Python / Django Developer
Stránka 1 z 2 12 PosledníPoslední
Zobrazují se odpovědi 1 až 30 z 34

Vytvořím eshop s dálničnimi známkami za pouhých 201mil. korun

  1. Proč je eshop s dálničními známkami tak drahý ? Ve své podstatě se jedná o pár produktů, nepředpokládám, že ministerstvo bude na eshopu sbírat detailní informace o klientovi, tudíž nerozumím, proč je eshop takhle drahý. Když vezmeme v potaz vlastní servery, podporu 24/7, tak i v takovém to případě se nemáme šanci dostat na nehoráznou částku ve výši 401 mil. Pokud mi někdo vysvětlí, že jsem pouze ignorant, a nemám přehled o cenách, a vysvětlí mi, co je na tomhle tak drahého, budu velice rád. Živě si umím představit, co vše by se dalo za 401 mil. postavit, eshop na maximálně 10 produktů to určitě není :-)

    S pozdravem, neokradamestat@dovlastnikapsy.cz

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Četl jsi dokumentaci?
    Četl jsi co to má všechno umět?
    Četl jsi na co všechno to má být napojené?
    Četl jsi tady ostatní vlákna o tom?
    Četl jsi vůbec něco?

  4. Citace Původně odeslal Wladass Zobrazit příspěvek
    Četl jsi dokumentaci?
    Četl jsi co to má všechno umět?
    Četl jsi na co všechno to má být napojené?
    Četl jsi tady ostatní vlákna o tom?
    Četl jsi vůbec něco?
    Pokud tady takhle hájíte tuhle zakázku, jak jsem sdělil výše, jsem ignorant, rád si vše pročtu, máte-li lepší zdroje.

  5. Takže si viděl finální sumu a pidnáš po netu bez vlastního výzkumu na tuhle specifickou zakázku. Balohpřeji.

  6. Já Ti fandím. Doufám, že zakázku obdržíš.

  7. Vic temat o tyhle zakazce prosim.

  8. Citace Původně odeslal johnymanuelli Zobrazit příspěvek
    Proč je eshop s dálničními známkami tak drahý ? Ve své podstatě se jedná o pár produktů, nepředpokládám, že ministerstvo bude na eshopu sbírat detailní informace o klientovi, tudíž nerozumím, proč je eshop takhle drahý. Když vezmeme v potaz vlastní servery, podporu 24/7, tak i v takovém to případě se nemáme šanci dostat na nehoráznou částku ve výši 401 mil. Pokud mi někdo vysvětlí, že jsem pouze ignorant, a nemám přehled o cenách, a vysvětlí mi, co je na tomhle tak drahého, budu velice rád. Živě si umím představit, co vše by se dalo za 401 mil. postavit, eshop na maximálně 10 produktů to určitě není :-)

    S pozdravem, neokradamestat@dovlastnikapsy.cz
    a musíš kvůli tomuhle hejtu zakládat nové téma? :) Jen externích napojení tam je obrovské množství, v jiném tématu jsem to popisoval https://webtrh.cz/442323-dalnicni-znamky-eshop, jen tohle sebere stovky pracovních dnů na implementaci.

    Co by, zadavatel si tam navymýšlel spousty volovin, které stojí peníze. Cena 400 milionů je jen zkratka, kterou každý přepisuje, je v tom třeba budget cca 130 milionů na budoucí rozšíření, které se může využít nebo nemusí.

    Vlastní servery nejsou nutnost, požadavatek je na provoz v Azure, což při 4 letech vychází ale dráž než vlastní servery. Na těch serverech se budou i zpracovávat i fotky z kamer, jejich rozpoznávání je mimochodem také součástí zadání. Programování na zakázku je ale malá část, tady měla vzniknout celá nová společnost, která to má provozovat.

