logo
09.10.2019 16:37
1
Hezký den,

zajímá mě, zda nějak řešíte situaci, kdy přepravce účtuje na faktuře za přepravu dobírku i v případě, že se jedná o nedoručenou zásilku, kterou zákazník nepřevezme. Nikdy dříve jsem to nezkoumal a přišlo mi jako samozřejmé, že se v takovém případě služba neúčtuje, jelikož nebyla vůbec poskytnuta, ale vypadá to, že opak je pravdou. Vlastně mě zajímá i to, jestli je situace u všech stejná, jelikož nám přepravce tvrdí, že to jinak nejde/neumí/nedokážou (vymlouvá se na to, že to musí přivézt zpět k nám a to také něco stojí), ale přijde mi to téměř až nezákonné, když mám na faktuře položku "dobírka", ale služba neproběhla. Moc díky za info.

Co se právě děje na Webtrhu?

09.10.2019 17:07
2
preco by to neuctovali???????????????????????????????????????? ????????????????????????
09.10.2019 17:19
3
preto, pretoze táto sluzba nebola poskytnuta :-)
09.10.2019 17:20
4
česká pošta tak účtuje poplatek u nepřevzaných dobírek, kupodivu u zásilek co nejsou na dobírku si nic neúčtují.
Vždy nám vraceli 24kc za dobírku, dnes dávají už jen 12kč
09.10.2019 17:46
5
a o jakého přepravce jde? Hodně také záleží co máte ve smlouvě.

Na jednu stranu se jedná o nedodanou službu, na stranou druhou jsi tu službu objednal, nevíš jaké náklady s tím vznikly na straně přepravce (např. musel zásilku zařadit do auta s platebním terminálem) a přepravce byl připraven tu službu poskytnout.

Bývá ale pravidlem, že dobírka se účtuje pouze pokud došlo k předání.
09.10.2019 17:49
6
TomasX: Konkretne se mi jedna o DPD.
09.10.2019 17:49
7
počkej, zákazník si objedná od tebe něco a ty skrze tebou vybraného dopravce mu to pošleš ... dopravce svou úlohu splni, doveze to tam, ale zákazník na to kašle a dopravce to jede vrátit zpět

z mého pohledu služba dopravce poskytnuta byla = dojel tam, aby to předal ... to je jeho úloha ... nikoli vymýhat peníze ze zákazníka abys ty dostal svou část

nerozumím tomu, proč by si dopravce neměl účtovat za to, že dělá svou práci

PS: v tomhle se nevyznám, takže mě klidně někdo opravte, ale přijde mi nelogické, že by dopravce neměl chtíti pěníze za dovoz, když ho reálně provedl ...
09.10.2019 17:50
8
Původně odeslal SPAMIKY
preto, pretoze táto sluzba nebola poskytnuta :-)
jak ze nebola poskytnuta? si myslis ze ty vodici sa vozia len tak pre radost? to ze to zakaznik neprevzal je predsa problem medzi tebou a nim, nie medzi tebou a prepravnou spolocnostou.

kua tu fakt chce kazdy vsetko zadarmo.
09.10.2019 17:51
9
Doctore97: Podle me si uctuje to, ze tu platbu procesuje: vybira od zakaznika, resi systemove, vyplaci, ma s tim nejakou praci a naklady - ale moc nerozumim tomu, jakou praci s tim ma, kdyz nedojde k predani zasilky, takze neprocesuje nic, co se platby tyce...

---------- Příspěvek doplněn 09.10.2019 v 17:51 ----------

Původně odeslal node
jak ze nebola poskytnuta? si myslis ze ty vodici sa vozia len tak pre radost? to ze to zakaznik neprevzal je predsa problem medzi tebou a nim, nie medzi tebou a prepravnou spolocnostou.

kua tu fakt chce kazdy vsetko zadarmo.
Asi sis neprecetl poradne dotaz - nejde mi o to, ze zaplatim prepravu, jde mi o to, ze platim k preprave take castku za to, ze tam byla sluzba DOBIRKA:
09.10.2019 17:55
10
node a Doctore97: kluci doprava a dobirka jsou dve ruzny sluzby, dobirka poskytnuta nebyla...

