Koronavirus.eu - 340 000 návštěv za 3 týdny
Stránka 5 z 6 PrvníPrvní 123456 PosledníPoslední
Zobrazují se odpovědi 121 až 150 z 176

Představení nového majitele webtrh.cz

  1. Pozeram ze stale mam 1kč nabity kredit...
    Vyslovne za lojalitu ziadam tam mat 100k kc...
    Ano, Vianoce su pasé ale i tak... Ved som posluchal...

    Rad si pockam na tie zmeny ake budu...

    PS: Drzim palce ;-)

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Také si nemyslím, že miliony :D. Čistý optimistický odhad. Chtějí to mít spuštěné do prázdnin 2020, což znamená, že na práci mají 5 měsíců. Buď se to může pojmout webtržnácky a tak nějak lepit ''poloodborníky'' a nebo složit tým profesionálů.

    Potřebuješ
    1x UX/UI Designér 40-80k/m
    1x Front-end developer 25-45k/m
    alespoň 2x Back-enďáci 50-90k/m
    a ideálně 1x projekt manažer (pokud to nebudou nějak kooperovat společně s CEOčkem) 30-70k/m

    Takže pokud mají spočítané, že to za těch 5 měsíců stihnou a pokud vezmu ty extrémní (max) hodnoty z toho orientačního rozmezí, tak jsme na 1.8mio za těch 5 měsíců v případě, že těch 5 lidí bude mít kontinuálně co dělat. Což reálně nebude. UX/UI designér odhadem práce na 1 měsíc pokud by se tomu fulltime věnovat (není to až tak rozsáhlý projekt). Front-end developer, také odhadem 1 měsíc. Ty 2 back-enďáci řekněme ty 3 měsíce a projekťák asi celou dobu. To jsme na 1mio. Vzal jsem ty platové extrémy, tzn. kapacity, které na tento typ projektu nebude potřeba, takže určitě se najdou levnější a finální cena může být tak někde mezi 600-800 tis.

    A nebo to udělat webtržnácky, vzít nějaké forum experty, vzít nějaký OS RS a znásilnit core, tam bychom třeba mohli být na 200-400k.

    Samozřejmě každý člověk bude odhadovat jinou cenu, každá agentura, by vám za to nabídla jinou cenu, ale několik mio v tom opravdu nevidím. Zajímalo by mě, kde tam ty miliony vidíte, rád se přiučím. Nebo předpokládáte, že se to bude dělat déle? Můj odhad je, že to lze za 5 měsíců udělat pokud bude proces dobře organizovaný.

  4. Spravny odhad, sekl jses o necelych 200k dolu od tve maximalni ceny, jenze to je prace na rok tady tj zadny kontinual, a ten WT se proda zase, nerealizuje se to.

  5. Ale pořád platí to, že neznám dokumentaci, takže i v mém případě jsou čísla asbolutně irelevantní. Já nevím co oni chtějí nebo nechtějí, jen jsem chtěl navázat diskusi s Fantaszym, aby mi mi řekl v čem tam vidí miliony, protože já a cenotvorba to je smutná kapitola.

  6. Tam ani za Martase zadna extra dokumentace nebyla. Takze toje sumak, berou novou verzi vB a jedou svoje fce, tj. moduly jinak se pojede podle ofiko domunetace vB. Zadne vymysleni.

  7. ono by se ty mio nasypat daly, kdyby se z toho mela udelat naka trochu vic pokrocila platforma... otazka jestli by to melo smysl :))

  8. Citace Původně odeslal streetcz Zobrazit příspěvek
    1x UX/UI Designér 40-80k/m
    1x Front-end developer 25-45k/m
    alespoň 2x Back-enďáci 50-90k/m
    a ideálně 1x projekt manažer (pokud to nebudou nějak kooperovat společně s CEOčkem) 30-70k/m
    Proč stojí front-end developer o polovinu méně než ostatní? (Za 25k/m to snad ani nejsou dvě stovky na hodinu. OSVČ vydělávající 25 tisíc se může jít rovnou zakopat.)

  9. Citace Původně odeslal mjerabek Zobrazit příspěvek
    Proč stojí front-end developer o polovinu méně než ostatní? (Za 25k/m to snad ani nejsou dvě stovky na hodinu. OSVČ vydělávající 25 tisíc se může jít rovnou zakopat.)
    Protože on je UX/UI designer a o cenach frontend, backend, atd.. se asi moc nevyzna?

