Python / Django Developer
Zobrazují se odpovědi 1 až 26 z 26

3 top SEO techniky pro začínající web/eshop/affil

  1. Zdravím, jen takový teoretický dotaz. Kdybyste teď v tuto dobu zakládali nový projekt s ne příliš originálním obsahem nebo vůbec neoriginálním obsahem (affil, dropshipping, shop a nebo něco jiného), do čeho ze SEA byste na začátku investovali nejvíce prostředků? Na jaká TOP 3 byste se zaměřili a hlavně PROČ? Asi mě zajímají názory nějako SEO praktiků, protože těch věcí co je okolo potřeba je hodně a také se samozřejmě doplňují. Ale někdo, kdo se v tom vrtá již dlouho by z toho měl dokázat vypíchnout 3 nejdůležitější věci. Díky

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
    Veronika29 nabízí: Zdarma zhodnotím Váš e-shop
    Lukáš Jakubíček poptává: Python vývojář Brno, full-time
    V_M poptává: Frontend developer - Angular
  3. SEO jaké máš na mysli třeba na eshopu bych nedělal vrazil bych to do reklamy.

  4. Jasně, ale kdybyste ho dělal ... tak kam byste ty prachy narval.

  5. SEA - právě jsi zabil koťátko..

  6. *prispevek obsahuje reklamu*

    Analyza 30 nejhledanejsich KW (pres Collabim treba)
    Tri az ctyri kampane placenych clanku po 3 - 6 KW (jasne ze necekane pres www.placla.eu :))
    GAP analyza v MMineru (https://www.eshopar.cz/hledame-mezer...za-pro-eshopy/)

  7. SEO je z 80% hlavně o vlastním obsahu, takže bych se zaměřil na to, jak neoriginální obsah udělat originální. Určitě bych zkoušel získávat levné zpětné odkazy a diskutovat na fórech nebo ostatních webech.

    Další možnost je tvorba video obsahu, ale to je zase časově i finančně náročnější. Opravdu záleží na daným oboru.

  8. Kde jsi vzal těch 80%?

  9. No takhle. Já jsem třeba zkusil web přeložit do SK. Investice byla něco pod 100k a malinko to návštěvnost zvýšilo, ale nic, co by ty peníze přineslo zpět. Obsah je sice king, ale toto byla zkušenost, že až tak snadné to není. Také se něčím živím a po těch letech přesně vím, kam mám investovat peníze a kam sáhnout. Musí tu přeci být někdo, kdo je schopen říci ... když mi dáte 100k na SEO, tak vám z toho do roka vypadne minimálně 200k, když se to rozinvestuje takto - raz, dva, tři. Prostě mi neříkejte, že tohle profík nedokáže říci.

  10. Stále dokola - zpětně odkazy. Tady si každej hraje na mega UX profíka, nejlepšího copywritera a bůhví jakýho dalšího éra..
    Bez odkazů ti na web těžko přijdou lidi, když je kvalita zpětných odkazů a jejich počet, tak důležitým faktorem pro pozice ve vyhledávačích.
    Samozřejmě se můžeš vydat cestou PPC a na odkazy srát, ale utopíš v tom strašný peníze.
    Nebo to nakombinovat, snažit se odchytit long-tail dotazy a je to.
    Možnosti je spousta. Záleží na tématu, konkurenci, času, rozpočtu a jestli venku prší.
    Brain on a začni s trochou kreativity.

  11. Hele a ty si vážně myslíš, že ten, kdo tohle hodně dlouhou dobu testoval a zjišťoval ti tady jen tak vysype know kow??? Mám toho odzkoušeného dost a aby to dávalo smysl, tak je to v dnešní době dost komplikované- jen ti řeknu, že je potřeba kombinovat správně a efektivně vytvořený originální obsah na správných místech webu (neznamená to, že má být originální celý web- to by se neoplatilo) a správně a efektivně vytvořené odkazy.