    V tomhle sektoru se běžně účtuje několik desítek tisíc za pracovní den programátora, ony ty ceny poté pěkně skáčou. Je naivní si myslet, že to uděláš levněji, ostatní oslovené firmy nejspíš nepodaly nabídku ze stejných důvodů jako jsme to shodili my, prostě chtějí příliš věcí v strašně krátce době za fixní cenu.

    Třeba toho zveřejní víc a budeš si moci pročíst co vlastně ten systém obsahuje, pak můžeš diskutovat o ceně. Já bych raději diskutoval jestli to nejde udělat jednodušeji a nedělat celé nové struktury.

  9. Ono je třeba brát v úvahu to, že firma dopředu neví, kolik jí to bude přesně stát. Za měsíc udělají návrh a zjistí, že to je úplně jinak. V ceně může být klidně rezerva na sankce za nedodržení termínu. Zajímalo by mě, jak je to u těchto státních zakázek financované, jestli firma dostává něco průběžně nebo to musí tahat sama až do odevzdání projektu.
    Celkově všechno na ministerstvu dopravy stojí tak nějak za hovno. Smlouva s Kapch, registr vozidel, rekonstrukce D1. Uvidíme, jestli se něco zlepšilo.

  10. Co to je drahé? To je pouze slovo. Zdraží se "známka" z 1 500 na 2 000 a je to pořešené. Mimochodem asi to nejlevnější řešení bylo plácnout na sklo kus plastu s lepidlem, než sypat do dalšího IT smetí.

    ---------- Příspěvek doplněn 19.01.2020 v 06:37 ----------

    Citace Původně odeslal kolousek Zobrazit příspěvek
    Ono je třeba brát v úvahu to, že firma dopředu neví, kolik jí to bude přesně stát. Za měsíc udělají návrh a zjistí, že to je úplně jinak. V ceně může být klidně rezerva na sankce za nedodržení termínu. Zajímalo by mě, jak je to u těchto státních zakázek financované, jestli firma dostává něco průběžně nebo to musí tahat sama až do odevzdání projektu.
    Celkově všechno na ministerstvu dopravy stojí tak nějak za hovno. Smlouva s Kapch, registr vozidel, rekonstrukce D1. Uvidíme, jestli se něco zlepšilo.
    na Slovensku to všechno funguje perfektně, akorát nepřejedeš občas hranice, neboť je blokuji nasraní autodopravci co už nechtějí platit výpalné za hovno.

  11. ono štát nie je len taky obycajny klient ktoreho mozes kedykolvek poslat do P-cka ked ti lezie na nervy. zodpovednost a pokuty su tam skratka neporovnatelne, tie zmluvy nie su sranda. takze €8M je sice dost vela ale dnes sa takym ciastkam uz moc ani nedivim. hlavne ked je to prepojene s externymi systemami tak sa to len zbytocne komplikuje, o ochrane sukromia a osobnych udajov a podobnych veci ani nehovorim.

  12. Citace Původně odeslal kolousek Zobrazit příspěvek
    Zajímalo by mě, jak je to u těchto státních zakázek financované, jestli firma dostává něco průběžně nebo to musí tahat sama až do odevzdání projektu.
    Tyhle projekty jsou zpravidla proplácené až na konci po akceptaci. Vždy tam bývá několik fází při, kterých dochází k platbě, ale tohle je roční projekt, takže platba je jednorázová, ale pozor, jak už zaznělo, není to 400 milionů za eshop, ale jsou v tom náklady na 4 roky, ty budou placeny průběžně, stejně tak tam je opce na další potenciální práce, to bude proplaceno jen pokud ty práce budou objednány.

    U velkých (miliardy) několikaletých projektů se platba posílá postupně, ne že by státu záležo na dodavatelích, ale potřebuje ty peníze utratit v daném rozpočtovém období.

