logo
05.09.2019 21:29
1
Dobrý den,
prosím o kritiku webu zaměřeného na převody mezi soustavami https://www.bin-dec-hex.com. Chtěl jsem si hlavně vyzkoušet něco nového(vlastní plugin do WP, AJAX) a zajímal by mě váš názor na web. Angličtina není nic moc, tak tu prosím nehodnotit. Pokud bude mít web nějakou návštěvnost, tak nechám angl. texty zkontrolovat.

Děkuji

Co se právě děje na Webtrhu?

05.09.2019 22:24
2
Okomentuji 2 věci, zbytek by byly zbytečné detaily a pro vás jak píšete bylo důležité si jenom něco procvičit.

Nevidím důvod proč by každý ten typ konverze měl být na stránce zvlášť, nebylo by z UX hlediska mnohem lepší udělat nějak interaktivní picker pro jednotlivé typy a všechno mít na jedné stránce?

Vedlejší efekt toho, že máte nainstalovaný Wordfence (ve Wordpressu prakticky nedělám, takže odhaduji - toto je také super příklad proč třeba ne), je, že vám to nejspíše filtruje řetězce v XHR requestech, které obsahují XSS řetězce, pro co absolutně nevidím důvod... vy přece uživatelem generovaná data nikde blbě nezobrazujete, takže nevidím k čemu by to komukoliv mohlo být dobré. Pro amatéry nejspíše feature, která zamezí na většině webech nějakým nekalostem, ale ve vašem případě to ovšem znamená, že si nepřevedu z ascii "<script>alert('yay');</script>" což bych ale schopný být měl. Při takovém requestu to navíc také spadne, protože nijak neřešíte chybový stav.
06.09.2019 02:40
3
Proc kvuli trem funkcim to bezi na wordpressu?

Tenhle styl dnesniho vyvoje me prijde, jako kdyby clovek do obchodu naproti v baraku pro dve piva jezdil autem, nejlepe nejakou dodavkou
06.09.2019 10:42
4
Děkuji vám za komentáře.

@Miroslav Foltýn Několikrát jsem použil pro převod https://www.binaryhexconverter.com a tím jsem se také inspiroval. Ten jeden interaktivní formulář je dobrý nápad. To, že Wordfence filtruje ty requesty, mě nenapadlo. Zvážím použití něčeho jiného.

@gransy Důvodem bylo ušetřit čas a také mám v plánu tam přidat blog.
06.09.2019 12:48
5
Hlavní problém webu je v tom zbytečném rozdělení na stránky, když by to všechno mělo být v jednom formuláři hned najednou. Zda k tomu ta anglická stránka má nějaký důvod, to netuším - možná reklama, kterou tím zobrazí na víc místech, možná protože ten web je starší než aktuální generace youtuberů a dlouho se na něm nic neměnilo?

Měl jsem chvilku, tak jsem se nad tím zamyslel. Buď je možné mít alespoň nějaké klasické řešení přes záložky, které kopíruje strukturu, kterou máš na webu vymezenou.



A nebo to ještě víc zjednodušit a prostě dát 2 select boxy pro výběr z čeho do čeho je možné konvertovat, jediné co v mém návrhu chybí je ještě vypsat, co to podporuje.





Původně odeslal gransy
Proc kvuli trem funkcim to bezi na wordpressu?
Co bys navrhoval pro jednoduchý web tohohle rázu, zvlášť pokud člověk není programátor, ale umí kódovat? Ptám se pro známého.
06.09.2019 13:09
6
@Petr Siroky
Vzdyt na to preci ani zadny CMS system neni treba, napsat to v JS je otazka par radku. Staci .html soubor a je to.
06.09.2019 18:09
7
Původně odeslal Miroslav Foltýn
@Petr Siroky
Vzdyt na to preci ani zadny CMS system neni treba, napsat to v JS je otazka par radku. Staci .html soubor a je to.
U jednostránkové prezentace s odstavcem textu určitě. Ale pokud to začne trochu bobtnat, bude tam nějaký výpis obsahu, pár stránek, něco takového je samozřejmě nepříjemné spravovat na úrovni html, proto se ptám jako člověk, co nesleduje technický vývoj systémů.

