logo
03.12.2019 10:29
1
Dobrý den,

před 32ma dny jsem dal k reklamaci AIR MAX boty zakoupené v Praze v AW LAB a do dnešního dne se mi nikdo neozval.

Jaké mám nyní nároky a jak bych měl postupovat a co bych mohl požadovat za nedodržení podmínek?

Díky

Co se právě děje na Webtrhu?

03.12.2019 10:30
2
Odstoupeni od smlouvy a vraceni penez
03.12.2019 10:43
3
Původně odeslal Funn3r
Odstoupeni od smlouvy a vraceni penez
Pokud ovšem není reklamace již dávno vyřízena a jenom mu to nikdo neoznámil nebo se nedovolal.
03.12.2019 10:59
4
Původně odeslal marekmarecek
Dobrý den,

před 32ma dny jsem dal k reklamaci AIR MAX boty zakoupené v Praze v AW LAB a do dnešního dne se mi nikdo neozval.

Jaké mám nyní nároky a jak bych měl postupovat a co bych mohl požadovat za nedodržení podmínek?

Díky
To je přesně to čecháčství, ze kterýho je mi táááák, strašně blbě. Někdo (pravděpodobně) nestihne o dva dny vyřídit reklamaci a vychcandíra si mne ruce co z toho může všechno vytřískat.
03.12.2019 11:02
5
Na druhou stranu tu mame stanoveny nejaky limity se kterymi lidi pocitaj (uz tak je 30 dni bez veci co sis koupil dost) a kterymi jsou vsichni vazani a vsichni o nich vi a stejne porad dokola je nedodurzujou, tak jakou jinou paku na ty firmy vzit, nez chtit kompenzace, aby se to priste uz nestalo?
03.12.2019 11:28
6
Treba ja osobne bych tam minimalne zavolal co se deje, a nebezel bych na webtrh zjistovat jak na tom muzu neco vytriskat.
03.12.2019 11:44
7
Kde se reklamujou boty měsíc...? Já reklamoval boty tak 3x za život a vždy mi buď hned nebo do týdne vrátili peníze. Při těch VO cenách se nevyplatí oprava. Jinak než držkovat je lepší zajít k obuvníkovi a ten je za kilo opraví.
03.12.2019 12:17
8
Pokud hned reklamaci uznali, tak je právo odstoupit, ale mohou tvrdit, že už dávno poslali sms. Pokud ne tak do 30 dnů se nepočítá doba na odborné posouzení, takže do klidně mohli poslat do zahraničí klidně do Číny a může to trvat klidně taky měsíc. Takže bych se zeptal co se děje.
03.12.2019 12:32
9
Pokud vim tak 30 lhuta reklamace zacina od oznameni reklamace prodejci ?
03.12.2019 12:44
10
Ano začíná a dle rozhodnutí soudu musíš poskytnout součinnost, ale to nic na tom, že se doba na odborné posouzení do této lhůty nepočítá nic nemění.

viz. https://www.coi.cz/pro-podnikatele/i...bozi-a-sluzeb/
03.12.2019 13:55
11
Ano začíná a dle rozhodnutí soudu musíš poskytnout součinnost, ale to nic na tom, že se doba na odborné posouzení do této lhůty nepočítá nic nemění.
Dle uvedeného zdroje se ale daná věta o odborném posouzení vztahuje k rozhodnutí, zda-li se jedná o oprávněnou, nebo neoprávněnou reklamaci. Pokud mu již reklamaci uznali, tak pak normálně platí 30 dní na vyřízení.

To je přesně to čecháčství, ze kterýho je mi táááák, strašně blbě. Někdo (pravděpodobně) nestihne o dva dny vyřídit reklamaci a vychcandíra si mne ruce co z toho může všechno vytřískat.
Tak nikdo přece prodejci nebrání, aby reklamaci vyřídil dříve, ne? Jak uvedl Aleš Jiříček, pokud si něco koupím, tak 30 dní bez dané věci je už tak více než dost. V případě, že by prodejce poskytl náhradní výrobek, během průběhu reklamace, tak pak ať si klidně reklamaci řeší 60 dní.
03.12.2019 14:30
12
Původně odeslal gostrider
To je přesně to čecháčství, ze kterýho je mi táááák, strašně blbě. Někdo (pravděpodobně) nestihne o dva dny vyřídit reklamaci a vychcandíra si mne ruce co z toho může všechno vytřískat.
A tohle je presne to posracstvi, prodejce je chudacek, co nestiha a ja, jakozto zakaznik, kterej mu dava prachy, to odprdnu.