    Dodavatelé těhle projektů musí být dostatečně velké společnosti a musí mít dostatečně rezervy v cashflow, není problém mít stovky milionů ještě nefakturovaných a čekají na akceptaci. Někdy, když se nedaří, tak to může trvat i několik let po zahájení projektu. I tohle je věc, která je obrovskou bariérou u státních zakázek nebo i zakázek do korporátní sféry.

  13. Můj bývalý kolega říkal, že u státu je největší problém, že mají zakázky na starosti idioti. Takže se buď nechají opít rohlíkem nebo mají naprosto nereálné představy. Nevím jak teď, ale pár let zpátky tam byl silně rozvinutý systém dohazování známých na manažerská místa.
    Takže kolega řešil jistý komunikační systém s vyučeným řezníkem....

  14. Jsem zvědavej jak velké fiasko bude ten hackathon příští víkend... Jen aby tím nepotopili dosavadní aktivitu Michala Bláhy, byla by to škoda.

  15. nemyslím si, že to bude mít negativní efekt, naopak to může udělat ten správný virál, aby se ledy trochu pohly. Vtipné je, že důvodem je nejspíš to stejné, co celá tahle věc, odpovědní lidi na straně státu nemají dostatečné znalosti v tomhle oboru a tak se nechávají vodit za nos ať už stranou dodavatelů, nebo v tomhle případě veřejnosti. Třeba někdo z téhle aktivity pochopí, že dělat monstrózní systém, kde se dá schovat spousta obhajitelných (ale zbytečných) nákladů je špatně.

    Takovéhle systémy je možné dodávat za jednotky milionů, jen je potřeba dostatečná spolupráce a vyloučit věci, které sice vypadají užitečně, ale ve výsledku se ukáže, že jsou příliš drahé na implementaci/provoz. Při zadávání těhle státních zakázek na IT systémy se prostě nezohledňuje časová a finanční náročnost na jednotlivé funkce, některé ty zadání dostávám na stůl a není to veselé čtení.

    Např. jsme dělali systémy pro mobilního operátora, původní požadavek byl realtime a do 5s zpracovaná data ze zdrojových systémů, na takovouhle aktivitu bylo bylo potřeba asi 100 serverů a mnoho programátorského času na udělání nových technologií, naopak pokud se "realtime" posunulo na 1min, najednou stačilo 7 serverů a technologické demo bylo hotové za pár týdnů díky již hotovým technologiím. Stát si zadá 5s a pak se divíme všichni. Komerční sféra se v posledních letech transformovala a projekty se dodávají více agilně, zadavatelé se naučili tématu rozumět a jsou schopní posoudit kvalitu za běhu a nemusí do zadání cpát spousty konkrétních parametrů, které naopak projekty extrémně prodražují, často zbytečně.

  16. TomášX: Tebe je radost číst. :)

  17. Citace Původně odeslal marat Zobrazit příspěvek
    TomášX: Tebe je radost číst. :)
    Tebe zas deprese, těžko můžu čekat, že se zlepšíš sám od sebe, takže díky bohu, že se to nějak vyrovnává.

  18. Petre, bud slusny a diskutuj k tematu! :P

  19. Můžete si to vyříkat na srazu.

  20. Budem trochu advocatus diaboli a skusim nahodit do diskusie otazku ci vobec potrebujeme nejake dialnicne znamky a ci by sa cely cirkus a naklady nedali odstranit jednou jedinou danou - vidim obrovske uspory na takychto nezmyselnych transakcnych nakladoch (resp. za co potom platime dane ked akukolvek aktivitu v ktorej je zainteresovany stat musime platit "navyse")?

  21. nahodit do diskusie otazku ci vobec potrebujeme nejake dialnicne znamky
    Na Slovensku dálnice ještě nejsou ne? Takže odpověď zní ne, nepotřebujete.

