logo
15.12.2019 19:52
1
Zajima me to z obou pohledu tj.ztraty i nalezu.

Vezmu to z druhe strany, kdyz najdu zabezpeceny telefon, tak tusim spravne ze neni problem jak u Androidu ci iOS udelat factory reset a dostat se do nej?

Dale zahodim sim kartu a jedina informace je tusim IME nebo jak se tomu rika, kdyz se telefon pripoje k GSM siti? Nebo existuji i nejake dalsi moznosti?

Co jsem tak slysel, tak PCR je v tomhle dost neuspesna a pokud ho pak zkousite dohledat pres online nastroje, tak je to bez uspechu.

Takze jaka je sance, ze nalezci projde ponechani si Androidu ci iOS? A z druhe strany jaka je sance, ze by si ho mohl majitel nějak pripadne vystopovat sam nebo zvednout sance v pripade ztraty na vyhledani?

Co se právě děje na Webtrhu?

15.12.2019 20:18
2
Zdravím, co se týče nálezu, factory reset u Androidu jde opravdu poměrně jednoduše. Teda u starších telefonů to byla jen otázka zapnutí boot režimu a najití oné možnosti. Už se ale snaží bránit, na mém pixelu například to už tak jednoduché není. Iphone proti tomu šel vždy lépe, IMEI mají propojené s jejich sítěmi a v momentě, co telefon na účtu zablokujete jako ztracený, už se v něm nedá přihlásit z žádného jiného účtu. Pak je takřka nepoužitelný (blokne se obchod s aplikacemi apod.), byť ho i v tomto stavu spousta "obchodníků" prodává. Pokud je to jinak, opravte mě. :)

Varování pro všechny, na bazarech kontrolujte IMEI. Pokud se totiž opravdu povede telefon resetovat do továrního nastavení, prakticky nejste schopni jej nalézt. Policie proto vede i registr: https://aplikace.policie.cz/patrani-mobily/. Rozhodně lepší zkontrolovat, než vám domů přijde telefon, z kterého si nezavoláte. :)

Pokud je nálezce znalý, šance, že mu to projde, je u starších modelů bohužel poměrně velká. Co se týče vystopování, pokud si rychle ztrátu uvědomíte, není to nemožné. Na googlu tuším spustili i možnost posledního připojení, kdy vám na mapě ukáží poslední polohu, kterou telefon zaznamenal. Při troše štěstí by to mohl být domov nepoctivého nálezce. Iphone to má myslím jakbysmet.
15.12.2019 21:43
3
U iPhone je to na 99,9 % neresitelny, kdyz mas prihlaseny ID. Da se to pres zahranicni servery odblokovat, ale je to nejisty, nelegalni a sakra drahy. Driv to bylo snadny, stacil reset a mel si novej telefon, dneska uz je vetsina kradenych/ztracenych iPhonu v podstate jen na nahradni dily.

Jinak nahlaseny imei na fizlech - jakmile das do iphone simku, tak te maj, tam cesta nevede, leda kradeny ze zahranici, to je cajk, ale viz vyse, blokace na id se dneska neresi, nevyplati se to.

Driv to mohl bejt slusnej byznys, dneska uz je to mrtvy.
15.12.2019 22:20
4
kromě IMEI má operátor k dispozici verze SW, revizi HW, seriová čísla atd., dohromady o HW telefonu má v databázi asi 20 atributů.

Na žádost policie tyhle údaje operátoři normálně poskytují. Sami nemají zatím velké zájmy to z vlastní iniciativy blokovat, ale mohou systémy na to mají. Dnes již ve všech těhle údajích umí fulltextově hledat a filtrovat v reálném čase, dříve to byla ruční práce na několik hodin prohledávání log souborů.

Za mě je skoro nemožné vynulovat telefon, aby operátor nebyl schopný ho spárovat s předchozím majitelem, a to přesně vím, jaké údaje získávají. Stejně to funguje i mezi konkurenčními operátory, stačí v praxi použít jiného než tam byl původně a je to na první pohled schované. Policie ale umí získat údaje od všech operátorů i několik let zpětně.