Pokud jde o malej rodinnej eshop, budiz, ale ten se s reklamaci nebude camrat 30 dni. Ja jsem takhle dostal 14 dni pred koncem zaruky notebooku vracenou puvodni castku, takze jsem rad, ze to pravidlo funguje a ze ho eshopy respektujou. Kdyby slo o malou castku, asi bych to neresil.

---------- Příspěvek doplněn 03.12.2019 v 14:34 ----------

Původně odeslal láďa1979
Ano začíná a dle rozhodnutí soudu musíš poskytnout součinnost, ale to nic na tom, že se doba na odborné posouzení do této lhůty nepočítá nic nemění.


viz. https://www.coi.cz/pro-podnikatele/i...bozi-a-sluzeb/
Jak to bude v praxi? Pokud se jedna o beznou elektroniku, tak je to posouzeni max na ty tri dny, ale chapu to dobre, ze u slozitejsich vyrobku ho prodejce treba muze poslat do servisu na analyzu a ta doba se nezapocitava do 30denni lhuty?

Viz:
Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady.
03.12.2019 14:54
13
mas tam pokracovanie:

Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na lhůtě delší.
cize zapocitava / nezapocitava , furt musi byt vybavena do 30 dni od uplatnenia
03.12.2019 15:06
14
já reklamoval kameru do auta. MALL
nestihli to, ale chtěli prodloužit o další měsíc. to jsem odmítl a nabídl 14dní
po dalších 14 dnech pořád nic. tak že si vezmu tu samou kameru. že to nejde, jedině peníze. tak jsem si koupil novou kameru, tu samou a ještě vydělal 200kč (byla levnější) :D
03.12.2019 15:41
15
Původně odeslal ne
mas tam pokracovanie:



cize zapocitava / nezapocitava , furt musi byt vybavena do 30 dni od uplatnenia
Nojo, ale kdyz se do ty doby nezapocitava doba na odborny posouzeni?
03.12.2019 15:50
16
Hovori sa tam o rozhodnuti o reklamacii. Ja to chapem tak, ze ju moze prijat / odmietnut ihned, resp. do 3 dni. Ak ju trebars odmietne, a dolozi odborne posudenie vady, moze byt tato lehota dlhsia ako 3 dni. Odmietnutie nesmie trvat viac ako tie 3 dni, bez dalsieho posudzovania. Toto vsetko ohranicuje maximalna lehota 30 dni na vybavenie celeho konania.
03.12.2019 16:00
17
colbi: Pro mnohé velké firmy je jednodušší vrátit peníze a ať si zákazník koupí, co chce, než řešit individuální výměny a pod., byť je to na první pohled méně výhodné.
03.12.2019 16:03
18
chapu to stejne jako ne. Cela reklamace proste nesmi prekrocit 30 dni. Pokdu je to jinak, chtelo by to nekde jasne napsane a vysvetlene... Mel jsem za to, ze to tak vzdycky bylo...
03.12.2019 16:10
19
ona tady legislativa zase zklamala a vůbec nepočítá s tím, že reklamaci posíláte do eshopů. A jelikož na toto téma bylo už dost soudů tak Ústavní s Nejvyšším vydal to co je v tom odkazu na stránce ČOI. Tiché nezveřejněné odůvodnění je, že spotřebitel má dost výhod a tak tam vložili to slovo o součinnosti, jelikož ani prodávající nemůže být krácen, když třeba zákazník pošle zboží k reklamaci v prosinci a pošta doručí po novém roce. Jinak samozřejmě i dobu odborného posouzení musíte prokázat a odmítnou můžete i na základě odborného posouzení.odborného. A samozřejmě u reklamaci na prodejně tento problém většinou není. Lhůta 30 dnů každopádně běží od data, kdy prodejce reklamaci uznal, at se to spotřebiteli líbí nebo ne.

colbi: samozřejmě v tvém případě problém s kamerou, ale toto zřejmě zavinil servis, což tebe nemusí zajímat, at se s ním potom dohaduje Mall. My to máme se servisovaným zbožím tak, že servis to musí vyřídit do 14 dnů, abychom stihli 30 dnů, ale většinou se jedná o levnější věci jako hračky a servis je u výrobce nebo dovozce. Samozřejmě Mall je třeba chápat, že když servis nestíhá tak u dražších věcí to nechce mít sám na triku a snaží se s tebou dohodnout, což je pořád lepší než aby ti tvrdil, že ti poslal sms a pak to zboží nemůže najít. Lhůta 30 dnů každopádně běží od data, kdy prodejce reklamaci uznal.