  10. Citace Původně odeslal mjerabek Zobrazit příspěvek
    Proč stojí front-end developer o polovinu méně než ostatní? (Za 25k/m to snad ani nejsou dvě stovky na hodinu. OSVČ vydělávající 25 tisíc se může jít rovnou zakopat.)
    Zřejmě považuje frontenďáky za méněcenné... Faktem je, že dobří front-enďáci leckdy stojí srovnatelně nebo dokonce i více než backendista.

  11. Citace Původně odeslal mjerabek Zobrazit příspěvek
    OSVČ vydělávající 25 tisíc se může jít rovnou zakopat.)
    A pritom co by za to velka cast osvc dala…

  12. Citace Původně odeslal mjerabek Zobrazit příspěvek
    Proč stojí front-end developer o polovinu méně než ostatní? (Za 25k/m to snad ani nejsou dvě stovky na hodinu. OSVČ vydělávající 25 tisíc se může jít rovnou zakopat.)
    Proč stojí front-end developer o polovinu méně než ostatní? Můžeme spekulovat, já vycházím z výše platů, které neustále vídám po serverech s nabídkou práce a z informací od kamarádů, kteří na těchto pozicích pracují v korporátu.

    Myslím jsi, že ta dolní cenová hranice je proto, že jako front-enďák toho nemusíš až tak extra umět oproti těm jiným profesím. Vím, že Vás FE developery to bude strašně bolet, ale jde ve své podstatě pouze o zapisovače kódu. Nic nevymýšlíš, nic neprogramuješ,... pokud znáš správné postupy, nástroje,... tak je to rutinní práce. Pro nějaké ne příliš velké projekty ti v pohodě stačí znát HTML/CSS základy JS a dokážeš odvést dobrou práci. Učení v tomto oboru je mnohem snazší a rychlejší. Jde o to, že od 0 se můžeš začít učit HTML/CSS, základy JS a dá to každý úplně v pohodě. U back-enďáků to tak není, ti většinou prošli více jazyků (včetně HTML/CSS,...). Proto je jejich knowledge more valuable.

    Další rozdíl ovlivňující cenu je ten, že online/tech business vyloženě stojí v dnešní době na UX/UI Designerech a Back-end developerech. Tyto profese ovlivňuji fakt, jestli projekt/produkt bude úspěšný či nikoliv. Co na tom ovlivňuje front-end developer? Neovlivňuje nic, jsou pro něj jasně nastavené mantinely, přístupy a technologie, které má použít a podle nich kóduje. Chci ho vyměnit? Lusknu prstem a mám nového front-enďáka. Odejde ti kvalitní UX Designér nebo kvalitní Back-enďák? Máš solidní problém ve firmě. Proč je tomu tak? Jednoduše kvůli tomu, že je více kvalitních front-enďáků a méně kvalitních UX designerů a bac-enďáků.

    Když se podíváš do zahraničí na Top tech firmy, tak tyto 3 profese jsou seřazeny platově následovně (nejvíce->nejméně) 1. UX Designer, 2. Back-end, 3. Front-end. Osobně mi to dává logiku.

    Tím samozřejmě nechci práci FE nějak znehodnotit. Vůbec ne. Já vím, že být kvalitní front-enďák není jen tak. Není to jenom HTML, CSS a js. Jsou tam i další znalosti typu Vue.js, React, práce s GITem, TypeScript, Angular,... a vím, že front-enďáci s takovou kapacitou si v Praze klidně vydělají 60-100k tzn. stejně jako back-enďáci. Ale prostě takto ty ceny vnímám já. Pokud máte jiné zkušenosti, názory,.. sem s nimi. Diskuse na tohle téma je super ;)

    Ad. ale souhlas trošku jsem ustřelil s tou cenou. Opravuji na
    Front-end developer 30-60k/m

  13. Dneska front endak uz neni jen koder... JS uz davno neni jen neco na animovani prvku na webu, ale je to naprosto plnohodnotnej jazyk na vyvoj plnohodnotnejch aplikaci, takze front end je dneska prakticky to same co backend co do potrebnych znalsoti a zkusenosti. Takze bych spis videl problem v tom, ze nekdo fornt end chape jako kodovani v HTML a nekdo jako regulerni programovani, protoze to muze byt to i to... Je tedy asi treba vic specifikovat co ten clovek bude na tom projektu konkretne delat... Pokud kodovat, tak je 30 uplne v pohode cena, pokud delat plnohodnotnej React, tak je 80 uplne v pohode cena...

