logo
04.10.2019 10:01
1
Zdravím,

je tu někdo, kdo má zkušenosti se sběrem leadů prostřednictvím leadgenů, a následný prodej?

Rád bych lépe pochopil princip fungování.

Zda se leady automaticky odesílají na nějaký "market", kde si je obchodníci odkupují, nebo musí být spolupráce nastavena přímo mezi poskytovatelem a dodavatelem kontaktů.

Dejme tomu, že by šlo například o leadgen na půjčky nebo jiné finanční produkty (hypotéky nebo jiné úvěry).

Je mi jasné, že se pravděpodobně leady prodávají modelem CPS nebo CPL. Stejně tak, že se prodává za fixní částku nebo za provizi. Jak ale například ověřím, že se nějaký lead zobchodoval a poskytovatel mi to nezatají?

Případně jak funguje přesný mechanizmus?

Moc děkuji všem za případné informace :)

Pěkný den, V.

Co se právě děje na Webtrhu?

04.10.2019 10:02
2
" Jak ale například ověřím, že se nějaký lead zobchodoval a poskytovatel mi to nezatají?"

nezjistis... Vesinou je tohle o vzajemne duvere.
04.10.2019 10:26
3
Jako v kazdem jinem affilu. Kolikrat aniz by nam musel nekdo neco vyplacet vice jak 1000€ z affilu tak blokli ucet nebo rekli, ze jsme podvadeli at se jednalo o male partnery nebo velke to je jedno.

I ted na zbyvajicich webech, ktere nam zbyly, stale mame nejake affily a kdyz se koukam na vysledky, tak stale nektere castky mazou.

Jak napsal @Aleš, je to proste o duvere.

Napirklad, jeden z nasich mini webu a kdyz sectes vse dohromady na vsech webech, jsou to tisice € minusy:

04.10.2019 20:50
4
Původně odeslal Oleg
Jako v kazdem jinem affilu. Kolikrat aniz by nam musel nekdo neco vyplacet vice jak 1000€ z affilu tak blokli ucet nebo rekli, ze jsme podvadeli at se jednalo o male partnery nebo velke to je jedno.

I ted na zbyvajicich webech, ktere nam zbyly, stale mame nejake affily a kdyz se koukam na vysledky, tak stale nektere castky mazou.

Jak napsal @Aleš, je to proste o duvere.

Napirklad, jeden z nasich mini webu a kdyz sectes vse dohromady na vsech webech, jsou to tisice € minusy:
Muzu rict pohled z druhe strany. Zalezi na kvalite zdroje leadu. Pokud ti lead prijde z kuponwebu, nadpolovicni vetsina je jen parazitni traffic a cookie stealing. Z ruznych XML feed webu to pak byva zase dost storen a nedokonanych tramsakci.
04.10.2019 21:41
5
Původně odeslal Michal Kubíček
Muzu rict pohled z druhe strany. Zalezi na kvalite zdroje leadu. Pokud ti lead prijde z kuponwebu, nadpolovicni vetsina je jen parazitni traffic a cookie stealing. Z ruznych XML feed webu to pak byva zase dost storen a nedokonanych tramsakci.
To je fakt. Nastesti sracka weby jsme nikdy nedelali.
04.10.2019 23:29
6
Já, co se provizí za nové hypotéky a refinancování týče, mám aktuální stavy obchodu sdílené s tipařem. On si pak při stornu sám může zavolat a ověřit si potřebné u klienta. Určitě ale neplatím za zaslaný kontakt. Výplata provize je až z uskutečněného obchodu. Podle počtu uskutečněných obchodů se pak nebráním navyšovat tipaři i poměr provize.
05.10.2019 01:28
7
Původně odeslal Oleg
Jako v kazdem jinem affilu. Kolikrat aniz by nam musel nekdo neco vyplacet vice jak 1000€ z affilu tak blokli ucet nebo rekli, ze jsme podvadeli at se jednalo o male partnery nebo velke to je jedno.

I ted na zbyvajicich webech, ktere nam zbyly, stale mame nejake affily a kdyz se koukam na vysledky, tak stale nektere castky mazou.

Jak napsal @Aleš, je to proste o duvere.

Napirklad, jeden z nasich mini webu a kdyz sectes vse dohromady na vsech webech, jsou to tisice € minusy:

Mě se prodej leadu na půjčky nikdy nevyplatil a daleko líp vycházelo PPC od googlu. A to google platí jen okolo 60%. Třeba ferratumu ze 100 leadu a schválená jedna půjčka :D
05.10.2019 09:17
8
Původně odeslal pixels
Mě se prodej leadu na půjčky nikdy nevyplatil a daleko líp vycházelo PPC od googlu. A to google platí jen okolo 60%. Třeba ferratumu ze 100 leadu a schválená jedna půjčka :D
Myslis AdSense na webu?
07.10.2019 19:20
9
Původně odeslal WendysBlack
je tu někdo, kdo má zkušenosti se sběrem leadů prostřednictvím leadgenů, a následný prodej?
jop

Původně odeslal WendysBlack
Rád bych lépe pochopil princip fungování.
Zda se leady automaticky odesílají na nějaký "market", kde si je obchodníci odkupují, nebo musí být spolupráce nastavena přímo mezi poskytovatelem a dodavatelem kontaktů.
Záleží, jak si to nastavíš a napojíš. Většinou jde o 2 hráče - ty a někdo, kdo od tebe leady vykupuje. Na něj se napojíš přes jeho formulář, přes API, nebo jinak. Některým stačí posílat leady mailem, takže si jen nakóduješ formulář tak, aby odesílal vyplněné informace tvému partnerovi a tobě v kopii.

