Kupte si prémiovou propagaci a toto místo bude vaše.
Stránka 2 z 5 PrvníPrvní 12345 PosledníPoslední
Zobrazují se odpovědi 31 až 60 z 149

Dotace na lektromobil - žádali jste?

  1. Zajímavý, jak se lidi dokáží hádat o ekologičnosti elektro nebo konvenčních aut, ale že stroj s obřím výkonem vozí denně jednu prdel, to už nikdo nepřizná....to je normální...

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. A koho mam vozit dalsiho krome vlastni prdele pripadne nekoho dalsiho z rodiny?

  4. Citace Původně odeslal marat Zobrazit příspěvek
    Zajímavý, jak se lidi dokáží hádat o ekologičnosti elektro nebo konvenčních aut, ale že stroj s obřím výkonem vozí denně jednu prdel, to už nikdo nepřizná....to je normální...
    Jakoze bys mel v aute 4 mensi motory (nejak modularni) misto jednoho norm. a vzdy ty nepotrebne vyndal v garazi, abys s sebou nahodou nevozil moc vykonu?

  5. Jako že by jste měli jezdit busem...

    Jo, já zapomněl, že tady zrovna široko daleko nikde žádný bus nejezdí.... :D

  6. Bus je peklo, lepsi je kolo prece, kdy uz...

  7. Citace Původně odeslal Oleg Zobrazit příspěvek
    CNG je lepsi
    Neni.

  8. Jak kdy, jak co, jak kde...

  9. Citace Původně odeslal Aleš Jiříček Zobrazit příspěvek
    No dobre... A vite nekdo neco o tech dotacich?
    Ty co byly s žádostí do května:
    1) pro malé, střední a velké firmy se sídlem mimo Prahu.
    2) Dva účetně uzavřené roky.
    3) Bezdlužnost.
    4) Finance na nákup.

    Jinak to co jsem psal dříve, průšvih, že 45% bylo z rozdílu cenu normálního a obdobného elektroauta, takže z toho bylo v reálu tak polovina. Golfa konvenčního počítali okolo 500 tis, eGolf je za cca 900 tis.

    Co bude v dalším kole vhledem k napjatosti rozpočtu je jen věštění.
    Tvrdá data asi jsou, ale nikdo je nechce přiznat. Pokud se pamatuji tak kovy potřebné na baterie zkoupili Číňané, už vidím jak Evropě dávají "levné" baterie. V Čr pokud by bylo 50% elektroaut potřebujeme další Temelín. Němci jak zrušili jádro, tak to větrníky taky nevyrobí. A hlavně pánové elektrické rozvody na to nejsou připraveny ani u nás ani v zahraničí, kdo z vás má doma v případě novostavby 50 A jistič. Při nabíjení z 230V už jsem viděl vyhořelou rozvodnou skříň, elektrický Jaguar E Pace by se doma nabíjel 3 dny.
    Prostě celé to je z praktického hlediska nesmysl, akorát politici co to vymysleli to nebudou muset řešit a nechají to dalším generacím. A to vše za situace, kdy 7 největších společností s výletními loděmi produkují více emisí než automobilová doprava, k tomu letecká doprava a navíc ty emise vypouštějí v místech, kde dochází k tvorbě klimatu nad oceány. K tomu navíc německá hysterie a přitom za 20 let se emise z osobní dopravy nesnížily, takže byl pokus o omezení rychlosti na dálnicích i když těch dálnic, kde ještě omezení není už moc nezbývá. A k tomu už jenom to, že slušné běžné auto dnes za 400 a elektro za mega, kdo na to má.

  10. Tyhle veci jsou ale docela normalni u veci, ktery zacinaj ne? Nic na to neni pripraveny a je to treba vybudovat. To je ale tak nejak s kazdou technologii stejny ze jo...

  11. EKO je dnes IN, stejně jako přijímat, LGBT a pod kraviny, protože jsou v tom obrovský prachy na který se chce kde kdo přisát.
    až prachy dojdou najde se jiný důvod

  12. V LGBT jsou obrovský prachy, jo? Kde?

  13. Citace Původně odeslal vodička Zobrazit příspěvek
    Neni.
    Mne prijde lepsi jak LPG, tobe ne? V podstate nevidim rozdil Natural vs CNG.