Zalezi co mas domluveno ve smlouve :) Nekteri si tu dobirku uctuji i kdyz ji neposkytnou, i posta uz ted nejak vyvadi a vraci asi jen pulku...
09.10.2019 17:55
11
[QUOTE=Aleš Jiříček;1548687]node a Doctore97: kluci doprava a dobirka jsou dve ruzny sluzby, dobirka poskytnuta nebyla...

jop, po upřesnění sem už pochopil
09.10.2019 18:06
12
To bych se také ohradil, ale co s tím jiného. Řešte to přes obchoďáka. Já bojuji zase s jinými problémy, je to jeden jako druhý. Spíš by mě zajímalo, jak se můžete bránit. Samozřejmě že se v prváním státě lze legálně bránit, ale jsou tu 4 fungující dopravci, kteří mezi sebou mají kartelové dohody a jdou si na ruku. Moc sporů se rozpoutat opravdu nedá a navíc se obávám, že oni budou vždy ve výhodě. Takže já držím hubu a krok a snažím se co jde protlačit přes obchoďáka a toho otravuji třeba každý měsíc.
09.10.2019 18:51
13
Původně odeslal noiser
Asi sis neprecetl poradne dotaz - nejde mi o to, ze zaplatim prepravu, jde mi o to, ze platim k preprave take castku za to, ze tam byla sluzba DOBIRKA
ok, tak to je samozrejme o inom. dobierka je oddelena sluzba od prepravy a teda samozrejme nemaju pravo ju uctovat ak nebola poskytnuta. v tom pripade ale neviem co riesis, okamzite reklamovat. ak sa toho nazbieralo viacej(nad 200€) tak uz ide o trestny cin a nie len priestupok(nedovolene obohacovanie najskor) a mozes pohrozit sudom.
09.10.2019 19:38
14
Původně odeslal node
ok, tak to je samozrejme o inom. dobierka je oddelena sluzba od prepravy a teda samozrejme nemaju pravo ju uctovat ak nebola poskytnuta. v tom pripade ale neviem co riesis, okamzite reklamovat. ak sa toho nazbieralo viacej(nad 200€) tak uz ide o trestny cin a nie len priestupok(nedovolene obohacovanie najskor) a mozes pohrozit sudom.
Ty jsi komik u B2B s velkou firmou nevyřešíš NIC. Nemáš žádná práva, můžeš jen buď podepsat smlouvu, nebo nepodepsat. Ale když nepodepíšeš úpravu OP kam půjdeš? Max ke konkurenci co dělá něco podobného.
09.10.2019 19:42
15
Ja se ohradil, samozrejme. Ale nic platne. Tomuto dopravci platime +-500.000,- mesicne za prepravu, do smlouvy jsem se nedival, jak je to formulovano, ale podivam se. Odpoved od obchodaka je, ze "je to tak standardni", nevraci se to nikomu. Neni kam jit, prakticky mimo posty jsou tu jen geis, dod, ppl, z toho PPL dle me zkusenosti lowcost amateri, zrusil jsem je, DPD zustalo, myslim, ze maji z prepravcu nejlepsi sluzby co se pohledu prijemce tyce, nicmene spokojeny nejsem ani nahodou... Cim dal tim mene...
09.10.2019 19:52
16
Domnívám se, že je přepravce v právu a že to bude mít uvedené i v obchodních podmínkách (ale právník nejsem). Podívej se na to takhle, když si někdo objedná školení nebo kurz, tak se také účtují storno poplatky v plné výši, které jsou uvedené ve smluvních podmínkách a právně jsou zcela v pořádku. Když zrušíš účast na kurzu třeba v den konání, tak nikoho opravdu nezajímá, že služba fakticky neproběhla, protože šlo o překážku na straně objednavatele.

