logo
11.01.2020 11:52
1
Mám takový triviální dotaz. Co zjistí eshop, když platím debetní kartou online? Předpokládám, že číslo celé karty nikoliv. Ale třeba jméno na koho je vydána, platnost karty atd.
Jde mi o to, že jeden eshop nabízí poměrně výraznou slevu(pouze 1x na jednu osobu) a rád bych objednal na sebe a ještě na manželku, případně na syna, ale zaplatil bych u všech svoji kartou. Jestli to eshop bude nějak řešit a nebo je mu to jedno, že to přijde ze stejné karty.
Děkuji

Co se právě děje na Webtrhu?

11.01.2020 11:59
2
Jedna osoba = jeden registrační nebo nákupní email (nákup bez registrace)
99% eshopů kontroluje pouze zaregistrované nebo nákupní emaily (nákup bez registrace).
Ostatní kontrolují telefon, jméno,adresu ...

Kolikrát se vám stalo, že při nákupu a zadání stejné emailové adresy jste dostal chybu, že je email již zaregistrován ... ?

Jsou ale i eshopy, které vám nabídnou "chcete uložit číslo vaší karty pro další nákupy ?"

Zde je jasné, že si v takovém případě zkontrolují použitelnost, opakovanost, jedinečný identifikátor ...!
11.01.2020 12:09
3
Pokud opomenu osobní údaje jako jméno, přijmení, adresu a případně další údaje nezbytné pro zpracování objednávky, podle kterých by šlo “nabýt podezření”, protože na to se neptáte, tak 99% eshopů řeší platby pomocí běžných platebních bran, mám zkušenosti např. s GoPay, kde kromě emailu a spárování s objednávkou podle ID nevíte o držiteli karty nic - k čemu taky, stačí pouze spárování s objednávkou a stav transakce. Technicky je často zákazník přesměrován na stránku platební brány a eshop té předá číslo obj. a částku k platbě, případně další info jako zmíněný mail nebo další věci většinou o DPH a EET, ale dále vyplněné info vč. Čísla karty už vůbec neprochází přes systém eshopu... U ostatních bran to bude podobné, možná některá zobrazí i poslední čtyřčíslí, ale více rozhodně ne.
U obvykle větších eshopů s inline řešením, kdy se údaje karty vyplňují přímo na stránce objkednávky a prakticky je server dále předává platební bráně, nebo nějaké jiné řešení by mohlo mít potenciál tyto údaje nějak uložit do databáze eshopu, ale je to docela riskantní z hlediska zabezpečení, kdy určitě nikdo nechce být zodpovědný za únik takových informací, a také by o uchování takových údajů měl být zákazník informován, at už třeba potvrzením, že si přeje zapamatovat kartu pro budoucí nákupy atp.
Byl bych v klidu, i kdyby to nějak poznali, vy maximálně odstoupíte od smlouvy, pokud o nákup bez zvýhodnění nestojíte. Eticky je to druhá věc, ale pokud nejsou blázni, vydělají i po slevě a tyhle fráze jsou většinou pro odrazení jedinců, kteří by na tom chteli “zbohatnout” nebo přeprodávat dále...

+ ještě by to mohli poznat podle IP adresy nebo nějakého identifikátoru zařízení, cookies atp. ale to bych čekal od větších eshopů, pro střední a menší je tohle asi trochu přestřelená snaha, ale záleží na sortimentu, povaze slevy, to z položené otázky nedokážu zhodnotit a i malý eshop může být technicky velmi nápaditý řekněme... :D
11.01.2020 12:25
4
Ve stripu je adresa, e-mail - IP adresa,jake zarizeni a lokace od kud se objednavalo.
11.01.2020 12:57
5
Děkuji za reakce. Prostě udělám 3 objednávky s rozdílnými jmény, emaily a zaplatím vše jednou kartou a uvidíme. Při nejhorším to eshop stornuje. Ale předpokládám, že pro něj je důležité, jestli platby dojdou a už je mu jedno jestli ze stejné karty na jedno jméno.