  14. Citace Původně odeslal Aleš Jiříček Zobrazit příspěvek
    Tyhle veci jsou ale docela normalni u veci, ktery zacinaj ne? Nic na to neni pripraveny a je to treba vybudovat. To je ale tak nejak s kazdou technologii stejny ze jo...
    Docela normální věci a peníze na chceš vzít, kde? Takže to potřebujeme do 10 let jeden další Temelín, předělat rozvodnou sít, vybudovat nabíječky, sehnat 2000 mechaniků s vyhláškou 50. I kdyby se peníze našly, kde najdeš ty lidi co to udělají. Jo lidi vlastně budou, když automotive bude muset propustit 50%.
    No a pak se dnes podíváš na Norsko, města jsou ucpané elektroauty, nemají kde parkovat, nemají kde nabíjet a ona i ta elektřina jim dochází a to je o dost bohatší země než ČR.

  15. Citace Původně odeslal Oleg Zobrazit příspěvek
    Mne prijde lepsi jak LPG, tobe ne? V podstate nevidim rozdil Natural vs CNG.
    Když pominu, že při jízdě to v podstatě nepoznáš ani u jednoho auta a spotřeba je taky +- stejná u srovnatelných aut, tak plusy pro LPG:

    + bezpečnější (najdi si výbuchy CNG)
    + větší nádrže = větší dojezd
    + širší síť stanic
    + rychlejší čerpání

  16. Nevite nekdo o slusnem srovnani jednotlivych druhu dopravy (samozrejme se zahrnutim externich nakladu cili znecisteni, nehody atd atd)

    Mam stazeny uz asi desaty pdf (samozrejme english) a furt to jsou nejake lokalni ci parcialni problemy, nic kloudneho celkoveho.

    Treba tady byly zmineny lode. Jsem presvedcen, ze i kdyz budou mit povinne emise, tak furt to bude nejlepsi doprava. Samozrejme v prepoctu na tunu a km. Jenze - jsou na to cisla? Nemylim se?

    Srovnani lode velke jak mesto s mestem je jaksi irelevantni ;-)

    ---------- Příspěvek doplněn 10.09.2019 v 21:53 ----------

    Citace Původně odeslal marat Zobrazit příspěvek
    Jako že by jste měli jezdit busem...

    Jo, já zapomněl, že tady zrovna široko daleko nikde žádný bus nejezdí.... :D
    Neni problem. Mohu dojet na zastavku autobusu 10km autem ;-)

    No, a kdyz bude na zastavce zasuvka ... a dostanu dotaci .... tak i elektroautem. Mise splnena ;-)

    (pro poradek dodam, ze mluvim o hluchych dobach, jako napr. mj. od patek cca 18:00 do sobota 14:00; v nekterych jinych casech jsou obsluhovany blizsi zastavky - ale je pravda, ze slusny socialisticky pracujici ma v te dobe sedet doma a nabirat dech na dalsi tyden a ne nekde rajzovat)

  17. V magazínu ČD jsem včera viděl srovnání auta, vlaku a letadla. Vyhrál vlak, kousek za ním auto a letadlo drtivě poslední. Dopravní lodě budou taky obrovskej průser, už jen kvůli odpadu, kterej hází do moře. Nákladní asi lepší v tom poměru, co píšeš, ale vlak bude asi ještě o chlup ekologičtější.

  18. Citace Původně odeslal vodička Zobrazit příspěvek
    Když pominu, že při jízdě to v podstatě nepoznáš ani u jednoho auta a spotřeba je taky +- stejná u srovnatelných aut, tak plusy pro LPG:

    + bezpečnější (najdi si výbuchy CNG)
    + větší nádrže = větší dojezd
    + širší síť stanic
    + rychlejší čerpání
    Takze asi zustala jedina vyhoda CNG, ze ma lepsi dojezd :D

  19. Citace Původně odeslal vodička Zobrazit příspěvek
    V magazínu ČD jsem včera viděl srovnání auta, vlaku a letadla. Vyhrál o ...
    Magazin CD , hm, to vypada jako docela nezavisla studie..

  20. Citace Původně odeslal Oleg Zobrazit příspěvek
    Takze asi zustala jedina vyhoda CNG, ze ma lepsi dojezd :D
    Co? :D

    Citace Původně odeslal aheadnology Zobrazit příspěvek
    Magazin CD , hm, to vypada jako docela nezavisla studie..
    Chceš říct, že národní dopravce lže?!

  21. Tak nahod info, z ceho cerpa?

    Tam je asi tak sto veci, na kterych si tu statistiku muze udelat na sebe. Prvni vec, bude to merit mezi dvouma nadrazima... dokud nevidim podkladovou studii, je to o nicem. Samozrejme, zeleznice je hodne dobra - ale neni duletlzite jen, kdo je vitez, ale i o kolik jsou dalsi v poradi horsi atd atd atd.

