou, nebo v ČR.

    V praxi je obrovský rozdíl mezi levným logem začínajícího grafika, mezi logem, které tvořil nezkušený člověk a mezi logem, který tvořil profesionál, nebo profesionální agentura.
    Ono totiž logem to teprve všechno začíná, je to jako když stavíte dům a to logo je Vaší základovou deskou a když tohle podceníte, tak Vám následně celý dům buď spadne nebo bude chátrat. Logem totiž teprve všechno začíná, celá ta cesta, která pokračuje budováním firemního vizuálu a následně brandu. Co potřebujete a co pro Vás má smysl, to by jste měli konzultovat s člověkem, který problematice rozumí...

    Druhou otázkou často podceňovanou, je autorská licence, právní otázky loga, autorská práva, možnost ochranné známky. Třetí stránkou problematiky loga je jeho funkčnost v rámci firemního vizuálu, jeho funkčnost v rámci praxe, konkurence schopnosti, odlišnosti od konkurence, v rámci zkoušky času, jak dlouho vydrží logo inovativní a stále moderní, schopnost loga sjednocovat a budovat komunitu atd.

    Tohle jsou právě ty obrovský rozdíly mezi levným logem a logem, kde jsou ceny mnohonásobně vyšší. Další věc je praxe autora, která právě pomáhá všechny výše jmenované problémy eliminovat, protože už něco vytvořil a vychází z praxe, kde jsou právě výsledky měřitelné a může sledovat jak se jeho loga chovají v praxi a v reálném prostředí. Já osobně třeba zpětně svojí práci a loga sleduji, jak se chovají v praxi, kde jsou jejich slabé stránky a snažím se sledovat případné chyby, doporučovat klientovi řešení aplikace v praxi, další vývoj loga a vizuálu atd.

    Posledním rozdílem je samozřejmě kreativita a jedinečnost a pak samozřejmě selský rozum. Jakou práci ten člověk asi odvede, když dostane omezený finanční rozpočet? Kolik času tomu asi bude věnovat, jaké právní záruky mi asi dá, když mu dám rozpočet do 10 000 Kč. Respektivě, koupím za cenu Fabie novou Audi A6 v plné výbavě? Je to jako říci, že všechna auta jsou stejná, nejsou, je obrovský rozdíl svést se Fabií a nebo novou Audi A6 Avant, obě jsou auta, obě Vás dovezou do cíle, ale...

    Jak už správně napsal Vodička, logo je důležitou součástí firemního vizuálu, pokud vše sladíte dohromady, máte ideální základ pro podnikání. Můžete v klidu pracovat, aniž by jste se báli zdali je logo po právní stránce v pořádku, jestli vůbec bude použitelné v praxi. Ideální je, když se tvoří celkový brand, kdy vše začíná už u vymýšlení názvu, zde se zvolí strategie, příběh, následně se podle příběhové linie, kterou už vymyslíte na počátku u názvu, vytvoří logo a firemní vizuál, pak se naplánuje strategie a aktivní prodej a máte skoro vyhráno. Takže rozdíl mezi kvalitním logem, které bude funkční i v rámci vizuálu a to dlouhodobě a mezi "hezkým obrázkem" je sakra velký.

    Další věc je ta, že logo se nikdy nehodnotí na základě subjektivního líbí/nelíbí, ale na základě praktičnosti a funkčnosti, kde musíte skloubit všechny atributy dohromady, tak aby logo fungovalo.

    Co obecně tvoří cenu loga?
    - zkušenosti a praxe autora, agentury
    - renomé autora/agentury a mediální známost
    - kreativní nápad, myšlenka, příběh
    - právní problematika, autorská licence, právní záruky (Licence-územní omezení, časové, množstevní, úpravy redesign. Licence písma, autorská práva, možnost registrace ochranné známky mezinárodně, v ČR, Evropě atd.)
    - technická a praktická stránka věci, kvalita zpracování (Vektorizace, výstup dat, sledování chování loga v praxi, servis loga, redesign loga, dohled na správné užívání loga v rámci vizuálu atd.)
    - logomanuál v ideálním případě firemní vizuál (Nesprávně užívání loga poškozuje logo a jeho funkčnost. Logo bez vizuálu nemá efektivitu a potřebnou sílu. Buduje se dlouhodobě) Často není zahnuto v ceně.
    - renomé klienta, firmy (Čím známější objekt, firma, osobnost tím vyšší částka, tím větší dosah má logo, tím více je vidět v médiích atd.)
    - aplikace a použitelnost loga v praxi
    - efektivita komunikace, jednání s klientem, konzultace, servis

