Kupte si prémiovou propagaci a toto místo bude vaše.
Zobrazují se odpovědi 1 až 13 z 13

Favorit opět zkrachoval

  1. Toto bude ještě velmi zajímavé...Tento příběh jsem vzdáleně sledoval, protože jednak obnovení další české značky fandil a druhak jsem se s p. Galovičem jednou pracovně potkal.

    Bylo to hned na začátku, kdy ještě neměl v Praze vybudovaný obchod a kancelář, měl jen dvě kola vystavený ve Vinohradském pavilonu. Dodnes si pamatuji jak mi nadšeně líčil jak budou prodávat mraky kol a jak na tom každý bude vě městě jezdit. Již tehdy jsem měl pochybnosti zda plán na městká kola za 50k+ je životaschopný.

    Mě sice neukecal, ale měl všude v mediích výborné PR a tak jsem si řekl, třeba to nakonec dá a ikdyž to nebude masovka, tak třeba značka bude žít. Léta běžěla až na občasný PR Galoviče nebylo o Favoritu slyšet. O to více mě překvapilo, když jsem slyšel jak Mička chce do Favoritu nasypat peníze. No to se tak evidetně nestalo a Favorit skončil. O tom, že vše nebude křištálově čisté svědčí to, že běží soud o desing, zaměstnanci nemají mzdu a firma je prodaná bílému koni.

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. cena vs hodnota pro mestske kolo fakt neodpovida

  4. šak one bajkšering

  5. Jen moje dojmy, když jsem poprvé před lety viděl ten web - říkal jsem si, že je to moc hezky zpracovaná stránka na prodej luxusního zboží, ale chybělo jim to zboží, co chtěli prodávat. Je možné, že češi mají nějakou posvátnou úctu vůči kolům Favorit, to nevím, třeba to tady v diskuzi zjistím - já k nim ale nepatřím. Kamarád kdysi jedno měl, a mě to vždycky přišlo jako laciná a hlavně ošklivá herka. Nebylo to na úrovni skládaček, a když kolo potřebujete, tak samozřejmě neřešíte, jak vypadá.

    Když vám ale někdo řekne, že byste za tu ošklivou věc, která mi připomíná retro týdny v Lidlu měli zaplatit 50 tisíc korun a více, tak ho považuji za blázna. Možná jsem blázen já, ale já to opravdu nedokážu zařadit - pro koho tyhle kola jsou? Pro hipstery, co mají hromadu peněz a nechtějí si koupit lepší kola ve stejné cenové hranici? Nejsem cyklista, ale myslím že za 50 tisíc dostanete opravdu dobré "normální" kolo, a zase pokud chcete luxusní kolo na míru, tak je jistě hodně jiných možností. Nevím, možná na tom ten neúspěch nestojí a o ta kola byl zájem, ale můj osobní dojem byl, že to prostě není atraktivní produkt, ale to vzkříšení stojí na slepé snaze předstírat, že o atraktivní produkt jde, ne ho z toho udělat.

    Až ho budou křísit příště, třeba mohou přihodit luxfery a vydávat je za nový elegantní doplněk do vašeho sídla za 50 miliónů.

    Citace Původně odeslal Mirek Novotny Zobrazit příspěvek
    měl všude v mediích výborné PR
    Však to vyhrálo nějakou cenu za design, tak proč by ne? Udělat dobré PR něco stojí, co je zásadní je to, že člověk k tomu nepotřebuje dobrý produkt.