Ukradených telefonů je ale tolik, že se to v praxi neřeší pokud nejde o související trestnou činnost. Telefony se převážeji přes hranice a využívá setoho, že operátoři nejsou v tomhle propojení, jediné co přes hranice umí sdílet je IMEI, to se dá přepsat.

U iPhone je situace horší, tam si to Apple řeší sám, ale nemám o tom technické podrobnosti.
15.12.2019 22:34
5
Dneska se ještě telefony kradou ? 😁😁😁😁😁😁
15.12.2019 22:57
6
kradou se pořád ve velkém, ale místo prodávání dál se zneužívá číslo/účet/kredit ať už na premium sms, zahraniční volání či falešné registrace
16.12.2019 06:02
7
Co se týká android telefonu, tak dřív taktéž stačil hard reset a telefon byl jak nový (pokud nepočítám IMEI blokaci u operátora atd.) Nyní, pokud ale majitel zablokuje mobil skrz google účet a Vy pak provedete hard reset, tak se sice resetuje, vše se smaže atp. ale v moment, kdy se má ukázat nová registrace a příhlašovací možnost spárování mobilu s nějakým google účtem, tak Vás to dále nepustí a bude to požadovat, aby jste zadali přístupové údaje ze starého, spárovaného google účtu, skrz který je ten telefon bloknutý.
16.12.2019 07:32
8
Krást telefony je šílenost. Na tom se dělá objasněnost, protože dohledatelnost přes PCR je téměř stoprocentní.
07.01.2020 12:12
9
blokace na id se dneska neresi, nevyplati se to.
iPhone 7 a starší - blokace iCloud = triviální záležitost... odblok cca. 1000,- to se ještě může vyplatit
iPhone 8 - blokace iCloud = tady už to taková trivialita není, odblok bude násobně dražší
iPhone X a novější.... tady už nemám informace....
07.01.2020 12:19
10
A mas s tim osobni zkusenost, ze to jde i u kradenych/ztracenych? Ten litr je dost podezrelej.
07.01.2020 12:25
11
Odblokování telefonu se zablokovaným iCloudem? To bych chtěl vidět :)

---------- Příspěvek doplněn 07.01.2020 v 12:29 ----------

Původně odeslal beraniste
Krást telefony je šílenost. Na tom se dělá objasněnost, protože dohledatelnost přes PCR je téměř stoprocentní.
Dohledatelnost je téměř 100%? Buď nevíš o čem píšeš nebo tomu nerozumím. Víš, proč jsou třeba v Thajsku gangy, které jsou zaměřené na iPhony? Protože jdou na díly. To samé platí i u nás. Na nic jiného, než na díly se ten telefon nehodí.
07.01.2020 14:56
12
Tak nevím o čem píšu. Pawlisko asi máš lepší zkušenosti, já vycházím jen z mých čísel. V tom případě to opravím - když telefony vyhledával já, tak jsem měl téměř 100% dohledatelnost.
07.01.2020 19:14
13
Kolik iPhonů ti PČR našla? Jenom ať můžeme porovnat čísla.
07.01.2020 19:21
14
on byl ta PČR co hledala telefony :)
07.01.2020 20:59
15
Oba se bavíte o nčem jiným, když ti někdo ukradne iPhone (telefon obecně) a prodá ho na ČR trhu a někdo ho nevědomky používá, tak se najde na 110 %, to asi myslí beraniste, ale když ten telefon hned vypneš, tak ho nenajde nikdo nikdy a druhej den je na díly a to zas myslí Pavel, ne?

To je jak auta, co tady kradou Poláci, v těch taky nikdo nikdy nepojede, to se prodá na díly a za měsíc si je koupíš jako nový v auto kelly :)))
07.01.2020 21:18
16
Původně odeslal Aleš Jiříček
on byl ta PČR co hledala telefony :)
Tak to jsem na něj bohužel nenarazil, ani lidi, kterým byl telefon ukraden. Já jsem přišel se screenshotama, kde ten telefon je, kde se aktuálně nachází a PČR si to zapsali a tím to skončilo. Telefon se dodnes používá a PČR s tím udělala h.... a nejsem jediný případ. Pár naštvaných lidí s iPhonama jsem už zažil. A na vlastní pěst? To tam nechoďte, z toho můžete mít problém ještě vy....

