logo
29.08.2019 11:26
1
Zdravím,

objednával jsem zboží z celkem velké zahraniční společnosti a nejspíš ten den měli problém s billingem, platba se stáhla (cca. 300 EUR) a potom se vrátila, ovšem zboží přišlo.

Teď řeším co dál, jedná se o společnost, kde není kam a komu napsat, support s tiketovovacím systémem, reakce 5 dní (tudy cesta nejspíš nevede) a zároveň to beru, že moje chyba to není, tak bych čekal ať se ozvou sami a navrhnou nějaké řešení, zároveň nevím co můžu čekat, ale samozřejmě nemám potřebu to "ukrást".

Ovšem hlavní problém je, že není s kým komunikovat a když to vrátím, tak by mi akorát vrátili peníze znovu :-D

Jaký na to máte názor, resp. jak byste to řešili jak eshopáři?

Díky.
29.08.2019 11:30
2
Já bych to napsal na Webtrh. Takže jsi udělal jedinou správnou věc co šla!

To je zase dotaz... To neexistuje jediný kontaktní email/telefon? Potvrzení objednávky ti přišlo jak? A proč ne ten support? Facebook nemají? Prostě bych na jakýkoliv kontakt napsal a čekal. Když se neozvou, nechal bych to být.
29.08.2019 11:33
3
Zajímá mě akorát názor, jinak je to všechno anonymní.

Proto jsem psal, že sám se připomínat nebudu, ale nechci se dočkat nějakých "příjemných" dopisu, kdyby na to přišli. Nevím jak se to řeší standartně u eshopu, když vznikne podobná chyba.
29.08.2019 11:39
4
Nemáš potřebu to ukrást a zároveň se nechceš připomínat. Zajímavé. Jestli hledáš radu jak umlčet své svědomí tak nevím jestli jsi na podnikatelském fóru správně.

PS: Neboj, nic ti nehrozí. V nejhorším napíšou že jim to dlužíš a ať to vrátíš. Toť vše. Když by dělali vlny tak řekneš že sis nevšiml že se platba vrátila a žádný úmysl v tom si ji ponechat nebyl.
29.08.2019 11:53
5
Ale no tak, nekontaktní velké společnosti bych především vůbec nic dopředu neposílal. Pokud jsi to riskl a poslal i když se to vrátilo, tak máš pořád povinnost zaplatit, takže si nejprve prostuduj OP pokud nějaké mají, třeba ti k rozhodnutí pomůže úrok z prodlení ve výši 2% za každý započatý měsíc prodlení a řešení sporů u místního rozhodce.

Stejně tak se to řeší u českých eshopů, kde se nejčastěji stává, že objednávky s platbou předem, eshop odešle omylem bez zaplacení zákazníkem. Zákazník se sice domnívá, že nic platit nemusí, pořád platí, že je povinen zaplatit, případně vrátit zboží, jelikož objednávkou se zavazuje zboží zaplatit a převzít.
29.08.2019 12:00
6
Původně odeslal leroy0809
Teď řeším co dál, jedná se o společnost, kde není kam a komu napsat, support s tiketovovacím systémem, reakce 5 dní (tudy cesta nejspíš nevede)
Proč tama cesta nevede? Tak Vás zkasírují o 5 dnů později. Ale je slušnost o problému dát vědět, zda si jsem vědom chyby protistrany. Z vlastní zkušenosti mohu říct, že takový krok pak otevírá dveře k dalším spoluprácem.

Původně odeslal leroy0809
zároveň nevím co můžu čekat, ale samozřejmě nemám potřebu to "ukrást".

Ovšem hlavní problém je, že není s kým komunikovat a když to vrátím, tak by mi akorát vrátili peníze znovu :-D
Nebo zboží vraťte a třeba Vám ty peníze nevrátí, protože si uvědomí chybu. Je možné, že ta firma o tom problému teď neví, ale při párování s objednávkami na to pak přijdou nebo účetní...

