DigitalUP.cz - praktické školení online marketingu pro podnikatele
Zobrazují se odpovědi 1 až 11 z 11

Hmotnost kamionu a zboží

  1. Zdravím,

    nějak mi nevychází počty.

    Je to tak, že kamion mi vezme max. 24 tun nákladu?

    A že prázdný kamion váží nějakých 12 až 16 tun?

    A že po CZ může jezdit s hmotností do 48 tun?

    Tak je nějaký problém, aby se naložilo do návěsu skoro 32 tun místo 24 ??

    Nebo alespoň 25 tun... samozřejmě za předpokladu, že to bude dobře rozloženo na nápravy.




    Pořeboval bych něco nechat převézt a zatím jsme vždy pečlivě dodržovali, abychom byli pod těch 24 tun, i když pak tam byla nevyužitá hmotnost...)

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
    Ogee poptává: Kvalitní PR články - Bydlení
    Marek Basler poptává: Markeťák s AJ
    Profesor prodává: Prodám doménu ProKluky.cz

  3. Citace Původně odeslal Aleš Jiříček Zobrazit příspěvek
    Hele, dík. Skoro 1,5 tuny na zněčištění/sníh/vodu mě docela překvapilo.

    Přesto by mě zajímala spíš praxe. Kontroluje se, zda je v návěsu víc, než 24 tun?

    Dle Alešem uvedeného dokumentu mohu při klasickém (nejčastějším?) dvounápravovém tahači a třínápravovém návěsu naložit vpohodě cca 25 tun (při správném rozložení nákladu, což lze).

    (Naopak při blbém rozložení musí vézt o dost míň, než 24 tun).

    U tahače s dvěma zadními nápravami předpokládám, že by mohl dle uvedených podmínek vézt téměř 28 tun (odhaduji rozložení hmotnosti tahače a návěsu, protože je nevím - kvůli tomu se ptám, že ano...).
    Pokud by tedy můj výpočet byl správný a takový tahač vezl 27 tun, tak je to dle uvedeného vpohodě. Použije se proti tomu ještě nějaký jináý předpis? Nebo to tak lze?

  4. proč to vůbec řešíš? Ty máš svůj tahač a návěs? To není tvůj problém, prostě zadej spedici přepravu se svými parametry.

  5. Tak ja ti to vysvetlim:

    48 TUN má vyjímku
    Kamion s návěsem váží kolem 14 500 KG plus-mínus podle návěsu jsou specialni návěsy odlehčené a tam jde naložit až 27 TUN, ale za každou srandu se samozřejmě platí...

    Pokud to chceš vést mimo ČR např - D, A tak souprava max 40 TUN pak už to chce vyjímku a nadrozměr

    Samozřejmě můžeš napsat do papíru jinou váhu a je hotovo - některé kamiony mají v sobě váhu a za druhé až jednou zváží kamion a ty si s falšoval papíry tak pokuta bude mastná nemluvně v DE - tam pokud se stane toto tak kamion jde na odstavné parkoviště a pokud se nezaplatí pokuta kamión propadne státu, ale to je všude na západě...

    Jinak k nápravám všechny nápravy kromě hnací mohou mít váhu maximalně 9 TUN hnací 12 TUN to znamená že pak to je 48 TUN na 5 náprav

  6. Všude se teď budují rychlostní váhy = to znamená, že kamion jen projede a ono to podle nějakého vzorce spočítá váhu. Jedna taková je kousek od TPCA v Kolíně. Ty pokuty jsou mastné a žádný dopravce si to nelajzne jakmile to bude trochu víc rozšířené. Stačí překročit o párset kilo (na nápravu, nemusí celková) a za půl roku přijde pokuta třeba 20 000,-. Na nápravu může člověk překročit váhu tím, že se složí náklad vzadu a pak na zadní nápravu tahače to váží víc.

  7. Tolerance jsou 2% pak už to je za živý

  8. Těch 48 tun je iluzorních, moc návěsů na zboží s nosností 30 tun zde není a pokud to naložíš na běžný, tak je překročena celková hmotnost soupravy. V Evropě je běžných 40 tun, váží se docela běžně a hlavně dnes jsou váhy ve vozovce i v zaostalém Polsku a stojí tam straž drogowa. Navíc už se i pojištovny občas při havárii zajímají kolik jsi toho vlastně vezl. Jinak kdysi jsem U Ambergu jezdil kolem jedné spedice, kde se 3 západní kamiony překládaly na 2 české a už tam několik let není. Kdo chce dnes přetěžovat nepoužívá hodně kontrolované kamiony, ale dodávky, kde je inteligentní Polák v teplákách místo 3,5 naloží klidně na 6 tun.

  9. Citace Původně odeslal Hagen Zobrazit příspěvek
    Tolerance jsou 2% pak už to je za živý
    Mám pocit, že 3 %, ale už je to rok, co jsem to řešil. Stálo to 18 000,-, ozvali se snad po roce, kdy to člověk už nemohl ověřit.
    Dále není na ne hnací nápravu jen 8t? 5x 8t = 40t, cokoliv nad je potřeba výjimka.

  10. Citace Původně odeslal Whispere Zobrazit příspěvek
    Mám pocit, že 3 %, ale už je to rok, co jsem to řešil. Stálo to 18 000,-, ozvali se snad po roce, kdy to člověk už nemohl ověřit.
    Dále není na ne hnací nápravu jen 8t? 5x 8t = 40t, cokoliv nad je potřeba výjimka.
    Ne ne opravdu hnací náprava 12 Tun a je jedno zda to je kozel nebo sólo kamion.

  11. Samotný ťahač s návesom ma približne 15.5 tony. Zalezi od súpravy, dnes su aj odlahcene navesy, kde sa vaha supravy dostane pod 15 ton. Celkova váha po naložení by nemala mat cez 40ton. Bežne sa vozi napriklad železo, oceľ a pod okolo 25 ton. Bavime sa o klasickom tahaci a navese tz. 5 naprav. Musíš to mat iba správne zabezpečené (gurtne, protismykove podlozky a pod.) Tolerancia na prekročenie vahy je aspon teda v AT a DE 3%.

Hostujeme u Server powered by TELE3