360° fotografie pro Váš Eshop z Vaší vlastní fotokomory. Ušetřete, foťte a upravujte 360° obrázky IN-HOUSE
Stránka 1 z 2 12 PosledníPoslední
Zobrazují se odpovědi 1 až 30 z 36

Falešné objednávky - jak identifikovat, kdo je dělá?

  1. Zdravím, jeden můj klient co mu dělám PPC mě požádal, abych se zde zeptal, jak si poradit s nějakým šmejdem, co mu poslední dobou dělá hodně falešných objednávek na dost blbé a na dopravu drahé zboží. Musí vše obvolávat, kontrolovat. Tvrdí, že IP-čka jsou různá.

    Situace vznikla tím, že mu začal do jeho businessu dost šlapat týpek, který u něj před pár lety dělal, ukradl celé know-how včetně klíčového dodavatele a od té doby co si rozjel vlastní shop mu prostě extrémně narostl počet falešných objednávek. Má podezření, že v tom má také prsty, jako ostatně v dalších sviňárnách.

    Jak ho odhalit, pokud je to podezření oprávněné?

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Kontrolovat IP přes google, pokud ten maník používá VPNku tak je v 99% případech taková IP na spoustě black listů. což by osobní IP nebyla.

  4. Pokud není ten škůdce důsledný, pak je možné spojit jeho nákupy pomocí cookies a tím nejdříve ověřit, zda se jedná o jednu osobu. Poté lze podat trestní oznámení na neznámého pachatele, předat veškeré známé informace vč. IP atp. policie už by měla mít možnost ho dohledat v rámci pravomocí. Další možnost je aplikovat na pachatele sociální inženýrství a prostě ho pomocí dostupných prostředků identifikovat. Někde, někdy udělá chybu, je to jen otázka času.

  5. Myslím, že obvolávání je nejúčinnější a nejlevnější řešení.

  6. @láďa1979 souhlas.

  7. Obvolávání je blbost, dělal jsem to dříve když jsem měl jenom pár balíků denně, jinak je to ztráta času, navíc lidi nemusí být zrovna dostupný a ty co byli dostupný tak půlka z nich byla nasraná proč jim kvůli tomu volám

  8. Citace Původně odeslal Jiří Hudec Zobrazit příspěvek
    Obvolávání je blbost, dělal jsem to dříve když jsem měl jenom pár balíků denně, jinak je to ztráta času, navíc lidi nemusí být zrovna dostupný a ty co byli dostupný tak půlka z nich byla nasraná proč jim kvůli tomu volám
    Obvolávanie nie je čistá strata času. Je to aj marketingová záležitosť,
    starostlivosť o klienta a pod. Telefonátom spravíte lepší dojem na klienta,
    a hlavne sa dozviete viac o klientovi samotnom, čo sú informácie na nezaplatenie.

  9. Citace Původně odeslal Gabonator Zobrazit příspěvek
    Obvolávanie nie je čistá strata času. Je to aj marketingová záležitosť,
    starostlivosť o klienta a pod. Telefonátom spravíte lepší dojem na klienta,
    a hlavne sa dozviete viac o klientovi samotnom, čo sú informácie na nezaplatenie.
    Jasně, ale jde to např. proti mému přesvědčení, že to co se dá zautomazizovat, to má dělat stroj.

  10. Citace Původně odeslal Gabonator Zobrazit příspěvek
    Obvolávanie nie je čistá strata času. Je to aj marketingová záležitosť,
    starostlivosť o klienta a pod. Telefonátom spravíte lepší dojem na klienta,
    a hlavne sa dozviete viac o klientovi samotnom, čo sú informácie na nezaplatenie.
    Na zacatku, kdyz se ucite.

  11. Citace Původně odeslal Jiří Hudec Zobrazit příspěvek
    Obvolávání je blbost, dělal jsem to dříve když jsem měl jenom pár balíků denně, jinak je to ztráta času, navíc lidi nemusí být zrovna dostupný a ty co byli dostupný tak půlka z nich byla nasraná proč jim kvůli tomu volám
    tak tak. ja cudzie cisla nikdy nezdvyham..a niekedy aj tie ktore poznam :D

  12. Citace Původně odeslal Gabonator Zobrazit příspěvek
    .. Telefonátom spravíte lepší dojem na klienta ...
    u mna by taketo zbytocne otravovanie znamenalo poslednu objednavku.. a som si isty, ze vela ludi reaguje podobne.

  13. Ano vela ludi reaguje podobne, ty, já a node:) A k tématu něco přínosného? Každý nemá to štěstí aby falešná objednávka byla třeba na Dr. Rath, Náměstí republiky 1.