Nezlobte se, ale tohle opravdu působí, že se snažíte umlčet svědomí. No tak chcete krást, za to se nemusíte stydět, to dělá kde kdo, ale nechápu, proč si kurvit jméno kvůli 300 €...
29.08.2019 12:04
7
Mně by zajímalo, co to bylo za eshop/web. Myslím, že nemáš důvod to neříct :)
29.08.2019 12:37
8
Šel bych se udat na policii.
29.08.2019 12:52
9
Ja sa pridam .. je mozne aby platba kartou presla u obchodnika ale uz je to tyzden co mi z uctu tato platba neodisla, neobjavuje sa ani v zadrzanych prostredkoch, ani v buducich platbach? :D
29.08.2019 13:01
10
Původně odeslal láďa1979
Ale no tak, nekontaktní velké společnosti bych především vůbec nic dopředu neposílal. Pokud jsi to riskl a poslal i když se to vrátilo, tak máš pořád povinnost zaplatit, takže si nejprve prostuduj OP pokud nějaké mají, třeba ti k rozhodnutí pomůže úrok z prodlení ve výši 2% za každý započatý měsíc prodlení a řešení sporů u místního rozhodce.

Stejně tak se to řeší u českých eshopů, kde se nejčastěji stává, že objednávky s platbou předem, eshop odešle omylem bez zaplacení zákazníkem. Zákazník se sice domnívá, že nic platit nemusí, pořád platí, že je povinen zaplatit, případně vrátit zboží, jelikož objednávkou se zavazuje zboží zaplatit a převzít.
Beru to tak, já chybu neudělal a čekám reakci z jejich strany, když zapomeneš vystavit fakturu, předpokládám, že ti zákazník nebudu volat, ať mu ji pošleš, že ji chce zaplatit.

---------- Příspěvek doplněn 29.08.2019 v 13:03 ----------

Původně odeslal musil.david
Mně by zajímalo, co to bylo za eshop/web. Myslím, že nemáš důvod to neříct :)
Řekněme něco typu Amazon, Google Store apod.
29.08.2019 13:08
11
Je snad slusnost druheho na chybu upozornit, co ej to proboha posledni dobou za zvyk na tuhle uplne zakladni lidskou slusnost zapominat? Snad chyby se stavaji bezne, jaky je problem jim napsat a proste uvidis... Co ej to za hloupou vymluvu ze na supportu odpovidaj pozde tak to ani nema smysl... WTF
29.08.2019 13:13
12
Původně odeslal Aleš Jiříček
Je snad slusnost druheho na chybu upozornit, co ej to proboha posledni dobou za zvyk na tuhle uplne zakladni lidskou slusnost zapominat? Snad chyby se stavaji bezne, jaky je problem jim napsat a proste uvidis... Co ej to za hloupou vymluvu ze na supportu odpovidaj pozde tak to ani nema smysl... WTF
Ale koho chceš oslovit? Budeš jednat s 5ti lidma, kterým je to úplně jedno (bůh ví, jestli vůbec s tou firmou mají něco společného) - není nějaký outsource. Jak zjistím, jestli už je to v pořádku atd. Pže objednávka se tváří jako v pořádku zaplacena a odeslána.
29.08.2019 13:15
13
Napis jim na support a nevymejslej jezis... Kdyz to supportu bude jedno, tak se na to vyprdni, svoje si si splnil, ale nechapu ze te napadne ze to ani nezkusis... To mi teda v poradku neprijde...
29.08.2019 13:17
14
Ok, díky tedy za názory 🙂
29.08.2019 13:51
15
čecháčství neboli čecháčkovství - to si vyprošuji. Ne ke vztahu k tazateli, ale kvůli tomu, že tohle prostě není jen naše výsada. Každý národ má vyčůrané jedince :) A myslím, že zemí už jsem navštívil dost ;-)

I když by mě zajímalo, kde to má kořeny... asi v bývalém režimu, kde si prostě leckdo přizobl z podnikového majetku a kdo ne, tak byl divnej.
29.08.2019 13:53
16
To má kořeny už v ráji, Eva taky vzala něco, co neměla přece.
29.08.2019 14:02
17
"když zapomeneš vystavit fakturu, předpokládám, že ti zákazník nebudu volat, ať mu ji pošleš, že ji chce zaplatit" ... a to by ses divil. Párkrát sem zapomněl a klient sám přišel, že ví, že mi má proplatit fakturu za práce, ale žádnou nedostal.
29.08.2019 14:05
18
Původně odeslal vodička
To má kořeny už v ráji, Eva taky vzala něco, co neměla přece.
Ale ona věděla, že si nemá brát nic nad 5tis :-)
29.08.2019 14:56
19
Původně odeslal streetcz
Prostě chceš aby se na to nepřišlo, ale zároveň se bojíš dopisu. Nevím jak Ti poradit člověče ;) to je klasické čecháčství.
Samozřejmě upomínat se nepotřebuju, (s poctivostí nejdřív pojdeš) ale taky nemám problém to vyřešit až bude z jejich strany iniciativa, jediné co jsem chtěl, jestli se toto řeší rozumně, nebo rovnou nějak ostře.