To samé přeci platí i při stornu dovolené a taky se tomu nikdo nediví. Nedávno slečna v jednom fóru řešila, že si na internetu objednala zájezd, ale nepřišlo ji potvrzení o objednávce (údajně dorazilo do spamu, čehož si všimla až později), tak zájezd nezaplatila a na dovolenou neodjela. Jaké bylo překvapení, když ji po termínu dovolené přišla výzva k úhradě dlužné částky, na kterou má poskytovatel zájezdu právní nárok, protože dle smluvních podmínek došlo k uzavření smlouvy potvrzením ze strany poskytovatele (slečna do objednávky zadala veškeré údaje včetně čísla pasu) a ne až po úhradě ...
09.10.2019 19:52
17
Původně odeslal noiser
Ja se ohradil, samozrejme. Ale nic platne. Tomuto dopravci platime +-500.000,- mesicne za prepravu, do smlouvy jsem se nedival, jak je to formulovano, ale podivam se. Odpoved od obchodaka je, ze "je to tak standardni", nevraci se to nikomu. Neni kam jit, prakticky mimo posty jsou tu jen geis, dod, ppl, z toho PPL dle me zkusenosti lowcost amateri, zrusil jsem je, DPD zustalo, myslim, ze maji z prepravcu nejlepsi sluzby co se pohledu prijemce tyce, nicmene spokojeny nejsem ani nahodou... Cim dal tim mene...
nám česká pošta posílá k odsouhlasení nové OP co půl roku... a posledně tam bylo i to že přestanou vracet část platby za dobírku.
09.10.2019 20:07
18
ale prosim vas, ludia...obchodne poidmienky, b2b a ine vyhovorky su tu prd platne. ziadna firma na svete si nemoze uctovat za sluzby ktore nedoda, ani v cine pre boha. ide o prachsprosty podvod.
09.10.2019 20:13
19
Starry_girl: skoleni na kurz, zajezd atp... Vsechno to je trochu jiny pripad. Dodavatel musi vynalozit nejake prostredky, zajistit lektora, prostory atp. Tady je to trosku jinak. Ale chapu, ze to nevyresime, spise me zajimalo, jestli ma treba nekdo vlastni zkusenost konretne s DPD, ze mu to neuctuje...
09.10.2019 20:17
20
Původně odeslal Aleš Jiříček
i posta uz ted nejak vyvadi a vraci asi jen pulku...
To je asi jedinej dopravce, u kterýho se to dá pochopit (tím neříkám, že je to tak správně), protože díky jejich naprosto debilnímu systému, kterej technicky zaostává i za kuličkovým počítadlem, maj lidi, co s tou zásilkou přijdou do kontaktu, víc práce, než s nedobírkovou vratkou a dokonce taková zásilka mnohdy zaměstná víc lidí. Kdo zná jejich APOST, tak si myslí, že na poště ve vývoji pracuje minimálně sto lidí, co každé řešení dlouhodobě konzultují, aby dokázali najít způsob, jak ho udělat co nejsložitěji a hlavně aby se v něm nevyskytlo ani minimum logiky. Nutno uznat, že jim to jde skvěle a větší experty byste těžko někde pohledali.
09.10.2019 20:20
21
Původně odeslal node
ale prosim vas, ludia...obchodne poidmienky, b2b a ine vyhovorky su tu prd platne. ziadna firma na svete si nemoze uctovat za sluzby ktore nedoda, ani v cine pre boha. ide o prachsprosty podvod.
Též se přikláním k vašemu názoru, stále je tu ale ta věc, že s nimi potřebujete spolupracovat a tak se s nimi nebudete handrkovat ani soudit a na to oni hrají.
09.10.2019 20:21
22
Pánové fakt nechápu co tu vlastně píšete, ale u nás v Ostravě pokud nemáte jednotnou cenu, tak je ve smlouvě uvedeno, že dopravné je smluvní a na to máme cenu a zbytek se řídí platným ceníkem, do kterého propašovali to krácení dobírky někdy na jaře, zakládal jsem tu na to myslím vlákno. O novém ceníku v B2B nemusí nikdo informovat a když jsem podával první reklamaci na nevrácení částky za dobírku v plné výši, tak o tom nevěděli ani na poště. Výsledek reklamace samozřejmě zamítnutá z výše uvedených důvodů a prý nás měl informovat obchodák, kterého jsem 3 roky neviděl.
Spíše by mě zajímalo co se děje v případě jednotné ceny, kterou jsme loni z jistých důvodů zrušili:)