  14. Taky tady řešíte to, co musí dotyčný umět, jak těžké je ho sehnat, ale zapomněli jste zmínit, jaký je jeho přínos a jaký bude mít jeho práce dopad na zisk firmy. Ne každý shání jen "toho nejlepšího" a nehledí na peníze. Zadavatele taky občas zajímá, co za ty práce dostane a kolik z každé investované koruny vypadne ve výsledku peněz. Proto taky některé online profese, které mají přímý dopad na náklady a zisky a dokážou je velmi rychle a znatelně ovlivnit jsou dobře placené a přitom ti lidé na to 5 let nestudovali a nemají dalších 20 let praxe.

  15. Však já to vím Aleši, také to uvádím na konci. Ale podívej se například na tuzemský trh a porovnej kolik agentur poptává FE čistě pro basic web dev (kde stačí 10% znalostí toho o čem píšeš) a kolik agentur poptává opravdu zkušené FE devs (kde je potřeba to o čem mluvíš). Můj subjektivní odhad je tak 90% vs 10%.

  16. Citace Původně odeslal streetcz Zobrazit příspěvek
    Proč stojí front-end developer o polovinu méně než ostatní? Můžeme spekulovat, já vycházím z výše platů, které neustále vídám po serverech s nabídkou práce a z informací od kamarádů, kteří na těchto pozicích pracují v korporátu.

    Myslím jsi, že ta dolní cenová hranice je proto, že jako front-enďák toho nemusíš až tak extra umět oproti těm jiným profesím. Vím, že Vás FE developery to bude strašně bolet, ale jde ve své podstatě pouze o zapisovače kódu. Nic nevymýšlíš, nic neprogramuješ,... pokud znáš správné postupy, nástroje,... tak je to rutinní práce. Pro nějaké ne příliš velké projekty ti v pohodě stačí znát HTML/CSS základy JS a dokážeš odvést dobrou práci. Učení v tomto oboru je mnohem snazší a rychlejší. Jde o to, že od 0 se můžeš začít učit HTML/CSS, základy JS a dá to každý úplně v pohodě. U back-enďáků to tak není, ti většinou prošli více jazyků (včetně HTML/CSS,...). Proto je jejich knowledge more valuable.

    Další rozdíl ovlivňující cenu je ten, že online/tech business vyloženě stojí v dnešní době na UX/UI Designerech a Back-end developerech. Tyto profese ovlivňuji fakt, jestli projekt/produkt bude úspěšný či nikoliv. Co na tom ovlivňuje front-end developer? Neovlivňuje nic, jsou pro něj jasně nastavené mantinely, přístupy a technologie, které má použít a podle nich kóduje. Chci ho vyměnit? Lusknu prstem a mám nového front-enďáka. Odejde ti kvalitní UX Designér nebo kvalitní Back-enďák? Máš solidní problém ve firmě. Proč je tomu tak? Jednoduše kvůli tomu, že je více kvalitních front-enďáků a méně kvalitních UX designerů a bac-enďáků.

    Když se podíváš do zahraničí na Top tech firmy, tak tyto 3 profese jsou seřazeny platově následovně (nejvíce->nejméně) 1. UX Designer, 2. Back-end, 3. Front-end. Osobně mi to dává logiku.

    Tím samozřejmě nechci práci FE nějak znehodnotit. Vůbec ne. Já vím, že být kvalitní front-enďák není jen tak. Není to jenom HTML, CSS a js. Jsou tam i další znalosti typu Vue.js, React, práce s GITem, TypeScript, Angular,... a vím, že front-enďáci s takovou kapacitou si v Praze klidně vydělají 60-100k tzn. stejně jako back-enďáci. Ale prostě takto ty ceny vnímám já. Pokud máte jiné zkušenosti, názory,.. sem s nimi. Diskuse na tohle téma je super ;)

    Ad. ale souhlas trošku jsem ustřelil s tou cenou. Opravuji na
    Front-end developer 30-60k/m
    To jsem přesně tušil, je to ovšem totální kravina. To možná platí pro vás designéry, co si kódujete vlastní návrhy a skončili jste u toho, že kódování je o tom, udělat věci tak, aby to v prohlížeči vypadalo jako na obrázku.

    (A omylem jsem vám dal bod, ale nejde to změnit, tak si ho nepočítejte.)