  14. Ja od te doby co mam "Muzu to zvednout?" na androidu tak zvedam i neznamy cisla ktery pres ten filtr projdou... A obcas nakej eshop s uspresnenim nebo tak :) to jen tak OT, treba to nekomu pomuze jako me

  15. Volat mi eshop, u kterýho jsem udělal objednávku, kvůli něčemu jinýmu, než že se stala nějaká chyba, nebo že potřebují něco upřesnit (a to pouze v případě potřeby urgentního řešení), tak jim asi rovnou řeknu, ať tu objednávku zruší. Na nějaký marketingový řeči, natož na potvrzování toho, že opravdu existuju, fakt nemám náladu. A pokud by to eshop vyžadoval, tak radši objednám jinde.
    Když si dělám objednávku online, tak ji chci vyřešit online a rozhodně neočekávám, že mě budou otravovat po telefonu.

    Falešný objednávky prostě jsou a budou. Dělá to konkurence, dělají to zákazníci omylem,... Nedá se proti tomu dělat nic. Náklady na to je potřeba si rozložit do cen produktů.
    Naposledy upravil Registrace : 20.08.2019 v 16:47

  16. Citace Původně odeslal Registrace Zobrazit příspěvek
    Volat mi eshop, u kterýho jsem udělal objednávku, kvůli něčemu jinýmu, než že se stala nějaká chyba, nebo že potřebují něco upřesnit (a to pouze v případě potřeby urgentního řešení), tak jim asi rovnou řeknu, ať tu objednávku zruší. Na nějaký marketingový řeči, natož na potvrzování toho, že opravdu existuju, fakt nemám náladu. A pokud by to eshop vyžadoval, tak radši objednám jinde.
    Když si dělám objednávku online, tak ji chci vyřešit online a rozhodně neočekávám, že mě budou otravovat po telefonu.
    Pod tohle bych se podepsal.

  17. Nj, jenže tam jde na falešných objednávkách o ztráty stovek tisíc měsíčně jen na paletovce, kdyby se to neověřovalo. S ověřením tu ztrátu stáhnou na pár desítek tisíc a než to vyřeší standardní cestou, bylo by fajn na rychlo vymyslet nějaké řešení, jak to identifikovat, protože to paralyzuje celou firmu. Víte jak se standardní cesty vlečou.
    Jen, zda nemáte nějaký tip ...

  18. Pokud má paušál na palety dej tam platbu předem.

  19. - Dát na problematické zvoží platbu předem, nebo částečnou zálohovou platbu na pokrytí nákladů.
    - Umožnit objednávku jen registrovaným uživatelům (klidně jen na konkrétní problematické zboží) s tím, že ověření uživatelů se dělá jednorázově telefonem. Aby to lidi neprudilo jako omluvu za telefonické oveření dát nějakou slevu na první objednávku, drobnost k objednávce apod., aby to ty lidi tolik neprudilo.

  20. Jinak je blbé, že to jsou existující lidé. Takže ten hajzlík si prostě někde vezeme existující adresy včetně emailů, telefonů a na to objednává. Takže to nejde ani odhalit kontrolou doručitelnosti, kontrolou adresy :-(

  21. Citace Původně odeslal beraniste Zobrazit příspěvek
    Jinak je blbé, že to jsou existující lidé. Takže ten hajzlík si prostě někde vezeme existující adresy včetně emailů, telefonů a na to objednává. Takže to nejde ani odhalit kontrolou doručitelnosti, kontrolou adresy :-(
    Telefony jsou existující?

    SMS ihned po objednávce, s tím že objednali za tolik a tolik a zítra at si nachystají peníze?

  22. Jj, existující

  23. Podle diskuse je mnoho lidi, ktere by nasralo, ze jim zavola eshop, zda je to realny clovek nebo ne. Na druhe strane pak provozovatel eshopu resi falesne objednavky. Zde nastava ten zasadni problem. Lidi na to serou a sere je vsechno a na duhe strane provozovatele eshopu serou tito lidi. Zvlastni to je system.

    @beraniste, pokud mate tip na toho kdo to dela, jdete stejnou cestou a naobjednavetje to u nej :) Trosku zablbnete a na obou stranach zavladne mir.

  24. Mozna by pomohlo třeba upozorneni u objednavky, ze nad X Kc bude overena telefonicky.

  25. Jj, teď se to předělává alespoň na to, že na ty nejblbější a nejdražší produkty půjde jen převod. Čímž nasere zase ostatní zákazníky. Jako já jsem bojovník, kdyby to byl můj problém, tak už mě tam ten hajzlík na kterého má a hlavně jdu ihned na policii a snažím se to napasovat na něco, co musí řešit, byť by to mělo např. jen zastrašucí charakter. Ale toho se zaleknou jen slušní lidé a podle komunikace kterou jsem viděl a podle vystupování z minulosti a sviňáren, které dělal v jiných firmách v tom docela umí chodit a opravdu si neláme hlavu s nějakými spory.

