logo
29.10.2020 15:28
751
Původně odeslal Aleš Jiříček
ano,. nonsense, protoze to ze jsou bezpriznakovy opravdu neznamena, ze ti co se od nich nakazi budou taky bezpriznakovy, tomu taky nenasvedcuje vubec nic. Videli bychom ty narusty globalne uplne stejne jako kdyz nekoho nakazi priznakovej clovek... divny co
Tak nechapes, ze ne kazdy jde do nemocnice nebo na test a sedi doma nebo chodi se soplema a kaslem na nakupy, protoze citi, ze to je jen ryma z nachlazeni a mirny kasel?

Divny vid, taky si rikam. Jak je ksakru mozne, ze umerne poctu testu udelaji graf, kde je % nakazenych pres 20 a to jen tech co maji bobky a sli na test dobrovolne nebo nedobrovolne, ze je tam poslal nekdo jen tak, pro jistotu. Ty karantena je taky pofiderni, klidne muzes vybehnout ven, imho te nikdo nekontroluje a po 10 dni jses fit, non positive radoby :)

Co se právě děje na Webtrhu?

29.10.2020 15:33
752
tvl ty mas dost kamo... Cetl jsi vubec co jsem psal? To kolik lidi se nezachyti se uz davno testovalo v zahranici, naposledy cerstve slovensko... My vime kolik nezachyti testy zhruba, dostatecne presne abychom vedeli, ze nemame nakazenych 25% obyvatel... ty tvoje pocity si strc za klobouk, naucte se kurva poznat vas pocit od faktu... proste nemas pravdu, nemas to jak opdlozit... Ja ano... uklidnuj se cim chces, ale nesir ty bludy dal...
29.10.2020 15:40
753
Původně odeslal Aleš Jiříček
tvl ty mas dost kamo... Cetl jsi vubec co jsem psal? To kolik lidi se nezachyti se uz davno testovalo v zahranici, naposledy cerstve slovensko... My vime kolik nezachyti testy zhruba, dostatecne presne abychom vedeli, ze nemame nakazenych 25% obyvatel... ty tvoje pocity si strc za klobouk, naucte se kurva poznat vas pocit od faktu... proste nemas pravdu, nemas to jak opdlozit... Ja ano... uklidnuj se cim chces, ale nesir ty bludy dal...
Ale ty taky nemas fakta, nema je vubec nikdo. Zvysuje se pocet testu, zvysuje se % odhalenych a ta krivka proste jde furt nahoru. Ten vir tady s nami bude jeste roky a zadna debilni vakcina tomu nepomuze, ani lock down ani jine hovadiny. Proste skonci stejne, jako napriklad spanelska chripka.
29.10.2020 16:02
754
Mam docela dobra data abych mohl delat vcelku dobry odhady, rozhodne přesnější nez podle tvých pocitu...

Na tenhle prispevek sem si spolu s dalsima musel udelat pripominku za rok :)) to bude zabava
29.10.2020 16:06
755
Jako taky jsem zvědav, jak to dopadne a vrátíme se k tomu tady. Pak sem dej koment, ať mi to vyskočí.
29.10.2020 16:11
756
Původně odeslal Aleš Jiříček
Mam docela dobra data abych mohl delat vcelku dobry odhady, rozhodne přesnější nez podle tvých pocitu...

Na tenhle prispevek sem si spolu s dalsima musel udelat pripominku za rok :)) to bude zabava
Taky se ridis pocitem s grafu. Oba mame hypotezy. Rozhodne se vratime sem za rok.
29.10.2020 17:52
757
Aleš Jiříček:

"Nicmene porad nechapes pointu s tim Flegrem... Odhad je odhad, od skutecnosti se vzdycky bude lisit (vzdycky bude mit rozptyl +- X%)."

Pointu nechápeš ty. Jde o to, jak je to prezentováno veřejnosti (a proč). Pokud by Flegr opakovaně netvrdil, že to tak prostě bude a že už se s ním nedá nic udělat, tak to vůbec neřeším. Pokud to prezentuje tím způsobem jaký jsem citoval + přidává k tomu řeči o tom, že v ulicích uvidíme mrazáky na mrtvoly, tak je to už něco úplně jiného... a je zapotřebí to řešit.