  17. Ne, není to vůbec o tom k čemu jsem já osobně došel. Znám základy HTML/CSS, nějaký basic JS dokáži napsat a většinu basic FE webů dělám poslední půl rok ve Webflow (což je nástroj pro designery a vůbec to nepovažuji za něco co by mi dávalo kapacitu se prezentovat jako front-end developer nebo mi dávalo nějaký extra status). Co se týče FE, tak znám pouze odhadem tak 5% z toho co bych znát chtěl. FE mě zajímá a do budoucna bych se mu chtěl věnovat více než designu. Osobně mám větší potěšení z toho, když dokážu zrealizovat něco co reálně funguje. Taková práce mě mnohem více baví a to je to hlavní. Ale bavili jsme se o platech a jak jsem říkal, vycházím z toho co kolem sebe vidím. Pokud to je jinak, není nic lehčího než to vysvětlit. Ukončit konverzaci stylem ''jsi designér víš o tom h****'' není moc férové.

    ---------- Příspěvek doplněn 02.02.2020 v 14:47 ----------

    Nicméně celé gŕo problému bude přesně v tom co píše Aleš

    Je tedy asi treba vic specifikovat co ten clovek bude na tom projektu konkretne delat... Pokud kodovat, tak je 30 uplne v pohode cena, pokud delat plnohodnotnej React, tak je 80 uplne v pohode cena...
    Řešil se FE nového webthru a zde si myslím, že půjde opravdu pouze o kódování webu.

  18. @streetcz

    Nejsem povinnen se s vámi bavit, o čem chcete. Navíc je toto mimo téma původního příspěvku.

    Napíšu k tomu jediný komentář:

    Kódování - technická realizace uživatelských rozhraní - je intelektuálně náročná práce stejně jako jiné programování webu. Dělal jsem obojí, takže to mohu posoudit. (Samozřejmě to není na úrovní programování umělé inteligence apod.)

    Smyslem kódování je předat informace o uživatelském rozhraní (co to je, jak to funguje, v jakém je to stavu, jak se to dá ovládat, ...) všem user agentům (prohlížeč, vyhledávač, osobní asistenti jako Siri, čtečky obrazovek, apod). Aby to vypadalo jako na obrázku, je asi jen třetina problému.

    Udělat použitelně a přístupně i takovou blbost, jako je přepínání tabů, je celkem dost náročné. To totiž není o tom, dát tam odkazy a v JS přepnout třídy, jak to řeší většina lidí. Ale je potřeba správně popsat, co je co, v jakém je to stavu a co se s tím dá dělat. Když si do toho vymyslíte animaci přepínání, tak už začínáte mít těžké problémy, protože například uživatel čtečky obrazovky, nemusí takovou animaci vidět. Ještě hůře, pokud se do daných tabů načítají data asynchronně. Ostatně, dodnes se na většinu prvků uživatelských rozhraní nepodařilo dohodnout jakýkoliv standard a ty co existují, obsahují řadu problémů.

    Kromě toho, že kodér řeší, aby to vypadalo podle návrhu designéra, což je mnohdy nadlidský úkol samo o sobě, tak také musí vyřešit, jak se budou načítat zdroje/data. (Jenom načítání obrázku je tak komplikovaný problém, že vám zabere rok, než to začnete rozumně používat.) Kodér také musí rozumět UX, protože musí správně navrhnout interakce, musí rozumět grafickému designu, protože nikdy neexistuje návrh na všechny velikosti obrazovky. (Kvalita reponzivity je často katastrofální a to všechno stojí peníze.) Musí umět dělat animace. Musí řešit efektivitu vykreslování UI. A hlavně správně popsat obsah a stav UI v prostředí mnoha velmi odlišných UA. A pak je to samozřejmě také navrhování systémů, protože šablona se musí chovat jako šablona, a být tak schopna pojmout jakýkoliv obsah a při rozšiřování se nesmí rozpadat. (Bude toho víc, ale tohle by mohlo stačit.)

    EDIT: A mluvíme-li o ceně, tak kodér se pohybuje v extrémně dynamickém prostředí, kde je potřeba se neustále vzdělávat. V zásadě není možné dělat jakoukoliv další práci, jako back-end nebo webdesign, protože pak bude všechno nekvalitní.

    Právě proto, že vám, ale i takovému Řezáčovi, toto uniká, tak nemůžete pochopit, proč WebFlow nebo Wix jen tak práci kodérů nenahradí, a nelze pomocí nich udělat profesionální weby. Rozhodně se tak nestane do doby, než vymyslíme umělou inteligenci.

    Některá vaše tvrzeni:

    Nic nevymýšlíš, nic neprogramuješ,...
    Nesmsl, jak jsem popsal výše. Je to extrémně náročné přemýšlení a bez programování jsem se dodnes při kódování neobešel.