    10 IQ humor omlouvám se. No daní by to vyřešil šlo, kdyby každý člověk ty dálnice používal. Ovšem každý dálnice nepoužívá, takže je pičovina, aby to každý platil. Mohl bys to tedy případně ještě nějak stanovit, kdo tuto daň bude platit a kdo ne, ale to je podle mého ještě větší byrokracie a více práce než prostě prodávání známek samotných. Musel by ses přihlásit k placení této daně atd. Jak by pak vypadala kontrola na dálnici? By policisté nahlíželi do nějakého registru, který by se musel zrealizovat? Utopie.

  22. Budem trochu advocatus diaboli a skusim nahodit do diskusie otazku ci vobec potrebujeme nejake dialnicne znamky a ci by sa cely cirkus a naklady nedali odstranit jednou jedinou danou - vidim obrovske uspory na takychto nezmyselnych transakcnych nakladoch (resp. za co potom platime dane ked akukolvek aktivitu v ktorej je zainteresovany stat musime platit "navyse")?
    A lidé, kteří auto nemají, nebo kteři sice mají, ale po dálnici nejezdí? Ti budou solidárně ostatním přispívat?

  23. Citace Původně odeslal Aveso Zobrazit příspěvek
    A lidé, kteří auto nemají, nebo kteři sice mají, ale po dálnici nejezdí? Ti budou solidárně ostatním přispívat?
    a pekař k němu přijede na kole a strčí mu rohlík přímo do huby.

  24. Citace Původně odeslal streetcz Zobrazit příspěvek
    Jak by pak vypadala kontrola na dálnici?
    V itálii mě fascinoval jejich systém mýtného. Přišlo mi to jako neskutečná zlodějina a jako dobrý způsob jak zajistit, že se dálnice moc neopotřebují a když už, tak si je člověk opravdu užívá, protože za to privilegium zaplatil pomalu jako za vstup do zábavního parku. Možná to bylo úplně mimo kontext, protože jsme tam byli na dovolené a místní třeba mají úplně jiné ceny, ale matně si vybavuji, že jedna cesta po dálnici nás stála podobně, jako nás u nás stojí dálniční známka na celý rok.

  25. Tak to je všude, v Itálii, Francii i Španělsku, delší úseky jsou levnější, ale je to fest drahý i pro místní. Koupit si můžeš slevovou krabičku, vyhneš se frontám (jak kdy) a je tam i sleva. Ale žádný velký částky.

    Na druhou stranu klidně bych zaplatil jen za úsek dálnice, kterej potřebuju jednou za pár měsíců v takovým stavu, v jakým maj dálnice Italové…
    Naposledy upravil vodička : 20.01.2020 v 17:16

  26. Tak Itálie asi není křižovatka Evropy jako my, takže tam nejezdí 40t tahače ve 2 metrových rozestupech. Tady už je ta nákladní doprava neúnosná a mělo by se přitvrdit na mýtném, jinak to není udržitelné.


  27. Uz vim, proc tak rad platím daně.

  28. kdyby v ČR nebyly 1/3 příjmy tak by to ani tak nevadilo. Hold už jsme za 30 let měli dohnat Západ a nestalo se, takže logicky vše už pro nás bude drahé (předražené).

  29. Jedině pan Babiš to dokáže změnit!!!

  30. Citace Původně odeslal vodička Zobrazit příspěvek
    Tak to je všude, v Itálii, Francii i Španělsku, delší úseky jsou levnější, ale je to fest drahý i po místní. Koupit si můžeš slevovou krabičku, vyhneš se frontám (jak kdy) a je tam i sleva. Ale žádný velký částky.

    Na druhou stranu klidně bych zaplatil jen za úsek dálnice, kterej potřebuju jednou za pár měsíců v takovým stavu, v jakým maj dálnice Italové…
    Nevím co se ti na tom nezdá. V Polsku na soukromých to máš stejné nebo i dražší, dálnice na nic, ucpaná a jako bonus hodinové fronty jako např. Myslovice - Krakow. A poláci taky nemají západní plat.

Stránka 1 z 2 12 PosledníPoslední
Hostujeme u Server powered by TELE3