logo
10.09.2019 15:47
1
Žádal tu někdo dotace na elektromobil? Teď se ke konci roku bude zase něco vypisovat. Má s tím někdo zkušenost?

Co se právě děje na Webtrhu?

10.09.2019 15:53
2
Taky by mě zajímalo. Díval jsem se na ty podmínky a není to nic, co by nešlo splnit.
10.09.2019 16:43
3
Dokud nebudou jasné podmínky kolik dají není třeba se tím zabývat, zvláště v případě, kdy musíš nejprve koupit za plnou cenu a pak čekat na vyplacení dotace. Já jen aby se nestalo, že žadatelů bude příliš a budou to chtít rozdělit mezi více subjektů a místo 45% dostaneš 5 a navíc auto budeš muset objednat předem, což při dnešních dodacích lhůtách může být problém, skladem jich tu stovky určitě nebudou. Navíc poslední dotace byla pouze pro vozy do 1 mil a vyplácelo se z rozdílu ceny obdobného vozu a ceny elektromobilu, takže na Golf to vycházelo na necelých 80 tis..
A vy skutečně máte pro takový vůz využití, kromě pocitu, že děláte něco pro planetu?
10.09.2019 17:03
4
Pro planetu? Vždyť elektromobily jsou přece pro ekologii větší zátěž než ostatní auta ... sry za OT :)
10.09.2019 17:07
5
Původně odeslal Tommy_Gun
Pro planetu? Vždyť elektromobily jsou přece pro ekologii větší zátěž než ostatní auta ... sry za OT :)
Mame hard data, ze to tak je? Nevidim do toho tolik, mam poneti o tom co se kde musi vytezit a zpracovat aby se vyrobila baterka a takovy ty dalsi obsirny veci, ale chtel bych to mit nejak podlozeny. Delal nekdo vypocet ekologicky zateze po celou dobu zivotnosti toho auta a porovnani s beznym palivem s tim ze tam zapocetl proste i ty vyrobni vstupy? //ja jen abysme tu porad neopakovali jak je to neeko, kdyz to ve skutecnosti nevime jiste. Az budou data, bude se to opakovat snaz :)
10.09.2019 17:35
6
Původně odeslal Aleš Jiříček
Mame hard data, ze to tak je? Nevidim do toho tolik, mam poneti o tom co se kde musi vytezit a zpracovat aby se vyrobila baterka a takovy ty dalsi obsirny veci, ale chtel bych to mit nejak podlozeny. Delal nekdo vypocet ekologicky zateze po celou dobu zivotnosti toho auta a porovnani s beznym palivem s tim ze tam zapocetl proste i ty vyrobni vstupy? //ja jen abysme tu porad neopakovali jak je to neeko, kdyz to ve skutecnosti nevime jiste. Az budou data, bude se to opakovat snaz :)
pak likvidace baterie, výroba energie je min 50% z uhlí atd..... :D
je to jen šidítko pro hlupáčky co si myslíš jak jsou EKO, stejně jako řepka
10.09.2019 17:41
7
No dobre, to rikas ty, ale kazdej si muze rict co chce :) Ja jsem ochotnej priznat ze tech parametru je opravdu velka radka a jen tak z fleku to tu nikdo neodhadne ani vzdalene, takze dokud mi nekdo neukaze kompletn vypocty, tak jakejkoliv nazor co tady padne nemuzu povazovat za nic jinyho nez nepodlozenej nazor a takovy sou nam tu vsem dost k nicemu... Odhadujes ze to tak je, beru... ale proste... co nejaky dukazy?

no ani tu nemusi padnout kompletni vypocty, muzeme si to tu postupne nejak slozit, ale tak jako vzdycky si tu vsichni vsechno jenom mysli a nevi lautr nic... tak ukazte ze se pletu a ze tu nemlatime jen prazdnou slamu porad (aspon jendou to zvladnem ne?)...
10.09.2019 18:13
8
Podle mě ty baterie, které jsou sakra drahé, musí přes zimu zažívat čočku jak prase. Prostě pořád je to jen baterie. Každopádně hybrid kde je služný benzín a elektromotor nabízí super svezení, ale na ty naše cesty stačí 1.4 s biturbo a je to v cajku. Přes operák za 5-6 tis a není co řešit...
10.09.2019 18:16
9
Tak ja zacnu, cetl jsem tohle, vychazi z toho ze elektricky auto je po celou dobu svoji zivotnosti vice ci mene podobne spalovacim autum, ale spis je lepsi. Hodne zalezi na slozeni elektriky tam kde jezdite (u nas to buhvi jak dobre neni, ale vystavbou jaderek by se to mohlo do budoucna dost zmenit)
http://shrinkthatfootprint.com/electric-cars-green

