logo
27.11.2019 15:24
1
Zdravím, pokud jste si toho všimli, tento měsíc došlo z důvodu technické chyby v Google Ads k chybnému zapisování konverzí. Konkrétně u některých účtů které spravuji došlo ke zdvojování konverzí. Nejednalo se o technickou chybu ze strany zákazníků např. špatném posílání hodnot, ale na straně Googlu. Možná to mnohým uniklo, jelikož teď zpětně ta data nějakým způsobem dávají do kupy. Ale až proběhne korekce, zajímalo by mne, co s tím budou dělat. Protože:

pokud používáte automatické strategie ROAS apod. bylo v průběhu měsíce jasně vidět, jak se posouvaly cíle, zvyšovaly ceny prokliku a útraty právě v důsledku většího počtu konverzí, než ke kterým došlo. A protože ROASka reaguje poměrně pružně aby plnila cíle i v krátkém časovém rámci, utratilo se tam samozřejmě více peněz, než by se jinak utratilo.

Všimli jste si toho, jak jste to řešili? Podávali jste také reklamaci a nebo na to kašlete? Už jsem v minulosti reklamaci podával a byla uznána a tohle mi přijde jako přesně ta situace, která si o reklamační řízení vyloženě říká. Když už Google tak tlačí na to, abychom mu neviděli do karet, aby vše probíhalo automaticky, tak by asi měl nést zodpovědnost za podobné chyby.
27.11.2019 15:37
2
Hm, nám zas v kampani na 5 dní vypadlo doručování konverzí - naštěstí to byla kampaň placená za konverze, takže aspoň tahle karma zaúřadovala...
28.11.2019 01:05
3
Google si založil a nastavil vlastní kampaň -> reklamace bez úspěchu.
Google zrušil místní cílení na Děčín u slova Pneuservis -> reklamace bez úspěchu.
Google zrušil cílení na Českou republiku a zobrazuje to na slovensku -> reklamace bez úspěchu.

Nestojí jim to ani za odepsání. Chovají se jako prasátka.
28.11.2019 15:25
4
Původně odeslal rouballik
Google si založil a nastavil vlastní kampaň -> reklamace bez úspěchu.
Google zrušil místní cílení na Děčín u slova Pneuservis -> reklamace bez úspěchu.
Google zrušil cílení na Českou republiku a zobrazuje to na slovensku -> reklamace bez úspěchu.
Google jako systém (to jsem nikdy neviděla a neslyšela, že by se stalo) nebo tu kampaň spravoval někdo z Googlu?

[QUOTE]Všimli jste si toho, jak jste to řešili? Podávali jste také reklamaci a nebo na to kašlete? Už jsem v minulosti reklamaci podával a byla uznána a tohle mi přijde jako přesně ta situace, která si o reklamační řízení vyloženě říká. Když už Google tak tlačí na to, abychom mu neviděli do karet, aby vše probíhalo automaticky, tak by asi měl nést zodpovědnost za podobné chyby.[QUOTE]

Mně se to vyhnulo, ale reklamovatelné to myslím je, zvlášť když jde o známou chybu systému, navíc s přímou návazností na náklady (pokud teda skutečné PNO zároveň opravdu ujelo mimo). Jinak pozor na to, že ROAS strategie právě úplně pružně nereaguje, resp. reaguje přibližně s odstupem délky nákupního cyklu (počet dní od prokliku do konverze), což někde sice může být zítra, ale častější jsou segmenty, kde to bývá tak aspoň týden. Ta opožděná reakce je pak dobře vidět na grafu konverze vs cpc nebo podíl zobrazení zcela nahoře nebo nahoře.
28.11.2019 15:28
5
Pro mne týden = pružně, protože když biduji ručně, jedu spíše na kvartály a roky. No, už jsem u Googlu úspěšně reklamoval např. překročení deklarované maximální útraty, kdy mi náklady přelezly stanovený max. limit ne 2x, což je dle podmínek v mezích, ale o několik stovek procent. To po nějakém opakovaném jednání vrátili. Jsem zvědav, jak se postaví k tomuto.
02.12.2019 23:10
6
Petra: nikoliv. Prý někdo z mého emailu kliknul během 0,5 sec na 5 po sobe jdoucích nastavení. Zřejmě superman. To vidí v logu. A když to vidí v logu tak to je realita a já jsem superman.