    Jak vidíte, těch rozdílů je spousty. Důležité je, že na trhu najde každý přesně to co hledá. :) Každé zboží má svého kupce a každý musí volit individuální řešení podle svých potřeb.
    Naposledy upravil Izmirus : 17.02.2020 v 10:08

  19. Hodně dobře vysvětleno. Díky ;)

  20. Dobre dlhodobejsie skusenosti mam so Sul. Aj loga, aj komplexnejsie veci. Doteraz vzdy aktivna komunikacia a ferova cena.

    Inak dizajnerov najde clovek v kazdej cenovej relacii mnoho. Je to skor prave o tom rozhodnuti kolko do toho chcem dat a co za tie peniaze cakam. Ak niekto ocakava za 1000 to iste co iny za 100 000, minimalne jeden z nich bude sklamany...

  21. V podstatě vše shrnul Izmirus. Pokud se na logo díváte z pohledu líbí/nelíbí, pak skutečně rozdíl, mezi logem za 1 000 Kč a 10 000 Kč, nemusí být žádný (akorát u levného loga je větší šance, že bude obšlehnuto z nějaké fotobanky).

    Ono už uvedené „…který tvoří krásné loga“ hovoří o tom, že budete hodnotit primárně z pohledu zmíněného výše, takže bych vám spíše doporučil vyzkoušet poptávkové služby typu topdesigner apod. Sice se zde profesionálové moc nevyskytují, pokud vůbec, ale někteří začínající designéři nejsou vůbec špatní a je velká šance, že získáte, co potřebujete. Bude to pro vás lepší, než oslovit nějakého renomovaného designéra, který s vámi s velkou pravděpodobností nebude chtít ani spolupracovat, když mu napíšete, že potřebujete „pěkné logo“.

  22. Izmirus se minul povoláním, neměl to být designér, ale copywriter!

  23. To není jenom o tom líbí/nelíbí. Klidně efektivita výstupu může být stejná u loga za 1k i za 10k. Nikdo nic nedokáže garantovat nebo změřit v tomhle oboru. Nebo ty snad dokážeš obhájit proč logo za 10k bude lepší než logo za 1k? Nemůže přijít borec a říct mám 20 let expů a navrhnu vám teď logo, které boostne váš business. Najdeš v pohodě člověka, který udělá kvalitní výstup za rozumné peníze. Nerad bych, aby to působilo, že obor nějak snižuji to vůbec není cílem, ale realita je taková, že Photoshop/Illustrator má dneska opravdu každý. Stačí se podívat na FB skupiny, je tu tisíce grafiků a problém je, že dost z nich umí výstup udělat kvalitně. Takže je to hard boj o klienta a loví se právě sníženou cenu.

    Je to tak jak napsal Izmirus. Připlácí se za exkluzivitu a připlácí ji většinou velké firmy, které to myslí vážně. Ale to je cca 1% klientů (možná méně). A nejvíce na tom stojí stejně tvorba logomanuálu/vizuálu firmy.

    takže bych vám spíše doporučil vyzkoušet poptávkové služby typu topdesigner apod.
    Já bych vám naopak soutěž striktně nedoporučil. Dlouhodobě to kritizuji a kritizuje to každý zdravě uvažující jedinec. Jasně, je každého osobní volba jestli se soutěže účastní, ale není to nic jiného než jen ždímání chudáků studentů. 50 lidí zrealizuje výstup z toho zaplaceno dostane 1. 49 lidí vyhodilo svůj čas oknem. Procentuální šance, že budete vybrán je zcela šílená. Nerozhoduje kvalita Vašeho výstupu, nýbrž subjektivní dojem daného poptávajícího (který má každý jiný). Takže pro zadavatele asi ráj, ale já bych nedokázal žít s pocitem, že mi někdo dělal práci a nedostal za ni zaplaceno. Pravděpodobně otázka morálních hodnot.