Někdy je domluva taková, že firma má zájem jen o některé typy leadů. Zbylé nechce. Pak je na tvé šikovnosti je prodat někomu jinému. Musíš pak ošetřit mechaniku výběru, prioritizace, právních náležitostí a taky selský rozum, aby návštěvník webu nebyl zmatený z toho, kdo mu pak volá a co mu nabízí.

Pár hráčů, hlavně v půjčkách, tu má vybudovanou celou kaskádu partnerů, kterým prodávají leady. Funguje to po patrech. Napřed zkusí prodat tomu, kdo platí nejvíc. Když odmítne, tak se lead pokusí prodat druhému nejlukrativnějšímu v řadě a tak dál. Výběr probíhá v reálném čase přes API. Firmy informace z leadu proženou přes různé scoring systémy a vracejí chci/nechci. V takové kaskádě můžeš mít klidně 30 partnerů a na konci řetězce zobrazíš stránku s affil odkazama či AdSense na ty leady, které nikdo nechce.

Původně odeslal WendysBlack

Je mi jasné, že se pravděpodobně leady prodávají modelem CPS nebo CPL. Stejně tak, že se prodává za fixní částku nebo za provizi. Jak ale například ověřím, že se nějaký lead zobchodoval a poskytovatel mi to nezatají?

Případně jak funguje přesný mechanizmus?
Jednak si můžeš kdykoliv udělat testovací lead třeba na jméno svého kamaráda a zkontrolovat, jestli ti za něj zaplatí. Pak taky můžeš dlouhodobě sledovat kvalitu svých leadů a měřit výkyvy.

Dlouhodobě můžeš být v situaci, kdy máš formulář na webu se SEO zdrojem trafficu a mít 30% kvalitu leadů (ze 100 leadů 30 dopadne prodejem). Buď ti zaplatí za leady jenom jako počet kusů a kvalitu se nedozvíš, nebo se kvalitu dozvíš a budou na ní tlačit, nebo jsi rovnou placen za SALE a tedy ti jde o kvalitu především.

Může se stát, že takhle dlouhodobě funguješ a najednou ti začnou tvrdit, že máš kvalitu 5% a platit ti málo. To pak víš sám, že jsi zdroj trafficu nezměnil, a že je něco špatně.

Naopak můžeš ale poslat mailing a kvalita leadů může jít i o polovinu dolů a je to naprosto reálné. Pokud ti za lead zaplatí stejnou částku, tak naopak nejsi fér ty. Je to oboustranná, nikdy nekončící snaha o vyváženost v tom, na čí straně zůstane marže. Nevyváženost je dlouhodobě neudržitelná a taková spolupráce pak brzy končí.
07.10.2019 20:11
10
Původně odeslal Affilak.cz
jop



Záleží, jak si to nastavíš a napojíš. Většinou jde o 2 hráče - ty a někdo, kdo od tebe leady vykupuje. Na něj se napojíš přes jeho formulář, přes API, nebo jinak. Některým stačí posílat leady mailem, takže si jen nakóduješ formulář tak, aby odesílal vyplněné informace tvému partnerovi a tobě v kopii.

Někdy je domluva taková, že firma má zájem jen o některé typy leadů. Zbylé nechce. Pak je na tvé šikovnosti je prodat někomu jinému. Musíš pak ošetřit mechaniku výběru, prioritizace, právních náležitostí a taky selský rozum, aby návštěvník webu nebyl zmatený z toho, kdo mu pak volá a co mu nabízí.

Pár hráčů, hlavně v půjčkách, tu má vybudovanou celou kaskádu partnerů, kterým prodávají leady. Funguje to po patrech. Napřed zkusí prodat tomu, kdo platí nejvíc. Když odmítne, tak se lead pokusí prodat druhému nejlukrativnějšímu v řadě a tak dál. Výběr probíhá v reálném čase přes API. Firmy informace z leadu proženou přes různé scoring systémy a vracejí chci/nechci. V takové kaskádě můžeš mít klidně 30 partnerů a na konci řetězce zobrazíš stránku s affil odkazama či AdSense na ty leady, které nikdo nechce.



Jednak si můžeš kdykoliv udělat testovací lead třeba na jméno svého kamaráda a zkontrolovat, jestli ti za něj zaplatí. Pak taky můžeš dlouhodobě sledovat kvalitu svých leadů a měřit výkyvy.

Dlouhodobě můžeš být v situaci, kdy máš formulář na webu se SEO zdrojem trafficu a mít 30% kvalitu leadů (ze 100 leadů 30 dopadne prodejem). Buď ti zaplatí za leady jenom jako počet kusů a kvalitu se nedozvíš, nebo se kvalitu dozvíš a budou na ní tlačit, nebo jsi rovnou placen za SALE a tedy ti jde o kvalitu především.

Může se stát, že takhle dlouhodobě funguješ a najednou ti začnou tvrdit, že máš kvalitu 5% a platit ti málo. To pak víš sám, že jsi zdroj trafficu nezměnil, a že je něco špatně.

Naopak můžeš ale poslat mailing a kvalita leadů může jít i o polovinu dolů a je to naprosto reálné. Pokud ti za lead zaplatí stejnou částku, tak naopak nejsi fér ty. Je to oboustranná, nikdy nekončící snaha o vyváženost v tom, na čí straně zůstane marže. Nevyváženost je dlouhodobě neudržitelná a taková spolupráce pak brzy končí.
Díky moc za obsáhlou odpověď!