logo
16.01.2020 21:00
1
Praha 3 má nové logo. Vytvořilo Jakub Vaněk Studio s cenovkou 350 000 Kč bez DPH.

Tři piva na lístku v hospodě? Omyl, to je nové logo Prahy 3 - Seznam Zprávy

A teď se podíváme, co si o tom myslí místní odborníci...

Co se právě děje na Webtrhu?

16.01.2020 21:03
2
Za 350 000 super. Ostravské 3 vykřičníky stály mnohem víc. A stojí za to Pražákům se opičit po Ostravě:)
16.01.2020 21:15
3
Myslím, že to autor loga od někud obšlehl a schrábl jen prachy.
16.01.2020 21:16
4
Ostrava byla alespoň vtipná. Někdo mohl nesouhlasit s tou cenou (která nebyla za logo, ale za práci, kterou jsme z větší části neviděli), ale tohle je slabé bez ohledu na to, kolik to stálo. Zvlášť divné je, jak špatně ty tři čárky působí v kontextu, který byl zamýšlený, skoro jako kdyby autoři neupravili individuální příklady použití tak, aby odpovídaly řezu písma.

„Byli jsme upozorněni, že si dobré logo hned od začátku začne žít svým životem,”
Podle téhle logiky je spousta log špatných, protože lidé nevytvářejí jejich parodie. Hezký způsob, jak se bezpáteřně svézt po vlně negativní kritiky, ale protože Praha 3 není žádný influencer nebo někdo, kdo by snadno mohl přetavit negativní pozornost na prachy, tak nevím, zda jim to k něčemu bude.
16.01.2020 21:25
5
Motivuje k tomu si založit vlastní grafickou agenturu. Anebo si udělat dobré kamarády na radnici...
16.01.2020 22:04
6
Původně odeslal Petr Široký
Ostrava byla alespoň vtipná. Někdo mohl nesouhlasit s tou cenou (která nebyla za logo, ale za práci, kterou jsme z větší části neviděli), ale tohle je slabé bez ohledu na to, kolik to stálo. Zvlášť divné je, jak špatně ty tři čárky působí v kontextu, který byl zamýšlený, skoro jako kdyby autoři neupravili individuální příklady použití tak, aby odpovídaly řezu písma.



Podle téhle logiky je spousta log špatných, protože lidé nevytvářejí jejich parodie. Hezký způsob, jak se bezpáteřně svézt po vlně negativní kritiky, ale protože Praha 3 není žádný influencer nebo někdo, kdo by snadno mohl přetavit negativní pozornost na prachy, tak nevím, zda jim to k něčemu bude.
Já bych to tak nehrotil, pro nás grafické neprofesionály je jen hodnocení líbí - nelíbí. Z tvého odkazu je dost vidět, že do fakt nedomysleli a už vůbec nedomysleli, že někteří tam mohou přidat/ubrat čárků a pak fakt nevím ve které Praze vlastně jsem:)

A potom, co se Ostrava připojila k boji proti reklamnímu smogu a přečetl jsem si manuál, jsem po konzultaci s příslušným pracovníkem úřadu plně přesvědčen, že nejlíp tomu rozumí úředník.
16.01.2020 22:32
7
asi zacnu delat loga, paint mam.
16.01.2020 22:57
8
Protoze nikdo nevedel o webtrh.cz, tady by se udelalo logo za 400,- a dostali by minimalne 20 nabidek, kdyz vidim posledni dobou kolik nabidek a za jake penize chodi poptavajicim, fakt nemam pocit, ze je nedostatek dodavatelu :)
17.01.2020 07:00
9
Jsem se, zjevně, minula povoláním.
17.01.2020 07:08
10
Víte mezi kolik lidí se těch 350 papírů muselo rozdělit. ....A taky je pěkný psycho usmlouvat každý požadavek o úplatek, aby vám vůbec něco zbylo, protože každý úředník kope sám za sebe a všichni před sebou navzájem dělají, že jsou čistí jak lilie.
17.01.2020 08:09
11
Prej uplatky, lol.