  26. Citace Původně odeslal beraniste Zobrazit příspěvek
    Jj, teď se to předělává alespoň na to, že na ty nejblbější a nejdražší produkty půjde jen převod. Čímž nasere zase ostatní zákazníky. Jako já jsem bojovník, kdyby to byl můj problém, tak už mě tam ten hajzlík na kterého má a hlavně jdu ihned na policii a snažím se to napasovat na něco, co musí řešit, byť by to mělo např. jen zastrašucí charakter. Ale toho se zaleknou jen slušní lidé a podle komunikace kterou jsem viděl a podle vystupování z minulosti a sviňáren, které dělal v jiných firmách v tom docela umí chodit a opravdu si neláme hlavu s nějakými spory.
    Tak zkuste blokovat treba TOR, a ruzne proxy servery pri pristupu na web, eliminujete tak 90% techto hovadin, zkouseli jste to?

  27. Ani já, ani majitel nejsme natolik technicky zdatní. Takže máme jít s tímto za programátorem? A co vlastně chtít, abychom zase nezamezili nákupům jiných zákazníků? Jak sledovat ty přístupy a jak je pak použít k zamezení dalších takových objednávek?

  28. No tak pokud objednává na existující lidi a adresy, tak tam skutečně pomůže jen SMS o odeslání zásilky a nachystejte si peníze a den počkat, zda se někdo neozve, že nic neobjednal, nicméně stejně ten dotyčný zase bude naštvaný co to tam je za bordel.

  29. Citace Původně odeslal beraniste Zobrazit příspěvek
    Ani já, ani majitel nejsme natolik technicky zdatní. Takže máme jít s tímto za programátorem? A co vlastně chtít, abychom zase nezamezili nákupům jiných zákazníků? Jak sledovat ty přístupy a jak je pak použít k zamezení dalších takových objednávek?
    Ja nevim, mate prece analyzu nejakou. Pry se meni IPny, tak predpokladam, ze bude pouzivat ruzne proxy nebo TOR. S vyplnenim falesne adresy pro doruceni toto nepomuze, ale alespon to zabrani v pouzivani prave techy proxy serveru a TORu. Ostatni zakaznici urcite neresi pri nakupu anonymizaci sve IPny, Lojzicek si nestahne TOR aby udelal objednavku radoby z Melbourne do obce Závist v okresu Blansko.


    P.S. jak velke objednavky dela, na jakou castku?

  30. ano, treba kontrolovat povod IP adries objednavok. Takyto mrzaci pouzivaju najcastejsie nejake anonymne proxy (drviva vacsina zo zahranicia), TOR a pod.. To nie je problem odhalit. Pokial objednava z real IP z uzemia CR, treba podat trestne oznamenia. Prevadzkovatel by mal udaje o prevadzke siete nejaku dobu skladovat.

    Pokial by som ja, ako zakaznik, videl uvedene pri tovare dopredu ze budem kontaktovany pre overenie objednavky (alebo dohodnutie dorucenia a pod) - to beriem v pohode a chapem. Cize kombinovat - podozriva IP = telefonat.

  31. Jasně, ale jde to např. proti mému přesvědčení, že to co se dá zautomazizovat, to má dělat stroj.
    Neexistuje žiadny odhalovač fake objednávok, a robiť čáry-marý s IP adresami sa to len doserie.

    Obvolávanie nie je čistá strata času. Je to aj marketingová záležitosť,
    starostlivosť o klienta a pod. Telefonátom spravíte lepší dojem na klienta,
    a hlavne sa dozviete viac o klientovi samotnom, čo sú informácie na nezaplatenie.
    Radšej stratím minútu tel. overením a poďakovaním ako vystaviť objednávku a faktúru, zabaliť, poslať, zaplatiť prepravné,
    čakať 14 dní na vrátenie, stornovať faktúru a doplatiť neprevzatie balíčka. Zdá sa, že dávate prednosť tejto variante. Ja tej "stratenej minúte".


    u mna by taketo zbytocne otravovanie znamenalo poslednu objednavku.. a som si isty, ze vela ludi reaguje podobne.
    Ak na Ukrajine si objednáte niečo z eshopu, tak do minúty vám volajú a uistia vás že všetko je OK. Je to milé pre klienta ktorý spravil nákupné rozhodnutie a má pocit
    že spravil dobre a všetko beží tak ako má. Neberiem to ako otravovanie, ale naopak.

Stránka 1 z 2 12 PosledníPoslední
Hostujeme u Server powered by TELE3