  6. Městské kolo? Favorit byl odjakživa sportovní kolo, taková alternativa k závodním kolům. Na obrázku 4 je tzv. galuskáč (tehdy cena 2100,-) dostal jsem ho k narozeninám, ale nedosáhl jsem na šlapky, tak mi ho naši vyměnili za "závodničku" viz. kolo z roku 1978. V Asii skákali psi po stromech u nás se vyráběli tyto precisní kola. To jen taková poznámka, kdyby někdo chtěl tvrdit jak jsme byli za komančů zaostalý na přelomu 60-70 let. Boužel normalizace už byl jen konec jedné kapitoly. Výroba kol není něco v čem by se dnes ze startu dalo prorazit, i kdyby do toho lil finance jako o život. Navíc už fičí elektrokola, takže Favorita bych si koupil za 50 tis. jen proto abych se na něj nostalgicky chodil dívat do garáže:)

  7. Citace Původně odeslal Petr Široký Zobrazit příspěvek
    Jen moje dojmy, když jsem poprvé před lety viděl ten web - říkal jsem si, že je to moc hezky zpracovaná stránka na prodej luxusního zboží, ale chybělo jim to zboží, co chtěli prodávat. Je možné, že češi mají nějakou posvátnou úctu vůči kolům Favorit, to nevím, třeba to tady v diskuzi zjistím - já k nim ale nepatřím. Kamarád kdysi jedno měl, a mě to vždycky přišlo jako laciná a hlavně ošklivá herka. Nebylo to na úrovni skládaček, a když kolo potřebujete, tak samozřejmě neřešíte, jak vypadá.

    Když vám ale někdo řekne, že byste za tu ošklivou věc, která mi připomíná retro týdny v Lidlu měli zaplatit 50 tisíc korun a více, tak ho považuji za blázna. Možná jsem blázen já, ale já to opravdu nedokážu zařadit - pro koho tyhle kola jsou? Pro hipstery, co mají hromadu peněz a nechtějí si koupit lepší kola ve stejné cenové hranici? Nejsem cyklista, ale myslím že za 50 tisíc dostanete opravdu dobré "normální" kolo, a zase pokud chcete luxusní kolo na míru, tak je jistě hodně jiných možností. Nevím, možná na tom ten neúspěch nestojí a o ta kola byl zájem, ale můj osobní dojem byl, že to prostě není atraktivní produkt, ale to vzkříšení stojí na slepé snaze předstírat, že o atraktivní produkt jde, ne ho z toho udělat.

    Až ho budou křísit příště, třeba mohou přihodit luxfery a vydávat je za nový elegantní doplněk do vašeho sídla za 50 miliónů.



    Však to vyhrálo nějakou cenu za design, tak proč by ne? Udělat dobré PR něco stojí, co je zásadní je to, že člověk k tomu nepotřebuje dobrý produkt.
    To si myslím že byl hlavní problém, Galovič se asi zhlédl v v automobilovém průmyslu, kde nový brouk či mini jsou luxusní auta ačkoliv původní vzor byl low cost pro masy. Bohužel kolo není auto a tak to že uděláš podobné kolo jako byl Favorit, akorát do něj narveš elektroniku, uděláš ho z carbonu či do něj nacpeš kotoučové brzdy neznamená že máš novou legendu. Hlavně si myslím že šetřil kde neměl (viz ty lidi z pracáku, ačkoliv si pamatuji jak se vychvaloval jaké má odborníky ještě z původního favorita, že jsou to srdcaři etc...) a nenechal si od někoho z oboru poradit jak na to.

    Favorit prostě není love brand aby hipster si šel koupit toto kolo a jezdíl s ním po pražských dlažkách. Na to se to koneckonců ani nehodí, nejsme holandsko. Já jsem ho sice potkal jen jednou a je to dávno, ale tehdy jsem měl spíše dojem že mimo PR ho akorát zajímá jak produkt bude vypadat, spíše než jak to byznysově uchopit. Též tehdy fantazíroval (to už mi přišlo jako úplný úlet a pochopil jsem, že ten člověk nestojí nohama na zemi) jak k těm kolum vybuduje značkové prodejny kde si koupíš od Favorit hadrů až po ručně dělané brašničky. Obecně myšlenka budovat ekosystém podpůrných projektů není úplně od věci, ale to musíš mít fakt love brand ne s prominutím Favorita který má už léta zvuk vytunelované a zkrachovalé značky. Z tohoto ti fakt jako bájný fenix z popela nový love brand nepovstane.

