Prodej eshopu vč. technologií na potisk textilu
Zobrazují se odpovědi 1 až 10 z 10

Musí OSVČ s výdajovým paušálem uchovávat doklady?

  1. Otázka je jasná. Jen upřesním, že mám samozřejmě na mysli výdajové doklady. A otázka druhá: pokud tu povinnost má a nesplní ji, co jí hrozí?

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Citace Původně odeslal Michello Zobrazit příspěvek
    Otázka je jasná. Jen upřesním, že mám samozřejmě na mysli výdajové doklady. A otázka druhá: pokud tu povinnost má a nesplní ji, co jí hrozí?
    Nemusí ... proto přece využívá výdajový paušál

  4. pozor, platce dph musi uchovavat vydajove faktury, na ktere uplatnoval odpocet... to jen at to mame kompletni.

    Neplatce na pausalu zadne vydajove faktury nema...

  5. Citace Původně odeslal Aleš Jiříček Zobrazit příspěvek
    pozor, platce dph musi uchovavat vydajove faktury, na ktere uplatnoval odpocet... to jen at to mame kompletni.

    Neplatce na pausalu zadne vydajove faktury nema...
    A co osoba registrovaná k dani? Mám v tomhle taky trošku zmatek. Podnikám teprv prvním rokem..

  6. Citace Původně odeslal Filipow Zobrazit příspěvek
    A co osoba registrovaná k dani? Mám v tomhle taky trošku zmatek. Podnikám teprv prvním rokem..
    k jake dani?

    proboha lidi prectete si jakpodnikat.cz ... podnikam a ani nevmi jake mam povinnosti, si koledujete...

  7. Sorry, chtěl jsem napsat identifikovaná osoba, vypadlo mi to... (používám google ads, fb ads, fiverr..)

    jo, dost věcí zjišťuji za pochodu, doklady si radši uschovávám všechny, jen tohle mě trošku dělá bordel v hlavě :)

  8. Citace Původně odeslal Aleš Jiříček Zobrazit příspěvek
    k jake dani?

    proboha lidi prectete si jakpodnikat.cz ... podnikam a ani nevmi jake mam povinnosti, si koledujete...
    Tak zrovna jakpodnikat.cz pise, ze i vydajove doklady je treba uschovavat, viz.:
    Paušální výdaje 2019 - jakpodnikat.cz

    Ovsem nazory se ruzni a proto se ptam.

    A pro upresneni: bavim se o neplatci dph, u platce je to jasne.

  9. pro potřeby daňových přiznání doklady samozřejmě potřeba nejsou, ale jakmile příjde kontrola, je vhodné mít co nejvíce dokladů k jakémukoliv peněžním, materiálnímu toku. Sice máš paušál, ale o jeho použití se rozhoduješ až při podávání daňového přiznání, což je cca 15 měsíců po začátku zdaňovacího období, to je dlouhá doba, mohou se ti výrazně zvednout výdaje/příjmy a již bude dávat smysl danit nákladově, stejně tak se třeba dostaneš nad hranic povinného plátce DPH a výdajové doklady zpětně se ti také mohou hodit k započtení DPH (za určitých okolní lze i zpětně).

    K OSVČ schovávám veškeré doklady po dobu 5 let, některé déle, pokud tak praví zákon. Klasicky ukládám do složek podle roku a typu, takže se pak dá rychle třídit. Firemní účetnictví je samozřejmě v jiné režii.

  10. Pokud nejste plátce DPH, tak v principu nemusíte, pokud vám to nenarizuje jiný právní předpis. Například při prokazování původu zboží, splnění úhrady cla atp. Na to potřebujete původní doklady.

    Takže i tak se doporučuji doklady nevyhazovat, byť v případě uplatňování pausalnich výdajů nemusíte vést evidenci výdajovych dokladu. V případě kontroly nějakého úřadu je budete muset předložit.

  11. Pro případ "x" nemusíte a pro případ "y" le lepší je mít. Proč se tohle řeší je málo prostoru? Je s tím tolik práce?

Hostujeme u Server powered by TELE3