    Pro nějaké ne příliš velké projekty ti v pohodě stačí znát HTML/CSS základy JS a dokážeš odvést dobrou práci.
    Spíše ne, většina lidí dělá špatně jenom otevírání mobilního menu a to je na téměř všech webech.

    dá to každý úplně v pohodě
    Nedá. Stačí se podívat na responzivitu většiny webů a to včetně lidí, kteří to dělají deset let.

    online/tech business vyloženě stojí v dnešní době na UX/UI Designerech a Back-end developerech.
    Nesmysl. Uživatel v první řadě vidí práci kodéra. Je to společně s designerém 50:50.

    Tyto profese ovlivňuji fakt, jestli projekt/produkt bude úspěšný či nikoliv. Co na tom ovlivňuje front-end developer? Neovlivňuje nic, jsou pro něj jasně nastavené mantinely, přístupy a technologie, které má použít a podle nich kóduje.
    Kodér to samozřejmě ovlivňuje velkou měrou, protože uživatel pracuje s tím, co kodér udělal. To jak UI reaguje na vstup uživatele a jeho zařízení, je naprosto zásadní pro úspěch byznysu. (Na hromadě webů třeba nejde normálně vyplnit formulář. Co to asi udělá s byznysem?)

    A na závěr, o žádný React a další věci vůbec nejde. To je ta nejjednodušší věc. Prostě píšete kód podle jiného standardu než HTML. Skutečně náročná práce je to, aby web byl použitelný a jenom pokus pochopit přístupnost webu zabere několik let.

    ---------- Příspěvek doplněn 02.02.2020 v 15:18 ----------

    Citace Původně odeslal streetcz Zobrazit příspěvek
    půjde opravdu pouze o kódování webu
    Opět chyba (slovo pouze).
    Naposledy upravil mjerabek : 02.02.2020 v 15:40

  19. Je dulezite zminit, ze Front end developer a koder sablony je uplne nymlich to same. Bez presneho technickeho zadani a buzerace ze strany klineta / projekt managera oba odvadeji praci stylem tak, aby co nejmene udelali prace a dostali co nejvice zaplaceno. Nikdo nedela perfektni praci, proto 99% webu nejsou ani zdaleka perfektni, a taky k cemu?

    https://mjerabek.cz vs https://www.marektomas.com/ maji temer identicke parametry a hodnoceni napriklad dle PSI, s tim rozdilem, ze Michal to asi udelal stylem onepage web v HTML/JS a Tomas to udelal v Webflow a ma tam nasrano mnoho obrazku, takze o neco horsi vysledek v PSI pro mob.

    Takze si vycitat a honit si delky nema smysl. Delate uplne tu samou praci.

    Ja mam web ma WordPress a optimajznuty na hodnoty mob. 90+ / desktop 100 dle PSI. Takze da se rici, ze jsem vas oba preplivl.

    FE developer nebo obyc koder = there is no difference

  20. Kodér také musí rozumět UX, protože musí správně navrhnout interakce, musí rozumět grafickému designu, protože nikdy neexistuje návrh na všechny velikosti obrazovky.
    Vím, že jste se s tím v CZ pravděpodobně nesetkal, ale interakce navrhuje Designér. Kodér pouze zrealizuje to co on navrhne. Nemusíte znát vůbec nic z UX pokud designér poskytne správné podklady (což se možná v tom CZ prostředí neděje a doděláváte za ně jejich práci). Mimochodem tohle je relativně častý jev, že front-enďáci přebírají jejich role a sami si řeší interakce, hovery,... nicméně tohle je věc, kterou dělat nemají.

    Právě proto, že vám, ale i takovému Řezáčovi, toto uniká, tak nemůžete pochopit, proč WebFlow nebo Wix jen tak práci kodérů nenahradí, a nelze pomocí nich udělat profesionální weby.
    1. WF nelze srovnávat s Wix a podobnými buildery. V těchto builderech používáte již existující komponenty a maximálně si změníte nějaký základní styling. WF považuji více za vizuální framework než builder. Ve WF si musíte vše udělat sám tzn. vložíte div a musíte vše stylovat sám. Nemáte ničím svázané ruce a dokážete v něm udělat jakýkoliv design bez mantinelů, které buildery mají. Předveďte mi nějaký builder, který udělá (Elementor ve WP nepočítám generuje to shit).
    iPhone 11 Pro
    http://the-goonies.webflow.io/
    Home | Splash Template
    http://joseph-berry.webflow.io/
    Epicurrence Webflow Rebuild