  8. Mirek Novotný: zdá se mi, že jsi nějak zaujatý proti tomu panu Galovičovi:) Podívej se na motorky Jawa kolik je kolem toho humbuku, nebo motorky Trumph..všechno to jsou naleštěná těžké kovadliny oproti japoncům a italům, nebo Harley Davidson, žádný technický zázrak..jen image. Pokud Favorit splňoval kavalitativně slovo kolo, pak už šlo opravdu jen o marketing.

  9. Citace Původně odeslal rooibosman Zobrazit příspěvek
    Pokud Favorit splňoval kavalitativně slovo kolo, pak už šlo opravdu jen o marketing.
    Zapomněl jsi doplnit luxusní kolo za více než 50 tisíc Kč. Ty děláš, jako kdybychom opravdu byli ještě pořád těch 40 let v minulosti a nebyla tady konkurence - ne že bych o tom měl nějaký přehled, ale podle toho co píšeš, ty ten přehled také nemáš, takže jsme na stejné úrovni :)

    Pokud jak Mirek říká, že marketing a PR měli dobré, tak je asi opravdu třeba něco víc než nostalgie ke starým pořádkům. Plus to srovnání s motorkami kulhá právě v tom, že nesrovnáváš věci na stejné úrovni. Harley Davidson je pro některé lidi styl života. Ukaž mi někoho, pro koho bude stylem života kolo Favorit. A k tomu se dostali postupně, desítkami let úspěchů. To je jako říct iphone je prostě jen telefon a kolik je kolem toho humbuku. Kolo, telefon, jaký je v tom rozdíl.

  10. Citace Původně odeslal Petr Široký Zobrazit příspěvek
    Zapomněl jsi doplnit luxusní kolo za více než 50 tisíc Kč. Ty děláš, jako kdybychom opravdu byli ještě pořád těch 40 let v minulosti a nebyla tady konkurence - ne že bych o tom měl nějaký přehled, ale podle toho co píšeš, ty ten přehled také nemáš, takže jsme na stejné úrovni :)

    Pokud jak Mirek říká, že marketing a PR měli dobré, tak je asi opravdu třeba něco víc než nostalgie ke starým pořádkům. Plus to srovnání s motorkami kulhá právě v tom, že nesrovnáváš věci na stejné úrovni. Harley Davidson je pro některé lidi styl života. Ukaž mi někoho, pro koho bude stylem života kolo Favorit. A k tomu se dostali postupně, desítkami let úspěchů. To je jako říct iphone je prostě jen telefon a kolik je kolem toho humbuku. Kolo, telefon, jaký je v tom rozdíl.
    je to úplně jedno jestli kolo, motorka nebo telefon, pokud je ovšem produkt kvalitní (karbon, pravá kůže atd). Raději bych si koupil to jedno kolo než dva iPony:) 50 tis není zase tak moc pro fandy do cyklistiky.
    poz. Harley byl životní styl viz veteráni z Vietnamu, Hells Angels, dnes je to už snobárna, lakírka pro znuděné managery.

  11. Tohle byl fail od zacatku. Hezky, ale fail.


  12. Trochu jsem toho přečetl (celé se to nedalo, lehce to smrdělo, mám pocit že jsem v tom rozpoznal závan narcismu), a musím se přiznat, že jsem teď také zaujatý proti Richardovi Bulíkovači, nebo jak se jmenuje.

  13. předpokládám, že žalm psal sám pan Galovič, v množném čísle a sám sebe tam zmiňuje v třetí osobě, jako někoho kdo vlastně šel jen kolem. Pasaz že provoz řídila manželka nemocného ředitele je vrchol nesebereflexe. Pan Mička zřejmě až pozdě zjistil do jakého hovna šlápl. Škoda, hezký produkt v rukách brouka Pytlíka.

Hostujeme u Server powered by TELE3