Kupte si prémiovou propagaci a toto místo bude vaše.
Zobrazují se odpovědi 1 až 6 z 6

Klesající CTR z Google Search - Co s tím?

  1. Dobrý den,
    dlouhodobě pozoruji klesající CTR na weby z Google Search. Není to vlastně novina, delší čas se o tom všude možně i píše. Provozuji globální web v angličtině s cestovní tématikou a když to porovnám s historií, tak zhruba před 2 lety proklikovost z Google Search cca 15%, nyní cca 4-5% (nicméně nemá to vliv na konverze a zisk - zatím). Pozice webu s různými stránkami jsou stále stejné - většina samotných stránek na 1.straně v Googlu zhruba do 5.pozice. Zkoušel jsem různě časem měnit headliny, metadesription, zrychlovat stránky... ale prakticky to vůbec nepomohlo.

    Google svými kroky jde pomalu a jistě proti běžným webům, lze vidět snipety, nápovědy, cestovní průvodce, rezervace hotelů, jízdenek... vše na 1.straně, hned nahoře. Je také pravda, že konkurence v oboru na 1.straně Googlu je velká.

    Spousta mých stránek je i ve snippetů hned na 1.pozici, ale nevšiml jsem si že by to proklikovosti časem nějak pomohlo. Dost mě nyní i zaráží, že v mobilním searchy, nyní Google dostává zpět nahoru stránky, které nemají žádný kvalitní obsah, jsou poměřně dosti krátké a stránky nejsou optimalizovány ani pro mobily, tzv. "retro weby" jsou zase vidět. Všichni experti říkají - Obsah je král, pište dlouhé články, tohle, tamto dělejte, přizpůsobte se, optimalizujte... vše děláte, ale výsledek v searchy tomu neodpovídá. Mýtus - dlouhé články budou brzy retro dle mého názoru, protože budou velmi pomalé na mobilech. Nějak přestávám SEO rozumět, když vidím občas co se děje ve vyhledávání a co Google provádí.

    Asi se to vše samozřejmě projeví v CTR, ale teď otázka, co tedy s tím? Jak dostat lidi zpět na své weby, aby klikali a hlavně i četli?

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Není to tím, že tě předběhli hlavně weby, který jsou na ampu? Google je hodně upřednostňuje.

  4. Bude tam celá řada faktorů, které CTR ovlivňují.

    Na jeden, možná i ten hlavní sis odpověděl sám - google za poslední roky přidal do vyhledávání spoustu prvků a zrovna u travel je stránka většinou nabitá vším možným (google ads nahoře, featured snippety nahoře, na boku, amp carousel, fotky). Takže než se návštěvník dostane k organiku, tak klikne jinde. Zvlášt na mobilu, kde je organik strašně dole.

    Další věc může být samotný růst tvého webu.
    Průběžně se zvyšuje návštěvnost tvého webu, tzn. zobrazuješ se na více dotazů. Jenže pokud jsi na tyto nové dotazy moc dole, nikdo na ně nekliká a průměrné CTR padá.

  5. Obecně jde na toto velmi těžko odpovědět, pokud neznáme web a konkurenci. Ale:

    1) Největší problém jsou různé snippety a featury ve výsledcích vyhledávání, to hodně bere návštěvnost a CTR. Google je prostě konkurence. Nevím kam až to může zajít, ale z mnoha studií je jasné, že tento problém každoročně roste. Google odpovídá často už ve vyhledávání a no klik searches (tedy počet hledání bez kliku kamkoliv) je kolem 50%!! Což je obrovské číslo. Jasně, jsou tam lidi co nekliknou nikam z různého důvodu. Před pár lety ale bylo no klik searches někde na 20%. To je prostě strašidelné, jak google kanibalizuje obsah.

    Zlaté pravidlo: Google, ani jiné vyhledávače nemají zájem posílat lidi zdarma na naše weby. Ale nevěděli, jak to udělat jinak. Nyní už to začíná být tak, že posílání návštěvníků zdarma na weby je stále v menší míře.