---------- Příspěvek doplněn 29.08.2019 v 14:57 ----------

Původně odeslal Doctore97
"když zapomeneš vystavit fakturu, předpokládám, že ti zákazník nebudu volat, ať mu ji pošleš, že ji chce zaplatit" ... a to by ses divil. Párkrát sem zapomněl a klient sám přišel, že ví, že mi má proplatit fakturu za práce, ale žádnou nedostal.
Toho si važ, dělám to taky, ale s lidma, kde mám stabilní spolupráci, a vážím si jejich práce - např. autoservis.

---------- Příspěvek doplněn 29.08.2019 v 15:02 ----------

Btw mám zkušenosti s velkýma nad nadnodníma společnostma, kde máš cenové nabídky, objednávky, předávací protokoly, a když jim nepošleš fakturu, rozhodne se nikdo upomínat nebude (vlastní zkušenost)
29.08.2019 15:39
20
Původně odeslal leroy0809
Samozřejmě upomínat se nepotřebuju, (s poctivostí nejdřív pojdeš) ale taky nemám problém to vyřešit až bude z jejich strany iniciativa, jediné co jsem chtěl, jestli se toto řeší rozumně, nebo rovnou nějak ostře.

---------- Příspěvek doplněn 29.08.2019 v 14:57 ----------



Toho si važ, dělám to taky, ale s lidma, kde mám stabilní spolupráci, a vážím si jejich práce - např. autoservis.

---------- Příspěvek doplněn 29.08.2019 v 15:02 ----------

Btw mám zkušenosti s velkýma nad nadnodníma společnostma, kde máš cenové nabídky, objednávky, předávací protokoly, a když jim nepošleš fakturu, rozhodne se nikdo upomínat nebude (vlastní zkušenost)
Nevím s čímž máš zkušenosti moje zase jsou, že jsou pod pokutami dány termíny, kdy musíš fakturu dodat. Pokud zapomenu vytisknout fakturu, tak většina našich zákazníků co ji potřebuje se ozve a na zbytek se přijde další pondělí při kontrole. Jinak ten co nechce platit samozřejmě tvrdí, že fakturu nedostal a proto dnes dáváme na fakturu asi 5 lidem, ostatním proti smlouvě u státní správy a zbytek proti garancím. Jinak ted nevím co tu opravdu řešíš, udělej jak píše výše napiš a počkej po týdnu upomínka, pak další a pak se na to vykašli. Ono zase v nějakém korporátu řešit toto vyjde dráž než když se na to vykašlou sami. Ani to však nevylučuje nějakou pozvánku k soudu nebo rozhodci, či prodej pohledávky místnímu vymahači.
29.08.2019 16:09
21
Dej to na charitu a neřeš.

---------- Příspěvek doplněn 29.08.2019 v 16:15 ----------

Původně odeslal musil.david
čecháčství neboli čecháčkovství - to si vyprošuji. Ne ke vztahu k tazateli, ale kvůli tomu, že tohle prostě není jen naše výsada. Každý národ má vyčůrané jedince :) A myslím, že zemí už jsem navštívil dost ;-)

I když by mě zajímalo, kde to má kořeny... asi v bývalém režimu, kde si prostě leckdo přizobl z podnikového majetku a kdo ne, tak byl divnej.
Taky mě to štve , např. prodával jsem zhruba 5let digitální zboží na ebay, proběhlo zhruba 5tisíc prodejů a statisticky se mě pokusilo okrást nebo i úspěšně okradlo nejvíce angličanů a američanů (klasickej spor na paypalu, že jsem poslal už použitej kód, což byla lež) kdežto nákupčí z východní Evropy (ano nebylo jich zase tolik) se nikdy nepokusili o tento způsob kradení. At už šlo o rusáky, poláky atd vždy jsem trnul hrůzou kdy přiletí zpráva od paypalu a ono nic. Takže tohle zažité sebemrskačství vůbec neodráží realitu.
29.08.2019 16:47
22
Čím seš si tak jistý těma národnostma? :-) Za starých časů sis mohl na ebayi, PP vyplnit cos chtěl.
29.08.2019 17:27
23
Původně odeslal leroy0809
Čím seš si tak jistý těma národnostma? :-) Za starých časů sis mohl na ebayi, PP vyplnit cos chtěl.
to můžeš i dnes, nevim no prostě to tak vycházelo a ti co kradli měli eng dost dobrou na to aby to byl nákej Voloďa.
29.08.2019 17:38
24
Ok, to nevím jen soudím podle obstrukcí co mám s německým Google Storem a platbou přes PayPal, Google Store vyžaduje německou adresu, německou IP, německý PayPal (národnost) a ten PayPal to stejné s tím, že to musí být všechno ověřené - německý účet, německá karta, německé číslo atd. jinak přes to nepošleš ani cent. Takže si už v dnešní době moc podvody nedovedu představit.