Zajímá mě, zda není pro takové potřeby k dispozici nějaký jednoduchý systém/řešení, který mi prostě dovolí mít odděleně obsah mimo html. Výsledkem bude třeba prakticky kompletně statická stránka, jen prolinkovaná (možná s kontaktním formulářem), ale má dnes člověk jiné možnosti než zvolit nějaký příliš komplikovaný CMS typu wordpress? Vím samozřejmě o existenci spousty online řešení, která jsou na špičkové úrovni a dovolí WYSIWYG poskládání vlastního webu, ale pokud hledám prostě jen nějaké jednoduché řešení, které by mi dovolilo odděleně se hrabat v šabloně a mít obsah mimo, existuje nějaká možnost bez zbytečně komplikovaného a problémy přinášejícího CMS, která je i pro lidi, neznalé programování?
06.09.2019 20:13
8
Webflow kod ze nerozeznas od front endaka jo? :) Teda jako my ho pouzivame a jsme s tim docela jako spokojeny... Ale ten kod je proste generovana prasecinka v mnoha ohledech... Ale tak dokud se to upravuje jenom tam, nedelaj se na tom nasledny upravy, je to vlastne docela pecka... Nicmene ke kvalitnimu rucnimu kodovani bych to radsi moc neprirovnaval, ta prehlednost a cistota urcite neni stejna...
06.09.2019 20:16
9
Souhlasím s gransym, Wordpress je zlo, technicky to je jedno z nejhorších řešení co mohlo vzniknout (aplikace, která se může sama neomezeně upravovat, wtf?), výkonově je obrovsky náročný, vývoj je neřízený, úroveň kódu/testů/čistoty je příšerná, autoři jsou lehce nevzdělaní a bez zkušeností s návrhem aplikací a řízením jejich vývoje.

Ty neobhajuješ WP, ale obhajuješ workflow, stejně tak vyzvdvihuješ WYSIWYG. Plně s tebou souhlasím, ale řešením nemusí být jen WP. Chápu co WP přináší, ale nesouhlasím se způsobem jakým to dělá.

Ven si třeba jak je dělaná wiki (projekt media wiki) nebo celé odvětví nástrojů pro statické generování webu (sami pak web na ftp nahrají
). Viz třeba jejich obsáhlí přehled na https://www.staticgen.com/
06.09.2019 20:17
10
@Petr Široký
"Zajímá mě, zda není pro takové potřeby k dispozici nějaký jednoduchý systém/řešení, který mi prostě dovolí mít odděleně obsah mimo html."
Nevím co si představujete pod obsah mimo html. Jinak obsah vždy v databázi, případně, jak píši níže.

@streetcz
- "A jak bys chtěl editovat obsah?"

+ WordPress není přeci jediný CMS. Krom jiného CMS můžete mít stránku staticky generovanou třeba přes Jekyll/Gatsby/Gridsome a podobné, se vstupem z Markdownu , MDX, či jedním z mnoha Content-as-a-Service, jako je například Contentful, nebo dokonce brát data přímo z WP a jiných CMS. Navíc, statické generátory vám rovnou automaticky provedou optimalizace, které by ručně dělat bylo přiliš pracné.

- "Na úrovni HTML tzn. stáhnout si obsah FTP, předělat v editoru a uploadovat zpět na FTP?"
+ Buď nebo přes CI pokud byste si web hostoval na Gitu, při využití nějakého CaaS byste nejspíše dostal podporu přes Webhooky. Fungovalo by to prakticky stejně.

- "Nerozumím těmto anti-wordpress názorům, které tu občas slyším."
+ Nehodluji WordPressu, protože po mé zkušenosti s ním (které jsem na úrovni, když nějaký uživatel něco pořebuje, tak budu nejspíše moci, téma jsem už odpíky dávno nepsal a pluginy také ne), kterou, když porovnám se zkušeností s jinými možnostmi, je mnohem horší.