    Také, když poptáváte nábytek do domácnosti, tak si jej necháte vyrobit na zakázku od 20 firem, ale řeknete, že si vyberete jen ten, který se vám nejvíce líbí a ostatním nezaplatíte? To je asi utopie, že? Proč se tak děje u grafiků teda? Protože jsou hloupí a chodí do těch soutěží dobrovolně? Protože je zadavatel považuje za něco méně cenného a proto si dovolí poptávat x lidí najednou a zaplatit jen jednomu? Nevím... nebere mi to hlava.

    ---------- Příspěvek doplněn 17.02.2020 v 09:29 ----------

    Citace Původně odeslal Whispere Zobrazit příspěvek
    Izmirus se minul povoláním, neměl to být designér, ale copywriter!
    :DDDDDDD nikdy není pozdě na switch

  24. Citace Původně odeslal Whispere Zobrazit příspěvek
    Izmirus se minul povoláním, neměl to být designér, ale copywriter!
    Díky, ale jako copywriter bych se neuživil. Bych hodně rychle zhubnul, kdybych měl být placen za psaní. :D


    Streetcz

    Ta problematika je samozřejmě mnohem složitější a náročnější, to co jsem napsal, jsou vlastně jen základy a v ČR, strašně podceňované a často na to klienti doplácí, nejen finančně, to je to nejmenší.

    Kolik stojí kvalitní web na míru? Od 10 000 - 3 000 000 Kč? Kdo to vlastně ví? Jaká je správná cena? A takhle bychom mohli pokračovat.

    To je jako když se mě někdo zeptá, proč mě bude nový firemní web stát 50 000 Kč, vždyť je tolik levnějších nabídek. (Ano seženu i lacinější web do 20 000 Kč jak nic.), když si mohu sehnat nějakou šablonu a student mi to sesmolí za pár korun, nebo třeba Wix řešení atd. Proč asi? Protože nevím co s penězma? Ne, protože vím, že jsou to dobře investované peníze do vlastní firmy ještě k tomu. Jsou to změny k lepšímu, které mi zase pomůžou růst a zvýší mojí profesionalitu. Protože za ty peníze dostanu plně funkční, perfektní, rychlý web, s vlastním designem, SEO atd. Bude šlapat jak hodinky, tak jak to mám rád. Je to investice do mojí firmy, značky a to se mi vrátí několikanásobně. Já osobně na své firmě nikdy nešetřím, protože vím, že mi to vždycky vrátí několinásobně, než kolik do toho vložím. Ano prodělat investici a zkrachovat můžu vždycky, není to jistota, ale o tom podnikání je. Ten web i nové logo a vizuál si na sebe vydělají tolikrát, že i kdyby mě logo stálo 30 000 Kč, tak je to ještě sakra málo, v rámci toho, co s tím dokážu udělat a ovlivnit v rámci získávání dalších klientů. A to nemluvím o tom, že si buduji vlastní značku, do které investuji po celý rok peníze.

    Proč lidi chtějí kvalitu, proč lidi chtějí věci které fungují a otázkou je proč si lidi za tyto věci rádi připlatí, když všude kolem je tolik levnějších nabídek, ve všech oborech? :) Odpovědí je kvalita, funkčnost, profesionalita, odlišitelnost a unikátnost. Proč si klient koupí auto za milion, když tu samou práci přece udělá i ojetá Fábie za 50 000 Kč? Proč si někdo koupí ručně vyráběnou peněženku za 2500 Kč, když tu samou koupíte v Číně za 200 Kč? Proč si někdo koupí masivní kuchyň na míru za 300 000 Kč, když může mít papírovou z IKEA za 70 000 Kč? Protože si kupuje vždycky něco navíc, něco na míru, přidanou hodnotu, záruku, kvalitu, protože chcete svýma penězma podpořit někoho konkrétního...

    Jak říkám, pokud to klient myslí vážně s podnikáním a je doslova životně závislej na tom, jestli mu podnikání funguje a živý ho, tak se sakra vyplatí investovat do kvalitních řešení a je jedno jestli je to logo, web, seo, PR články, FCB, influencer, prezentace, prostory kde podniká atd. Konkurence je čím dál tím více a bude jí více, čím více bude propojeno globální podnikání, tím větší potřeba bude se odlišit a individualizovat svojí firmu a v tuhle chvíli právě funguje brand. Samozřejmě vždy se člověk rozhoduje podle priorit a podle toho, jak a čeho chce dosáhnout by mu měl dotyčný designer, webdesigner, obchoďák, manager, agentura poradit...