"A tayk doufam ze az mi vyjde ten odhad s 10k, ze si sem prijdes pro vysmech stejne jako se tu snazis vysmavat ty nam :)"

Nějak si nevybavuji, že bych s tebou řešil nějaký tvůj odhad s 10k. Vybavuji si debatu o 10 % z 400 tisíc hypotetických aktivních případů.

Jinak to, co sem píšeš třeba o vakcíně, je pěkný příklad toho, co kritizuji:

U covidu mame na vyber, mame na vyber to prezit do vakciny a pak mit pokoj... - nikde není psáno, že pak budeme mít pokoj, to je teď aktuálně max. tvoje (a třeba Prymulovo) toužebné přání.
ze vakcina skoro jiste bude fungovat dlouhodobe - totéž jako výše, máš ale malé plus alespoň za to použití slova "skoro".
Atd.
29.10.2020 19:02
758
Jasne sem psal ze odhaduju 10k hospitalizaci za 14 dni a tys psal ze mi to nevyjde :) tak jsi me treba blbe pochopil, schvalne sem si to ted jeste přečetl abych tu nebyl za blba...

Jinak odhady s vakcínama jsou dost informovany, neni to zadny ze to nevime, mame docela solidni podklady. primarne to vychazi z posledni studie lidi infikovaných SARSem v roce 2003, proti kteremuz jim latky zustali 17 let az dodnes a stejne protilatky dneska funguji i proti SARS-CoV-2 ty viry totiz pouzivaji shodny protein na ktery protilatky reaguji. Je tedy vic nez dobra sance, ze vakcina bude fungovat dlouhodobe. Ve spojeni s nulovou mutaci daneho proteinu to vypada skoro jiste. Ano, vzdycky bude mala pochybnost, dokud to neprijde a nepotvrdi se to, ale tady to vypada opravdu dobre.

K Flegrovi se nutne uz vyjadrovat nepotrebuju. neřeším jak se vyjadřuje, resim ciste data ktera podava a ty od reality nijak zasadne vzdaleny nejsou. Dobrej odhad.

---------- Příspěvek doplněn 29.10.2020 v 19:09 ----------

Původně odeslal Oleg
Taky se ridis pocitem s grafu. Oba mame hypotezy. Rozhodne se vratime sem za rok.
Ne, ja se ridim dostupnymi daty, ty misreprezentujes graf a ctes z nej neco co v nem v zadnym případě neni... To je vcelku velkej rozdil

---------- Příspěvek doplněn 29.10.2020 v 19:12 ----------

Jinak dnesni cisla super, vypada to ze opatreni konecne zabiraj, chtelo by to sice vic a rychlej, ale konecne naky svetlo na konci tunelu. Snad jsem to nezakriknul.
29.10.2020 19:32
759
To vis, ze vypadaji super.

Podíl pozitivních testů na covid-19 byl ve středu rekordních 34,44 procenta. Laboratoře udělaly ve státní svátek 37 680 testů, o 9500 méně než v úterý. Nakažených, u kterých byl nový typ koronaviru potvrzen, bylo ve středu téměř 13 000. Dalších 6968 případů zatím přibylo ve čtvrtek do 18:00, což bylo o 543 méně než minulý čtvrtek do stejné doby. Na pokles ale mohl mít vliv středeční svátek.
29.10.2020 19:35
760
Vypadaj, i pres svatek nerostou uz tak rychle, to zpomaleni je videt i vsechny predchozi dny tenhle tyden, je to zatim malo, nemusi nic znamenat, ale sedelo by to casove, tak snad se budem moct za tyden radovat az to potvrdi cisla novy tyden... Uz to chce, uz vam to fakt leze na mozek...
29.10.2020 19:37
761
Jasny, jasny.
29.10.2020 21:12
762
A kdo je tady nasranej? Jen ty na nas, az to skonci, zas budes mit klid a muzes se zase zabublit. A pak prijde treti vlna na Vanoce, yaaay!
29.10.2020 22:06
763
Třetí vlna na vánoce nepříjde, to až tak v lednu. ;-) Pokud se jim teda nepodaří nouzový stav protáhnout až do jara…
29.10.2020 22:19
764
"petadvacitka" waiting room...
30.10.2020 08:06
765
Aleš Jiříček:

Jasne sem psal ze odhaduju 10k hospitalizaci za 14 dni a tys psal ze mi to nevyjde :) tak jsi me treba blbe pochopil, schvalne sem si to ted jeste přečetl abych tu nebyl za blba...

