Prodej módní značky DANNYS clothing
Zobrazují se odpovědi 1 až 14 z 14

Logo aneb jak určujete cenu?

  1. Zdravím všechny designéry,

    začínám s designem a chtěl bych se převážně zaměřit na návrh internetových stránek a log. U log si ovšem nejsem jistý, jak v budoucnu určovat ceny. Mým cílem je navrhovat klientům loga včetně vlastní kresby. Pokud však budu mít klienta, který po mě bude chtít kresbu vlka, je jasné, že se to podepíše i na ceně. Jak to řešíte vy? Od jaké částky se vám vyplácí také kreslený návrh? Nemyslím písmo, ale postavičky, zvířete, listů nebo stromů apod.? Je pochopitelné, že při ceně loga za 500,- Kč se nemohu časově vejít. Řešíte to v tomto případě vektorovými obrázky s fotobank?

    Děkuji
    LifeFor

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
    Etotnost nabízí: Tvorba animací, postprodukce videí
    Gab poptává: Zhotovení instagramové videa
    Zdeněk Poroda poptává: HTML Kodér/ka
  3. Na tohle ti poreferuje Tomáš Vachuda, jestli se sem dostane.

    Ale obecně - pokud loga kreslíš, tak si spočítej, jak dlouho ti to zhruba zabere a od toho určuj cenu. Pod 10 000 Kč bys s ilustrací na míru jít neměl. Pokud je to samozřejmě profi práce, ne nějaká fotobanka, to je totiž většinou zakázaný (použít koupenou/free grafiku do loga a hlavně je to amatéřina, když to neumíš nakreslit sám, tak to nedělej).

    Obecně u freelancera, pokud máš kvality a něco zasebou, tak takovej průměr u loga bych viděl na 15-30k včetně vizuálního stylu a nějakýho základního manuálu. Pokud začínáš, tak počítej spíš pod 5k, pokud nemáš dostatečný kvality a nenarazíš na neznalýho zákazníka, tak v dnešní konkurenci stovkomatů a Indů spíš okolo litru a budeš rád.

    Mrkni třeba na topdesigner.cz, tam uvidíš kvalitu a cenu na jednom místě, občas jsou tam moc dobrý práce za směšný peníze, jako průzkum trhu je to dobrej zdroj.

  4. Citace Původně odeslal vodička Zobrazit příspěvek
    Na tohle ti poreferuje Tomáš Vachuda, jestli se sem dostane.

    Ale obecně - pokud loga kreslíš, tak si spočítej, jak dlouho ti to zhruba zabere a od toho určuj cenu. Pod 10 000 Kč bys s ilustrací na míru jít neměl. Pokud je to samozřejmě profi práce, ne nějaká fotobanka, to je totiž většinou zakázaný (použít koupenou/free grafiku do loga a hlavně je to amatéřina, když to neumíš nakreslit sám, tak to nedělej).

    Obecně u freelancera, pokud máš kvality a něco zasebou, tak takovej průměr u loga bych viděl na 15-30k včetně vizuálního stylu a nějakýho základního manuálu. Pokud začínáš, tak počítej spíš pod 5k, pokud nemáš dostatečný kvality a nenarazíš na neznalýho zákazníka, tak v dnešní konkurenci stovkomatů a Indů spíš okolo litru a budeš rád.

    Mrkni třeba na topdesigner.cz, tam uvidíš kvalitu a cenu na jednom místě, občas jsou tam moc dobrý práce za směšný peníze, jako průzkum trhu je to dobrej zdroj.
    Pekny prace, to ano. Jinak dekuji za prispevek. Mate pravdu, ale vidim i grafiky nabizejici loga za 500,-. To si myslim, ze vlastni kresba nebude.

  5. No jasněže ne, to bude čorka z logobanek, nebo prostě klišé nuda na pár minut práce.

  6. Jak říká Antonín – spočti si, kolik času ti to trvá a pak to přepočti na peníze.

    Já tvořím standardní loga tak 12.000–15.000 a právě ta ilustrovaná / kreslená až tak kolem 17.000-20.000 i více, protože to skutečně trvá mnohem déle a vyžaduje to pilování desítek různých detailů skrze klidně stovku skic.

    Tady jsou nějaké ochutnávky, jak takový proces vypadá: Maaad Bounce, Sypačka, iCadet

    Mělo by z toho jít vyčíst, že to je na delší lokte a že pokud někdo nabízí taková loga za 500 Kč, tak vsadím svou myš, že to vzal odněkud z fotobanky a klient tím porušuje její pravidla a tím nepřímo i autorská práva (jak jsem vysvětloval tady a tady).