    Takže jak to mám já? Pro mě je firma životně důležitá, skončí firma, skončím já. Proč bych tedy šidil vlastní firmu, když jí chci dopřát to nejlepší v rámci poměr cena výkon? Je to přeci nejlepší investice do mojí firmy, do mojí budoucnosti. Podnikání nefunguje tak, že sedíte doma a celý svět přijde k Vám, i když jste dobří. Koupím si auto za půl mega nebo ty peníze vezmu a posunu svojí firmu na další level, mezi větší hráče, kde budou i vyšší odměny? Nebo zvýším svoji profesionalitu, důvěryhodnost v očích svých klientů? Vždy záleží na tom, jak člověk vnímá svojí firmu, své podnikání.

    Záruka v životě není, znám autory, kteří mají praxi i 20 let, ale jejich tvorba se zasekla někde v 90. letech a naprosto nestíhají aktuální trendy a technologické požadavky, ale klidně si za logo řeknou 40 000 Kč, protože přeci mají akademický titul, tak na to mají právo. A zase znám autory, kteří na sobě tvrdě makají, mají jenom pár let praxe a cenu mají poloviční a odvedou lepší kus práce, než člověk co si myslí, že něco umí a má 20 letou praxi. Praxe není zárukou, ale spíše je potřeba koukat na konkrétní výsledky a čísla v praxi, protože ty nikdy nelžou.

    Co se týče soutěží, tak naprostá většina jsou studenti, popřípadě grafici, kteří trénují a zkouší v soutěžích, co funguje a co ne. Někdo zase zabíjí volnou chvíli, když nemá zakázky atd. Je to spíše takový simulátor, jak si vyzkoušet v praxi třeba nové trendy, někdo chce zase porovnat síly atd. Za mě je lepší aby mladí grafici, zkoušeli v soutěžích a makali na sobě, než aby se flákali někde v hospodě. Každý nějak začínal, co si budeme říkat a kde mají získat jinak praxi? Přerovnávání šanonů někde v reklamce, se pro design nikdy v životě nenadchnou...

    Já jsem třeba také soutěžil na počátku, ale ta kvalita byla hodně mizivá, uměl jsem prd nic a učil jsem se, ale v rámci cen, dostačující. Nicméně to vedlo k tomu, že dneska se věnuji logotvorbě na plno, a chodím do práce s úsměvem, protože se každý den do práce těším. :) Takže jako trénink dobrý, stejnak musíte skicovat, tak ať je to ideálně na reálném zadání, ale profesionální kvalitu bych tam určitě nehledal a už vůbec ne právní jistoty. Ono to ždímání studentů, grafiků, copywriterů, právníků, programátorů, webdesignerů je tak nějak všude obzvláště v ČR, ale je pravda, že v grafice je tohle extrém...

    Konkurovat cenou u služeb na míru, je prostě kravina a ty lidi ohrožují nejen sebe, ale i klienta po právní stránce. Ve své praxi jsem viděl a řešil takové věci, že tomu člověk ani neuvěří, proto o tom píšu i knihu, aby lidi viděli co to v praxi obnáší a jaké komplikace to způsobuje, když se rozhodnou pro "levné logo". Kvalita, funkčnost, právní záruky, práce na míru něco prostě stojí a je naivní si myslet, že to dostanu v rámci pár tisícovek.
    Naposledy upravil Izmirus : 17.02.2020 v 11:03

  25. Ano, dává to smysl. A ono to je podobně i s tím webem s tím rozdílem, že kvalitní logo dokáže udělat mnoho lidí.

    Kolik stojí kvalitní web na míru? Od 10 000 - 3 000 000 Kč? Kdo to vlastně ví? Jaká je správná cena?
    Tohle lze docela přesně vykalkulovat. Klient přijde se zadávací dokumentací na základě které to kalkulovat lze. Určí se cíle a zvolí se řešení, technologie,... které jsou pro daný projekt vhodné. Souhlasím, že 95% klientům stačí šablona nebo web z nějakého builderu za pár korun. Já třeba osobně (asi budu vyjimka) klienty rovnou odkáži na nějaké takové řešení pokud vidím, že by se klientovi nevyplatilo investovat do webu na míru. Když se koukneš na tendry, tak ceny řešení od všech účastněných jsou dost podobné, protože to lze kalkulovat s relativně velkou přesnotí.

