Stovkomat.cz: dnes 20% sleva na všechny PR články [345 nabídek, stovky recenzí]
Zobrazují se odpovědi 1 až 11 z 11

Pojištění odpovědnosti podnikatele / firmy v oboru IT

  1. Ahoj,

    neřešil tu někdo sjednání pojištění odpovědnosti podnikatele / firmy v oboru IT? Jde mi zejména o pokrytí odpovědnosti za škody, pokud by mojí činností vznikla nějaká škoda třetí straně (zákazníkovi). Pokud by měl někdo zkušenosti pozitivní / negativní s nějakou pojišťovnou, byl bych rád za reference. Díky.

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Co jsme zjišťovali drive ve firmě, tak nic moc. Pojišťovna tě ochrání před věcmi typu "ups, spadl mi server a rozbil se", ale ne však "ups, uklik jsem se a smazal databázi".

    Možná se za ty léta změnilo a vlastně by mě to docela zajímalo.

  4. Řešil jsem loni v říjnu. Řešil jsem to celkem důkladně a výsledke je takový, že se pojistí hmotná věc v pohodě, ale nikdo nepojistí softwarovou část IT. Nikdo prostě :-)

  5. o takovýmhle produktu nevím, nejspíš jeho cena může být velice a velice vysoká.

    Co mám ale zkušenosti s Uniqou a pojištěním proti odpovědni v konkrétní smlouvě. Ve smlouvě muselo být jasně konkretizováno za co nese dodavatel odpovědnost, v jakém rozsahu a co musí vše udělat pro to, aby ke škodě nedošlo (klasicky při SW vývoji se jedná o code review, testy, uaty), ten co vymáhá škodu zase musí prokázat, že došlo k porušení nějakého smluvního ustanovení a proto došlo ke škodě (klasicky SW prošel testy, ale testy nepokryly vše a testy byly oboustranně odsouhlaseny, k pochybení tedy nedošlo). U nás požadovali věci jako ISO/TS 9002. Celé se to nedělalo, aby lidé měli klid na vývoj a mohli dělat chyby, ale aby odběratel měl jistotu, že to je nějak papírově chráněné.

    Za mě nemá smysl takové pojištění hledat, buď není nebo bude drahé.

    V první řadě bys měl rozvážně nebo vůbec nepodepisovat odpovědnost ve smlouvě (o díle či jiné). Pokud již něco takového podepíšeš, pohlídej si podmínky, pravidla, která musíš dodržovat a způsob výpočtu škody (ideálně by měl být zastropovaný a nebýt fixní za pochybení, tak aby rozhodnout o jeho výši musel soud). Způsobenou škodu a její výši poté musí klient/odběratel prokázat, zpravidla před soudem a tady nastávají také věci, jestli o dané situace zavčasu věděl, jestli měl možnost to ovlivnit atd. Soudit se o náhradu škody může i bez toho, abyste to měli upraveno ve smluvním vztahu. Týká se to třeba i dostupnost, nejednou jsem viděl ve smlouvách sla na 100 % dostupnost, nereálné.

    Pro tvé blaho doporučuji si nechávat každý krok písemně (klidně v emailu) odsouhlasit, zavčasu posílat veškeré podklady (i pokud jich bude hodně) a jednat s klientem otevřeně, nesnažit se nic zametat pod koberec, neslibovat věci, na které nemáš. Dělat pravidelně zálohy a testovat změny. Tím minimalizuješ možnost, že na tobě někdo vysoudí náhradu škody. Pokud jde o škodu způsobenou třeba několik hodin nefunkčním webem/systémem, dopředu si vyjednávej tzv. údržbové okno (maintenance window), v kterém budou parametry provozu sníženy (tj. může docházet k výpadkům), stejně tak písemně varuj, že před každým zásahem může dojít k chybám a nefunkčnosti. Naopak chce-li někdo po době bezvýpadnové úpravy webu, nech si to jako příplatkovou službu zaplatit, umíš-li to nebo se do toho vůbec nepouštěji.

  6. Citace Původně odeslal mytrix Zobrazit příspěvek
    Ahoj,

    neřešil tu někdo sjednání pojištění odpovědnosti podnikatele / firmy v oboru IT? Jde mi zejména o pokrytí odpovědnosti za škody, pokud by mojí činností vznikla nějaká škoda třetí straně (zákazníkovi). Pokud by měl někdo zkušenosti pozitivní / negativní s nějakou pojišťovnou, byl bych rád za reference. Díky.
    Nejdříve si musíš ujasnit co chceš pojistit, zda práce na soft nebo instalaci hardwaru, či poškození že něco rozbiješ a hlavně na kolik. Obecně pojistka třeba proti nefunkčnosti eshopu se moc nedělá a tvoje chyba programování není nahodilou škodou. Na druhou stranu pokud dodáváš soft pro nějakou výrobní či balící linku, tak tam se jde pojistit proti přerušení provozu a třeba kolega, který pro takové linky dodává a iplementuje soft má pojistku na 5,0 mil. za 50000 Kč. Obecně my třeba musíme mít pro výběrová řízení pojistku na škodu způsobenou námi dodaným zboží na 3 mega ted už po letech bez škod "jen" za 27 tis..

  7. Hele, ono se asi netřeba pojišťovat. Jednoduše řečeno doporučuji v IT následující pravidlo "zatloukat, zatloukat, a když se na to přijde, tak zase zatloukat". Ono vůbec něco prokázat a vyčíslit v IT je na hranici nemožnosti.

    "Upps, uklikl jsem se a vymazal jsem databázi"... Smázneš důkazy a řekneš "databáze zmizela".

  8. Citace Původně odeslal bart28 Zobrazit příspěvek
    Hele, ono se asi netřeba pojišťovat. Jednoduše řečeno doporučuji v IT následující pravidlo "zatloukat, zatloukat, a když se na to přijde, tak zase zatloukat". Ono vůbec něco prokázat a vyčíslit v IT je na hranici nemožnosti.

    "Upps, uklikl jsem se a vymazal jsem databázi"... Smázneš důkazy a řekneš "databáze zmizela".
    skvrna zmizela..cizinec promine. No s tebou musí být radost spolupracovat :))

  9. Citace Původně odeslal skranc Zobrazit příspěvek
    skvrna zmizela..cizinec promine. No s tebou musí být radost spolupracovat :))
    praxe hochu, praxe a zkušenosti!

  10. Citace Původně odeslal bart28 Zobrazit příspěvek
    praxe hochu, praxe a zkušenosti!
    nejhorší na tom je, že je to pravda.

  11. Citace Původně odeslal skranc Zobrazit příspěvek
    nejhorší na tom je, že je to pravda.
    věc je mnohem komplikovanější, představ si, že nastoupíš na místo, a kolega před tebou nevedl žádnou dokumentaci, nedělal žádné zálohy, a vše funguje na dobré slovo - příklad z praxe.

    možnosti:
    a) na nic nebudeš šahat, počkáš dokud se to neposere, za čas tě vyhodí protože nic neděláš
    b) začneš do věcí šťourat, věci se začnou srát (přirozeně, protože vlastně nevíš jak vše funguje), za čas tě vyhodí, protože vytváříš problémy

    true story bro.

    a pak je nejlepší možnost

    c) nastoupíš do firmy, kde na tobě není taková zodpovědnost, věci po tobě kontrolují kolegové, a když něco nevyjde, nikdy to není jenom tvoje chyba, a vlastně není co přiznávat za chybu, protože se nejednalo nikdy jen o tvé rozhodnutí...

    asi tak...

  12. nebo D) koupíš si traktor...

Hostujeme u Server powered by TELE3