Psal jsem, že ti nevyjde to, že během nadcházejících dní se nahrnou do nemocnic ty desetitisíce lidí z hypotetických 400 000 aktivních případů. Jelikož přesně v tomhle duchu ses snažil "vysvětlit", kde všichni ti hospitalizovaní jsou, pokud v nemocnicích končí 10 % nakažených - nebo tedy 8 %, jak tvrdil "kolega".

Jinak odhady s vakcínama jsou dost informovany, neni to zadny ze to nevime, mame docela solidni podklady.

Ne, není to vůbec tak jednoduché. Právěže informací zatím stále máme velice málo. S309 je v současné době stále v klinických studiích a naše poznatky o ní jsou přibližně takové, že nevíme dokonce ani to, jakým přesně způsobem SARS-CoV-2 neutralizuje. Zdá se totiž, že nesoutěží s ACE2 o vazbu na RBD, ale váže se na jinou stranu než ACE2. Ale do téhle debaty se na WebTrhu fakt pouštět nechci, prostě je to běh na dlouhou trať.

K Flegrovi se nutne uz vyjadrovat nepotrebuju. neřeším jak se vyjadřuje, resim ciste data ktera podava a ty od reality nijak zasadne vzdaleny nejsou. Dobrej odhad.

Proboha, tak si to s tou realitou srovnej! Grafy na základě reálných dat máš tady: https://onemocneni-aktualne.mzcr.cz/covid-19
Od 12.10., kdy byl podíl hospitalizovaných 4,29 %, křivka klesá! A co se dívám, tak ke včerejšímu večeru je v nemocnicích -20 lidí. :) Znovu opakuji, dokonce i kdyby to nakrásně do konce měsíce ještě stačilo vyskočit na těch 10 000 (Flegrových, ne tvých), což je momentálně už opravdu hodně nepravděpodobné, tak by ta křivka musela vypadat úplně jinak a naprosto bys neměl nárok z takového grafu - při takto skokových nárůstech - nějak rozumně predikovat další vývoj. To jsi opravdu tak zaslepený svými fantaziemi o "masakru", že to nechceš vidět?

A hlavně zase nezapomeň konstatovat, že za to mohou nějaká opatření... zvlášť když ještě nedávno jsi tvrdil (stejně jako Flegr), že všichni ti lidi už nakažení jsou...
30.10.2020 08:39
766
Kde jsem kdy psal ze za neco muzou opatreni? Kde jsem psal jiny odhad nez 10k za 14 dni?

Hochu uklidni se trochu a přestaň si domyslet neco co lidi nerikaji. Co je to za nemoc snazit se nekomu nutit ze rika neco co nerika?
30.10.2020 08:50
767
Aleši, psal jsi toto:

stejen jako ty hospitalizace, kdyz uvazime ze ej 400k zakazenych, tak tech 10k nebo co ja vim kolik hospitalizaci bude odted odhaduju za necely dva tydny, protoze ty pripady co jsou ted se teprve zhorsi a teprve k ty hospitalizaci dojde se zopzdenim... nejde vzit ted cislo 400k a rict, hele ale kde jsuo ty hospitalizovani, kdyz jich ma byt 10% jakto ze jich ted nelezi v nemocnic pres 40k

Možná sis v tu chvíli nějak smíchal dohromady těch 10 % a 10k hospitalizací, ja fakt nevím, ale reagoval jsi na to, že při teoretickém počtu 400 000 aktivních případů by mělo být (při 10 % podílu) v nemocnicích 40 000 hospitalizovaných pacientů. To je zřejmé i ze zbytku toho textu (nejde vzit ted cislo 400k a rict, hele ale kde jsuo ty hospitalizovani, kdyz jich ma byt 10% jakto ze jich ted nelezi v nemocnic pres 40k).

Jak a proč jsi do toho zakombinoval odhad 10 000 hospitalizovaných za necelé dva týdny já fakt netuším, určitým tvým myšlenkovým pochodům (proč reaguješ na mou úvahu o 400 000 aktivních případech a zamotáš do toho tady tohle) bohužel nerozumím. 10k hospitalizací tu v debatě zmiňuji pouze v souvislosti s Flegrovým grafem a podle něj to má být do konce měsíce, určitě ne do necelých dvou týdnů.

---------- Příspěvek doplněn 30.10.2020 v 09:54 ----------

Aleš Jiříček dnes ráno: Kde jsem kdy psal ze za neco muzou opatreni?