  12. Citace Původně odeslal Wladass Zobrazit příspěvek
    Stále dokola - zpětně odkazy. Tady si každej hraje na mega UX profíka, nejlepšího copywritera a bůhví jakýho dalšího éra..
    Bez odkazů ti na web těžko přijdou lidi, když je kvalita zpětných odkazů a jejich počet, tak důležitým faktorem pro pozice ve vyhledávačích.
    Samozřejmě se můžeš vydat cestou PPC a na odkazy srát, ale utopíš v tom strašný peníze.
    Nebo to nakombinovat, snažit se odchytit long-tail dotazy a je to.
    Možnosti je spousta. Záleží na tématu, konkurenci, času, rozpočtu a jestli venku prší.
    Brain on a začni s trochou kreativity.
    Já moc nerozumím tomu, že PPC jsou strašný peníze. Mě to vždycky přišlo nejjednodušší a nejlevnější, mnohem levnější než nějaké seo. Ještě mě nikdo nepřesvědčil o tom, že se SEO nějak vyplatí a jsem ochoten s někým kdo má výsledky, kdo mi dá reference se domluvit na spolupráci. Ale vypadá to, že to až tak žhavé nebude. Asi si v tomto oboru na sebe moc lidí nevydělá. Ale třeba je to jen můj pocit.

    Já ani nevím, jaké od toho lze mít očekávání. Když se třeba rozhodnu investovat 5tis./měs. do práce, tak co od toho lze očekávat - jednotky, desítky, stovky milionů? Po jaké době - po roce, nebo po pěti? Vy zmiňujete PPC, tam se to dá odhadnout, u SEO to teda fakt nevím.

  13. Je to jen tvůj pocit. SEO se buduje dlouho a pak nese dlouho ovoce, pokud jej děláš dobře. PPC když vypneš, tak máš hovno.

  14. Jasně, ale proč byste to měl vypínat?

  15. Zpětné odkazy jsou fajn, ale taky je potřeba to mít na Kvalitním webu a aby z toho šla návštěvnost. Proste nějaký článek stejně za 2 roky zapadne v hromadě informací.

    No právě, obsahu přibývá exponenciálně a jakákoliv odvedená práce rok co rok degraduje

    Longtail se všude vychvaluje, ale teď jsem viděl studii že jako Jo fajn, ale 80% longtailu stejně přitáhne jednu konverzi za měsíc. Což budovat síť longtailu jen pro jednu konverzi mi příjde hodně práce a málo muziky.

    Mám na to stejný názor, proto ty mé dotazy stále dokola

    Teď řeším podobný problém a nejjednoduší a nejlogičtější mi přijdou meta tagy. Udělaný opravdu Top - ano musí být i normální web a obsah, ale na tohle dost webů kašle.

    Nevěřím, že to je tak jednoduché. Ale nejde o to, jak by se to mělo dělat, ale co nedělat. Mě nezajímá, že takhle by to mělo být, já taky na svých kampaních nedělám,jak by se to mělo dělat, ale řeším na co se můžu vyprdnout, aby to dávalo ekonomický smysl. Co nedělat, kde ušetřit a do čeho tu úsporu navalit. Jsem rád, že v tom nejsem sám, protože si připadám, že tu jsem jediný, kdo fakt neví kudy kam. Co se týče SEO

  16. SEO funguje(in the long run), problém je najít někoho kdo to opravdu umí a neo** tě o peníze a hlavně o čas.
    To asi blbě "včas" poznáš když se v tom sám nevyznáš(pokud by ses vyznal, tak si to děláš logicky sam).

    Já jsem rozdělil PPC budget na PPC a publikace článku do různých tematických magazínů a mohu říct, že návštěvnost chodi i z 1+ roku starých článku.

  17. Citace Původně odeslal Michal Kubíček Zobrazit příspěvek
    *prispevek obsahuje reklamu*

    Analyza 30 nejhledanejsich KW (pres Collabim treba)
    Tri az ctyri kampane placenych clanku po 3 - 6 KW (jasne ze necekane pres www.placla.eu :))
    GAP analyza v MMineru (https://www.eshopar.cz/hledame-mezer...za-pro-eshopy/)
    Ve vší úctě co mi to přinese u webu s neoriginálním obsahem či zbožím? Klíčová slova na která cílí 100 dalších eshopů, články se stejnými slovy. A Gap analýza ta už je v tomto případě snad úplně zbytečná.