    Ukazka jineho (a rekl bych dost nepodareneho) uhlu pohledu
    https://www.thediscourse.ca/scarboro...l-cost-commute

    Uz jsem tedy skoro na posledni strance googlu a furt nic kloudneho ...

  22. Kde vezmete měď do těch eko aut??? Už teď se těží za otřesných podmínek a je jí nedostatek.

  23. Pár mýtů o elektomobilech: https://youtu.be/DeiaNUBvUEI

  24. Citace Původně odeslal láďa1979 Zobrazit příspěvek
    Docela normální věci a peníze na chceš vzít, kde? Takže to potřebujeme do 10 let jeden další Temelín, předělat rozvodnou sít, vybudovat nabíječky, sehnat 2000 mechaniků s vyhláškou 50. I kdyby se peníze našly, kde najdeš ty lidi co to udělají. Jo lidi vlastně budou, když automotive bude muset propustit 50%.
    No a pak se dnes podíváš na Norsko, města jsou ucpané elektroauty, nemají kde parkovat, nemají kde nabíjet a ona i ta elektřina jim dochází a to je o dost bohatší země než ČR.
    No, ono nam do budoucna moc jinejch moznosti nezbyva... A deset let je malo, nerekl bych ze to pujde tak rychle... Vsichni jen vymejsli jak to nepujde, ale co teda vidite jako alternativu? jaky jiny reseni navrhujete? Fakt, ze v dohledny dobe (ktera je nastesti jeste relativne dlouha) potrebujeme rozumny alternativy je jasnej, tak si rad poslechnu co je tedy lepsi...

  25. Ono to logicky ani nepojde - pretoze aku doba problem neriesi. Ponuka riesenie na jeden problem, ale sama prinasa ine nasledky podobnych rozmerov, ktore su oneskorene a tym padom v sucasnosti fanusikmi ochotne prehliadane. Z mojho pohladu ide o nastroj na nafuknutie casovej bubliny medzi dnesnymi spalovacimi motormi a spalovacimi motormi buducnosti. Ved ako inak sa da vysvetlit fakt, ze kazda automobilka uz dnes pracuje na rieseniach spalovania vodika, zatial co na trh prinasaju elektromobily a o vodiku sa v podstate vobec nehovori. Za pomoci governmentov je aktualnou ulohou vytlacit dnesne spalovacie motory, kompletne elektrifikovat autodopravu a vybudovat poziciu pre dalsiu buducu zmenu. Na vodik sme sice mohli presedlat ihned, bez spinaveho elektro vyvojoveho medzistupna, ale stratil by sa profit jednej celej dekady, eventualne viac.
    Nie je tajomstvom ze prerobit dnesny vznetovy motor na vodik nie je principialne problem, a na internete dohladate viacerych kutilov, ktori to zvladli doma na dvore. Vodik ponuka pri reakcii s kyslikom viac ako dvojnasobok energie v porovnani s beznymi palivami a produktom reakcie je co2 a voda. V principe by auta pri spalovani vodika zatazovali prostredie velmi podobnym sposobom ako zive organizmy pri dychani. Dolezita je slucka voda->vodik->voda, a co2 by bolo riesitelne opatovnym zalesnovanim vyrubanych pripadne novych, nezalesnenych ploch.
    Mam vsak urcite obavy, ze tohto sa nedozijem. Trendy tu na zapadnom pobrezi ameriky su dnes jasne a pri sumach, za ktore sa vykupuju-likviduju akekolvek riesenia zalozene na vodiku, sa obavam ci vobec niekedy tento prelom dostane zelenu.

  26. com: vodik je slozite a tudiz velmi drahe vyrobit, skladovat, dopravit, navic zpusoby vyroby vodiku jsou vicemene zavisle na fosilnich palivech nebo elektrine (ha), takze je to jen dalsi neefektivni meziclanek, ktery neni ani o trochu lepsi nez jine alternativy, navic palivove clanky na vodik na tom s ekologii pri vyrobe nejsou taky nejlip... vodikova auta jsou elektroauta. Takze misto abysme energii z elektraren dali rovnou do auta, vyuzijeme meziclanek, vodik, ktery abychom vyrobily tak u toho spotrebujeme bud velky mnozstvi elektriny nebo naprimo fosilnich paliv (podivej se jak se vodik vyrabi)... no... rad si poslechnu jak tohle dava smysl.... me to smysl zatim teda nedava

  27. Vodik vyrobis z destilky, staci ti k tomu anoda a katoda. Mozno vies, mozno nie, no v aute mas alternator. Takze natankujes destilku, clanok podstatne mensej kapacity vyriesi start a dalej to uz poznas.