Aleš Jiříček včera večer: Jinak dnesni cisla super, vypada to ze opatreni konecne zabiraj, chtelo by to sice vic a rychlej, ale konecne naky svetlo na konci tunelu. Snad jsem to nezakriknul.

No comment.
30.10.2020 09:28
768
ano, psal jsem, ze odhaduju 10k za 14 dni...

a ano, psal jsem vcera naprosto v zadny souvislosti s flegrem, ze si mylsim ze konecne opaterni maji viditelny efekt, ze ty si to spojis s flegrem a jeho odhady je tvuj problem, muj odhad 10k to nijak nemeni... proc by melo? to ze se to zpomaluje vubec neznamena ze to ted z fleku skonci...

Prestan s tema tvejma demagogiema prosim... Kdyz mi nerozumis, tak se zeptej, neutoc, nepredpokladej, nevkladej mi slova do ust.
01.11.2020 22:33
769
Osobní zkušenost s koronavirem našeho jednačtyřicetiletého čtenáře | 1. 11.…

>>Osobní zkušenost s koronavirem našeho jednačtyřicetiletého čtenáře

Níže publikujeme osobní zkušenost s nákazou koronavirem od jednačtyřicetiletého čtenáře Britských listů Vladimíra, jehož totožnost je redakci známa, nechce ji ale zveřejnit.

Upozorňujeme: Vladimír informuje, že lékaři nakažené nijak neléčí. Pozor: Během průběhu nákazy může dojít k náhlému a drastickému poklesu koncentrace kyslíku v pacientově krvi. Tento náhlý pokles kyslíku v krvi může způsobit smrt. Míru kyslíku v pacientově krvi lze lehce kontrolovat malým technickým zařízením, oximetrem, které by si pacienti měli opatřit. Stojí 25 amerických dolarů. Příznakem možného poklesu míry kyslíku v pacientově krvi je dušnost, neschopnost dýchat. V tom případě je nezbytné okamžitě volat sanitku. (JČ)

* * *

Vážení čtenáři Britských listů,

dovolte mně jako nemocí covid -19 nakaženému pozitivnímu pacientovi, který je už přes deset dní doma v Praze v karanténě, Vám nabídnout příběh svého zotavování.

Nemám ve zvyku obesílat redakce novin ani internetových portálů, ale nyní z vážných důvodů krize jsem se tak rozhodl učinit ve svých jednačtyřiceti letech poprvé.

Vystudoval jsem v Praze gymnázium a následně Filozofickou fakultu Univerzity Karlovy. Řadu let pracuji jako pracovník v sociálních službách v obecně prospěšné společnosti v Praze, která pomáhá s psychosociální rehabilitací lidí s vážnými duševními nemocemi, kteří jsou většinou pobírateli invalidního důchodu 3. stupně. Na fakultě jsem dříve vystudoval historické vědy a dodnes se z médií a odborné literatury zajímám o společenské dění, zejména českou a světovou politiku.

V tuto chvíli, neděli 1. listopadu 2020, kdy tento článek píši, prodělali nemoc covid-19 již před měsícem oba moji sedmdesátiletí rodiče, dodnes nejsou plně vyléčeni a já je již přes dva měsíce osobně neviděl. Před deseti dny onemocněla moje třiatřicetiletá manželka, která je z lékařské rodiny, přestože se této nemoci předem velice obávala a dlouhodobě od března dodržovala zvýšené hygienické opatření (ruce, roušky, rozestupy, omezení sociálních kontaktů a cestování pouze vlastním autem), přesto se neznámo kde a jak nakazila. Vše začalo jejím zánětem spojivek, silně červenýma očima, která pálila, následně se přidalo několikadenní velká zvracení, zimnice, pocity že doma je velké horko, že musíme ztlumit topení. Šla brzy na testy a byla zjištěna covid-19 pozitivní. I já jsem proto musel oficiálně do karantény, přestože jsem žádné příznaky neměl a následující den jsem podstoupil testy, které mě zobrazili jako negativního. Začal jsem mylně podléhat iluzi, že mám zvýšenou imunitu a covidem se nenakazím, protože mi vlastně vůbec nic není. Všiml jsem si jen, že mě občas na pár minut zaštípe zvláštně v kořeni nosu nebo mám na chvíli pocit „knedlíku v krku“. Tyto stavy rychle odezněly a já si říkal, že možná se o mě covid-19 pokouší, protože jsem vlastně uzavřen v bytě s nakaženou manželkou v „domácím kovidáriu“ ale já určitě zdravotně odolám. Manželce se týden vedlo špatně, zvýšená teplota, nálady pod psa, nechutenství, zvracení, zimnice, velké bolesti hlavy a zad. Sama říkala, že tohle nikdy nezažila a že rozhodně nejde o chřipku ani angínu.