    2) VOICE search - další průser, hlavně do budoucna.

    Obecně jsou různé snippety a obohacení tvého výsledku fajn, zvedalo to strašně CTR, ale tak v roce 2013-2015. Dnes ty snippety a obohacení vsledku má kdejaký web, takže dnes to prostě už moc nefunguje.

    Co doporučit? Obecně nic. Musí se to dělat konkrétně. Možná mířit více na longtailová slova, méně na obecná (vůči rankbrainu apod.). Co se týče délky obsahu, tak já jsem stále za dlouhý obsah. Dálka obsahu většinou na rychlost nemá vliv (přecijen text není datově náročný). Weby zpomalují obrázky, js, css a další, ne obsah. A opět, je xy studií na to, že dlouhý obsah a kvalitní obsah je lepší.
    Naposledy upravil Pavel Horelica : 30.12.2019 v 16:04

  6. Je to o penězích, řeší se to tu déle. Navstevnost zase tak neklesá, protože obecná témata je těžší u platit, ale tam kde teď musíte čelit produktovým kampaním, tam máte problém. K tomu navíc roste traffic z mobilů, a ti lidé se na modulech chovaji prostě jinak.

    Jinak samozřejmě i my jsme v minulosti SEO nějak řešili. Nijak jsme se tomu nevěnovali, neposílali hromady peněz do odkazů, ale nějaká optimalizace tam proběhla. Vše do takových landingpages, které ehsopu přinášely konverze. Jenže pravidla hry se otočily a tomu čemu jsem věnovali přes 95% to přestalo přinášet výsledky, protože to požraly produktovky. Ale nedá se říci, že by ten traffic spadl, ale poměr např. 80/20 pro brandové landing pages se brátil na 20/80. Co třeba nám způsobuje komplikace je to, že mimo jiné jedeme dost remarketing, takže méně kvalitní (nekonvertibilní) návštěvnost se prodražuje na remarketingu. Ale to je prostě věc, s kterou se musí člověk nějak poprat. Vtipné je, že se toho děje prostě trochu víc než jen toto. Nejen že se prodražuje remarketing díky tomu co píšu, ale ještě navíc v poslední době stouply min. ceny za 1000 zobrazení na Skliku nejprve na korunu, poté až na pět.
    Naposledy upravil beraniste : 30.12.2019 v 19:19

  7. Citace Původně odeslal Richkind Zobrazit příspěvek
    Není to tím, že tě předběhli hlavně weby, který jsou na ampu? Google je hodně upřednostňuje.
    Nedá se to úplně říci, spousta konkurenčních webů nemá amp. Vcelku spíše opravdu výjimečně. Osobně jsem i před některými takovými stránkami s amp.

    ---------- Příspěvek doplněn 30.12.2019 v 19:58 ----------

    Citace Původně odeslal zpriby Zobrazit příspěvek
    Bude tam celá řada faktorů, které CTR ovlivňují.

    Na jeden, možná i ten hlavní sis odpověděl sám - google za poslední roky přidal do vyhledávání spoustu prvků a zrovna u travel je stránka většinou nabitá vším možným (google ads nahoře, featured snippety nahoře, na boku, amp carousel, fotky). Takže než se návštěvník dostane k organiku, tak klikne jinde. Zvlášt na mobilu, kde je organik strašně dole.

    Další věc může být samotný růst tvého webu.
    Průběžně se zvyšuje návštěvnost tvého webu, tzn. zobrazuješ se na více dotazů. Jenže pokud jsi na tyto nové dotazy moc dole, nikdo na ně nekliká a průměrné CTR padá.
    Teď je tedy otázka zda vůbec dělat nějaké konkurečně silné obsahové weby. Osobně už bych znovu do ničeho podobného asi nešel. S nejdůležitějšími stránkami jsem tak do 5 pozice na 1.straně na Googlu. Návštěvnost je zhruba stále stejná, ale neodpovídá to zvýšené tvorbě dalšího nového obsahu.

