logo
28.10.2019 06:52
1
Ahoj všem,
potýkám se s opakovaným problémem.
Mám několik zahraničních klientů, převážně z Anglie a Libanonu.
Jakmile spravuji eshopy nebo přistupuji častěji do cPanelu, stane se, že nevidím změny, jako by bylo vše načtené z Cache.
Jsem připojený přes mého ISP přes WIFI a z routeru kabelem do PC. Stejně tak i přes WIFI v mobilu.
Jakmile změním v mobilu připojení přes data, vše je v pořádku.
Jde o záhadu, kterou si nedokážu vysvětlit.
Blokuje můj ISP IP adresy, nebo jsou blokovány zvenčí ?
Když jsem použil tracert, tak výpis byl v pořádku.
Vyčistil jsem cache, restartoval router a výsledek je stejný.


Díky za návrhy a nápady.
Daniel

Co se právě děje na Webtrhu?

28.10.2019 07:01
2
Cache je cache. Buď s niz ttl nebo di nainstaluj lokalni dns resort, který budeš mít pod kontrolou.
28.10.2019 08:11
3
Původně odeslal zezmen
že nevidím změny, jako by bylo vše načtené z Cache.
Podstatny je - jaky zmeny ? Zmeny na webu, nebo zmeny v DNS ?
28.10.2019 08:37
4
Stalo se to vždy po změně hostingu, ze sdíleného na vps.
Došlo ke změně IP adresy serveru a NS.
Je zajímavé, že na WiFi nefunguje a na datech ano.
28.10.2019 09:24
5
A co používáš za DNS servery u domény? Jaké tam je TTL?
Co za DNS servery používají jednotlivá připojení?
28.10.2019 10:08
6
nebo můžeš sem napsat jednu z těch domén? Přes koho jsi připojení k internetu? Spousta malých ISP buď používá google jako reverzní DNS resolver nebo naopak má něco svého a používá masivní cache, aby snížila latence a snížila nároky na svoji infrastrukturu.

Google nebo dnes i cloudflare (1.1.1.1) necachují příliš dlouho nad TTL a TTL u domén je určující. Osobně ale používá svůj DNS resolver, u kterého mohu cache ovlivňovat a v případě potřeby obnovit, mám to pod kontrolou.
28.10.2019 17:23
7
Už jsem kontaktoval ISP.
Nepomáhá ani VPN klient.
Pouze při připojení přes mého ISP.
Jak jsem psal, pokud použiji mobilní data, vše je v pořádku.
Dám vědět.
Děkuji za vaše příspěvky.
28.10.2019 17:49
8
VPN klient nemusí vůbec pomoc pokud nebude násilně nastavovat DNS server a ISP ho má v lokální sítí, bude chytat pouze výchozí routu.

Při změně DNY u webu bys měl nejprve snížit TTL na minimální hodnotu (zpravidla 60s) klidně den dopředu, udělat změnu, ta se během několika minut zpropaguje a až si budeš se změnou jistý, můžeš znovu zvýšit TTL na původní (bezpečnou) hodnotu.

Stejný problém jako zažíváš ty, mohou zažívat různí návštěvníci a musíš nějak zajistit, že jim to bude fungovat. Jak jsem psal, spousta ISP drží cache déle než hodnota TTL, s tím chce počítat.
29.10.2019 06:56
9
Vše je již funkční.
U isp bylo uvolněno cache a už to zase jede.
Je pravda, že to trvalo 72 hodin.
Stejně se mi občas stane, že dostanu error 500, ale už se dá pracovat.
Hold zákazník z Libanonu.
Děkuji všem.
29.10.2019 09:27
10
A přitom řešení je tak snadné - nepoužívat DNS os ISP, ale nastavit si své vlastní na 8.8.4.4 8.8.8.8 1.1.1.1 buď na svém DHCP serveru a nebo na koncovém zařízení
29.10.2019 19:23
11
No je spousta ISP, kteří spojení na DNS z jakéhokoli důvodu unáší (TCP+UDP port 53). Jeden takový mi argumentoval zákonem o hazardu, šel jsem ke konkurenci která to dělat nemusí :-)
Dnes to řeší DNS-over-TLS v prohlížeči, případně proxy na vlastním routeru.