Po týdnu jsem se náhle začal potit a začal během dne pociťovat silné únavy a vyčerpání, musel jsem si třeba na hodinu lehnout na gauč a vůbec se nehýbat, abych se cítil lépe. Začal jsem si rovněž měřit teplotu a byla kolem 38 stupňů stejně jako teplota manželky. Šel jsem druhý den na testy a ty mě zobrazily jako covid-19 pozitivního. Když to tedy zpětně okomentuji, byl jsem přes týden doma s nemocnou manželkou, první testy i přes to, že mě zvláštně štípalo v nose a měl jsem knedlík v krku mě zobrazily jako negativního a až po dalším týdnu pozitivního, když už jsem měl teplotu a únavy.

Pokud jde o léčení ze stran praktických lékařů, krom oficiálního uzavření do karantény a zaslání e-neschopenky zaměstnavateli neprobíhá vůbec žádné léčení. Můj praktik mi jen do telefonu sdělil po tom, co jsem mu ohlásil, že jsem pozitivní „no to máte teda radost“ a následně mi sdělil, že to jako starý lékař v důchodu balí, činnost praktika právě dnes ukončuje, ať na jeho telefon do ordinace zavolám za týden jak mi je a to že už bude v ordinaci nový pan doktor, který jen fajn a je z Moravy. Léčit se doma s manželkou tedy musíme sami, podle vlastního uvážení a životních zkušeností. Sdílet můžeme rady a informace s příbuznými a kamarády po telefonu. Všichni nám drží palce. To je optimistické, ale nám se dějí zvláštní věci, o kterých bychom se s Vámi rádi podělili.

To co zažíváme opravdu, ale opravdu není chřipka ani angína ani nic podobného co jsme do svých třiceti a čtyřiceti let zažili. Jde o zcela jinou nemoc, na kterou nejsme ze zkušeností zvyklí, kterou jsme nikdy neprodělali a která se chová zcela jinak.

Covid-19 u nás nemá kontinuální plynulý průběh v čase, čímž míníme, že u ostatních nemocí se člověk nakazí a jeho stav se předpokladatelným způsobem kontinuálně vyvíjí. Tedy třeba u angíny Vás škrábe v krku, smrkáte, máte teplotu, potíte se a ležíte. Berete léky a cítíte, kdy se Vám stav zhoršuje a kdy naopak pomalu zlepšuje. U těchto známých nemocí tušíte či ze zkušeností víte, že když budete dodržovat léčbu předepsanou lékařem, bude Vám pravděpodobně brzo lépe a za týden to bude za Vámi. Budete postupně cítit, kdy už nemoc odchází a budete kladně prožívat svoje zotavování a budete moci počítat s tím, že to brzo pomine. U našeho covidu tomu tak ale není! Každý den se nám dějí divné věci, které se na nás různě a jakoby nelogicky (nezvykle) střídají. Neděje se vše naráz, různě se to nepředpokládatelně střídá. Místy to vypadá, že už jsme zcela zdraví, cítíme se výborně a za pár hodin zas něco strašně silného negativního přijde. Psal jsem předevčírem kamarádům smsky, že už jsem z toho venku, že mi už nic není a cítím se výborně, ale druhý den na to jsem protrpěl strašně silné bolesti zad, které trvaly celý den a při kterých jsem nemohl vstát z postele nebo křesla a při vstávání jsem skutečně vykřikoval bolestí. Záda mě bolí i teď další den když píši tento článek, ale je zaplať pán Bůh už jen poloviční bolest co včera. Bohužel mám zkušenost s covidem a už vím, že zítra nebo i dnes se mi může začít dít zase něco zcela divného a nečekaného a tak už radši říkám, že musím čekat a uvidíme až za pár dní či týden jak mi bude. Jsem založením optimista a vím, že po téměř každé bouři přijde slunce a klid. Jenže když nyní přemýšlím o lidech, kteří jsou opravdu staří anebo vážně jinak nemocní a potká je to, co potkalo mě a mojí ženu, tak mě bere děs a hrůza, protože je mi jasné že to sami doma jako mi dva prostě nemůžou zvládnout. Tohle vykolejí zdravé mladší lidi a zcela je to psychicky rozhodí, protože je to setkáním s něčím neznámým.