    Dokáže buildery (Wix,...) používat každý? Ano, dokáže. Dokáže WF používat člověk, který vůbec nerozumí HTML/CSS? Ne, nedokáže. Jediný software podobného typu je https://pinegrow.com/. A WF není pouze o tom udělat FE a exportovat si kód. WF se využívá především kvůli jeho robustnímu back-endu, který má řadu výhod. Snadná orientace klienta (vytvoříte mu user-friendly admin prostředí, kde si dokáže měnit content), robustnost (neznám případ, že by byl systém hacknut), řeší komprese obrázků, minifikaci, SSL, pro servery používají https://www.fastly.com/ (takže rychlost načítání pro kohokoliv world-wide je výborná), CDN,... na lighthousu budeš tahat 95+% score.

    2. Ano, samozřejmě část práce kodérů nahradí. Už se tak děje. Pro 90% projektů není potřeba front-end developer. Přijdete o práci a je nutno proti tomu takto bojovat? Pokud děláte one-page weby a jednoduché prezentace s blogem ano, váš business bude ohrožen. Jste však front-enďák vaší kapacity, který realizuje větší eshopy, webové aplikace,...? V tom případě vás WF neohrozí ani náhodou (alespoň prozatím ne :P react, anglar už jde napojit, ale pořád to ještě není moc user-friendly).

    online/tech business vyloženě stojí v dnešní době na UX/UI Designerech a Back-end developerech.
    Nesmysl
    .
    Uživatel v první řadě vidí práci kodéra. Je to společně s designerém 50:50.
    Ano to sice vidí, ale vidí to co navrhl designér. UX designér rozhoduje o tom jak bude aplikace/produkt fungovat, jak bude prezentovaná lidem a tedy je přímo zodpovědný za to jestli majitelovi vydělá peníze či nikoliv. Proto pokud se jedná o kapacitu v UX, tak má pro firmu mnohem větší hodnotu než kdokoliv jiný.

  21. To já vím, že interakce navrhuje designér, ale kodér je musí navrhnout technicky (jak budou realizovány). Samozřejmě je možné si vyčlenit specialistu, který se bude jmenovat ARIA designér, a pak je to samozřejmě práce designéra.

  22. Citace Původně odeslal Oleg Zobrazit příspěvek
    https://mjerabek.cz vs https://www.marektomas.com/ maji temer identicke parametry a hodnoceni napriklad dle PSI, s tim rozdilem, ze Michal to asi udelal stylem onepage web v HTML/JS a Marek to udelal v Webflow a ma tam nasrano mnoho obrazku, takze o neco horsi vysledek v PSI pro mob.
    Tohle bych moc nesrovnával. Michal je FE profesionál a já designér. Mé portfolio jsem sice dělal ve WF, ale byl to můj první projekt před cca rokem a vše jsem dělal stylem pokus omyl. Neznal jsem BEM zápis a mnoho dalších věcí. Navíc portfolio cílí na kvalitu obrízků, takže i nějaká komprese šla stranou.

  23. Citace Původně odeslal Oleg Zobrazit příspěvek
    Je dulezite zminit, ze Front end developer a koder sablony je uplne nymlich to same. Bez presneho technickeho zadani a buzerace ze strany klineta / projekt managera oba odvadeji praci stylem tak, aby co nejmene udelali prace a dostali co nejvice zaplaceno. Nikdo nedela perfektni praci, proto 99% webu nejsou ani zdaleka perfektni, a taky k cemu?

    https://mjerabek.cz vs https://www.marektomas.com/ maji temer identicke parametry a hodnoceni napriklad dle PSI, s tim rozdilem, ze Michal to asi udelal stylem onepage web v HTML/JS a Tomas to udelal v Webflow a ma tam nasrano mnoho obrazku, takze o neco horsi vysledek v PSI pro mob.

    Takze si vycitat a honit si delky nema smysl. Delate uplne tu samou praci.

    Ja mam web ma WordPress a optimajznuty na hodnoty mob. 90+ / desktop 100 dle PSI. Takze da se rici, ze jsem vas oba preplivl.

    FE developer nebo obyc koder = there is no difference
    Rozhodně stejnou práci neděláme a PSI a podobné věci, nejsou schopné ten rozdíl pochopit.

    ---------- Příspěvek doplněn 02.02.2020 v 16:04 ----------

    Citace Původně odeslal mjerabek Zobrazit příspěvek
    To já vím, že interakce navrhuje designér, ale kodér je musí navrhnout technicky (jak budou realizovány). Samozřejmě je možné si vyčlenit specialistu, který se bude jmenovat ARIA designér, a pak je to samozřejmě práce designéra.
    Ještě jinak řečeno, kódování je druh designu. Klidně bych se mohl považovat za HTML designéra, protože navrhuji (designuji) tagy.