  26. Ano, dává to smysl. A ono to je podobně i s tím webem s tím rozdílem, že kvalitní logo dokáže udělat mnoho lidí.
    No, záleží, co konkrétně myslíte pojmem „kvalitní“.

    Jinak srovnání tvorby webů a log, potažmo vizuální identity, není moc přesné. Tvorba webů je hodně „standardizovaný obor“, kdežto u log žádné standardy nejsou. Ano, jsou zde jisté vlastnosti, které by kvalitní logo mělo splňovat, jako je nezaměnitelnost, nadčasovost atd., ale nepovažoval bych to přímo za nějaký „standard“.

    Web je jako moře za slunného, bezvětrného počasí. Občas se objeví nějaká ta větší vlnka, ale není jich mnoho. Kdežto tvorba log je rozbouřený oceán. :-)

    Měl bych ale také říci, že se tvorbě webů ani logům nevěnuji (věnoval jsem v začátcích, když jsem zjíšťoval, co mě baví). Věnuji se printdesignu.

  27. za sebe mohu doporučit Michala Svatoně https://izmirus.cz/

  28. Super výstupy má Michal. Určitě doporučím dále, když někdo bude poptávat logo. Možná jen co se webu týče. Ty reference jak jsou v bitmapě, tak jsou blurry as fuck a nepůsobí to moc dobře. V .svg je tam hodit by byl asi problém s tím, že by to mohli lidi stáhnout co? Možná bych alespoň udělal ty bitmapy ve větším rozlišení, aby to bylo sharp. Jen takový detail, sorry za OT ;)

    Tomáš je má ostré a vypadá to lépe https://vachudatomas.cz/

  29. Díky těm, kteří mě tu doporučili. :)

    Pokude jde o líbí/nelíbí vs. funguje/nefunguje, tak to taky klientům zdůrazňuji, když jim posílám první náčrty. Plus jsem tenhle pohled dlouho tvrdě prosazoval. Nicméně, musím říct, že můj přístup se v posledních letech změnil a už to neprosazuju tak, jako dřív a překlápím se na ten protipól.

    Zaprvé z důvodu, že (jak už tu padlo) efekt loga se fakt špatně měří. Spíše se provádějí průzkumy a zjišťuje se, které logo sedne cílovce více, ale jakmile je logo zavedené, tak už není s čím srovnávat. Tedy pokud se nebavíme o redesignu. Tam to srovnávat jde, ale redesigny jsou jen malá výseč, drtivou většinu tvoří nová loga. A u nových log se to prostě nevypočítá a nezjistí, jestli logo nemělo vypadat trochu jinak. Jednoduše protože je to nový byznys a cokoli víc než 0 Kč je úspěch.

    A i když vydělává fakt hodně, tak nejde zjistit, jestli tomu logo přispívá. Rád bych věřil, že to tak je, ale nemusí to tak být. Třeba to dobře míněné logo ty výdělky naopak brzdí. Člověk může mít obrovský zisk, ale ve srovnání s paralelním vesmírem, kde vzniklo logo jiné (a které by třeba většina odsoudila jako nekvalitní logo) může ten samý člověk vydělávat desetinásobek.

    Takže pokud logo vypadá, že bude fungovat, moc to neznamená. My logotvůrci můžeme stavět na předchozích zkušenostech, čerbat z best practices, ale pravdou je, že svět byznysu a marketingu je nepředvídatelný a kdejaké na oko nekvalitní logo může ve finále přitáhnout násobky lidí oproti tomu "kvalitnímu".

    Ale upřímně, stejně je klíčový byznys. Ano, logo je důležité, identita je důležitá, texty, přívětivý web a to všechno je důležité. Ale pokud na pozadí není něco, co přináší nějakou hodnotu, je to k ničemu, i kdyby logo a vše okolo tvořili světoví profesionálové. Naopak zajímavý byznys osloví i se špatným logem a identitou. Postupně jim to totiž někdo vytkne, oni se probudí a něco s tím provedou.

