logo
20.11.2019 18:41
1
Zdravím, poslední dobou žasnu, kolik lidí je naprosto nešťastných z toho, že mi nemohou pomoci zlepšit můj web. Tolik lidí má tak velké srdíčko, tolika lidem záleží na dobru jiných a "nic" za to nechtějí. Chtějí jen pomoci. Chodí mi hromady mailů, jak má v dnešní době vypadat eshop, prosí mě, abych je nechal udělat re-design. Samozřejmě po různých AB testech co nám jedou všechny radikální úpravy vychází spíše hůře než lépe co se týče konverzních poměrů, takže raději do toho moc nehrabu, i když samozřejmě nad tím přemýšlím.
Pokud bych se nechal ukecat, jak v takových případech udělat smlouvu. Vzhledem k tomu, že nevhodně udělaný design může zhoršit výkon webu, tak bych to viděl jako na jeden možný bod ve smlouvě. Pokud jsou to všechno takoví profíci jak píší a dělají práci tak kvalitně jak píší, tak bych to viděl domluvit se na nějaké částce za re-design a smluvní pokutě 100k, když dojde ke zhoršení konverzního poměru. Je to blbost? Mě to připadá jako fér, když všichni argumentují tím, že udělají takový face, který povede ke zvýšení konverzního poměru.
Co myslíte?
Stejně mi připadá vtipné, kolik lidí vůbec nemyslí na sebe, kolik webových mágů se budí hrůzou, protože Beraniště má starý web. To budou asi ty Vánoce.
20.11.2019 19:05
3
Blbost to není, ale kdo ti na to přistoupí. Na druhou stranu je ale 100k málo nemyslíš. Mě když jistá slovutná firma dělala re-design a současně SEO, tak se web zhoršil natolik, že by 100k měli platit měsíčně. A výsledek - jejich SEO mág co navrhl všechny změny, řekl že jsme si to zkazili sami a máme to smazat a začít znovu. K těm webovým mágům je zajímavé proč oslovují zrovna před vánocemi a vůbec jim nevadí, že ten špatná web co chtějí upravit je krabice, takže je zřejmé, že web ani neviděli a jenom spamují a čekají, že s nadějí zisků o vánocích rychle kývneš.
20.11.2019 19:07
4
Je to fer, ale nepocital bych s tim, ze to nekdo podepise.
20.11.2019 19:08
5
Původně odeslal láďa1979
Blbost to není, ale kdo ti na to přistoupí. Na druhou stranu je ale 100k málo nemyslíš. Mě když jistá slovutná firma dělala re-design a současně SEO, tak se web zhoršil natolik, že by 100k měli platit měsíčně. A výsledek - jejich SEO mág co navrhl všechny změny, řekl že jsme si to zkazili sami a máme to smazat a začít znovu. K těm webovým mágům je zajímavé proč oslovují zrovna před vánocemi a vůbec jim nevadí, že ten špatná web co chtějí upravit je krabice, takže je zřejmé, že web ani neviděli a jenom spamují a čekají, že s nadějí zisků o vánocích rychle kývneš.
Je to malo při nasazení na tvrdo. Kdyby to ale šlo jen na část lidí, omerilo se to, tak by to alespoň částečně mohlo pokrýt ztrátu.
20.11.2019 19:11
6
Můžeš zkusit týdenní test designu, ale zbytečně si to nezpřehledníš.

Osobně bych neřešil nabídky, pokud ty sám nemáš pocit, že je čas na redesign.
20.11.2019 19:28
7
Původně odeslal streetcz

Majitel je většinou laik a nedokáže jednoduše poznat jestli má dobré nebo špatné řešení. Ani z Analytics. Konverze se mu můžou zdát dobré, ale reálně můžou být ještě lepší. Pro to potřebuješ vědomosti a praxi. Tu majitel nemá protože není designer/konzultant.
Asi tak, jenže na minely nemám nervy.
20.11.2019 19:38
8
Původně odeslal streetcz
Kvalitní expert ti vždy udělá výstup, který zvýší konverze. Neexistuje možnost failu :D on totiž vychází z reálných dat. Z dotazníků, z chování uživatelů na tvém webu (dobře nastavený analytics,..), z heatmap atd. Maximálně se tam ve finále poupraví pár prvků na základě A/B testování.

Takže tvůj nejtěžší úkol je sehnat opravdu kvalitního člověka. A to je nejsložitější.

S 95% designerů u nás to bude vždy bude pokus omyl. Možná to co udělají bude fungovat, možná ne. Je to jak otočit kolem štěstí ;) Takový člověk může udělat výstup pro e-shop A a konverze se zvýší. Pak může dělat výstup pro e-shop B a konverze se sníží. Protože prostě pracuje na základě svého pocitu a ne reálných dat. Ovšem kvalitní lidi jsou zaneprázdněni a za druhé chtějí fakt rakety za svou práci.

