Prodej respirátorů FFP2 + Chirurgických roušek - Skladem
Zobrazují se odpovědi 1 až 9 z 9

Mají chytré Google nákupy smysl?

  1. Dobrý den,
    Mám eshop s cca 400 produkty ( s tím že je cca 40 druhů které se dělí na více velikosti a rozměrů).
    Reklamu mám jen na google nákupech a vše si nastavovala sama(musím přiznat že se v tom moc nevyznám) . Eshop jede od listopadu, od začátku roku mám 100 objednávek.
    Teď přemýšlím zda nastavit chytré nákupy, jaký na to máte názor?
    Děkuji

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Můžeš zkusit. U mě se neoplatily. Jak bych je nenastavoval, jen žerou budget a nic. Ale zase znám lidi u kterých fungujou dobře.

  4. Co máte za sortiment?

  5. Tesařské kování

  6. Čas = peníze. Pokud nemáte nikoho na PPC, sháníte, neumíte to nastavit, nebo nemáte čas na to se s tím drbat, tak bych to spustil. Lepší něco než nic. Jinak já to zkoušel v různých oborech za různých podmínek, též jsem to téměř všude vypnul a přešel na manuál. Také se mi to většinou nevyplatilo.

  7. Nevyplatí se skoro nikomu, kdo se v tom trošku vyzná. Výhodou je, že rovnou rozjedou dynamický remarketing, ten pokud nemáte, tak ho doporučuji spustit.

    Chytré nákupy se vyplatí tomu, kdo nemá čas 1x za týden mrknout do účtu a poladit alespoň bidy na produktové skupiny a na zařízení.

  8. To jsou zase hlášky... V Nákupech se hodně vyznám - ročně spravujeme cca 60 mil Kč v několika zemích a hodně z toho jsou právě Google Nákupy (protože pro eshopy už v podstatě vytlačily klasický search).

    Chytré Nákupy samozřejmě fungují, ale musí se splnit několik podmínek:

    -mít peníze na testování - obvykle to trvá 2-4 týdny, než se ta kampaň rozkouká a začne něco pořádného dělat

    -čím je eshop větší, tím rychleji a lépe to pak funguje (větší z hlediska návštěvnosti, protože ano, je v tom zakomponovaný dynamický remarketing)

    - je potřeba nastavit ROAS cíl někam na hraniční PNO a pak ho třeba jednou týdně postupně zpřísňovat, dokud nejsme spokojeni s návratností

    - je potřeba vyhazovat nekonverzní produkty z inzerce

    - ideální je doplnit chytré Nákupy s cílem prodej další kampaní s cílem potenciální zákazníci - buď ROAS nebo CPC (ROAS se opět zejména u malých eshopů nerozjede, takže je potřeba začít na CPC)

    Je hrozný bullshit, že je tahle kampaň blackbox a nejde s ní nic dělat - KWs tam nevyloučíte a zařízení nezoptimalizujete, ale dělat s tím jde spousta věcí.

    Pro eshopy s malou návštěvností/spendem je dobré pustit Smart Shopping s denním budgetem 100-200 Kč, nechat to učit a vedle mít spuštěnou obyč kampaň na CPC nebo ROAS.

  9. Proti tomu nic nemám, o té velikosti to je. Ono ať vezmeš tu chytrou, nebo ROASku a pustíš to na malý/střední shop, tak to funguje podobně, ale u ROASky se můžeš alespoň podívat, co se tam děje a udělat si obrázek o tom, proč to nefunguje. Často tam vídám naprosto šílené věci, co ten stroj biduje, ale u větších eshopů s obraty desítek, stovek milionů, navíc když už to je pár let zajeté, tak tam takové boty nedělá. Je to jenom stroj a ač je to Google, tak neumí vařit z ničeho, ale PPC-čkář co to má nakoukané to dokáže rozumně nabidovat.

  10. U nás to ten dynamický remarketing prasí. Navyšuje ceny konverze o 10-15%.
    Takže jsme po pár měsících přešli zpět. Víceméně se to musí rozsekat na dílčí části a ke každé části sortimentu přistoupit jinak.
    Vzhledem k 14-30 dennímu rozkoukání je to práce na rok než se začne něco dít za smysluplné peníze.

    Základ je zabíjet produkty a nebo je cíleně stlačovat na CPC nebo zařazovat jinam s jiným přístupem. Máme produkty, které dělaly 10% obratu adwords a přitom neměly konverze.
    Google si je oblíbí a pak je doslova sere všude kde nemaj co dělat.

Spolupracujeme: Jooble.org, Aximum - profesionální překlady Hostujeme u Server powered by TELE3