    Z těchto důvodů jsem si přestal namlouvat, že snad vím, jaké logo klientovi bude fungovat nejlépe. Kdokoli je přesvědčený o tom, že to ví, tak vás ujišťuji – nevíte to. Neví to nikdo. Můžete se snažit vytvořit technicky kvalitně zpracované logo, které splňuje zadání, ale to je vše. Faktem je, že neexistuje jedno jediné správné řešení, ale existují jich tisíce. Tisíce rozdílných log mohou klientovi přinést totéž.

    No a proto jsem se přesunul blíže tomu líbí/nelíbí. Dříve jsem každý krok procesu přizpůsoboval cílovce – aby to konečné logo oslovovalo koho mělo a takovým způsobem, jakým je mělo oslovovat. Dnes cílovku stále zohledňuji, ale jim logo nepřizpůsobuju. Teď tvořím tak, že nasaju zadání, pochopím KDO klient je a takové logo vytvořím. Pro někoho je to jednoduché logo (což je pro většinu designerů to "jediné správné logo"), pro někoho tvořím propracovanější a prokreslenější (ta mě baví více).

    Pointou je, že do loga otisknu osobnost / hodnoty / charakter klienta a pokud se mi to povede správně, tak osloví nejen ty, na koho klient cílí (protože na ty samé hodnoty slyší) ale i samotného klienta. To protože z loga cítí ten svůj byznys. A jelikož do byznysu lidé (téměř vždy) přenášejí i osobní hodnoty, tak v logu cítí i to, kým sám je. Dokáže se s tím logem identifikovat a rezonuje s ním. A to pak laicky zjednoduší do: "líbí se mi to", což beru jako echo, že je to správné logo.

    Jinými slovy, já k tomu "líbí" směřovat musím. Protože jedině naprostá spokojenost klienta mi ukáže, že jsem odvedl dobrou práci a do loga otiskl, co tam mělo být. Dokud se klientovi logo nelíbí, tak je to pro mě znamení, že se mi stále nepodařilo otisknout do loga takové hodnoty, jaké by klienta vyjádřily. Někdy je to dané i nepřesným zadáním anebo tím, že některé hodnoty jsou pro klienta tak důležité, že je bere za samozřejmost a do zadání nezmíní. Tudíž je do loga neodrazím, klient je nevidí a tudíž se mu logo "nelíbí". To už je jiná pohádka a obvykle se to vyřeší.

    Už končím. Chci tím vším jen říct, že líbí/nelíbí vůbec nevnímám jako špatnou optiku a naopak směřuju k tomu, aby se klientům logo líbilo co nejvíce. Není to jen o estetice. Každý z nás, když použije ta slova, tak za nimi ukrývá stovku jiných slov, jen třeba neví, jak je vyjádřit, ale přesto ví, že podvědomí mu to odůvodnilo a to je hlavní. Tudíž pokud slyším, že se klientovi něco líbí anebo nelíbí, tak vím, že to není jen povrchní odsouzení, ale že k tomu má nevyslovené důvody. Tudíž najdu jinou cestu.

    Zdůrazňuji ale že se bavím o NÁPADECH, ne o ZPRACOVÁNÍ. Kvalita loga je pro mě základ. Pokud chce klient nesmyslnou změnu, která by logo srazila, tak mu ji rozmluvím. Tam už nejde o hodnoty / charakter / osobnost. To vše se ukrývá v nápadu, který už pak zpracuji tak, jak nejlépe mohu a tak, aby se s logem dobře fungovalo na všech místech, kde se s ním bude pracovat. A když klient navrhne nějakou nesmyslnou změnu, tak mu vysvětlím, proč je to nesmysl a navrhnu alternativní ale použitelné řešení. Tam už si do práce moc mluvit nenechám. Ale pokud jde o hledání nápadu, tak jdu cestou líbí/nelíbí, protože mi zkrátka přijde nejlepší.

    Co mi změnilo pohled na věc? Nejspíš můj web. Asi 5 let jsem ho ladil tak, jak jsem si myslel, že bude nejlépe oslovovat cílovku. Dával jsem i na rady ostatních a na best practices. A relativně to fungovalo, ale na webu jsem se necítil "doma". Pak, díky impulzu jednoho člověka, jsem se vyprdnul na předstírání a udělal si web tak, jak jsem chtěl. Tak, aby vyjadřoval to, kdo jsem, moje hodnoty, můj přístup.