  18. Je teda zvláštní že zrovna ty Michale radíš toto, vždyť sám eshopy máš, vyzkoušel sis celou řadu všech možných typů webů. Já si myslím něco podobného co láďa. Že nějaké placené články a GAP analýza neřeší problém. Ono i když ten web je originální, texty jsou originální a na všem se maká, tak je někdy dost těžké odhadnout co půjde a pak to správně uchopit, aby v tom člověk neutopil peníze. Tady do toho vstupuje ještě to, že začínáte s neoriginálním obsahem.
    Něco mám vyzkoušené něco, ne. Popisovat to všechno by byla asi šílenost, tak pak si pokládám otázku, jak? Vyřadit 90% obsahu a udělat pořádně to co má smysl. Nebo nechat to tam všechno a nějakou dávkou to rozumně učesat. Nebo to nechat jak to je a teprve až člověk získá nějaká data vzít nejúspěšnější stránky a ty nějak rozvíjet. Třeba tohle by mě asi napadlo na úplném začátku.
    A zase - je jasné, že backlinks hrají roli a teď valit to na kategorie (které jsou stejně dost konkurenční), vyzobat si nejlepší a nejvýdělečnější produkty a raději to pálit tam?
    Když zpětné odkazy, tak jaké.
    Je to prostě mnoho proměnných a zajímá mě, jak se s tím vy ostatní perete.
    Naposledy upravil beraniste : 21.01.2020 v 14:54

  19. Asi to nejde zjednodušit na 3 body, ale zkusím:

    a) url + obsah + sémantika
    b) stabilita url a již publikovaného obsahu + nový relevantní obsah a prolinkování (on page)
    c) rychlost načítání webu a responzivní UI

    Stabilita je míněna v horizontu let.

    K tomu je ale zapotřebí dodržet mrak věcí, hlavně technickou validitu a čistotu kódu, poměr txt vs html stránky, atd.

    Zpětné odkazy nejsou životně zásadní (web se dá dostat na první pozice u slabších výrazů i s jedním backlinkem), je ale dobré mít zpětné odkazy z (ale i na) relevantní zdroje (stále hraje roli autorita webu).

    Pokud jsou tyto základy dodrženy, pak se dá pracovat třeba na sociálních sítích, jejich trafik umocní určité faktory a dokáže web posunout o poznání výše.

    Opravdu hodně jsem to zjednodušil.

    Vyplatí se to? Určitě.

    U jednoho dlouholetého klienta jsme před lety zajistili vše potřebné a předminulý rok jim to zachránilo v létě krk, když se vyměnil správce PPC reklam. Nový správce PPC naprosto zpackal a SEO (organic) zachránil návštěvnost eshopu. Dlouhodobě se organic pohybuje okolo 40% a když pak spadnou sociální sítě nebo PPC, dokáže udržet alespoň nějakou návštěvnost.

    Dobře udělané SEO se nemusí krmit penězi každý den a zůstává stabilní oproti PPC, soc. sítím a dalším kanálům.

    Vybudovat to je na dlouhé měsíce a chce to ze začátku hodně trpělivosti.

  20. Sice nejsem odborník, ale pokud se bavíme v tématu o neoriginálním obsahu/zboží a jak udělat SEO nezapadá mi do toho tvá případová studie s dlouhodobým organicem 40%, kdy je tedy zřejmé, že návštěvnost tlačíš PPC a sítěmi, takže po jejich výpadku aby organic něco zachránil musel by přinášet velmi vysoký konverzní poměr.

  21. Citace Původně odeslal láďa1979 Zobrazit příspěvek
    Sice nejsem odborník, ale pokud se bavíme v tématu o neoriginálním obsahu/zboží a jak udělat SEO nezapadá mi do toho tvá případová studie s dlouhodobým organicem 40%, kdy je tedy zřejmé, že návštěvnost tlačíš PPC a sítěmi, takže po jejich výpadku aby organic něco zachránil musel by přinášet velmi vysoký konverzní poměr.
    Vůbec netuším, kdo má dnes (kolik procent trhu) originální obsah/produkty. Ten malý příklad byl z oboru kosmetiky a prodává ji (většinu sortimentu) hodně eshopů.

    Konverzní poměr neumím posoudit, zda je velký/malý. Pokud ale specialista odpálí PPC tak, že se jen vrátí náklady na něj, pak je 40% organic s průměrným konverzním poměrem 1,5% - 2% docela zajímavým a stabilní objem obchodu eshopu. Organic (důsledek SEO a souvislostí) tenkrát zajistil podobné objemy obchodu, jako PPC s investicí v nižších statisících měsíčně.

    Souvislost byla v tom, že když se dodrží určitá pravidla SEO, tak to má v důsledku zajímavý obchodní dopad.