Nikdo nepodepíše takovou pokutu.

---------- Příspěvek doplněn 20.11.2019 v 19:24 ----------




Majitel je většinou laik a nedokáže jednoduše poznat jestli má dobré nebo špatné řešení. Ani z Analytics. Konverze se mu můžou zdát dobré, ale reálně můžou být ještě lepší. Pro to potřebuješ vědomosti a praxi. Tu majitel nemá protože není designer/konzultant.

Ale souhlas, nabídky neřeš. Nikdo kdo Ti sám od sebe nabízí služby, nedělá svou práci dobře. Nemá zakázky a takhle je shání tzn. není kvalitní. Kvalitní člověk nikoho nespamuje, lidi spamují jeho ;)
Beraniste si může zkusit najmout projectového manžéra, který mu udělá souhrnný report s doporučením atd. Jenže najít kvalitního manažéra není snadné.

Nejhorší rozhodnutí je podle názoru jiných, kterých se to nedotkne.
20.11.2019 19:47
9
Díky za tip. Ono těžko říci, záleží na co ti lidé mají. Já jsem ochotný investovat do čehokoliv s návratností do 6ti měsíců, takže si myslím, že to je dostatečný budget. Projel jsem si ty jejich reference a nevypadá to vůbec zle. Ale pochybuji, že budou mít čas, jak to tak bývá.
20.11.2019 19:57
10
zrovna čtu "Dobrý designer to všechno ví" - zajímavý čtení.

Jinak zrovna Řezáčovi maj jeden produkt, jmenuje se to něco jako "zkontrolujeme vám web a navrhneme řešení" za cca 30k + DPH. (https://www.houseofrezac.com/audit-webu)

Nicméně jak psal někdo tady hore, redesignovat bys měl, když to myslíš ty.
20.11.2019 20:13
11
Původně odeslal classic

Nicméně jak psal někdo tady hore, redesignovat bys měl, když to myslíš ty.
Já na to tak nějak nespěchám, protože jsou jiné věci, které mají mnohem větší dopad na konverzní poměr - jako výběr samotného produktu, cenotvorba, dobře vedené kampaně apod. Vím, že design by tomu pomohl, ale tak nějak pocitově stále jsou jiné lepší možnosti, kam lít peníze.
21.11.2019 01:08
12
Tak pokud mně sledování domácí scény z dlouhodobého hlediska neklame, tak špička na UX by měl být Ondra Ilinčev
ILINCEV scientific marketing

Sleduju ho už dlouho i přes externí zdroje a ještě jsem neviděl, že by někde udělal nějaký fail.
21.11.2019 10:04
13
Původně odeslal beraniste
Já na to tak nějak nespěchám, protože jsou jiné věci, které mají mnohem větší dopad na konverzní poměr - jako výběr samotného produktu, cenotvorba, dobře vedené kampaně apod. Vím, že design by tomu pomohl, ale tak nějak pocitově stále jsou jiné lepší možnosti, kam lít peníze.
Hlavně to zvaž ještě z hlediska stálých starších zákazníků, pokud to překopeš moc ti starší se v tom budou ztrácet a bohužel taky odcházet. Dle GA nás třeba přechod z FASTCENTRIK1 na 3 stál 20% vracejících a to ještě někteří byli aspoň tak ochotní, že nás upozornili, že se v tom novém neorientují jestli jim nemůžeme pomoci.
21.11.2019 12:00
14
Původně odeslal láďa1979
Hlavně to zvaž ještě z hlediska stálých starších zákazníků, pokud to překopeš moc ti starší se v tom budou ztrácet a bohužel taky odcházet. Dle GA nás třeba přechod z FASTCENTRIK1 na 3 stál 20% vracejících a to ještě někteří byli aspoň tak ochotní, že nás upozornili, že se v tom novém neorientují jestli jim nemůžeme pomoci.
No právě. Proto jedeme AB testy a vidím, že každá užitečná funkcionalita nese kladný výsledek, ale když se pokusím o cokoliv radikálnějšího, vždy to nedopadne dobře. Lidi mají své cestičky, jsou zvyklí na to, kde co najdou. A co si budeme povídat, mohou odejít kamkoliv, konkurence je tady hodně. To není jako když se změní Google Ads, tam se to musíme naučit :-)
28.11.2019 18:51
15
Tak tohle jsou vyloženě spameři, ne? Co přesně ti píšou? Je to alespoň personalizované? A neposílají ti rovnou náhled tvého nového super webu? :D