    Precitaj si aj o spalovani vodika, evidentne si skoncil pri jeho vyuziti na vyrobu el. energie.

    // Zjednodusujem na zvyraznenie pointy. Ak by som tu pred 15 rokmi napisal ze elektroauto nie je problem, tiez by si mal tiez mnozstvo technickych. A mozno je na mieste trocha sebareflexie, ked uz pises
    Vsichni jen vymejsli jak to nepujde, ale co teda vidite jako alternativu? jaky jiny reseni navrhujete?

  28. Promin, nerozumim, misto toho nadřazování se proste zkus poradne vysvetlit, mozna mas pravdu, ale to se nedozvime, pokud se nevysvetlis.
    Ty mi chces rict, ze jsme schopni zároveň vyrabet elektrolýzou vodik, pohanet tim vodíkem auto a zroven jeste vyrabet dostatek elektriny, abychom tenhle cely cyklus udrzeli? To je to co myslis? A to myslis úplně vazne? Takze jsi schopny mi dat nejake konkrétní vypocty kolik vyrobime vodiku, kolik z toho vodiku musíte me spalit, abychom udrzeli auto v provozu a kolik navic vznikne elektriny na vyrobu dalsiho vodiku? Pripadne odkazat na nejaky dokumentovany pokus, ktery ukazuje ze to je mozne.

  29. Ja mam pocit ze si tu s nadrazovanim zacal ty a teraz si to este podciarkol. Ak ci po sebe precitas svoj prispevok, najdes to tam niekolkokrat. Preto, aj ked je to uz otrava, musim zas
    Vsichni jen vymejsli jak to nepujde, ale co teda vidite jako alternativu? jaky jiny reseni navrhujete?
    Nie som ti schopny dat ziadne konkretne vypocty, ani dokumentaciu. Videl som len vznetovy Opel Kadett prerobeny na vodik v domacich podmienkach, ktory naozaj jazdil.
    A ano, myslim to uplne vazne. Co ti na tom pride nepochopitelne?

  30. No, ocividne jsi jeden z tech lidi co uveri kazdy picovine, tak ti to vysvetlim jako osmiletymu diteti.

    Existuje neco jako zakon o zachovani energie, v podstate to rika, ze neni mozne ze systemu dostat vic energie, nez v nem od zqcatku je, obecne se energie ze vsech systemu diky ruznym tepelnym a trecim ztratam ze systemu ztraci...

    Predpokladejme, ze na vyrobu vodiku je trebq energie X, ta se ihned pri vyrobe toho vodiku rozpusti ve forme tepla do vyrobniho coanku, takze nam zbyde, budu hodnej 0,9X (90% uvinnost je spis sen, ale proc ne), nasledne se vznikly vodik vezme a spali v motoru, kde ucinnost 50% je taky sen, ale dejme tomu, takze nam zustane energie 0,45X. Nasledne ji alternatorem prevedeme zoet na elektrinu, opet ucinnost tak 90%, tady i mozna jo... Takze z energie 1X mame ted energii 0,4X a tou vyrobime dalei vodik.... A cyklus probehne znovu, socital sem to, po deseti cyklech uz ti v systemu nezbyde zadna energie...

    A otazka pro tebe - jak bys tenhle zakladni princip, vychazejici z tech nejzajladnejsich fyzikalnich zakonu, chtel obejit? Jen dodam, ze elektrolyza spotrebuje vic energie, nez nasledna oxidace vodiku opet uvolni, takze cesta toho, ze by pri spalovani vodiku vzniklo vic energie nez ji spotrebujes pri vyrobe je naprosto nerealna...

  31. Wow :)))))
    Skus si to este premysliet a prispevok edituj, lebo to uz je trosku moc.

    Energia z vodika, uvolnena pri spalovani, nema nic spolocne s energiou potrebnou na jeho extrakciu z destilovanej vody. Chapes to? Nie je tam zavislost. Ten vodik tam uz totiz je pred tym cyklom - elektrolyzou ho nevyrabas. Asi si si predstavil perpetum mobile, no zial aj do auta ktore spaluje vodik musis tu destilku proste dolievat.
    Zaujimalo by ma celkom, ako si predstavuje stiepenie castic, kde vznika extremne mnozstvo energie napohlad z nicoho, ale to je mimo temu, len tak na povzbudenie uvazovania.

Hostujeme u Server powered by TELE3