Moje reakce tam ještě byla na odblokování zamčeného telefonu přes iCloud za tisícovka. To je vlhkej sen...

Ohledně aut.... taky jsem dostal na služebně informaci, že moje auto už je rozebraný na díly v polsku a že to určitě nikdo hledat nebude za ty peníze co berou. Jako bonus pak nálepka auto není trezor....

Jooo PČR...
08.01.2020 06:25
17
Hele Pawlisko, ty totiž uvažuješ tak, jako neuvažuje 97% lidí a uvádíš docela konkrétní příklad. Tady jde o to, kolik lidí má jaký telefon a co je to za lidi co ztracené telefony nalézá a nebo kdo je krade. Ty to nemají v hlavě tak srovnané jako ty :-)
08.01.2020 10:50
18
Původně odeslal vodička
A mas s tim osobni zkusenost, ze to jde i u kradenych/ztracenych? Ten litr je dost podezrelej.
Je to odblok iCloud - registrace konkrétního kusu na konkrétní (tvoje) ID u Applu.
Ta cena je střelená od boku, nicméně vzhledem ke stáří modelu a prodejní ceně použitých bych o moc víc nečekal a ani nezaplatil.

Zkušenost pochází z jedné konkrétní pobočky jednoho konkrétního "autorizovaného" servisu (inside, nikoliv kamarád povídal...).
(Uvozovky záměrně - značkový Apple obchod ani servis u nás neexistují, pouze autorizovaní distributoři a jejich servisy, případně distributorem nasmlouvaný servis).

---------- Příspěvek doplněn 08.01.2020 v 10:53 ----------

Jinak reakce, že se zrovna kradené iPhony rozebírají na díly je naprosto správná - 99,9% takhle skončí.
08.01.2020 10:55
19
#facepalm
08.01.2020 10:57
20
Moje reakce tam ještě byla na odblokování zamčeného telefonu přes iCloud za tisícovka. To je vlhkej sen...
No... pokud nějakým způsobem zapomeneš heslo k AppleID, tak Apple musí být schopen ti ho odblokovat. Samozřejmě pokud je to oficiální žádost, pak musíš nezpochybnitelně prokázat, že jsi jeho vlastníkem (faktura s IMEI na tvoje jméno například).... Zbytek už si domysli....
08.01.2020 11:07
21
Tak tohle jde zadarmo samozrejme, ale to asi neresime v tematu o kradenych/ztracenych telefonu, ne?
08.01.2020 11:25
22
Původně odeslal vodička
Tak tohle jde zadarmo samozrejme, ale to asi neresime v tematu o kradenych/ztracenych telefonu, ne?
Já se tu asi nebudu rozepisovat.... jednak je to dost citlivé téma, druhak nemám potřebu vás přesvědčovat o tom, že to jde....

Myslíš, že ten člověk, který to dělá oficiálně, to neumí udělat neoficiálně? Nástroje k tomu má...

A hardware se softwarem k odbloku řady 7 a starší se dá koupit dnes už za drobné v podstatě...

