Prodej módní značky DANNYS clothing
Zobrazují se odpovědi 1 až 3 z 3

Diskuze o droppshipingu, marketingu a eshopech obecně

  1. Fajn večer všem,

    nezlobte se, že zakládám na tohle téma další vlákno, ale rád bych se pobavil o droppshipingu z trochu jiného pohledu a taky se tak trochu vypsal. Bude to delší, takže je to spíš pro lidi, kteří si chtějí před spaním něco málo počíst a případně přispět názorem do diskuze.

    Já sám jsem pár let zpátky jako nadšenec postavil mini eshop, abych si vyzkoušel všechny procesy, které to obnáší. Využil jsem fenoménu Pokémon GO a toho, že jsem v tý době celkem dost kouřil trávu. Objednal jsem z Číny 100 kusů kovový drtičky ve tvaru pokebalu a celej projekt pojmenoval... pokeUbal :) první fáze byla za mnou, včetně založení živnosti, naučení se procesu cla, daní atp. Přede mnou už byla jenom ta kreativa, na kterou jsem se hrozně těšil. Koupil jsem fonty, vytvořil logo, nechal udělat samolepky (jako branding krabiček a taky jako pozornost pro zákazníky). Kamarád mi za litr nafotil produktovky a imidžovky pro použití v rámci socialu, no a začal sem dělat eshop. Postavil jsem to na shoptetu, vytvořil si grafiku, napsal vtipný texty a popisek produktu. Potom začal marketing - udělal jsem FB a Instáč. Nevěděl jsem co bude fungovat, všechno to byl prostě jeden velkej experiment z toho, jak sem prostě vnímal, že by se eshop dělat měl, intuice. Udělal jsem sdílecí soutěž na FB o pár kusů zdarma a nastavil propagaci. To bylo vtipný, nikdy jsem totiž propagaci nenastavoval a všechno to cvakal bez nějaký větší osvěty selskym rozumem. No, ale ono to prostě začalo nějak fungovat a mě během prvních dvou dnů začaly chodit objednávky. Vytvářel jsem příspěvky, který vybízely k interakci, snažil se to postavit na humoru, ale taky jsem to prokládal příspěvkama, který zákazníky a fanoušky utvrzovaly v tom, že je to reálná věc, že se to děje, že za tím někdo stojí, že to někdo odnáší na poštu a že má z toho někdo všeho fakt radost. Výsledkem toho bylo, že sem těch 100 kusů prodal za necelej měsíc. Neměl jsem vůbec chytře vyřešenou logistiku. Balil jsem to do bublinkový fólie, potom hezky do balícího papíru, tisknul doklady, psal, tisknul a lepil jména s adresami zákazníků. Bylo to dost náročný a zabíralo mi to hromadu času. V tu chvíli jsem si možná uvědomil, že mě asi víc baví ten marketing, než administrativní a expediční část týhle práce. Po vyprodání "skladu" v obýváku jsem už další kusy neobjednal a projekt tak skončil v zisku. Já měl radost, že se to povedlo a díky tomu začala moje další životní etapa.

    Díky kamarádovi jsem poslal životopis do jedný digitální reklamní agentury v Praze, kde mě k mýmu překvapení vzali a já se přestěhoval do hlavního města. Nemám vzdělání, spíš sem se v tom oboru asi nějak našel. Aktuálně tam budu druhym rokem a je to fakt skvělý. Od exíka jsem se prokousal do pozice social media konzultanta a za tu dobu jsem dost dobře pochopil, jak tohle všechno funguje. Podílel jsem se na hromadě parádních kampaní pro super klienty a hlavně pořádně do hloubky nahlíd do fungování marketingu v rámci online světa. je to zábava a asi mám na to i trochu talent. Povedlo se mi za tu dobu vytvořit spoustu virálních postu s několik tisícemi lajků, sdíleními, statisícovými dosahy. Taky jsem accountoval tvorbu několika velkejch webů, pomohl vydat knížku a trochu jsem se stal člověkem, kterej byl průkopníkem využívání memes v rámci propagace. Povedlo se mi je protlačit dokonce do politickýho marketingu :) Zkrátka a dobře experimentuju, ale ono to většinou tak nějak vychází a já mám z toho potom hezkej pocit na duši. Díky týhle parádní zkušenosti jsem se naučil zacházet se sociálníma sítěma a výkonnostním marketingem jako s pracovnim nástrojem a přemýšlet nad tím vším o dost efektivněji. Pomohlo mi to v tom, abych osobnostně trochu dospěl. Taky jsem poznal spoustu zajímavejch a inspirativních lidí, takže se můžu pořád rozvíjet.