    No a bum bác, tenhle web láká několikanásobně více lidí, než ty předchozí weby a zároveň mi ho několikanásobně více lidí chválí. A hlavně se na tom webu, konečně, cítím jako doma. Cítím, že to jsem já. Zkrátka když se člověk prezentuje tím, co se mu fakt líbí, znamená to, že prezentuje svou autenticitu. A když ukážete autenticitu, tak oslovíte ty, kteří přesně tu vaši autenticitu hledají. :) Takže ve finále funguje lépe to, co se líbí, než to, co bylo navržené aby fungovalo.

    Hm. A to jsem chtěl zareagovat stručně. No nic. :D

    Citace Původně odeslal streetcz Zobrazit příspěvek
    Tomáš je má ostré a vypadá to lépe https://vachudatomas.cz/
    Mně to zase WordPress zostřuje víc než chci, takže je to zubatější. Ale asi lepší než blurry as fuck. :)
    Naposledy upravil lVlorf3us : 19.02.2020 v 17:44

  30. Všem děkuji za doporučení, moc si toho vážím.

    Citace Původně odeslal streetcz Zobrazit příspěvek
    Super výstupy má Michal. Určitě doporučím dále, když někdo bude poptávat logo. Možná jen co se webu týče. Ty reference jak jsou v bitmapě, tak jsou blurry as fuck a nepůsobí to moc dobře. V .svg je tam hodit by byl asi problém s tím, že by to mohli lidi stáhnout co? Možná bych alespoň udělal ty bitmapy ve větším rozlišení, aby to bylo sharp. Jen takový detail, sorry za OT ;)

    Tomáš je má ostré a vypadá to lépe https://vachudatomas.cz/
    Upřímně já bych ani žádný web neměl, kdyby ho po mě nechtěli klienti, abych se veřejně prezentoval, fungoval jsem i bez webu, ale když už ten web mám, tak chci aby to nějak vypadalo. Tenhle web je přesně to o čem jsem mluvil výše, šablona a jenom samé problémy a v konečném výsledku mě to stálo spousty dalších peněz v rámci úprav a toho, aby vůbec celý web fungoval. Ale to jsou zkušenosti, které člověk nabere až časem. Tenhle web jsem vlastně dělal jako prozatimní, aby tam něco bylo a nakonec už to cca přes 4 roky funguje. Teď už vím co chci, jak to chci, co na webu potřebuji, co je důležité a vím jak nový web postavit, tak abych byl spokojen. Těch referencí jsem si vědom a vlastně i dalších chyb, proto se bude dělat nový web, hezky od základu. Mě osobně se nelíbí ani web, ani moje logo, ale paradox je ten, že lidem a klientům se to líbí, takže v praxi to funguje, což je přesně to co popisuje výše Tomáš. :) Ale nejsme s tím maximálně, jak bych to řekl sladěn, proto to chci změnit. Tomáš má ten web vytvořený přesně na tom, jakou má cílovku, jaký tvoří styl log a jak se prezentuje.

    Jinak jak vypadá kvalitní logo a jak ho poznat to je taková filozofická otázka, nekonečná otázka. Protože logo podle mě v sobě skloubí jak marketingovou, tak uměleckou, vizuální stránku a tenhle faktor se těžko hodnotí, protože lidi budou vždy hodnotit subjektivně v rámci líbí/nelíbí. Krásně to jde vidět u velkých projektů, kde víceméně laická veřejnost logo a vizuál odsoudí, ale designeři plesají radostí a firmám ty loga, vizuály fungují...

    Jak je tedy možné, že logo, které je tolik nenáviděné v praxi funguje, nikomu se nelíbí, ale funguje? :) A o tom to je, logo má vyvolávat emoce, diskuze, může i šokovat a v tu chvíli už vlastně vytváříte propagaci a o to přeci jde být viděn. Jak je třeba možné, že něco tak negativního jako je Alzák, funguje tak dobře? Sice to není logo, ale strategie je vlastně stejná.

    lVlorf3us
    V některých bodech bych s tebou souhlasil, v některých si myslím, že nemáš tak úplně pravdu, ale to je možná už spíše o slovíčkaření, protože jak sám píšeš těch řešení, možných řešení je vždy několik a svět podnikání je obrovský a vše je možné. :) Proto třeba neuznávám, stejně jako ty, když lidi tvrdí, že jediné správné logo je to, které je jednoduché, respektivě minimalistické a ideálně typografické.