Mne se nelibi to pismo, jinak je to dobrej for, proc ne, cenovka ok.
17.01.2020 11:10
12
Tak hlavně by měly pražské části přestat blbnout a hrát si na vlastním písečku a měly by příjmout jednotný vizuální styl pro celou Prahu. Je mi ale jasné, že pak by z toho profitovalo moc málo lidí… Ale copak existuje nějaká univerzita, kde by každá fakulta měla svůj vlastní vizuální styl? (OK, možná trochu špatný příklad, ale chápete, ne?)
17.01.2020 11:37
13
Fakulty mívají různé vizuální styly, s tím už jsem se setkal - to je ale asi opravdu vedlejší, spíš bych řekl, že sjednotit městké části Prahy i v něčem zdánlivě tak banálním jako je vizuální styl je absolutně nemožné.

Jinak některé věci se definitivně nemění, jako třeba špatný odhad některých lidí, kolik grafické práce mohou stát. Jasně, vyryl jsem 3 čáry do hlíny, umím to samé co lidi, co udělali tu vizuální identitu, kde jsou moje prachy?! Úplatky si představuji jinak, třeba aktuální super vládní e-shop se čtyřmi položkami, který prý bude stát 400 miliónů.
17.01.2020 16:15
14
okontakt
Původně odeslal Petr Široký
Fakulty mívají různé vizuální styly, s tím už jsem se setkal - to je ale asi opravdu vedlejší, spíš bych řekl, že sjednotit městké části Prahy i v něčem zdánlivě tak banálním jako je vizuální styl je absolutně nemožné.

Jinak některé věci se definitivně nemění, jako třeba špatný odhad některých lidí, kolik grafické práce mohou stát. Jasně, vyryl jsem 3 čáry do hlíny, umím to samé co lidi, co udělali tu vizuální identitu, kde jsou moje prachy?! Úplatky si představuji jinak, třeba aktuální super vládní e-shop se čtyřmi položkami, který prý bude stát 400 miliónů.
v tych 400 mega je zapocitanych x veci... tak cierne by som to nevidel...

tunel je 900 mega eur za trapne slovensko.sk a nie 18 mega eur za komplexny system.

Vy cesi mate celkovo zvláštny pohlad na tunely... chcelo by to na vas euro...
tu sa na take drobne smeti ako je 18 mega vobec nehladi
17.01.2020 19:35
15
Pro zajímavost jiné logo, které je sice hezké, ale za mě nepoužitelné:

Design pro Prahu - Trigama International – Level IT up!
17.01.2020 20:22
16
Jdu k očnímu, nějak tam ten deklarovaný optický klam nevidím. Pokud se zakazuje optický smog nevím jak by chtěli prosadit to logo.
17.01.2020 20:27
17
Přiznám se, že jsem ten text nečetl. No, už jsem viděl horší řeči/bludy, kterými někdo zkoušel prodávat svoji práci. Logodesignéři to mají těžké...
17.01.2020 20:43
18
asi tomu opravdu nerozumím a nebo jsem stále ovlivněn socialistickou grafikou, ale v těch dalších kreativních použitích jako Žižkov a pečovatelská služba vůbec Prahu nevidím.
17.01.2020 21:25
19
Přiznám se, že jsem ten text nečetl. No, už jsem viděl horší řeči/bludy, kterými někdo zkoušel prodávat svoji práci. Logodesignéři to mají těžké...
Tak ono drtivá většina explikací jsou kecy vycucané z prstu. Problémem je, že se často píši až po návrhu loga, místo před. Jde pak hodně poznat, jak se autor snaží, aby text dával smysl, ale mnohdy spíše vzbuzuje úsměv.

