Kupte si prémiovou propagaci a toto místo bude vaše.
Zobrazují se odpovědi 1 až 6 z 6

Vrácení zboží do 14 dnů, reklamace, výměna zboží - může být v Obchodních podmínkách - pouze na provozovnu?

  1. Asi to zná každý provozovatel eshopu: zákazník odstoupí od smlouvy a do 14 dnů vrátí zboží, nebo ho posílá na výměnu, anebo ho posílá na reklamaci.

    Většinou to ale posílají pomocí ČP - a někdy si prostě zvolí dodání na poštu. A vy jako provozovatel eshopu musíte na tu poštu dojet, vystát si frontu a zásilku vyzvednout.

    Můj dotaz zní, zda se dá dát do Obchodních podmínek, že zásilka musí být zaslána pouze do sídla (provozovny) společnosti, a nikoli k vyzvednutí mimo sídla (provozovny) společnosti.

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Reklamaci musi vzdy zaslat na adresu provozovny, to by ti to pak mohli posilat na nejakou pobocku zasilkovny. Proste do podminek napsat zaslani na adresu provozovny, nikdy se mi nestalo, ze by nekdo neco zaslal na adresu posty.

  4. Reklamace v sídle nebo provozovně je ze zákona a pokud nemáš reklamační řád měl bys to v rámci napsat v rámci informace spotřebitele s průměrným rozumem do obchodních podmínek. Pro balík na poštu bych rozhodně nechodil.

  5. Dám 2 příklady:

    1) zákazník poslal zboží na výměnu, přes ČP, ale s vyzvednutím na poště. Když jsme se ho ptali proč, prý že by to tam stejně skončilo, protože ČP stejně nic nedoručuje, jen háže oznámení do schránky (což je pravda). Odvětil jsem mu, že my na to nemáme kapacitu ani čas, jezdit někam na poštu, stát tam frontu, atd. Nechal tedy příkazem zásilku doručit přímo k nám. ČP ale stejně nebyla schopna zásilku k nám doručit, a následně se balík vrátil zpět k odesílateli.

    2) zákazník odstoupil od smlouvy a vrátil nám zboží, opět přes ČP, na naši adresu. Nikdo nám zásilku nedoručil a ani nedal oznámení o uložení. Až pak sám zákazník nám volal, že se blíží konec úložní doby, řekl jsem mu, že o této zásilce vůbec nic nevíme a nemáme ani oznámení o uložení. Nadiktoval nám tedy č. balíku, jedu pro něj extra na naší dodací poštu, ale tam mi řeknou, že je úplně na nějaké jiné dodací poště, na druhém konci města. Nedovedli vysvětlit, proč nám zásilka nebyla doručena, proč nám nebylo dáno oznámení o uložené zásilce, a ani proč balík skončil na úplně jiné poště. Zásilka bude přeposlána na správnou dodací poštu s tím, že tam budeme muset opět ještě jednou zajet a vystát frontu.

    V podstatě mi jde o to, zda mohu dát do Obchodních podmínek pevnou zásadu, že zásilka musí být doručena přímo k nám do firmy, a že neakceptujeme zaslání zásilky na nějaké úložné místo. Aby to zkrátka bylo právně OK, a neměli bychom případně nějaký problém.

    Protože ta martyria s ČP jsou opravdu velká, je to strašná ztráta času a nervů.

  6. To je ale chyba České pošty, ne odesilatele. Nemyslím si, že můžete na odesilatele přenést zodpovědnost za chování ČP. Pokud odesilatel odešle balík jako „do ruky”, ale pošta ho nedoručí, není to vina odesilatele, ten balík do vaší firmy zaslal…

  7. Citace Původně odeslal Standa63 Zobrazit příspěvek
    Dám 2 příklady:

    1) zákazník poslal zboží na výměnu, přes ČP, ale s vyzvednutím na poště. Když jsme se ho ptali proč, prý že by to tam stejně skončilo, protože ČP stejně nic nedoručuje, jen háže oznámení do schránky (což je pravda). Odvětil jsem mu, že my na to nemáme kapacitu ani čas, jezdit někam na poštu, stát tam frontu, atd. Nechal tedy příkazem zásilku doručit přímo k nám. ČP ale stejně nebyla schopna zásilku k nám doručit, a následně se balík vrátil zpět k odesílateli.

    2) zákazník odstoupil od smlouvy a vrátil nám zboží, opět přes ČP, na naši adresu. Nikdo nám zásilku nedoručil a ani nedal oznámení o uložení. Až pak sám zákazník nám volal, že se blíží konec úložní doby, řekl jsem mu, že o této zásilce vůbec nic nevíme a nemáme ani oznámení o uložení. Nadiktoval nám tedy č. balíku, jedu pro něj extra na naší dodací poštu, ale tam mi řeknou, že je úplně na nějaké jiné dodací poště, na druhém konci města. Nedovedli vysvětlit, proč nám zásilka nebyla doručena, proč nám nebylo dáno oznámení o uložené zásilce, a ani proč balík skončil na úplně jiné poště. Zásilka bude přeposlána na správnou dodací poštu s tím, že tam budeme muset opět ještě jednou zajet a vystát frontu.

    V podstatě mi jde o to, zda mohu dát do Obchodních podmínek pevnou zásadu, že zásilka musí být doručena přímo k nám do firmy, a že neakceptujeme zaslání zásilky na nějaké úložné místo. Aby to zkrátka bylo právně OK, a neměli bychom případně nějaký problém.

    Protože ta martyria s ČP jsou opravdu velká, je to strašná ztráta času a nervů.
    Znovu nejsi povinen chodit na poštu, tedy kromě toho, že na provozovně nebo sídlu v okamžiku doručení nikdo nebyl. Nevypisuj o těchto zákonných věcech do OP žádné romány pouze to co udává zákon, ani žádné vysvětlování nebo toto je první co ČOI kontroluje a dává pokuty za slovíčka. Už vůbec nepoužívej ve vztahu k spotřebiteli slovo musí, spotřebitel nemusí nic a ty bys nějakým vyžadováním jej mohl omezovat v jeho právech.

    Na stránkách ČOI máš návody pro obchodníky a o tvém problému tam píší:

    Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoliv provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání.

    vidíš tam snad něco, že bys měl chodit na poštu pokud to není tvojí vinou. Prostě reklamace se uplatnuje v provozovně, sídle nebo v místě. Pokud pošle balík na poštu evidentně z důvodů nižší ceny nech ho vrátit a at doručí tam kde má. Ty přece za to nemůžeš a nikdo po tobě nemůže chtít abys jsi zavíral provozovnu a jel na poštu.

Hostujeme u Server powered by TELE3