Jinak mnohem větší sviňárna je počínání třeba PPL, která při dobírce ještě strhává procenta při platbě kartou, což kupodivu Česká pošta nedělá.

Nevím proč si s tím lámete hlavu, my již několik let a zvláště po platnosti NOZ chceme po zákazníkovi při nepřebrání zaplatit min. náklady s dopravou a tím i poplatek za dobírku.
09.10.2019 20:24
23
Jj, u GEIS to samé ... zaplatíte dobírku a ještě procenta za platbu kartou. Též to považuji za šílenost a zajímalo by mě, kdo na tom profituje, zda z toho taky něco od banky nemají. Ani bych se tomu nedivil.
09.10.2019 20:28
24
Já třeba považuji za nemorální opakované neoprávněně udělené pokuty v řádu 3 stovek. Opravdu neoprávněné, vždy to vrátili, ale zkouší to. Navíc víte co, oni vám řeknou, že ten balík buď neprojel automatem, nenačetl se štítek, že se to skladníkovi nezdálo a šup, pokuta, pokuta, pokuta na základě buď subjektivního dojmu skladníka a nebo na základě nějakého podvodu. Škoda, že je to prašť jako uhoď. Jsem rád, že to řeší všichni ... tyhle lumpárny. Vytahat ty prachy ze zákazníků jakýmkoliv způsobem. Prostě to tam někam vloudí a hotovo.
09.10.2019 20:29
25
láďa1979: To by mě prosím zajímalo, jak ty náklady vymáháte a jak prokazujete, že si zboží skutečně objednala daná osoba a ne někdo jiný? Takhle bych mohla kde komu naobjednat kdo ví co a chudák by se nedoplatil :)
09.10.2019 20:32
26
Ty platby kartou jsou trochu oříšek, protože třeba zásilkovna si strhává 1,4% a dopředu není jasné co si zákazník vybere. Oni ty poplatky taky nechtějí platit ze svého. Takže jediná možnost navýšit dobírku všem u určitých doprav.
09.10.2019 20:37
27
Procetl jsem si VOP u DPD a je tam:
7.11 V případě, že Zásilku nelze doručit, nebo pokud Příjemce odmítne Zásilku převzít, je Příkazce povinen Zasílateli
uhradit veškeré poplatky související s vrácením Zásilky
Příkazci, a to včetně poplatku za Dobírku (dle platného
aktuálního ceníku), společně s poplatky účtovanými
Zasílatelem Příkazci za doručení Zásilky Příjemci.