A mohl bych ještě poprosit o odkaz na tu univerzitu, kde fakulty mají různé vizuální styly? Díky.
17.01.2020 21:50
20
Mýlil jsem se, nebo to platilo před aplikací aktuálního stylu. Univerzita Karlova měla původně dost výrazně odlišenou filozofickou fakultu (dělal jsem design pro část systému) a i teď má minimálně jiné barvy a zpracování webu než ostatní fakulty - každopádně to není srovnání s logy městských čtvrtí, která jsou úplně jiná.
20.01.2020 12:21
21
Původně odeslal Petr Široký
Pro zajímavost jiné logo, které je sice hezké, ale za mě nepoužitelné:

Design pro Prahu - Trigama International – Level IT up!
Tohle mě zaujalo. To mi přijde celkem dobrý, vtipný a i ta identita dává smysl :-)
20.01.2020 12:31
22
Bohužel si vybrali špatné logo, na kterém tohle dělat. Spousta lidí se k tomu vyjádřila, že v tom to H nevidí a já musím souhlasit. Možná, když bych to logo před sebou viděl každou chvíli po dobu několika týdnů, tak bych sám sebe dokázal zblbnout, abych si vsugeroval, že III = H, ale to jejich vysvětlení o optické iluzi je prostě lež.

Takže vtipné to je, ale u podobně oficiálního loga si myslím, že vždycky musí být jasně čitelný název, to je prostě podmínka, kterou je nutné splnit. Ten jejich experiment si může dovolit reklamní agentura apod.
30.01.2020 08:41
23
Logo odpovídá aktuálním trendům neviděl bych v tom nic špatného, laická veřejnost tyhle zakázky vždycky zhejtuje, protože tomu nerozumí a neví, co je obsahem zakázky.
Mě se líbí nápad a příběh které logo, vizuál i brand vypráví. Takhle se moderní vizuál tvoří, minimalistické a typografické. Jasný, nemusí se to líbit každému, ale splňuje to trend dnešní doby a funkci loga, tedy to, že se o logu mluví, diskutuje a to je důležité. Praha tři díky tomu získala spousty mediální pozornosti zadarmo a to je další přidaná hodnota, která tvoří hodnotu zakázky...

Je potřeba se na tyhle zakázky dívat z trošku širšího úhlu pohledu a porozumět tomu, jak funguje moderní marketing, u velkých firem, nic více v tom nehledejte. Cena je ok a pokud si myslíte, že to je tak jednoduché a umíte to lépe tak si založte agenturu a budete určitě milionáři jako všichni grafici a agentury, co tvoří loga. Jestli se Vám to líbí nebo ne, je více méně irelevantní, protože co je důležité je to, že to funguje a na tom záleží. Spousta zhejtovaných log a vizuálů, které se v minulosti mučili na pranýři dneska fungují bez problému viz Liberec, NGP, Ostrava, Český hokej a další. Posílám pozdrav ze svého soukromého ostrova na Bali a dívejte se na věci trošku objektivně a s nadhledem, pak pochopíte širší souvislosti... :)
30.01.2020 11:33
24
To, že něco odpovídá aktuálním trendům vnímám zrovna u brandingu a vizuálních stylů jako něco, co nemusí být moc pozitivní. Neplést si moderní s nadčasovým. První může rychle zastarat (viz první vlna skeuomorphismu ve web designu), druhý vydrží test času. Vnímám pozitivně, že třeba u webů už se tam postupně dostáváme, když nepočítám technologické revoluce, které nikdo nedokáže předvídat.

Původně odeslal Izmirus
splňuje to trend dnešní doby
Před asi 15 lety jsem kdesi v magazínu četl, že trend dnešní doby je především uspěchanost. A to bylo za mě nadčasové prohlášení.

// Tohle je porno pro logo designéry: https://dribbble.com/shots/9808282-L...ve-Extra-Issue
25.05.2020 02:50
25
Zakázky na loga ze státní pokladny jsou ideální na praní špinavých peněz.

Původně odeslal Petr Široký
Pro zajímavost jiné logo, které je sice hezké, ale za mě nepoužitelné:

Design pro Prahu - Trigama International – Level IT up!
Pěkné logo pro hlavní město státu Kapverdy.