Prodej eshopu vč. technologií na potisk textilu
Zobrazují se odpovědi 1 až 8 z 8

ČOI a doba pro vyřízení reklamace

  1. ČOI navštívala náš eshop. Téměř dobře až na jednu zásadní věc. A to dobu pro vybavení reklamácie.U nás v eshopu máme reklamační dobu uvedenou jako max. 30 dnů od přijetí balíčku. ČOI argumentuje, že reklamační doba je už od momentu jako zákazník projeví vůli zboží reklamovat. Tj buď telefonátem, mailem, faxem, osobně. Aniž ještě zboží dodal už se počítá reklamační doba.
    Chci se zeptat jak máte toto ošetřeny v obchodních podmínkách? Podíval jsem několik velkých eshopů. A nemají tam ani ten bod zmíněn. Přijde mi to jako finta nezmiňují dobu aby nemuseli vzpomínat níže uvedené.Uvítam každou dobrou radu jak to ošetřit. Pokud jste právník jsem ochoten za konzultaci zaplatit. Zároveň mi můžete poradit firmy na kvalitní obchodní podmínky. Ideálně s garancí vůči ČOI pravidelně aktualizovány. Ideální aby nás dodavatel obchodních podmínek vždy o změně sám informoval.

    ČOI měla výhrady k bodu kontroly:
    "Záruční a reklamační podmínky dle ust. paragrafu 13 zákona č. 634/1992 Sb. ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších predpisu (dále jen "ZOS")"

    Kontrolou by zjistěno:
    "...že kontrolovana osoba neinformujte spotřebitele správně o uplatnění z vadného plnění"

    Měli jsme uvedeno:
    "....Reklamaci zle uplatnit u prodávajícího, a to zaslaním predmetu reklamace na sídlo společnosti......"

    K tomu komentár od ČOI:
    Za okamžik uplatnění reklamace se považuje, kdy dojde projev vule spotřebitele (uplatnění práva z vadného plnění) prodávajícímu např. telefonicky, emailem, osobně, a to i bez toho, že je reklamovaný výrobek ze strany spotřebitele prodávajícimu doručen. Doručeníé reklamovaného výrobku je pak otázkou součinnosti ze strany prodávajícího, aby spotřebitel výrobek dodal.

    Z toho mi přijde pak jedině, že je nutná součinnost se zákazníkem. Tj musí dodat zboží. Jen nemám šanci reklamaci vyřídit když to jde na odborné posouzení výrobci do zahraničí. Prostě potřebuji tých 30 dní na vyřízení od dodání zboží. Pokud mi to zákazník dodá například na 25 den tak to nevím tak rychle vyřídit. A co v případě, že nedodá?


    Děkuji za váš názor

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
    Photo-agency.cz prodává: Prodej e-shopu Naramky-Damske.cz
    Jame39s nabízí: Střih videa - od 70 Kč za minutu videa
    Dreemeer poptává: Voice over do videa
  3. Převzetím zboží a plném uhrazení se bere smluvní vztah jako pravomocný.
    Pokud není zboží uhrazeno, nejde o žádný vztah.
    Pokud je zboží uhrazeno a ještě nedodáno, již je brán v potaz smluvní vztah a bere se na vědomí odstoupení od kupní smlouvy v době od uzavření kupní smlouvy ....
    Je zde hodně .....
    Obchodní právo lze bohužel ohýbat ve prospěch odběratele, zákazníka, kupujícího.
    ......

  4. Citace Původně odeslal zezmen Zobrazit příspěvek
    Převzetím zboží a plném uhrazení se bere smluvní vztah jako pravomocný.
    Pokud není zboží uhrazeno, nejde o žádný vztah.
    Pokud je zboží uhrazeno a ještě nedodáno, již je brán v potaz smluvní vztah a bere se na vědomí odstoupení od kupní smlouvy v době od uzavření kupní smlouvy ....
    Je zde hodně .....
    Obchodní právo lze bohužel ohýbat ve prospěch odběratele, zákazníka, kupujícího.
    ......
    A to souvisí jak s reklamací a 30denní lhůtou?

    Jinak tohle jsem sám nevěděl, dík. Nějaká lhůta pro zákazníka a dodání zboží by tam být měla, ne? Nebo jak se v praxi řeší, když zboží doručím den před reklamací a druhej den si nechám vráti peníze pro nesplnění podmínek reklamace?

  5. Nevymýšlej blbosti opiš to od ostatních par. 19 pořád platí a všechny lhůty běží je v případě poskytnuté součinnosti zákazníka. Takže vymaž "od přijetí balíčku a je to", to je to co ti vytýkají.

  6. Citace Původně odeslal láďa1979 Zobrazit příspěvek
    Nevymýšlej blbosti opiš to od ostatních par. 19 pořád platí a všechny lhůty běží je v případě poskytnuté součinnosti zákazníka. Takže vymaž "od přijetí balíčku a je to", to je to co ti vytýkají.
    Jsi si jistý, že jenom to stačí pokud? Rozumím co máš na mysli jen jestli pro ČOI bude ok. Ale jak píšeš ani velke eshopy to němají uvedene jak já. Myslím, že jenom je to slovní hračka kterou třeba upravit.

  7. Nevidím celé tvé OP, ale na sto procent tě drbou za " od přijetí balíčku", tímto sis ohnul zákon a navíc krátíš práva. Nikdy, ale opravdu nikdy nedávej do OP nějakou vlastní tvorbu, dávej tam jenom texty co jsou v zákoně. Zaprvé se v tom pak sám nezamotáš, když se tě budou ptát a zadruhé ti nemají co vytknout a pak si to když tak ohni v konkrétní situaci. Prostě čím méně tím líp a na znění zákona taky můžeš mít jiný názor než zákazník. Taky prodáváme hodně zboží ze zahraničí a na posouzení potřebujeme 2-3 týdny, ale většinou to stihneme jelikož k dodavatelům jezdíme. Prostě využívej par. 19 a je to, případně si patřičně zvedni marži a nemusíš vše řešit zasláním k dodavateli kvůli posouzení.

  8. No to je dobre debilne napísaný zákon. Akože zavolám do eshopu, že sa mi pokazil mobil a chcem ho reklamovať a už beží reklamácia? Ja ho potom zašlem 30. deň a 31. už budem volať do shopu, že chcem vrátiť kúpnu cenu lebo mi nevybavili reklamáciu?

  9. Citace Původně odeslal Cobra99 Zobrazit příspěvek
    No to je dobre debilne napísaný zákon. Akože zavolám do eshopu, že sa mi pokazil mobil a chcem ho reklamovať a už beží reklamácia? Ja ho potom zašlem 30. deň a 31. už budem volať do shopu, že chcem vrátiť kúpnu cenu lebo mi nevybavili reklamáciu?
    Tak to vidím i ja. Len je tam asi právna klučka že sa to uvedie ináč v OP len to riešim teraz.

Hostujeme u Server powered by TELE3