---------- Příspěvek doplněn 03.12.2019 v 16:15 ----------

Původně odeslal Aleš Jiříček
chapu to stejne jako ne. Cela reklamace proste nesmi prekrocit 30 dni. Pokdu je to jinak, chtelo by to nekde jasne napsane a vysvetlene... Mel jsem za to, ze to tak vzdycky bylo...
na prodejně skoro vždy na sto procent. Ale na druhou stranu, když uplatníš, balík pošleš za týden, ten týden jde, proč by měl být krácen prodávající, proto ta součinnost. Otázkou je zda se bude někdo dohadovat, když balík přijde druhý den, zda ten den je už neposkytnutá součinnost nebo ne.
03.12.2019 16:32
20
No ale je tam zmineno, ze kdyz to povaha produktu vyzaduje, tak se ten cas na odborny posouzeni nezapocitava do tech 3 dnu, ktery jsou v ramci 30 dnu. Babo rad, asi jsou to hodne vyjimecny pripady.
03.12.2019 16:35
21
Uplatnenie reklamacie znamena odovzdanie reklamovanej veci predavajucemu (resp. inej opravnenej osobe). Ked reklamujem vec kupenu cez internet, tak logicky je datum uplatnenia odovzdanie predajcovi - to jest prijatie zasielky. Az od tohoto datumu zacina plynut 30 dni. Aspon tak je to na Slovensku, a nepochybujem, ze aj v CR.
03.12.2019 16:36
22
Oficialne je to od oznameni prodejci, v praxi spis od prijeti, no.
03.12.2019 16:40
23
Původně odeslal vodička
No ale je tam zmineno, ze kdyz to povaha produktu vyzaduje, tak se ten cas na odborny posouzeni nezapocitava do tech 3 dnu, ktery jsou v ramci 30 dnu. Babo rad, asi jsou to hodne vyjimecny pripady.
Ta lehota, o ktorej pises nema nic spolocne s lehotou na vybavenie reklamacie. Je to lehota na "vyjadrenie sa", ci ako predavajuci uznavam, alebo neuznavam reklamaciu. Mam nato maximalne 3 dni. Ak to vsak nedokazem posudit, mozem to poslat na odborne posudenie, a tym padom mam nato viac casu ako tie 3 dni. Ak odborny posudok povie, ze vec nema vadu, reklamaciu neuznam a to ze som prekrocil 3 dni nevadi. Ak posudok povie, ze vada tam je, tak mam cas uz len tolko dni, kolko ostava do konca lehoty 30 dni od uplatnenia reklamacie. Proste tych 30 dni to cele ohranicuje.

Toto mame u nas uplne totozne:

(4) Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach podľa všeobecného predpisu;22) na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z týchto práv spotrebiteľ uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa § 2 písm. m) ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.
03.12.2019 16:44
24
Původně odeslal láďa1979
na prodejně skoro vždy na sto procent. Ale na druhou stranu, když uplatníš, balík pošleš za týden, ten týden jde, proč by měl být krácen prodávající, proto ta součinnost. Otázkou je zda se bude někdo dohadovat, když balík přijde druhý den, zda ten den je už neposkytnutá součinnost nebo ne.
Tak jasne ja mluvim hlavne o tom odbornem posouzeni, ktere by nejakym zpusobem melo ten proces protahnout, coz jsi tu uz na zacatku sam psal a ja si myslim, ze to ttak neni, ani z toho samotneho zakona to tak nechapu, chapu to tak jak pise ne, ze proste ten proces je omezeny na 30 dni a odborne posouzeni a jeho lhuta se vzathuje na ty 3 dny prvnotniho posouzeni ne na tech 30 finalnich dni... Pokud je to jinak, rad bych to nekde videl lepe vysvetlene, ono to tam je fakt napsane, ze to zas jde pochopit na sto zpusobu...
03.12.2019 16:44
25
Ale kdyz bude trvat posouzeni delsi dobu nez 30 dni, tak se to vzajemne vylucuje, ne?
03.12.2019 16:46
26
Původně odeslal vodička
Ale kdyz bude trvat posouzeni delsi dobu nez 30 dni, tak se to vzajemne vylucuje, ne?
nevylucuje, proste si presvihol lehotu na vybavenie reklamacie.