    ---------- Příspěvek doplněn 30.12.2019 v 20:02 ----------

    Citace Původně odeslal Pavel Horelica Zobrazit příspěvek
    Obecně jde na toto velmi těžko odpovědět, pokud neznáme web a konkurenci. Ale:

    1) Největší problém jsou různé snippety a featury ve výsledcích vyhledávání, to hodně bere návštěvnost a CTR. Google je prostě konkurence. Nevím kam až to může zajít, ale z mnoha studií je jasné, že tento problém každoročně roste. Google odpovídá často už ve vyhledávání a no klik searches (tedy počet hledání bez kliku kamkoliv) je kolem 50%!! Což je obrovské číslo. Jasně, jsou tam lidi co nekliknou nikam z různého důvodu. Před pár lety ale bylo no klik searches někde na 20%. To je prostě strašidelné, jak google kanibalizuje obsah.

    Zlaté pravidlo: Google, ani jiné vyhledávače nemají zájem posílat lidi zdarma na naše weby. Ale nevěděli, jak to udělat jinak. Nyní už to začíná být tak, že posílání návštěvníků zdarma na weby je stále v menší míře.

    2) VOICE search - další průser, hlavně do budoucna.

    Obecně jsou různé snippety a obohacení tvého výsledku fajn, zvedalo to strašně CTR, ale tak v roce 2013-2015. Dnes ty snippety a obohacení vsledku má kdejaký web, takže dnes to prostě už moc nefunguje.

    Co doporučit? Obecně nic. Musí se to dělat konkrétně. Možná mířit více na longtailová slova, méně na obecná (vůči rankbrainu apod.). Co se týče délky obsahu, tak já jsem stále za dlouhý obsah. Dálka obsahu většinou na rychlost nemá vliv (přecijen text není datově náročný). Weby zpomalují obrázky, js, css a další, ne obsah. A opět, je xy studií na to, že dlouhý obsah a kvalitní obsah je lepší.
    To jsem již začal dělat, už jen tvořím na konkrétní longtailová slova. Délka obsahu, tady myslím, více obsahu - více fotek - více blbostí, scriptů = delší načítání stránky. Osobně pozoruji trend u konkurence - pouhý jednoduchý delší text a např. jen 2-3 obrázky, jednoduchost, takové stránky se vrací dost nahoru.

    ---------- Příspěvek doplněn 30.12.2019 v 20:06 ----------

    Citace Původně odeslal beraniste Zobrazit příspěvek
    Je to o penězích, řeší se to tu déle. Navstevnost zase tak neklesá, protože obecná témata je těžší u platit, ale tam kde teď musíte čelit produktovým kampaním, tam máte problém. K tomu navíc roste traffic z mobilů, a ti lidé se na modulech chovaji prostě jinak.

    Jinak samozřejmě i my jsme v minulosti SEO nějak řešili. Nijak jsme se tomu nevěnovali, neposílali hromady peněz do odkazů, ale nějaká optimalizace tam proběhla. Vše do takových landingpages, které ehsopu přinášely konverze. Jenže pravidla hry se otočily a tomu čemu jsem věnovali přes 95% to přestalo přinášet výsledky, protože to požraly produktovky. Ale nedá se říci, že by ten traffic spadl, ale poměr např. 80/20 pro brandové landing pages se brátil na 20/80. Co třeba nám způsobuje komplikace je to, že mimo jiné jedeme dost remarketing, takže méně kvalitní (nekonvertibilní) návštěvnost se prodražuje na remarketingu. Ale to je prostě věc, s kterou se musí člověk nějak poprat. Vtipné je, že se toho děje prostě trochu víc než jen toto. Nejen že se prodražuje remarketing díky tomu co píšu, ale ještě navíc v poslední době stouply min. ceny za 1000 zobrazení na Skliku nejprve na korunu, poté až na pět.
    Tak u mě je bannerová reklama na webu nejmenším příjmem, skoro nikdo na ni totiž nekliká a to ji mám jen jako velmi malý doplněk. Přemýšlím že ji stáhnu úplně.

Hostujeme u Server powered by TELE3