Ale jak píšu - nemám potřebu vás přesvědčovat.... Klidně si myslete že kecám ;-)
08.01.2020 11:40
23
Ja si nemyslim, ze kecas, jen si myslim, ze nemluvime uplne o stejny veci. Uz vidim zamestnance istoru, jak bude riskovat trestni stihani kvuli litru za odblokovani kradenyho telefonu, stejne tam neverim, ze ho apple server pusti pres blokovany id, ale jestli tomu ty veris, tak v poradku.
08.01.2020 11:49
24
Původně odeslal vodička
Ja si nemyslim, ze kecas, jen si myslim, ze nemluvime uplne o stejny veci. Uz vidim zamestnance istoru, jak bude riskovat trestni stihani kvuli litru za odblokovani kradenyho telefonu, stejne tam neverim, ze ho apple server pusti pres blokovany id, ale jestli tomu ty veris, tak v poradku.
Zaměstnanec iStoru těžko, ten to nedělá ;-)
08.01.2020 11:57
25
To je uplne jedno, kdo to dela, pointa je stejna.
08.01.2020 12:20
26
Uvažuješ v moc malém měřítku... tohle není o jednotlivcích a o jednotlivých telefonech....
08.01.2020 13:23
27
Prolomení iCloud SW asi nějak půjde a bude to hodně drahé. Pokud by jsme se bavili o HW tak to je naprosto v klidu a jde výměnou CHIPU - 100% to šlo na všech telefonech až do 6s a asi to půjde dál.
08.01.2020 17:52
28
Původně odeslal beraniste
Hele Pawlisko, ty totiž uvažuješ tak, jako neuvažuje 97% lidí a uvádíš docela konkrétní příklad. Tady jde o to, kolik lidí má jaký telefon a co je to za lidi co ztracené telefony nalézá a nebo kdo je krade. Ty to nemají v hlavě tak srovnané jako ty :-)
To máš pravdu. Já třeba dostal od známého nedávno iPhone 11 Pro MAX, 2 měsíce starý za 40 tisíc. Dal mi ho, protože ho našel a ví, že s telefonama dělám. Našel jsem majitele, než jsem mu ho dal, tak jsem mu napsal, ať si zařídí novou SIMku a telefon jsem nabil.

Přišli na mě ve více lidech, tak jsem je uzemnil (slovně)...

Ten den se mi ozval člověk, že chce půjčit telefon, protože ho nechal v taxíku. Taxikář "nic nenašel"... asi už ví kam ty telefony donést.

Nechat si telefon je kravina, protože je to těžítko, k ničemu není. Maximálně pokud někdo zná někoho, kdo servisuje telefony. Displeje jsou drahý, baterky jsou drahý a spousta dalších blbostí v tom. Třeba ten 11 MAX Pro bych mohl klidně střelit za 12 tisíc na díly. Ale co bych to byl za svini...

Takže pravda, jsou lidi a lidi...

---------- Příspěvek doplněn 08.01.2020 v 17:58 ----------

O prolomení zablokovaného telefonu přes iCloud přeji hezké sny. Už vidím, jak někdo bude riskovat dávat do oběhu takto "upravovaný" telefon. Stačí se zamyslet. Bořek čorne telefon, Jurášek je kápo, tak zajistí odblokování iCloudu. Telefon si koupí Mahulena a ta skočí do autorizáku vyměnit displej, protože chce origo. Hle... dle imei má být telefon zablokovaný...

Tohle nejsou auta, tady je čistej zisk z prodeje na díly tak čistej, že riskovat kvůli těm pár % navíc je hloupější než hloupej Honza...
12.01.2020 09:39
29
O prolomení zablokovaného telefonu přes iCloud přeji hezké sny. Už vidím, jak někdo bude riskovat dávat do oběhu takto "upravovaný" telefon. Stačí se zamyslet. Bořek čorne telefon, Jurášek je kápo, tak zajistí odblokování iCloudu. Telefon si koupí Mahulena a ta skočí do autorizáku vyměnit displej, protože chce origo. Hle... dle imei má být telefon zablokovaný...

Tohle nejsou auta, tady je čistej zisk z prodeje na díly tak čistej, že riskovat kvůli těm pár % navíc je hloupější než hloupej Honza...
No jak jsem psal... moje zkušenosti jsou z doby iP 7.... novější už nevím...
Každopádně nešlo o jednotky ani desítky kusů měsíčně. A už vůbec ne o Bořka a Juráška... Jelo to od pěšáků až na úroveň středního managementu dané firmy (servisu). Přesnou organizaci ti samozřejmě nepovím, bo jí neznám... Ale rozhodně se vyplatilo tu organizaci financovat a špičkám té organizace určitě nezbývaly nějaké drobné.... To jsou moje poznatky....

Jinak ale s tebou víceméně souhlasím - pro běžného nálezce / lapku je nejjistější a nejrychlejší to za pár drobných střelit někomu, kdo to rozebere na díly....

P.S.: a pokud si Mahulena koupí na bazoši iphone a pak s ním jde do autorizáku, kde se zjistí že to je čorka, tak už je to problém pouze Mahuleny a většinou člověk, který jí to prodal pod jednou ze svých desítek identit už "neexistuje"...