logo
12.02.2020 15:41
1
Hezký den,

měl bych dotaz na někoho, kdo řeší EKOKOM ve firmě - eshopu. Začínám se v tom trochu ztrácet.
Ale ve zkratce, co přesně máme uvést u variant:

A) Nakoupíme zboží v UK, přijde nám zboží v xx krabicích. Tyto krabice již dále nepoužijeme. Rozřežeme je jako vycpávky.

B) Nakoupíme zboží od dodavatele v ČR, přijde nám v krabicích. Opět krabice rozřežeme.

C) Nakoupíme nové obaly v ČR pro balení zboží, do těchto obalů zabalíme produkty a rozešleme po ČR.

Vše je vlnitá lepenka.

Je zde někdo, kdo přesně ví, co a kam se v hlášení uvádí?!

Co se právě děje na Webtrhu?

12.02.2020 19:00
2
a proč si nepřečteš návod na vyplnění hlášení, jsou tam i obrázky.

Ad B, )neřešíš pokud je zaplacen recyklační poplatek, dodavatelé by to měli uvádět na faktuře.

Ad A) je kolonka importovaný obal, ale není to jen karton, vykazuje se třeba v některých případech i etiketa. Co to je za zboží a v kolika kartonech to chodí. Jinak nejjednodušší je na Ekokom zavolat nebo se zastavit, holky tam jsou příjemné. Pokud to chceš osobně dělá se každé čtvrtletí bezplatné osobní konzultace v krajském městě.
12.02.2020 20:33
3
Pokud máš roční obrat nad 4,5 mio a uvádíš na trh víc jak 300 kg obalů ročně, tak se určitě podívej na stránky ekokomu. Mají tam vše přehledně popsané. Pokud podmínku nesplňuješ, můžeš to pustit z hlavy.

A) evidovaný-importovaný-průmyslový-zpoplatněný
B) evidovaný-nakoupený v ČR-průmyslový-zpoplatněný nebo předplacený (pokud zpoplatnil tvůj dodavatel, uvede to na faktuře, nebo ti dodá potvrzení)
C) vykazuješ jako výrobce/plnič obalu-pravděpodobně přepravní-zpoplatněný. Ty totiž nenakupuješ obal ale obalový prostředek, který naplníš a tím se z něj teprve stane obal.

A tím to teprve začíná. Musíš samozřejmě evidovat také každý jednotlivý obal každého jednotlivého zboží (sáčky, krabičky, papír, atd.). Vše musíš zvážit a zaevidovat. Eviduješ buď při příjmu nebo při výdeji. To je na tobě. My evidujeme při příjmu. Určitě na to musíš mít nějaký prográmek, jinak si to nedokážu představit.
12.02.2020 21:25
4
Tu evidenci při příjmu bych moc nahlas neříkal, máš uvádět uvedené na trh tj. při prodeji.Loni jsem jednu firmu odhlašoval a chtěli potvrzení, že veškeré dovezené zboží je již vyprodáno a tudíž zaplacen poplatek a pokud není prodáno neukončí smlouvu a argument, že bylo zaplaceno při dovozu nemohou uznat jelikož to je v rozporu se zákonem.