    Tím se dostáváme k dropshippingu. Ten elaborát jsem sepsal proto, abych vám příblížil dvě životní příhody, díky kterým už dlouho přemýšlím o dropshippingu. je to druh podnikání, kde odpadají věci co mě nebaví a zároveň to umožňuje se naplno věnovat tomu, co člověka baví. Myslím si, že díky zkušenostem, kontaktům a zápalu co mám, by se to povedlo. Je tu jedno velké ALE. Aby tohle všechno mohlo fungovat, tak to musí být vážně něco, čemu rozumím, co mě zaujme a čemu věřím. Rozhodně bych nechtěl vzít feed něčeho, čeho je všude spousta a má to hezkou marži. Taky jsem nechtěl hledat dodavatele někde, kde na ně narazí dalších tisíc lidí. Musí to být zkrátka něco extra a to už buď kvalitou a nebo potenciálem. Zaplatil jsem si inzerci ve FB skupině pro majitele eshopů a poptával někoho, kdo ideálně něco vyrábí a rád by obchod přesunul i na internet, ale třeba nemá zkušenosti. Mám rád věci, které mají příběh a nějakou lehce přidanou hodnotu, ale bohužel se nic co by mě nadchlo nenašlo. Pořád hledám impulz, kdy si řeknu JO, TO JE ONO! Taky mě už napadlo vzít něco běžnýho a prostě to mechanicky udělat, ale z toho bych vůbec neměl radost, takže by to nefungovalo. Zároveň mám strach, že by to vynaložený úsilí nakonec nepřineslo zajímavější zisk, kterej by byl zase motorem to rozvíjet dál a dál.

    Byl jste někdo v podobné situaci? Zajímají mě názory všech, kteří dropshipping jedou, nebo jeli a byli by ochotni se podělit o svůj příběh :) Hledám inspiraci a rád se pobavím o tom, jestli to má vůbec smysl a nebo se vyplatí rozjet větší eshop se zajímavou komoditou na vlastní pěst.

    Mějte se fajn a těšim se na diskuzi.


    Josef

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Dobré ráno, já si myslím, že máte ideální výchozí podmínky pro drop. A to je marketing. Co si budeme povídat. Jsme si co do počtu e-shopů na osobu "velmoc", ale skoro si troufám říct, že jich reálně funguje tak 10%. Jestli nepřeháním. Zbytek jsou lidé co si načtou navod shoptetu, povede se jim napojit na drop a už myslí, že do rána budou desítky tisíc na účtu. Ráno zjistí, že tomu tak není a dočtou se něco málo o marketinku. Ty s nižším fištrónem začnou zaplavovat všechny diskuze na facebooku odkazem na svůj drop. Ty s trochu větším si řeknou, že pár peněz z kapsy dají a nasekají něco málo na reklamu. Nastaví obecná klíčková slova a pak se díví, že jim to během dopoledne někdo "vyklikal" a objednávka žádná. A tak to prostě takhle nějak zkouší dál, ty odolnější. Ty méně se naa to vykašlou, řeknou, že to nefunguje, a tak máme zaplavený sítě milionem eshopů, na které nikdo léta nesáhl. A jestli to má smysl? Má smysl to při nejmenším zkusit. Dneska jsou webová řešení i pro velký eshop postavená a nemá smysl, dle mého, vymýšlet co už je vymyšlené. Stojí to měsíčně pár korun a lze do něj (teď myslím Shoptet) i dost sahat, takže tam bych moc nespekulovala. Teď už jen najít ten Váš produkt a hurá do marketingu.

  4. My v rámci našho systému (dropshipping.cz) se snažíme postavit službu, která by vyhovovala všem prodejcům v různých fázích. Pro ty, kteří si chtějí vše ošahat a začít prodávat i když úplně ještě nemají zkušenost nabízíme možnoist zdarma si u nás zařídit účet a otestovat si prodeje na desíkách našich sortimentů. Do budoucna ale vnímáme velmi důležité rozlišit kvalitu prodejců a umožnit co největší rozmanitost. Proto do tohoto mixu právě přidáváme možnost nakoupit si vlastní zboží nebo k nám poslat v rámci fulfillmentového programu svoje zboží a tím se odlišit.

    Pokud by vás tento směr lákal tak mi napište tu na webtrhu nebo přímo na josef@dropshipping.cz a já rád pomohu

Hostujeme u Server powered by TELE3