Takze to bude fakt jen o tom trvat na zmene smlouvy. Uctovani dobirky pri nedoruceni mi prijde stejne absurdni jako kdyby si uctovali dalsi procenta za platbu kartou, prestoze prijemce platil hotove...
09.10.2019 20:43
28
Původně odeslal Starry_girl
láďa1979: To by mě prosím zajímalo, jak ty náklady vymáháte a jak prokazujete, že si zboží skutečně objednala daná osoba a ne někdo jiný? Takhle bych mohla kde komu naobjednat kdo ví co a chudák by se nedoplatil :)
Podívej asi tam, vrátí se balík a pokud se zákazník neozve sám zasíláme email vrátil se balík, bla bla bla pokud jej chcete zašleme po platbě předem a uhrazení předchozího poštovného, třetina zboží chce a zaplatí, třetina bez řečí zaplatí poštovné. Zbytek si dovolíme upozornit, že porušili kupní smlouvu a že máme nárok na náhradu škody pokud zboží již nechce a že náhrada škody je vyšší než poštovné, které požadujeme, zaplatí taky. Jinak tak 3x do roka se najde nějaký vyčuránek co zkouší, že on nic, ale po emailu od právní kanceláře rád zaplatí a jednou jsme to u opravdu urputného zapírače dotáhli až pokusně do platebního rozkazu a ten poté taky zaplatil okamžitě. Takže mám za to, že asi objednali. Pokud chceš naobjednat na kdekoho, nechápu proč bys to dělala. Navíc jsou přece prostředky jak přibližně zjistit, zda je objednávka falešná nebo ne.

---------- Příspěvek doplněn 09.10.2019 v 20:48 ----------

Původně odeslal kolousek
Ty platby kartou jsou trochu oříšek, protože třeba zásilkovna si strhává 1,4% a dopředu není jasné co si zákazník vybere. Oni ty poplatky taky nechtějí platit ze svého. Takže jediná možnost navýšit dobírku všem u určitých doprav.
Fakt dopředu, ono jde na výdejních místech zásilkovny platit kartou? Sviňárna je i výška procent, PPL nám bere dokonce 1,6% a pochybuji, že jim banka účtuje víc než 1%, naštěstí těch zákazníků PPL dnes není tolik co je řidič zastihne a na Parcel shopech kartou nezaplatí.

---------- Příspěvek doplněn 09.10.2019 v 21:01 ----------

Původně odeslal beraniste
Já třeba považuji za nemorální opakované neoprávněně udělené pokuty v řádu 3 stovek. Opravdu neoprávněné, vždy to vrátili, ale zkouší to. Navíc víte co, oni vám řeknou, že ten balík buď neprojel automatem, nenačetl se štítek, že se to skladníkovi nezdálo a šup, pokuta, pokuta, pokuta na základě buď subjektivního dojmu skladníka a nebo na základě nějakého podvodu. Škoda, že je to prašť jako uhoď. Jsem rád, že to řeší všichni ... tyhle lumpárny. Vytahat ty prachy ze zákazníků jakýmkoliv způsobem. Prostě to tam někam vloudí a hotovo.
No mě tady toto hlavně u PPL přijde jako jejich podnikatelský záměr, na druhou stranu by ti ten balík měli vyloučit z přepravy, což nedělají, raději ten příplatek stornují. U pošty je to samé, balík nevezou v poloze vyznačené šipkami, prý už se tím nemusí řídit, balík se vyboulí a při přeměření je nadměrný a zase ho přivezou zpátky. A největší legrace je, že si stěžuješ na obchodáka, pak si stžuješ na jeho nadřízeného, pak u oblastního ředitele a baví se s tebou jako s nějakým povlem a začnou ti dělat naschvály. Ale jak jsem vyzkoušel ombudsmana, tak jsem zase jejich vážený zákazník. Nevím jak má dlouhé prsty, ale dost se ho bojí na všech pozicích.
09.10.2019 21:02
29
Platba kartou je jen na některých výdejnách. Kartou platí lidi hlavně větší částky, takže tam to dost převyšuje náklady na dopravu.
09.10.2019 21:17
30
Původně odeslal node
ale prosim vas, ludia...obchodne poidmienky, b2b a ine vyhovorky su tu prd platne. ziadna firma na svete si nemoze uctovat za sluzby ktore nedoda, ani v cine pre boha. ide o prachsprosty podvod.
V PL se běžně platí poštovné za zpět doručení nepřevzaté zásilky, mám pocit že jsem četl že to tak máte i v SK. prostě se ten poplateček jen jinak pojmenuje. A pokud s tím souhlasíš v OP proč by to takto nemohli účtovat?