mam k tomu par vyhrad - neni tam zapocitano:
- vyroba a distribuce benzinu/dieselu
- neni nijak pocitano s odpadem (hlavne baterie, klasicke auto je krom interieru plne recyklovatelny)

tyhle dva parametry to muzou jeste dost vyrazne ovlivnit, ma nekdo nejaky data k tomu?
10.09.2019 18:28
10
Elektromobilita je dneska záležitost early adopters (v podstatě výhradně - je to výrazně dražší a koupí si to nyní jedině vyložení podporovatelé). Nemá smysl řešit, jestli to je dneska lepší a o kolik. Celý je to začátku a dnešní stav je nezbytnej mezikrok, díky kterému dál funguje vývoj a aby se celý ten systém nadále zefektivnil. Tedy pokud to dnes není vyloženě průser (což není) tak za dvacet let budou elektroauta ekologický úplně někde jinde, než auta na fosilní paliva. A je taky potřeba započítat, že ropa prostě jednou dojde. A než dojde, tak bude cena stoupat do nesmyslů. Je tedy potřeba najít alternativy. U energie se dá fungovat s obnovitelnými zdroji (samozřejmě i tady je obrovskej vývoj a bude i nadále).
První auta taky stály v porovnání s koněm za hovno.
Mimochodem super videa o elektromobilitě má na svým Youtube kanále Petr Mára.
10.09.2019 18:29
11
Elektro auto si prece nekupujete s pocitem, ze delate neco pro planetu, ale kvuli prestizi a tomu, ze ukazete, ze na to mate.
10.09.2019 18:35
12
Původně odeslal Oleg
Elektro auto si prece nekupujete s pocitem, ze delate neco pro planetu, ale kvuli prestizi a tomu, ze ukazete, ze na to mate.
Mluv za sebe. Ne každý má potřebu sobě, nebo svému okolí něco dokazovat.

Realitou je, že dnes si elektroauta kupují většinou lidé, kteří mají rádi moderní technologie. Prostě to chtějí vyzkoušet, mají na to prachy a když to nevypouští do ovzduší sračky, tak je to hezký plus. Vyloženě "zelení" na to většinou nemají prachy a navíc většinou podporují spíš hromadnou dopravu, než tu individuální.
10.09.2019 18:40
13
Dokud budou mít malej dojezd (vyšší mají jen auta nad mega), síť rychlodobíječek bude pořád stejně slabá a dotace budou spíš jak plivnutí do tváře, tak to bude prostě jen městský auto, což je sice super, ale pak dává mnohem větší význam hybrid/plugin hybrid. A hlavně lexus je vedle tesly jak lexus vedle dobytčáku.
10.09.2019 18:47
14
Původně odeslal Registrace
Mluv za sebe. Ne každý má potřebu sobě, nebo svému okolí něco dokazovat.

Realitou je, že dnes si elektroauta kupují většinou lidé, kteří mají rádi moderní technologie. Prostě to chtějí vyzkoušet, mají na to prachy a když to nevypouští do ovzduší sračky, tak je to hezký plus. Vyloženě "zelení" na to většinou nemají prachy a navíc většinou podporují spíš hromadnou dopravu, než tu individuální.
Jednak jsem napsal pravdu, kterou nekdo nema rad, ale branis se fandami do moderni tech. Stejne tak jako kktinu napriklad iPhone XS MAX s 512GB nebo Samsung Galaxy Fold za ultra prachy, luxusni jachtu, apod - vse je to o prestizi a ukazovani, ze na to nekdo ma a nekdo nema.