    (A tímto tady končím.)

  24. Ano to sice vidí, ale vidí to co navrhl designér. UX designér rozhoduje o tom jak bude aplikace/produkt fungovat, jak bude prezentovaná lidem a tedy je přímo zodpovědný za to jestli majitelovi vydělá peníze či nikoliv. Proto pokud se jedná o kapacitu v UX, tak má pro firmu mnohem větší hodnotu než kdokoliv jiný.
    S tým asi súhlasiť nebudeme.
    Je to trochu preceňovanie UI-ksáka, aby ešte viedol predajný team, alebo aby bol zodpovedný či appka zarába.

  25. Citace Původně odeslal streetcz Zobrazit příspěvek
    Tohle bych moc nesrovnával. Michal je FE profesionál a já designér. Mé portfolio jsem sice dělal ve WF, ale byl to můj první projekt před cca rokem a vše jsem dělal stylem pokus omyl. Neznal jsem BEM zápis a mnoho dalších věcí. Navíc portfolio cílí na kvalitu obrízků, takže i nějaká komprese šla stranou.
    Priklad: Jsem klient a poptavam od Vas podobnou praci. Mas svoji prezentaci a Michal taky. Ty nabizis prevazne UX design, ale i kodovani a Michal prevazne kodovani sablony a design asi ne. Mam li se rozhodnout koho vyberu tak vyberu tebe, protoze delas UX a umis kodovat a sumak mi je zda mi to dodat ve Webflow, pro mne je rozhodujici cena, stejne tak jako pro 99% klientu. Ja zadny rozdil mezi vami ted aktualne nevidim.

    @mjerabek to ze PSI nechate rozdil jak kdo to napsal a okomnetoval v HTML je fakt, no a? Nekdo chce rychly web a hledi na PSI a podobne metriky a nekdo ne. A pokud nehledi tak jim neni treba dodavat profi kod sablony, protoze to nikoho nezajima a bude zajimat jen v momente, kdy prijde nekdo kdo umi dobre kecat a prodat optimalizaci webu a nebo predelani webu kompletne.

  26. Citace Původně odeslal Gabonator Zobrazit příspěvek
    S tým asi súhlasiť nebudeme.
    Je to trochu preceňovanie UI-ksáka, aby ešte viedol predajný team, alebo aby bol zodpovedný či appka zarába.
    UI designér také není zodpovědný z velké části za to jestli bude appka/produkt prodávat s tím s vámi souhlasím. Za to je zodpovědný UX designér. Jsou to 2 úplně odlišné profese ;)

    ---------- Příspěvek doplněn 02.02.2020 v 16:22 ----------

    Citace Původně odeslal Oleg Zobrazit příspěvek
    Priklad: Jsem klient a poptavam od Vas podobnou praci. Mas svoji prezentaci a Michal taky. Ty nabizis prevazne UX design, ale i kodovani a Michal prevazne kodovani sablony a design asi ne. Mam li se rozhodnout koho vyberu tak vyberu tebe, protoze delas UX a umis kodovat a sumak mi je zda mi to dodat ve Webflow, pro mne je rozhodujici cena, stejne tak jako pro 99% klientu. Ja zadny rozdil mezi vami ted aktualne nevidim
    No jasně, je to tak. Ale to je to o čem jsem mluvil, že záleží na čem konkrétně děláš a podle toho tě ohrozím nebo ne. Pokud klient přijde s požadavkem na tvorbou FE pro rozsáhlý e-shop nebo appku, tak já mu nedokáži pomoci. Michal bude ten, kdo tohle bude schopen udělat. Proto pokud nechtějí front-enďáci specializující se čistě na tvorbu responzivního front-endu basic webů přijít v budoucnu o práci, tak se musí posunout na složitější tasky.

  27. Za to, zda appka / produkt prodavat nebo ne predevsim zodpovida marketing, brand apod sracky. Ani grafika (UXak) ani samotna funkcnost FE (front end developer) na to nema primy vliv.