    Každopádně je potřeba i nějaká sebekritičnost. Pokud člověk začíná a nemá jó zručnou ruku, tak si musí nějakým tím cenovým schodištěm projít a začít na nižší ceně a zdražit ve chvíli, kdy tomu bude odpovídat výsledek. Samozřejmě pokud už teď zvládáš kvalitní ilustrace, tak je to super a víceméně si můžeš stanovit jakoukoliv cenu budeš chtít, když to ta kvalita obhájí.

  7. Zajímavé téma. Nesleduji současné trendy, mohu začít s takovým portfoliem, nebo bych měl snížit cenu.

  8. Ty ikony si kreslil ty? Nemyslím si to, resp. vypadají tuctově a takový logo bych sehnal i okolo litru, takže ty peníze, který u toho jsou, máš dost mimo. Pokud to samozřejmě někdo zaplatí, tak dobře pro tebe, ale nemyslim si že na to bude fronta.

  9. https://tamwork.cz/user/otbor/portfo...p-vizitek.html
    Nejen logo, ale i vizitky, letáky. Ale díky za názor. Zatím není mnoho zákazníků, ale jedno logo je pro takové peníze lepší než 10 za 1000

  10. To rozhodně, jak řikám, pokud to lidi za ty prachy berou, pak je to pro tebe super.

  11. začínám s designem a chtěl bych se převážně zaměřit na návrh internetových stránek a log.
    Návrh digitálních produktů (webů, aplikací,...) je úplně něco jiného než návrh logotypů. Řekl bych, že to jsou dokonce úplně odlišné profese (podobně jako front-end vs back-end). Digitální produkty navrhuje designér a logotypy jsou spíše pro ilustrátory. Nevěřím, že jdou dělat obě profese kvalitně, protože každá vyžaduje specifické znalosti a sledování trendů. Doporučil bych Ti tedy vybrat si konkrétní zaměření a to skillovat.

    #unpopularopinion
    Kdybych si měl já vybrat, tak bych volil design digitálních produktů a začal bych studovat UX a UI. Výhody to dle mého subjektivního pohledu má následující

    1) Práce je komplexnější a logicky mnohem lépe ohodnocená. Juniorní pozice začínají na 25-40k. Seniorní UI/UXák si může jako zaměstnanec vydělat bez problému 50-100k. V zahraničí jsou pak mzdy ještě vyšší
    2) Máš možnost pracovat na velkých projektech v týmech se super lidmi
    3) Celý obor se neustále vyvíjí, vznikají nové postupy, metody a máš tedy neomezené možnosti růstu. Neříkám, že se illustrátoři nemůžou zlepšovat, ale toho prostoru tam tolik není
    4) Lidí, kteří umí kreslit (ilustrátorů) je strašné množství a je složitější se prosadit. Problém je, že tento obor je o subjektivním pocitu daného poptávajícího. Vybírá si podle toho, které práce konkrétního ilustrátora se mu líbí a toho osloví. Což je problém při velkém počtu ilustrátorů a je tedy logicky těžší dostat se k zajímavé zakázce. U UX/UI digitálních produktů také samozřejmě z části rozhoduje subjektivní pohled poptávajícího na ''krásno'' UI, ale také funkčnost výstupu. Máš na starosti to zdali produkt (e-shop, služba, appka,....) bude prodávat. K dispozici máš různé analýzy, metody, atd. To zdali bude produkt prodávat je pro každého podnikatele cíl číslo 1 a proto Tě poptají a adekvátně zaplatí. O tom ''krásnu'' to tedy z velké části není u větších produktů. Když se podíváš na Dribbble, tak tam je řada skvělých a mindblowing UIček, které jsou však těžko použitelné v praxi a zůstávají ve stavu konceptu.

    Asi existují výjimky jako Tomáš Vachuda, kteří se díky svému vybudovanému brandu a online image dokáží uživit převážně tvorbou logotypů (nechť řeknou sami pokud chtějí), ale dle mého to není moc reálné a použitelné pro většinu začínajích ilustrátorů. Ty k nabídce tvorby logotypů musíš přidat další grafické práce jako tvorba branding materiálu (tiskoviny, vizitky,...), samotné ilustrování (kresby,...), ale určitě bych další službu nevolil návrh webů. Jak jsem již zmínit je to úplně jiný obor a nedokážeš dělat oba kvalitně. Neznám žádného takového multitalenta, který dělá na velkých digitálních produktech a ještě dělá kvalitně illustrace/logotypy.

    U log si ovšem nejsem jistý, jak v budoucnu určovat ceny.
    Jak již řekli ostatní, je úplně jedno jakou službu nabízíš. Ohodnotit se musíš podle mixu kvality práce, zkušeností, výdajů,...

    Doporučuji shlédnout

    Nenech se sebou vydrbávat! Kolik doopravdy stojí hodina práce freelancera?…
    Jak vydělat peníze a jakou cenu si účtovat za kreativní práci - YouTube

    Chápu, že v praxi je pro většinu začínajících freelancerů nereálné stanovit si hodinovku 500 plus a proto všem těmto lidem radím, nechoďte ze začátku na volnou nohu pokud nemáte reference a vyřešený osobní branding. Jděte do agentury jako junior, buďte tam rok, dva, tři, naberte zkušenosti a až budete cítit, že to zvládnete na volné noze můžete to zkusit.

