Python / Django Developer
Zobrazují se odpovědi 1 až 8 z 8

Počet opakujících nákupů stálých zákazníků

  1. Dobrý den, nějaký ten rok provozuji eshop a zajímalo by mě, co je dobrý a naopak špatný výsledek podle vás, co se týče počtu opakujících nákupů od stálých zákazníků? Pokud se špatně vyjadřuji, mám na mysli zákazníky, kteří něudělají jen jednu objednávku a konec, ale udělají 2,3 nebo ještě více objednávek. Zároveň bych chtěl ty, co disponují lepší matematikou poprosit o výpočet, kolikátý zákazník u mě opakuje nákup, případně naopak, kolikátá objednávky je od stálého zákazníka?


    Mám tyto výsledky za určité období: 12 626 objednávek udělalo 10 709 zákazníků.

    1. Je to dobrý výsledek nebo naopak hrůza?
    Osobně si myslím, že je to katastrofa a lidé se nevracejí.
    2. Půjde vypočítat, kolikátá objednávka je od stálého zákazníka i přesto, že některý opakující udělal jen 2 ojednávky, jiný třeba 7 objednávek? Pokud ne, dejme tomu, že opakující udělal V PRŮMĚRU 3 objednávky.

    Děkuji

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Zda je to hodne nebo malo nejde jen tak rict, zalezi dost i na sortimentu, neco clovek prirozene potrebuje koupit nekolikrat do roka nebo casteji, treba kosmetiku, žiletky, lepsi kávu... neco zase koupi jednou a znovu bude potrebovat az za delsi dobu... podle toho taky lze mit eshop kde je podstatne aby lidi kupovali nekolikrat do roka a eshop u ktereho bude jen mensi procento objednavek od minulych zakazniku uspech...
    Mas 1,18 objednavky na osobu podle toho cos napsal, takze teoreticky kazda 5-6. objednavka je od nekoho, kdo uz nakoupil. Ale tohle je hodne povrchni vypocet a tezko rict zda ma statisticky vyznam prave proto ze nekdo nakoupi dvakrat a nekdo desetkrat.. za me asi podstatnejsi informace kolik lidi nakupuje opakovane ale taky zase zalezi na sortimentu, ze mam 1000 zakazniku co kupuji pravidelne kavu je neco jineho nez 1000 co nakupuje opakovane kuchynske doplnky v rozmezi par let...
    Trochu jsem to zahnal do extremu ty priklady ale snad chapes co se snazim rict..

  4. Jestli prodavas detske plenky nebo kongakt i cocky, pak to je prusvih. Pokud kuchynske linky, tak ne to super...

  5. Těžko říci co je stálý zákazník. Někteří si myslí, že u druhého nákupu za 300 Kč už jsou stálí a měli by mít nějakou výhodu, druhá sorta sice bere v tisících, ale jednou za 5 let a taky si myslí, že jsou stálí. A to píši o zboží denní potřeby. Takže to si musíš u sebe nastavit podle svého co se ti vyplatí a co ne, tak ti nezbude něž se matematiku doučit jelikož potřebuješ pracovat i s průměrnou výší objednávek.

  6. Tohle je pokročilá analytika a každý eshop by to rád věděl, aby mohl správně stanovit cenu za akvizici za nového zákazníka.

    Obecně můžu říct, ze majitelé eshopu často výrazně nadhodnocují svůj obchod z hlediska síly značky, protože jím denně žijou. Zákazníkům je to naopak obvykle dost šumák, obzvlášť, pokud jde o homogenní zboží běžné spotřeby.

    Pak jsou výjimky, které to naopak na značce a věrnosti mají celé postavené, třeba kabelky O bag.

  7. Dobrý den, málo kdy se vidí, aby tolik odpovědí u témata dávalo takový smysl. Všechny vaše příspěvky mají hlavu a patu a je jen moje chyba, že jsem zapomněl uvést sortiment. Jasně, že je rozdíl prodávat konzumní zboží (plenky, čočky, toaletní papír nebo tonery) nebo zahradní sekačky :-) Takže u mě se jedná o autodíly a autodoplňky.

    Svůj sortiment bych nepřikláněl ani do jednoho extrému, není to sortiment, který koupíte jednou za 2 roky, protože například přední kotouče vám vydrží ty 2 roky, ale mezitím musíte vyměnit třeba zadní a mezitím vám odejde ložisko či potřebujete nové stěrače. Ale zase to není ani ten druhý extrém, že by se jednalo o sortiment, který potřebujete co 2-3 měsíce, pokud se vám vyloženě celé auto nerozpadá :-)

    Co si o tom myslíte nyní, když znáte sortiment eshopu? A jak jste prosím vypočítali, že se jedná o každou 5-6 objednávku jako o opakující? Děkuji

  8. kotouce dva roky?tak to bych si je u vas nekoupil:)

  9. Myslíte, že je vyrábíme přímo my? :-) A nejde vůbec o značku. Počet najetých km + styl jízdy, měnil jsem na zcela novém voze po 2 letech, pneu jedna sezóna. Obojí by ještě něco zvládlo, ale musel bych do servisu uprostřed roku.

Hostujeme u Server powered by TELE3