---------- Příspěvek doplněn 03.12.2019 v 17:07 ----------

Původně odeslal Aleš Jiříček
Pokud je to jinak, rad bych to nekde videl lepe vysvetlene, ono to tam je fakt napsane, ze to zas jde pochopit na sto zpusobu...
podla mna sa to neda pochopit inak, pretoze sa tam hovori o lehote na rozhodnutie o reklamaci, a to ze tato lehota sa moze predlzit.. ale lehota na vybavenie je 30 dni a ta sa predlzit neda (resp. v CR sa da, ale len ak zakaznik suhlasi)
03.12.2019 17:26
27
Původně odeslal vodička
Ale kdyz bude trvat posouzeni delsi dobu nez 30 dni, tak se to vzajemne vylucuje, ne?
ano vylučuje, jelikož existuje základní listina práv a svobod, kdy má každý právo na spravedlivý proces, takže prodávající nemůže za to, že odporné posouzení trvalo déle než 30 dnů. A kdo skutečně někdy řešil tento problém jako prodávající ví, že žádný znalec ani znalecký ústav není schopen odborně posoudit do 30 dnů. Takže pokud po třeba 40 dnech znalec uzná vadu 41 den se vrací peníze, jelikož dnes nebude nikdo nic opravovat, což třeba u bot nebo oblečení většinou ani nejde, takže si jsem jistý, že v takovém sporu s ohledem na spravedlivý proces budu úspěšný.

Navíc dnes asi nikdo asi jako volbu vyřešení opravu chtít nebude.
03.12.2019 17:56
28
Kupujuci moze zato, ze to trvalo dele nez 30 dni? On s tym predsa nic nema, jemu zakon garantuje 30 dni a howk.. ziadne lebo, preto..

Ako predavajuci musis vybavit reklamaciu do lehoty 30 dni, tato lehota je obligatorna (nie je fakultativna ako naznacujes). Jednoducho povedane, je na tebe ako s reklamaciou nalozis, ale musis ju vybavit. Teda voci zakaznikovi mozes zato ty, znalec moze zato voci tebe.

Lebo to iste by potom platilo, ak by servis nestihol opravu do 30 dni a podobne.. preto je tam ta lehota.
03.12.2019 17:58
29
Jo jasne, takez to posouzeni muze v teorii trvat treba 40 dni, ale kdyz se to potom uzna jako opravnena reklamace, tak uz je presvihutej ten druhej termin a reseni je pak jako by se presvihlo...Chapu spravne? To by davalo smysl...
03.12.2019 19:48
30
Původně odeslal ne
Kupujuci moze zato, ze to trvalo dele nez 30 dni? On s tym predsa nic nema, jemu zakon garantuje 30 dni a howk.. ziadne lebo, preto..

Ako predavajuci musis vybavit reklamaciu do lehoty 30 dni, tato lehota je obligatorna (nie je fakultativna ako naznacujes). Jednoducho povedane, je na tebe ako s reklamaciou nalozis, ale musis ju vybavit. Teda voci zakaznikovi mozes zato ty, znalec moze zato voci tebe.

Lebo to iste by potom platilo, ak by servis nestihol opravu do 30 dni a podobne.. preto je tam ta lehota.
ale oprava je přece něco jiného, to už je reklamace uznána a má být opraveno. Píši, když musíš dělat posudek u znalce a o tvém právu na spravedlivý proces, kdy ty zase nemůžeš za to, že znalci do nějakou dobu trvá a věž mi, že u těch bot, hader, sedačky zvláště z kůže to prostě nikdo do 30 dnů neudělá. Navíc pořád tu máš tu nutnou součinnost, takže si troufnu tvrdit, že pokud nebudu mít zboží v den uplatnění vad, běží 30 dnů ode dne, kdy dostanu zboží. Prostě legislativa s eshopy a nutném zaslání vůbec nepočítá.