Ok, reknu to za sebe taky, elektro auto kupuji jen proto abych ukazal ze na to mam a kvuli prestizi,

---------- Příspěvek doplněn 10.09.2019 v 18:48 ----------

Původně odeslal vodička
Dokud budou mít malej dojezd (vyšší mají jen auta nad mega), síť rychlodobíječek bude pořád stejně slabá a dotace budou spíš jak plivnutí do tváře, tak to bude prostě jen městský auto, což je sice super, ale pak dává mnohem větší význam hybrid/plugin hybrid. A hlavně lexus je vedle tesly jak lexus vedle dobytčáku.
Tesla Model S P80 ma dojezd slusny. Bohate staci na dojeti k nejblizsi rychlonabijecce, ale je fakt, ze stat tam porad 1 az X hodin fakt malo koho muze bavit.
10.09.2019 18:53
15
Další obrovská výhoda elektroaut je, že neznečišťují lokální ovzduší. Člověk si s tím prostě nečmoudí pod nos. A ani lidem okolo.
Ano, dnes čadí elektrárna a těžba někde v tramtárii pod nos někomu jinýmu. Nicméně i tohle se bude se vzrůstajícím podílem elektřiny z obnovitelných zdrojů eliminovat.
A popravdě řečeno, v tomhle už jde o obecný zdraví. Což je nevyčíslitelná hodnota.
10.09.2019 18:57
16
No dobre... A vite nekdo neco o tech dotacich?
10.09.2019 18:57
17
Původně odeslal Oleg
Jednak jsem napsal pravdu, kterou nekdo nema rad, ale branis se fandami do moderni tech. Stejne tak jako kktinu napriklad iPhone XS MAX s 512GB nebo Samsung Galaxy Fold za ultra prachy, luxusni jachtu, apod - vse je to o prestizi a ukazovani, ze na to nekdo ma a nekdo nema.

Ok, reknu to za sebe taky, elektro auto kupuji jen proto abych ukazal ze na to mam a kvuli prestizi,

---------- Příspěvek doplněn 10.09.2019 v 18:48 ----------



Tesla Model S P80 ma dojezd slusny. Bohate staci na dojeti k nejblizsi rychlonabijecce, ale je fakt, ze stat tam porad 1 az X hodin fakt malo koho muze bavit.
No jak říkám, mluv za sebe. To že seš pozér ty, fakt neznamená, že jím musí být každej.
10.09.2019 18:59
18
Původně odeslal Oleg

Tesla Model S P80 ma dojezd slusny. Bohate staci na dojeti k nejblizsi rychlonabijecce, ale je fakt, ze stat tam porad 1 az X hodin fakt malo koho muze bavit.
Však píšu, že mají, ale ne pod mega.
10.09.2019 19:06
19
Původně odeslal vodička
Dokud budou mít malej dojezd (vyšší mají jen auta nad mega), síť rychlodobíječek bude pořád stejně slabá a dotace budou spíš jak plivnutí do tváře, tak to bude prostě jen městský auto, což je sice super, ale pak dává mnohem větší význam hybrid/plugin hybrid. A hlavně lexus je vedle tesly jak lexus vedle dobytčáku.
Auto si nabijete přes noc ve firmě a ráno můžete rozvést zboží. Pokud stačí menší auto, tak úplně v pohodě.
10.09.2019 19:12
20
Hele vezmu to podle sebe...99% casu jezdim jenom v mojem okoli... tak na co potrebuju dojezd? A tak to ma podle me naprosta vetsina lidi... navic uz dneska rostou nabijecky vselikde na parkovistich, takze vselikde dojedete, napichnete, nabijite, doma pres noc, takze 99% pripadu elektroauto bez nejakyho problemu vykryje... No a pak em napadne ze potrebuju prejet pulku evropy... A sem limitovanej moznostmi elektroauta... Tak ale zas neni problem si za docela rozumny chechtaky to auto parkrat do roka pujcit, ono kdyz si clovek spocita kolem a kolem co do aut padne penez, tak to pujcovny je najendou jen takova kapka v mori... Takze tohel byhc jako hlavni argument dost jiste neprijmul... Nejvetsi pruser to bude az nebude co v tech autech spalovat... to pak budem vsichni radi ze ty elektroauta nekdy zacali :)
10.09.2019 19:15
21
stejně se tím neřeší co se má řešit.
lodní a letecká doprava. Největší znečištovatel je lodní doprava, ale háže se to na obyčejné lidi.
údajně 1 kontejnerová loď vyprodukuje tolik znečištění co velkoměsto
Znečištění ovzduší lodní dopravou - neplastu.cz
Patnáct největších lodí znečistí životní prostředí více než všechna auta světa…

hlavní problém je, že spalují ropný bordel.

odhady zásob ropy - min. 30let
10.09.2019 19:15
22
Jo, ale já řeším auto, kterým rozvežu zboží, pojedu na dovolenou a budu ho využívat denně a nechci bejt limitovanej, na to prostě zatím elektromobil nestačí, ne v takový pohodě, co spalovací auta.

Já jezdim nejčastěji trasy 150 km+, po městě jezdim na kole.

