DigitalUP.cz - praktické školení online marketingu pro podnikatele
Zobrazují se odpovědi 1 až 17 z 17

Meditace vs. stres v podnikáni

  1. Zdravím jak zvládáte stres v podnikáni? Zkouším meditovat relaxovat, ale úplně mi to nefunguje jak bych chtěl. Možná nevím jak na to. A funguje v takovém případě vůbec meditace? Budu rád za další návrhy jak zvládat stres při podnikaní momentálně si nevím rády co se sebou. Předem díky všem za odpovědi.

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
    Golfscorpion poptává: Hledám asistentku na podávání inzerátů
    Objednáme poptává: Stůj! Na tohle se musíš kouknout
    Klavesakm prodává: Prodám 4L doménu Dyno.cz
  3. Ahoj určitě to funguje sám medituji každý den a pomáhá to hodně. Doporučuji použit našeho průvodce pro meditace pomůže ti začít s meditaci je tam návod jak meditovat krok za krokem. Jinak sport, procházka do přírody a podobně. Ale meditace je nejúčinnější, ale chce to aspoň nějakou meditační praxi. Neboj se to se naučíš brzy :)

  4. Tak ono to není lusknutím prstu, že si řekneš teď vypnu a budu meditovat, je to docela proces. Samozřejmě zvládnutelnej, ale v první řadě bych začal eliminací stresu, to pak ta meditace nebude mít efekt jakej si myslíš, když se ti druhej den navalí zase další starosti. Přeju hodně zdaru.

  5. /
    Naposledy upravil HuB1 : 24.07.2019 v 23:18

  6. Autogenní trénink, pohyb a zdravé vztahy. Pokud ti to zpočátku nebude stačit, tak nárazově Lexaurin, když je třeba.

  7. Zkus tohle, dost mi to rano pomaha:
    ledový muž wim hof - YouTube

    pres den je dobry si aspon 2x poradne zacvicit - osobne provozuju plank 4x1min a odpo nejaky silovy cviky napr. kliky nekolik serii do vycerpani.

    Prochazka prirodou je dobra nejen pro psychiku ale i na odpocinek oci

  8. Choď do lesa, pokud máš možnost:

    Shinrin yoku – Lesní koupel a její přínosy pro naše zdraví | Rehabilitace.info

    + cvičení a zdravé vztahy.

  9. Meditace většině moc nepomáhá, protože lidé nedokážou půlhodiny jen tak sedět a na nic nemyslet (nebo se o to aspoň snažit):-)

    A to je vlastně k tomu vše...

  10. Citace Původně odeslal joey Zobrazit příspěvek
    Meditace většině moc nepomáhá, protože lidé nedokážou půlhodiny jen tak sedět a na nic nemyslet (nebo se o to aspoň snažit):-)

    A to je vlastně k tomu vše...
    No, možná proto se začíná klidně na 2-3 minutách. Taky nepřijdeš do posilovny a nezačnej hned zvedat na bench press 150 kilo, když jsi tam nikdy předtím nebyl žejo :) ani by jsi s činkou nehnul a už by jsi se asi nikdy nevrátil :)

    Já jsem začínal s meditací taky postupně, 5 minut na nic nemyslet? Něco nepředstavitelného! Zavřel jsem oči a kmitalo mi to tam, myšlenka za myšlenkou. Dneska (cca rok od prvního "žážitku") dokážu pustit myšlenku a vyčistit hlavu prakticky kdykoliv a kdekoliv - samozřejmně v emotivních situacích to jde trošku hůře (medituju jen cca 15-30 minut denně, dle nálady). Dost mi pomohla aplikace Headspace - do telefonu. Je to řízená meditace, říkají vám přesně co dělat, hezky se na tom člověk naučí. Stačí používat třeba 1-2 měsíce a pak už to člověk nepotřebuje, bude to dělat vše automaticky. Klíčem je ale pravidelnost - já začal pociťovat první účinky meditace cca po 2 týdnech. Člověk si díky meditaci vytvoří prostoer mezi vědomím a myšlenkama a dokáže si říct které chce a které ne. Předím jsem byl sluhou svých myšlenek, dneska jsou myšlenky moje děvky, co dělají co jim řeknu a když se mi nelíbí, tak jí vykopnu a nechám přijít nějakou lepší - alespoň většinou. Ten posun za jeden rok je opravdu hodně velkej, předtím mě dokázala rozhodit kdejaká maličkost, dneska se může spousta věcí srát ale já jsem pořád mentálně pohodě.

    Myšlenky tvoří naši realitu, kolikrát si tvoříme v hlavě konstrukty které nejsou ani pravda, přesto nás tíží. Kniha které určitě stojí vtomto smyslu za přečtení Revoluce zevnitř, je to poměrné krátká jednohubka, která ale poměrně dobře vysvětluje že myšlenky jsou to co tvoří naši realitu a pohoda a štěstí vychází zevnitř, nikoliv zvenku. Jsou lidé kteřím se vše daří, ale i tak jsou věčně nespokojení a pak jsou lidé kterým život každou chvíli dá přes hubu, ale i tak můžou brát vše s nahledem a ciítit se spokojeně. Podobné je to s stresem, jsou lidé které vystesují i věci, které něchají jiné (mentálně zdatnější) jedince úplně v klidu - je to zase o tom umět pracovat s hlavou.