    ---------- Příspěvek doplněn 02.02.2020 v 16:33 ----------

    Citace Původně odeslal streetcz Zobrazit příspěvek
    Proto pokud nechtějí front-enďáci specializující se čistě na tvorbu responzivního front-endu basic webů přijít v budoucnu o práci, tak se musí posunout na složitější tasky.
    Myslim si, ze vse speje k tomu, aby to nebylo extra slozite, myslim tim orientaci uzivatele an webu. Pro uzivatele bude vzdy a predevsim uzitecny obsah. Viz tato diskuse, novy vs stary vzhled webtrh. Nekdo to chce a nekdo neche a vsichni chteji WT kvuli obsahu. Jak to bude ve vysledku vypadat se smiri obe skupiny.

  28. Já tvrdím, že je to nesmysl, protože vím prostě jak to funguje. Tady asi není možnost mě přesvědčit, protože to byste museli přesvědčit i přední zahraniční kapacity, kteří to vidí úplně stejně jako já.

    Pokud budeš mít produkt, který uživatelům nenabídne nic zajímavého a bude špatně použitelný, tak je marketing úplně jedno. Ano samozřejmě, že prodeje také z velké části ovlivňuje marketing a zvučnost brandu, ale to gró je v tom mít kvalitní produkt. Na tom všechny businessy stojí. Kvalitní produkt, který lidé budou chtít koupit/používat.

    Já jakoby chápu ten myšlenkovej fog tuzemských webařů :D málo kdo byl součástí opravdu velkého projektu s budgetem. Kdybyste byli součástí možná máte jiný pohled na věc. Nebo stačí prostě číst zahraniční relevantní zdroje na toto téma.

    Ne nadarmo se říká, že špičkový produkt nepotřebuje marketing ;)

  29. UX/UI designer je vlastně kdo? Není to grafik co matlá wireframe? Protože pak by většina byla UX/UI web frontend developers. Taky nevím proč se to pořád dělí na nějaké specializace. Kdo umí taky si udělá web od A do Z sám, ne?

  30. Tomasi, ja prece mluvim o jinem.

    Samozrejme, ze kvalita urcuje prodejnost produktu, ale ne vse visi ciste na designu. Tady asi mluvime o offline hmotnem produktu.

    Nas na ekonomce ucili marketingovy mix - pro hmotne produkty:

    produkt (Product),
    cena (Price),
    misto (Place),
    propagace (Promotion).

    Ten nehmotny online - nevim no, ja dodavam spise jen ciste tu cast (myslim tim pro online produkt / appku, etc.), kterou uzivatel nevidi a ridim se technickym zadanim. Funkce a parametry apod, pise projekt manager. Na zaklade toho se buduje design, pak uzivatelska funkcnost jak FE tak BE. UXak toho moc nekeca do toho, ani koder (frontendak) ani programator (backendak), ale vsichni dohromady vymysli, jak dosahnout funkcnosti a efektivity daneho reseni a nikdo dohromady v alfa ani beta neodvede prac na 100%, proste to neexistuje, vse se ladi az postupne (ladi se UX na zaklade A/B testu), ladi se FE na zaklade tech testu a funkcnosti v desktop/mob., ladi se backend (optimalizace rychlosti, efektivita dotazu k DB, pridavaji se nove fce nebo nektere se odstranuji a nahrazuji novou apod.).

    To, kdo si jakou cenu urci je zcela uz pak na nem samotnem.

    Na to se da najit 100500 studii, toto mozna je necim zajimava: https://is.muni.cz/th/c4blt/dp_kramecova.pdf

    Ale vis jak...

  31. Citace Původně odeslal streetcz Zobrazit příspěvek
    Já tvrdím, že je to nesmysl, protože vím prostě jak to funguje. Tady asi není možnost mě přesvědčit, protože to byste museli přesvědčit i přední zahraniční kapacity, kteří to vidí úplně stejně jako já.

    Pokud budeš mít produkt, který uživatelům nenabídne nic zajímavého a bude špatně použitelný, tak je marketing úplně jedno. Ano samozřejmě, že prodeje také z velké části ovlivňuje marketing a zvučnost brandu, ale to gró je v tom mít kvalitní produkt. Na tom všechny businessy stojí. Kvalitní produkt, který lidé budou chtít koupit/používat.

    Já jakoby chápu ten myšlenkovej fog tuzemských webařů :D málo kdo byl součástí opravdu velkého projektu s budgetem. Kdybyste byli součástí možná máte jiný pohled na věc. Nebo stačí prostě číst zahraniční relevantní zdroje na toto téma.

    Ne nadarmo se říká, že špičkový produkt nepotřebuje marketing ;)
    Si viděl nějakou přednášku průmyslového designéra, ne?

Spolupracujeme: Jooble.org, Aximum - profesionální překlady Hostujeme u Server powered by TELE3