---------- Příspěvek doplněn 10.09.2019 v 19:17 ----------

Původně odeslal Aleš Jiříček
Nejvetsi pruser to bude az nebude co v tech autech spalovat... to pak budem vsichni radi ze ty elektroauta nekdy zacali :)
A při výrobě baterie budeš spalovat co?
10.09.2019 19:17
23
Někdo to tu již zmiňoval. Já mám rád, když se firma a nebo vůbec svět někam posouvá. ČR má možná nejhorší síť nabíjecích stanic v EU, ale třeba to tak není. Je to jeden z důvodů, kromě cen vozů, proč jsou lidé zatím proti nakupování elektromobilů. Ale takhle by se nikdy nic nezměnilo. Musí se z nějakého konce začít. Pokud to stát pošťouchne dotací, asi nás to nespasí, stejně na to lidi mít nebudou (navíc ta dotace není pro ně). Tak hold na začátku budou muset začít podnikatelé. Síť nabíjecích stanic se také nevyplatí budovat, když tady žádná auta nejezdí ... ale jak to bude pomalu růst, začnou pomalinku vznikat.
Jinak to s tím uhlím je blbý argument, zvlášť když víte, kam EU směřuje a kdy se chce uhlí zbavit. Je tu jasný cíl a vidíte v okolních státech, že se na tom maká. Dopředu jde i vývoj vozů, vývoj baterií. Jednou budeme všichni rádi, že se s tím začalo. Já jsem např. rád, že je tu vůle to tlačit i když je to teď nerentabilní.
Opravdu se těším, jak to tu bude vypadat za 20 let. Svět se stále ubírá dopředu a stále se máme lépe a lépe a fandím každému pokroku.
10.09.2019 19:26
24
Tak proc resis Elektro auto, kup si poradny benzinak a dej do nej CNG. Kristapana na rozvazeni zbozi el auticko?
10.09.2019 19:28
25
Já mám auta na LPG :-)
10.09.2019 19:39
26
Původně odeslal vodička
A při výrobě baterie budeš spalovat co?
no zdroju energie je nespocet, prumysl si vzdycky poradi lip nez lojza v Dačicích... a k zakaznikovi se zavre kohout uplne jako k prvnimu :) ale jestli zvladneme nejak rozume naucit auta jezdit sami, tak je nebudem potrebovat vlastnit.... to je moje vize... proste si tuknes, prijede auto co je nebliz, odveze te kam chces, kdyz mu na cestu nestaci baterky tak se vcas pripravi druhy vozitko na presednuti... Zni to jako sci-fi... ale je to zatracene blizko... mozna
10.09.2019 19:42
27
Navíc já bych ty silnice stejně jednou nejradši strčil pod zem, ať je nahoře město bez silnic - město pro lidi :-) Jenže to taky nemůžete udělat teď. Podívejte se, co jde z těch výfuků.
10.09.2019 19:44
28
Původně odeslal beraniste
Já mám auta na LPG :-)
CNG je lepsi
10.09.2019 19:48
29
Auta pod zemí budou mít hodně výhod. Nahoře ve městě budete mít čisto, ubude nehod, fatálních nehod s chodci a cyklisty, kteří nebudou mít dole co dělat. Parkoviště, taky šup dolů .... teď je ve městě víc ploch pro auta než pro cokoliv jiného. To bude paráda. Navíc to bude jednodušší právě pro ty autonomní vozy, tam jim hned ubude problémů, které budou muset řešit.
10.09.2019 19:56
30
O dotacích toho moc nevím. Jen vím, že není moc automechaniků, kteří ti opraví elektro nebo hybrid. Autorizované servisy jsou drahé a také se to chlapi teprve učí. Já osobně s autem, které bude na elektromotor a s tím zase jen více elektroniky a kabelů co se mohou posrat čekám. Za pár let to bude jako vše levnější, rychlejší a spolehlivější. Na rovinu bych Teslu bral hned včera kdo by né. Njn. měl jsem auto za 1 300 000,-Kč a splácel ho roky, pak jej prodal za 120 000. Dnes raději koupím něco ojeté, v plné výbavě a pojezdím 2-3 roky a prodám a zase koupím a to za hotové. Měl jsem nutkání se zase uvrtat do leasingu apod. a jsem rád, že jsem odolal a koupil něco staršího. Zase je to otázka financí a to je především to hlavní. Mít love tak se ani neptám na nějaké dotace a kupuji.