    Jina k pohyb je určitě taky hodně důležitej. Zdravé vztahy s lidma ještě více, hodně lidí tohle podceňuje.

  11. Ono také záleží z čeho ten stres je. Něco jiného je stres z bězného denní provozu a něco jiného je stres když se ti podnikání nedaří. Na běžný "provozní" stres ti mohou pomoci cviky, meditace sport etc, na ten z neúspěchu ti nepomůže nic, jen odstranit příčinu.

  12. Mirek Novotny: Souhlas... provozni stres a stres z toho ze uz nemam z ceho platit najem je fakt velkej rozdil... s tim prvnim si clovek pomuze sam, je na to spousta technik a kazdemu nejaka fugnovat bude.

    S tim druhym si clovek pomuze leda tak ze neco hodne zmeni. Vetsinou sny a zamestnani... Sny na nejake vyrazne nizsi a zamestnani na nejake, ktere prinese aspon na ten najem a jidlo...

  13. Povznes se nad tim ... zdravi je prednejsi .)

    ---------- Příspěvek doplněn 22.07.2019 v 11:01 ----------

    Citace Původně odeslal Toliceek Zobrazit příspěvek
    Já jsem začínal s meditací taky postupně, 5 minut na nic nemyslet? Něco nepředstavitelného! Zavřel jsem oči a kmitalo mi to tam, myšlenka za myšlenkou.
    Hele, ja kdyz si reknu ze na vsechno prdim a nic delat nebudu - lehnu - zavru oci - a myslenka za myslenkou.

    Ale co me sere vic - kdyz potrebuju na neco prijit, neco zapekliteho vyresit, ci sloziteho rozhodnout - zavru oci a ..... nic, duto, prazdno, finish ... :D

  14. Už delší dobu se sám potýkám s homeoffice - efektivita + stres.

    1) stres z hromady práce + co se stane když práci mít nebudu
    2) sem furt doma, neumím vypustit a prakticky neustále pracuji (na zakázkách / na sobě)

    Co jsem si sám vyzkoušel je cvičení. To je supr, ale mě osobně nestačí 2+1 (2 dny cvičení, 1 den klid). Tudíž změna plánu = cvičím každý den. A je mi o dost lépe, než předtím. Tím, že cvičím každý den (1 hodina cvičení + 30min kardio) se mi výrazně zlepšila nálada a stresové situace jsou skoro pryč (jasně že tam nějaké být musí, protože občas deadline a věci na poslední chvílu nejde eliminovat).

    Další pak třeba kreslení. Tohle je k @gransy ... Pokud něco nechápu, nevím jak vyřešit, začnu kreslit. Diagram, mindmapa, nebo blbosti. Během chvilky to rozvinu a začnu vidět větší obrázek celého problému. Vizuál neskutečně pomáhá oproti pouhé představě v hlavě. Takhle vyřeším 95 % problémů a zbytek nechám rozležez v hlavě do dalšího dne, on se s tím mozek popere v podvědomí a dá mi vědět :D

    Za další, strava. Mám svůj jídelníček, který držím poctivě (+ sem tam nějaké sladkosti pro radost). Ta strava je fakt jako supr důležitá, víc než cokoli. Od té se odvíjí nedostatek látek v telě, přebytek sraček a potažmo nálada ... ale to zase závisí ... znám borce co na Coca Cole vydrží celý a jsou cajk (nicméně to je dožene později :D ).

  15. Tak meditace není o tom nemyslet na nic, ale o tom posílit schopnost ovládat své myšlenky. Uvědomit si myšlenku, říct si "tuhle ne" a dáš ji pryč. Soustředit se na přítomnost nebo na něco co se právě děje. Dokázat si uvědomit, žes na to přestal myslet a znovu se na to začít soustředit. Posílit tenhle "sval". To pak právě hodně pomáhá v běžném životě, že té toxické myšlence dokážeš říct "ne" hned v počátku a nijak se nezačne rozrůstat, takže zmizí hned, stejně jako stres z ní.

    Cíl by měl být primárně posílit schopnost "zahazovat" myšlenky. A někdy je lepší, když těch myšlenek a podnětů je dost. V tom mají začátečníci výhodu, těch podnětů je hodně. Když umíš meditovat, tak sice nemyslíš na nic, ale taky tu schopnost nijak neposiluješ. Když se na to podíváš takhle, tak je lepší, když těch podnětů je více :) Nebo třeba když máš v hlavě blbou myšlenku, uvědomíš si ji, uvědomíš si, jak na tebe působí a pokusíš se ji zbavit, tak už tohle vidím jako úspěch a jako reálný hmatatelný přínos.

  16. Stresu se žádný člověk nezbaví, ale stresování se zbavit dá, když ho začneš vnímat prospěšně. Já už se nestresoval ani nepamatuju. :) Doporučuju video od Kelly McGonnigal.

  17. zdá se že je to daleko složitější https://www.flowee.cz/clovek/4099-co...ce-z-internetu

  18. Funguje mi jednoducha technika. Polozim si otazku, ktera nema reseni. Napr. Jaky framework ma nejlepsi zabezpeceni? Diky tomu, ze na to neni odpoved a ty na to zameris pozornost, ostatni myslenky se rozplynou. A taky je dobry u toho dychat nosem a vydechovat pusou.

Hostujeme u Server powered by TELE3