    Mohou fungovat jak ilustrovaná, tak minimalistická loga je pouze a jen na strategii celého brandu, jakou cestu si klient zvolí ve spolupráci se studiem, designerém. Ale nelze říci, že by se rozhodl chybně, pokud si vybere tu či onu cestu, protože v praxi fungují obě. Sám z praxe vím, že těch cest jak dosáhnout svého výsledku v podnikání je hned několik a neexistuje jediná správná cesta, universální pro všechn a všechny ostatní jsou špatně, protože takový je můj názor.

    Podle mě se logo nedělá pro klienta, nebo podle toho co chce klient, ale tvoří se podle toho aby fungovalo a splňovalo všechny ideální podmínky. Těma podmínkama myslím to, aby se nejen líbilo logo samotnému klientovi, ale aby fungovalo i v rámci cílovky, v rámci toho jak chce komunikovat se světem a co chce delegovat světu pomocí loga a vizuálu a pak samozřejmě by tu měla být část jako použitelnost v rámci vizuálu, praktičnost loga, čitelnost, aplikovatelnost v praxi, samozřejmě jedinečnost a právní ošetření věcí.

    Až když se splní všechny tyhle atributy, tak podle mě vzniká kvalitní a dobře promyšlené logo. Takže ano je méně efektivní tvořit logo jen pro klienta a zároveň je nevyhovující tvořit logo jen pro byznys. Pokud se tu bavíme o propojení klienta se svým podnikem, firmou, projektem. Podle mě je důležité najít střední cestu, která právě skloubí všechny tyhle faktory. Ale to je můj pohled na věc a problematiku a neříkám, že to je jediná správná cesta. :)

    A ano jak píšeš, není jen jedno správné řešení, fungovat může a nemusí vše, do té doby než se to vyzkoušíš v praxi. A pokud se splní všechny předpoklady, může projekt fungovat a vzniká pak tzv. ideální základ k podnikání. Ale pokud budu mít špatnou službu, špatný servis, atd tak mě ani nejlepší web s profesionálním logem nezachrání a zase jsou naopak firmy, které mají super služby, zboží, ale příšerný vizuál. Takže bych to shrnul tak, že je vždy prostor k vylepšování a ladění celého podnikání, od poskytované služby, zboží až po vizuální prezentaci.

    Neříkám, že líbí/nelíbí je špatné, jen tvrdím, že někdy prostě nelze zůstat jen u obyčejného subjektivního líbí/nelíbí, ale také brát v potaz praktickou a funkční stránku věci. Příklad mě se třeba hodně líbí Ford Mustang z 60.let a stejně si ho nekoupím, protože se mi tam třeba nevejdou dvě děti i s kočárkem a nákupem. (děti nemám) Naopak koupím si moderního kombíka, který se mi už tolik nelíbí, ale bude funkční a splňovat technické požadavky, které potřebuji v praktickém životě. :D A o tom, to podle mě je, skloubit jednu stránku věci, tedy to co se mi jako klientovi líbí a pak tu druhou polovinu a to je ta praktičnost a funkce. U webu třeba taky budu chtít aby fungovala nejen designová část, ale hlavně ta technická, a nechci aby jedno bylo na úkor druhého. Když architekt navrhne krásný most, designovku, která vyhraje spousty soutěží "na papíře" ale v praxi, to bude lítat ve větru, ze strany na stranu, protože technická stránka šla na úkor designu, tak je sice hezké, že to je krásné, ale není to funkční a o to jde. Jde o to, že by měl klient počítat a hlavně skloubit všechny výše jmenované atributy a je jedno jestli tvoří logo, web, katalog, nebo řeší výbavu kanceláří, firemní flotilu atd. :)

    Jinak s tebou souhlasím a rozumím tomu co píšeš, ale tady jde krásně vidět, že když oba dělají tu samou věc, tak každý ji vnímá a tvoří jinak a to je to, co je super. Dělat věci jinak, inovovat, používat fantazii, vlastní hlavu a hlavně po svém, protože to je největší konkurenční výhoda, kterou si člověk může koupit. :)
    Naposledy upravil Izmirus : 20.02.2020 v 09:10

  31. Většina z vás by měla psát a ne dělat loga :D

Stránka 1 z 2 12 PosledníPoslední
Spolupracujeme: Jooble.org Hostujeme u Server powered by TELE3