Nechci se pouštět to spekulací, kterou znám jen z médií, že jde o původem zvířecí nemoc s kterou nemají lidé zkušenosti a proto to jinak prožívají a i informace které se o ní šíří jsou zvláštní, ale je mi už teď naprosto jasné, že když státy nebudou jakkoliv brzdit či uměle zpomalovat šíření této nemoci, onemocní naráz či v krátké době ohromné množství lidí (většina) a zhroutí se na několik měsíců zdravotnictví, ekonomika, doprava, zásobování, celé státy. Takovýto vývoj by byl skutečně hrozný, bylo by velké množství mrtvých a zoufalých a byla by to katastrofa.

Domnívám se, že kombinace částečného promoření (které již probíhá a dále bude probíhat, ať chceme či nechceme) a blížícího se globálního očkování je přirozená cesta vývoje budoucího vývoje.

Tento článek píši po ráno v neděli za zvýšené teploty a velkých bolestech v zádech s tím, že snad jím přispěji k pochopení nové nemoci skrze popsání své dosud se tvořící zkušenosti. Děkuji profesoru Čulíkovi a jeho kolektivu za to, že i přes velká úskalí a nepochopení většinové české společnosti systematicky buduje v ČR prozápadní sociální médium, Britské listy.

Vladimír<<
02.11.2020 08:30
770
A?
04.11.2020 22:34
771
Dánsko vybije miliony norků kvůli mutaci koronaviru | ČeskéNoviny.cz

hm, tak cestu mutace viru pres norky jsem necekal, v lidech mutuje malo a mutace jsou relativne neskodne, ale v norcich stacil zmutovat tak, ze proti nemu mene ucinkuji protilatky na beznou variantu (nejspis norci bunky delaji pri kopirovani viru vic chyb nez lidske a mutace jsou tak vetsi a rychlejsi) - jinak receno by mohl nakazit znovu i lidi co prosli horsim prubehem a maji vysoke mnozstvi protilatek = totalni hrebik do rakve herd immunity a promorovani populace prirozenou cestou.

+ se o dalsi rok protahne vyvoj vakciny, protoze je mozny ze na tohle bude potreba jina a ta musi projit opet celym koleckem schvaleni...

Tak ted jen doufat ze se v dansku spletli a nebude to tak horky... Protoze nase vlada je tak neschopna zaridit aby se to nesirilo bez neustalejch lockdownu, ze jestli se to potvrdi, tak sbohem zbytku ekonomiky...
05.11.2020 01:09
772
Norčí kožich do každé domácnosti za super cenu 99,90 Kč! :-)

Tak není to zatím nijak potvrzená zpráva, ne? Takže bych to bral s rezervou. Taky by mohl mutovat i v krávach, ovcích, kozách, prasetech, slepicích...
05.11.2020 01:26
773
Je to potvrzene do te miry ze vime ze se stalo to, ze norci dostali tu nemoc, reagovali na ni spatne, hodne se u nich siri (coz prave treba u krav a jinych hospodarskych zvirat zatim nepozorujeme) a doslo v nich k mutaci toho viru, ktera se dostala zpet na cloveka, to vime.

Mutace viru sledujeme velice pozorne. Technologie na cteni DNA/RNA mame uz opravdu dobre, takze jsme schopni zachycovat ty mutace rychle tak, ze se proste zkoumaji RNA vzorku uplne odevsad periodicky a zkouma se jaky typ se kde jak siri v case, jake mutace v jakych castech viru vznikaji. I proto jsme tu mutaci a nasledny prenos na cloveka identifikovali relativne rychle - protze se norci a jejich vir takto periodicky neustale cetl i nakazy lidi v okoli tech farem.

Nicmene co jiste nevime - jak spatna ta mutace je. Mame jen nekolik pripadu nakaz u cloveka a jednu laboratorni zkousku s protilatkami, kde se prave prokazala ta nizka citlivost na protilatky. Je to nutne overit a nevi se zda se to rozsirilo mimo ta mesta ve kterych ted narizuji plny lockdown prave pro jistotu, tady je rozhodne lepsi byt az extremne prisny, protoze nasledky by mohli byt dost blby. Mezitim se provadi dalsi vyzkum.

