Koronavirus.eu - 312 000 návštěv za 3 týdny
Zobrazují se odpovědi 1 až 5 z 5

Co zjistí eshop z platby kartou

  1. Mám takový triviální dotaz. Co zjistí eshop, když platím debetní kartou online? Předpokládám, že číslo celé karty nikoliv. Ale třeba jméno na koho je vydána, platnost karty atd.
    Jde mi o to, že jeden eshop nabízí poměrně výraznou slevu(pouze 1x na jednu osobu) a rád bych objednal na sebe a ještě na manželku, případně na syna, ale zaplatil bych u všech svoji kartou. Jestli to eshop bude nějak řešit a nebo je mu to jedno, že to přijde ze stejné karty.
    Děkuji

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Jedna osoba = jeden registrační nebo nákupní email (nákup bez registrace)
    99% eshopů kontroluje pouze zaregistrované nebo nákupní emaily (nákup bez registrace).
    Ostatní kontrolují telefon, jméno,adresu ...

    Kolikrát se vám stalo, že při nákupu a zadání stejné emailové adresy jste dostal chybu, že je email již zaregistrován ... ?

    Jsou ale i eshopy, které vám nabídnou "chcete uložit číslo vaší karty pro další nákupy ?"

    Zde je jasné, že si v takovém případě zkontrolují použitelnost, opakovanost, jedinečný identifikátor ...!

  4. Pokud opomenu osobní údaje jako jméno, přijmení, adresu a případně další údaje nezbytné pro zpracování objednávky, podle kterých by šlo “nabýt podezření”, protože na to se neptáte, tak 99% eshopů řeší platby pomocí běžných platebních bran, mám zkušenosti např. s GoPay, kde kromě emailu a spárování s objednávkou podle ID nevíte o držiteli karty nic - k čemu taky, stačí pouze spárování s objednávkou a stav transakce. Technicky je často zákazník přesměrován na stránku platební brány a eshop té předá číslo obj. a částku k platbě, případně další info jako zmíněný mail nebo další věci většinou o DPH a EET, ale dále vyplněné info vč. Čísla karty už vůbec neprochází přes systém eshopu... U ostatních bran to bude podobné, možná některá zobrazí i poslední čtyřčíslí, ale více rozhodně ne.
    U obvykle větších eshopů s inline řešením, kdy se údaje karty vyplňují přímo na stránce objkednávky a prakticky je server dále předává platební bráně, nebo nějaké jiné řešení by mohlo mít potenciál tyto údaje nějak uložit do databáze eshopu, ale je to docela riskantní z hlediska zabezpečení, kdy určitě nikdo nechce být zodpovědný za únik takových informací, a také by o uchování takových údajů měl být zákazník informován, at už třeba potvrzením, že si přeje zapamatovat kartu pro budoucí nákupy atp.
    Byl bych v klidu, i kdyby to nějak poznali, vy maximálně odstoupíte od smlouvy, pokud o nákup bez zvýhodnění nestojíte. Eticky je to druhá věc, ale pokud nejsou blázni, vydělají i po slevě a tyhle fráze jsou většinou pro odrazení jedinců, kteří by na tom chteli “zbohatnout” nebo přeprodávat dále...

    + ještě by to mohli poznat podle IP adresy nebo nějakého identifikátoru zařízení, cookies atp. ale to bych čekal od větších eshopů, pro střední a menší je tohle asi trochu přestřelená snaha, ale záleží na sortimentu, povaze slevy, to z položené otázky nedokážu zhodnotit a i malý eshop může být technicky velmi nápaditý řekněme... :D

  5. Ve stripu je adresa, e-mail - IP adresa,jake zarizeni a lokace od kud se objednavalo.

  6. Děkuji za reakce. Prostě udělám 3 objednávky s rozdílnými jmény, emaily a zaplatím vše jednou kartou a uvidíme. Při nejhorším to eshop stornuje. Ale předpokládám, že pro něj je důležité, jestli platby dojdou a už je mu jedno jestli ze stejné karty na jedno jméno.

Spolupracujeme: Jooble.org Hostujeme u Server powered by TELE3