- "Ovšem pokud klient chce mít tu možnost si upravovat texty jednoduše v administraci a neumí nebo se nechce patlat s přepisováním HTML ručně, tak je potřeba nasadit na CMS. Může buď zvolit programování vlastní administrace, což vyjde draze a nebo zvolí jeden z mnoha redakčních systémů, kam back-enďák naprogramuje potřebné widgety pro správu jednotlivých sekcí webu."
+ Toho chápu a akcepuji. Vlastní administraci programovat, good luck with that.


- "
A WP lidé volí z několika důvodů

1) Snáze seženeš programátora, který rozumí WP
2) Programátor vyjde levněji než někdo kdo pracuje s FW Laravel, Nette, Symfony,...
3) Když je nějaký problém, tak je na netu podstatně víc dat pro zjištění jak problém odstranit.
"
+ Toto jsou plně validní důvody. Při honbě za cenou u WordPressu skončíte spíše, protože to dělá téměř každý (na jako úrovni, to je již jiná debata).

- "Chyba není v systému, ale lidech. Kdyby ten systém byl špatný, tak se nepoužívá tak jak se u nás a v zahraničí používá."
+ Chyba je i v systému, který se kvůli pro backwards-compability mentalitě nehodlá změnit výrazně k lepšímu. "Kdyby to bylo tak špatné, nepoužívalo se to." také není zcela korektní úvaha. Jistě většině liden to nejspíše bude s WP stačit, ale jenom protože se něco hodně používá, to nemění na "dobré".

- "Nerozeznáš ten kód od profi front-enďáka."
+ Designér s nějakou úrovní znalostí kódování jistě Webflow ocení, nástroj to je super (já jsem to zkoušel když měl jejich webou jinou podobu, což už bude celkem doba). Tvrdit ovšem ale, že "Nerozeznáte kód od profi-frontenďáka" je už příliš odvážné. Mrkněte na zdroják svého webu. Krom toho, že se motá češťina s angličtinou (což je na Vás), názvové konvence jsou různé (to nevím čí), také tam nechává Webflow spoustu artefaktů (přes které předpokládám umožňuje nějak inicializovat svůj Wysiwyg), ve výsledku jsou ale zbytečné. Hluboce jsem to nezkoumal, nechce se mi, jistě bych toho nalezl více.
04.11.2019 00:44
11
U binárních formátů bych přidal informace o datových typech a jejich délkách. Byte, Word, Dword, Qword a taky přepínač mezi little endian a big endian. To překlikávání mezi stránkami je velmi nepříjemné, když rychle potřebuji měnit. Osobně bych dal přednost kalkulačce ve Windows: http://sklad.bereza.cz/00-jarda/00_s...-04_003000.png Cvaknu si v jakém formátu to zadávám pak si cvaknu na co to chci změnit a hotovo. Navíc v tom můžu počítat. A na pořádnou práci jsem si koupil Neo Hexeditor, to je jiná liga :-) Je tam třeba pěkný data inspector. Někam si kliknu a hned vidím všechny hodnoty pro všechny možné interpretace toho co to může být vč. desetinných čísel, můžu přepnout endianess http://sklad.bereza.cz/00-jarda/00_s...-04_003509.png Je tam i converter o 9 polích do všech mohu psát a v reálném čase mi to ukazuje hodnoty ve všech ostatních formátech http://sklad.bereza.cz/00-jarda/00_s...-04_004132.png
05.11.2019 12:09
12
Web chápu to spíš jenom jako cvičení (jako proč ne). Totéž zvládne kalkulačka z Windows... přepnout na "programátorská".
05.11.2019 22:00
13
Původně odeslal kelley_a
Totéž zvládne kalkulačka z Windows... přepnout na "programátorská".
Tak dnes jsem se zase něco naučil, tohle by mě opravdu nenapadlo - kalkulačku občas používám, ale netušil jsem, že v menu nahoře je schováno tolik možností! Předpokládám ale, že podobně jako já o tom netuší naprostá většina uživatelů a když vzácně potřebují něco převést, tak si stejně vygooglí nějaký konvertor.