P.S. už z toho začíná být OT, takže se omlouvám.
29.08.2019 17:44
25
Původně odeslal MarvinDela

Taky mě to štve , např. prodával jsem zhruba 5let digitální zboží na ebay, proběhlo zhruba 5tisíc prodejů a statisticky se mě pokusilo okrást nebo i úspěšně okradlo nejvíce angličanů a američanů
Anglicani, tam nevim, ale u Americanu nejde o narodnost (i kdyz oni by si radi mysleli opak). Americani, to jsou hlavne Cesi, Slovaci, my Moravaci, a spousta dalsich evropskych i jinych narodu. Ale ti, co te okradli nebyli potomci Moravaku, ale Cechu :-)))))))

---------- Příspěvek doplněn 29.08.2019 v 17:46 ----------

Původně odeslal leroy0809
Ok, díky tedy za názory 🙂
Tvl, jestlis cekal, ze budes navaden ke zlemu, tak mas chodit na nejakou diskuzku estebaku, a ne sem.

---------- Příspěvek doplněn 29.08.2019 v 17:49 ----------

Původně odeslal leroy0809
Beru to tak, já chybu neudělal a čekám reakci z jejich strany, když zapomeneš vystavit fakturu, předpokládám, že ti zákazník nebudu volat, ať mu ji pošleš, že ji chce zaplatit.
To teda bude volat, pokud mas zakazniky trochu normalni lidi.

---------- Příspěvek doplněn 29.08.2019 v 17:51 ----------

Proste a jednoduse jsi trapny. Jeste neco jsi touzil slyset, kdyz jsi sem psal? ;-)

---------- Příspěvek doplněn 29.08.2019 v 17:56 ----------

P.s. "Anglicani" - myslim tim teď ty Brity, resp. ne Brity, ale lidi pobyvajici v Britanii, se kterymi jsi prisel do styku. Anglicani jako narodnost urcite existuji (a mozna se nechaj potkat i v Britanii)
29.08.2019 18:33
26
Původně odeslal zlatomil
Proste a jednoduse jsi trapny. Jeste neco jsi touzil slyset, kdyz jsi sem psal? ;-)
Chtěl jsem jenom vědět jak by tuhle situaci (kdyby vznikla) řešili místní eshopáři. Ale chápu, že česká fóra jsou primárně určená k urážení ;-)
29.08.2019 19:47
27
Původně odeslal leroy0809
Chtěl jsem jenom vědět jak by tuhle situaci (kdyby vznikla) řešili místní eshopáři. Ale chápu, že česká fóra jsou primárně určená k urážení ;-)
No spise k pokladani zvlastnich dotazu.

Postav sebe na misto te firmy, kdy odesles zbozi a penize jeste k tomu vratis. Co bys delal na jejich miste? Byl bys v klidecku? :)
02.09.2019 10:54
28
Původně odeslal leroy0809
Chtěl jsem jenom vědět jak by tuhle situaci (kdyby vznikla) řešili místní eshopáři. ...
Ale jdi.


Ti slušní Ti napíšou (a napsali), že by se zachovali slušně. A právem se pozastavují nad Tvým myšlením.

A ti, co by to udělali neslušně: přeci zde nebudou hlásat svoje metody?
Zaprvé, za to se každý stydí.

A za druhé, grázlík má konkurenční výhodu pouze a jen tehdy, když ostatní jsou slušní. Kdyby všici zvlčili, tak grázl ztrácí původní konkurenční výhodu, takže takový stav je pak pro něj horší, než kdyby on i my všichni byli spravedliví (toť taková rychlá úvaha).

Tedy i pro grázla může být ekonomická výhoda Tě přesvědčovat, abys byl spravedlivý (ale ve většině případů to předpokládám neudělá, protože citově či přes svědomí potřebuje mít další lidi na své "stejné lodi")

Z.