Tak si drzme palce... Bud at ta mutace nakonec nebude tak blba nebo at se to danum podari udrzet jen mistne.
09.11.2020 09:02
774
Aleš Jiříček: "ano, psal jsem, ze odhaduju 10k za 14 dni..."

Takže ti to naprosto nevyšlo ani tak, přestože jsi byl ještě mnohem opatrnější než Flegr. Ty fantazie, které tu prezentoval Agora - v dubnu skončilo v nemocnici cca 8% nakažených. To znamená, že pro nemocné, které už teď máme bude potřeba cca 13k lůžek - nemá smysl komentovat už vůbec. Jediné štěstí, že ta lůžka nikdo nezačal chystat...

Mistr Šerý tvrdí, že v Česku je minimálně milion lidí s koronavirem (zatím nejvyšší odhad, na který jsem narazil). Pokud je tento odhad plus/minus pravdivý, je nutno vzít v potaz to, že opatření dost dobře nemohou ovlivnit podíl hospitalizovaných z již existujícího počtu nakažených. Je-li tedy v  Česku skutečně milion aktivních případů, potom aktuální podíl hospitalizovaných činí pouhých cca 0,8 % a osobně by mě hrozně zajímalo, jak to vysvětlit. Těch možností totiž zase až tolik není.

Jedna varianta je, že určitá čísla jsou brutálně nadstřelená - ať už záměrně, nebo kvůli velkému množství falešných pozitiv - a ve skutečnosti tu takové denní přírůstky (natož počet aktivních případů) nejsou ani náhodou.
Další varianta je, že se dlouhodobě falšuje počet hospitalizovaných.
Další varianta je, že ve skutečnosti ta nemoc není vůbec tak nebezpečná jak se někteří neustále snaží tvrdit a minimálně u nás v Česku hospitalizaci z celkového počtu nakažených potřebuje naprosté minimum lidí - ovšem na jaře ještě hospitalizovali každého, kdo jednou denně zakašlal a měl o něco zvýšenou teplotu (což by vysvětlilo ten obrovský rozdíl v podílech). Potom ovšem můžeme řadu zbytečných omezení v klidu zrušit, protože k žádnému masakru prostě nedojde, ani kdyby byla nakažená třeba třetina naší populace.

Osobně se víc a víc přikláním k možnosti č. 3.
09.11.2020 09:35
775
Njn cekal jsem ze to poroste o tyden dele nez to rostlo, asi jsem se sekl v odhadu toho kolik lidi propusti kdy, protoze to udelalo dost zasadni rozdily. Co nadelam, odhad je jen odhad. Mylil jsem se.

Ta nemoc neni tak strasna, vsak naprosto drtiva vetsina lidi se z ni zotaví, to proste nejde prehlizet. Ale na druhou stranu neni ani zas tak v pohode aby neuměla nasekat dost paseky. Přetížení nemocnic je real a samozrejme ze by to bylo o dost horsi, kdyby se nepodařilo to R snizit. Nastesti se povedlo a relativne vcas, jeste z toho nejsme venku, ale na dobre ceste jsme.

Jinak ja nevim jak vy, ale ja uz znam cloveka co na to umrel v relativne blízkém kruhu, v hodne blizkem jednu hospitalizaci kvuli tomu ze nemohla dychat a dusila se (takze jela sanitkou na kyslik) a nekolik s prubehem asi jako horsi chripka. Doted sem neznal nikoho kdo by umrel na chripku nebo vubec musel kvuli ni do nemocnice. Nevim jestli je to nahoda, nevim kolik jich tu kdo zna, ale uplne na lehkou vahu bych to nebral.

Kdyz se zapocte hrozba mutaci, ktere se po svete s narustajicim mnozenim viru zacinaji neprijemne mnozit a nikdy nevime jak spatne nebo dobre dopadnou, tak fakt nevidim duvod nebrat to trochu vazne. Nemusime delat ze to znici svet, protoze nejspis ne, ale paseku to dela uz ted a muze se to necekane jeste zhorsit... To je proste realita.