    Teď nevím, proč to nezapadá?

    Taky nejsem odborník, jen čerpám z pár zkušeností.
    Občas lidi SEO podceňují, tak jsem chtěl povzbudit, že má smysl ho strategicky a dlouhodobě budovat.

  22. Začal bych k tomu neoriginálnímu obsahu tvořit originální.......

  23. Citace Původně odeslal beraniste Zobrazit příspěvek
    Je teda zvláštní že zrovna ty Michale radíš toto, vždyť sám eshopy máš, vyzkoušel sis celou řadu všech možných typů webů. Já si myslím něco podobného co láďa. Že nějaké placené články a GAP analýza neřeší problém. Ono i když ten web je originální, texty jsou originální a na všem se maká, tak je někdy dost těžké odhadnout co půjde a pak to správně uchopit, aby v tom člověk neutopil peníze. Tady do toho vstupuje ještě to, že začínáte s neoriginálním obsahem.
    Něco mám vyzkoušené něco, ne. Popisovat to všechno by byla asi šílenost, tak pak si pokládám otázku, jak? Vyřadit 90% obsahu a udělat pořádně to co má smysl. Nebo nechat to tam všechno a nějakou dávkou to rozumně učesat. Nebo to nechat jak to je a teprve až člověk získá nějaká data vzít nejúspěšnější stránky a ty nějak rozvíjet. Třeba tohle by mě asi napadlo na úplném začátku.
    A zase - je jasné, že backlinks hrají roli a teď valit to na kategorie (které jsou stejně dost konkurenční), vyzobat si nejlepší a nejvýdělečnější produkty a raději to pálit tam?
    Když zpětné odkazy, tak jaké.
    Je to prostě mnoho proměnných a zajímá mě, jak se s tím vy ostatní perete.

    Doraz znel na SEO. Pokud bych se vyjadroval i k PPC, tal treba na nasem hlavnim eshopu je pomer nakladu na PPC vs. SEO 85:15. Konverze (srovnavam-li jen tyto dva kanaly) 55:45. PPC je jistota a SEO po delsi dobe tal funguje, nekolik let jsme zili jen z historie a longtailu, to ale nevede k rustu srovnatelnemu s celkovym rustem (ktery je naopak tahnuty PPC), k tomu je treba se nejak postavit. Bud posilit odkazy a zvysit vyskyt ve vyhledavacich a pokryti dotazu nebo se spolehat jen na PPC.

    Ale jsou pripady, kdy je SEO vyhodnejsi - treba zde https://michalkubicek.cz/rozjizdime-...je-vyhodnejsi/

  24. Díky, tohle se mi zdá o něco přínosnější článek i když nejste zrovna nestranný :-) Každopádně určitě k zamyšlení.

  25. Ještě jednou Michale, ještě jsem si to pročetl a zajímavé :-) Já stejně ještě musím poladit obsah, aby to nebyl úplný duplikát. Vy tam píšete, že jste cílil na stránky, které měly nejvyšší návštěvnost. Takže nějaké síto tam máte. Řešíte stránky sakumprdum a nerozlišujete, zda to je kategorie a nebo produkt? Prostě to zanalyzujete a berete např. nějakou kombinaci - návštěvnost a marže nebo něco podobného? Protože marže potažmo zisky je to, co je asi nejzajímavější. Takže pokud máte omezený rozpočet, hodně omezený, jako třeba ve vašem případě, směřoval byste odkaz třeba i na konkrétní produkt? Protože doba se změnila. Vždy nejvíce konvertovaly brandové výrazy, ale tam to teď hodně žerou produktovky a organika je až někde na konci stránky. Obecné články to je na dlouhej čouhej a cesta zákazníka od sbírání informací až k objednávce je dlouhá. Takže ono není vůbec jasné, kam ten dokaz nasměrovat. Nějaký tip?

  26. Radeji cilim na kategorie, ty jsou totiz obvykle stale a nemeni se. Pokud na produkty, tak na stalice. A kdyz produkty, tak obvykle bude vysoceobratkove nebo s vetsi marzi. Nebo unikaty, co mame jen my, tam je to snadne;)

  27. Jj, jasně. Jinak jsem si ještě říkal, když jste psal ten článek, zda jste ten výsledek z organiky očistil o direct :-)

Hostujeme u Server powered by TELE3