---------- Příspěvek doplněn 09.11.2020 v 10:05 ----------

Nejvetsi problem toho vseho je, ze tahle vec jde zvladnout bez vetsich ztrat na ekonomice i lidskych zivotech. A mame vsechny predpoklady a prostredky to zvladnout. Ale misto toho je z toho tahle saskarna :) v celym zapadnim svete stejnej problem a to politizace ty nemoci...
09.11.2020 11:04
776
Moje žena to prodělala a pokud bude mít podobný průběh každý opravdu nakažený, tak půjde ekonomika úplně do háje. Týden s bolestmi v posteli a už skoro 3 týdny problémy s dýcháním...neřekne ani větu v kuse. Normální člověk nebude doma týden jako s chřipkou, ale 3-4 týdny a to už se na firmách projeví, zejména na jejich finanční zátěži.
Obecně se má za to, že lehký průběh má ten, kdo nedostal velkou dávku viru. Ale takový lidé ani nezískají žádnou odolnost a mohou chytit virus za týden znova.
09.11.2020 11:22
777
V mym okoli kdo mel tak cca 2-3 tydny doma v prumeru, asi vsichni lepsi nez tvoje zena, ale furt dost spatny na zacatku, pak postupny zlepsovani. Blby je ze kdyz to nekdy lidi sejme jako tvoji zenu, tak ta rekonvalescence muze trvat mesice (popsanych priapdu uz mame vic nez dost)...

Nicmene kazdy nakazeny takovy prubeh nema a mit nebude, to zas neprehanejme, statistiky jasne rikaj, ze obrovska cast nema zadny priznaky (ale zase maji ve vetsi mire jen kratkodobou imunitu) a velka cast ma priznaky srovnatelny s chripkou co do sily. Tech tezsich prubehu je mensi cast, takze jako s tou ekonomikou - tam vidim spis tu cestu toho, ze kdyby naraz pribylo hodne nakazenych a nebylo by je uz kde lecit, tak pak by nastal nakej strach ve spolecnosti a doslo by k prirozenymu utlumu... Zase ale ne tak, ze by nas to uplne polozilo, spis neco jako ted karantena... A byl by to teda asi dost velkej zasah na psychiku vsech, byl by to dost sok pro hodne lidi... Otazka jakej typ spatnyho zazitku je lepsi... Byt zavreny doma ocividne lidem taky dobre nedela... Ale zase asi aspon neumre tolik lidi...
09.11.2020 11:50
778
Sousedka měla průběh podobný. Ta byla v posteli asi 4 dny, ale pak kvůli plicím nevylezla do patra v baráku. Ona je otázka, jaký kmen kdo chytí a v jakém rozpoložení je zrovna imunitní systém. U chřipky taky člověk může mít lehký průběh nebo je týden vyřízenej.
Paradox je, že žena dělá ve zdravotnickém zařízení, všichni roušky celý den, dokonce pravidelná výměna a ze 14 lidí jich mělo tenhle průběh 8. Takže buď ty slavné roušky nějak nefungujou nebo tam měli nějakého agresivního prevíta...
09.11.2020 11:59
779
No, je otazka jak by to vypadalo bez rousek, rouska v podstate umi jen dve veci - potencialne se nakazi min lidi, protoze toho viraku ve vzduchu lita o neco mene a nakazeni dostanou s nejakou pravdepodobnosti mensi davku viru = vetsi sance an lehci prubehy, protoze se to nesiri po tak velkych kapenkach, ale spis aerosolem, kterej ale obsahuje mensi naloz vs. kdyz se to siri jak aerosolem, tak kapenkami.

Uzavreny prostory sou vzdycky problem... zvlast kdyz se tam stridaj lidi. Tam je hold to riziko ze nadychas vetsi davku vysoky...
09.11.2020 12:10
780
Tak já asi žiju v bublině. Co znám lidi, kteří kovid prodělali (cca 30 lidí), a sám jsem ho také prodělal, tak všichni měli jen lehké, nebo žádné příznaky. Jen trochu zvýšené teploty, ztráta čichu nebo chutě, únava. Osobně jsem byl úplně bezpříznakový. Takže bych to opravdu viděl na to, že drtivá většina lidí kovid zvládne úplně v pohodě.

Ani černé scénáře se nenaplňují. Samozřejmě očekávám, že nás v lednu/únoru opět všechny zavřou, až se to po prosinci zase rozjede, ale opravdu by se mohli zamyslet nad tím, jestli objetování kultury a restaurací bude ještě stát za to (nestojí to za to už ani teď, ale to jen můj názor).