  12. Zrovna ilustrovaná loga u nás tvoří málokdo. A z těch, co je tvoří, je jen málo skutečně dobrých (ani já v nich nejsem zdaleka dobrý.. až dopíšu knihu, chci se vrátit k tréninku kreslení a vytáhnout to na vyšší úroveň). Takže pokud umí kreslit a zároveň mu jdou vektory, tak si myslím, že se uchytí, protože po takových logách zrovna stoupá poptávka.

    Každopádně souhlasím, že weby a loga jsou hodně vzdálená disciplína. Obojí vyžaduje úplně jiný styl práce a jiné nastavení mysli. Weby jsou založené na racionalitě, loga na kreativitě. Zejména když budeš tvořit kreslená loga, tak přepínat mindset do tvoření webů bude hodně těžké.. Nicméně můžeš tvořit primárně weby, které tě budou živit a mezitím se o volném čase zlepšuj v ilustrovaných logách, buduj si portfolio (klidně fiktivní, hlavní je ukazovat svou práci) a třeba postupně přejdeš z webů na loga.

    Určitě ale nedoporučuji začít dělat jenom loga, protože trvá poměrně dlouho, než se v nich prorazí. Nicméně jde to, takže pokud tě loga baví, věnuj se jim a časem se vypracuješ.

  13. Máš tu dva skoro stejné příspěvky, tak tu odp. to hodím do jednoho, ať zbytečně nespamuju. 100 lidí, 100 různých způsobů a cest, jak dosáhnou svého cíle, to je to, co se mi na podnikání líbí, příběhy lidí, kteří měli tu odvahu a šli se prodat do světa podnikání. Každý nějak začínal, ale začátky jsou nejlepší, rád na ně vzpomínám. :) Každý ti poradí něco jiného, každý má vlastní postup, co funguje mě nemusí fungovat tobě, to je výhoda podnikání, že může a nemusí fugnovat vše, do té doby než to vyzkoušíš v praxi, pak uvidíš.

    Nevím, jak to máš, ale ujasnil bych si jestli chci jít cestou freelancera, nebo si vyzkoušet podnikání bokem jako vedlejší činnost a mít stálej příjem jako zaměstnanec, protože ta první cesta je sakra těžká a méně stabilní. Já jsem šel podnikat hnedka, co jsem dostal čerstvě vytištěný maturitní list a ještě v době, kdy vrcholila finanční krize. Není to pro každého, co si budeme říkat, ne každý to ustojí, je to hodně náročné, prodat sám sebe, konkurence je obrovská, ale to vlastně v každém oboru. Je spousty grafiků, web designerů, ilustrátorů, ale těch dobrých je velmi málo a v tuhle chvíli začíná tvoje konkrurenční výhoda a to co tě prodává. :)

    Určitě si vyber specilaziaci, dobrý logotvůrce neudělá dobrý web a dobrý webdesigner zase neudělá dobré logo, tak to prostě je. Tyhle dva světy jsou tak strašně odlišné, jinak náročné na znalosti, že pokud chceš být dobrý, nejde stíhat a učit se vše najednou, vždycky budeš nucen si vybrat. Mě studium a vývoj log stojí spousty času, peněz a nedokážu si představit, že dělám ještě něco jiného. Obzvláště, když je logotvorba tak náročný obor. Ze začátku bych se snažil najít, to co mi jde nejlépe, co umím, co umím technicky zvládnout, co mě baví a pro co mám vlohy. Ale to prostě musíš vyzkoušet, já jsem také z počátku zkoušel vše, než jsem se dostal k logotvorbě. Jak píše Tomáš je lepší z počátku, dělat více prací, aby ses uživil, když budeš vytvářet loga, tak třeba přidej i vizitky, hl.papír, ikony, letáky, plakáty atd.

    Problém u log je v tom, že u větších projektů, pak navazuje firemní vizual a zde je to poměrně náročné, protože už u vývoje loga musíš myslet na to, co bude propojovat celou firemní identitu. Nicméně ze začátku budeš mít spíše zakázky menšího rozsahu. Není to jenom o tom vytvořit logo, časem se to hezky rozroste a navazuje na to vývoj vizuálu u větších projektů. Pak je dobré navázat spolupráci s dalšíma frelancerama, takhle třeba dodávám práci webgrafikům, copywriterům, ilustrátorům, grafikům specializující se na obaly, ilustrace atd. Ale to už je jiný příběh, chtěl jsem tím naznačit, že můžeš spolupracovat s nějakým kolegou, ty budeš třeba super na loga a on zas na weby a můžete si navzájem pomoci, doplňovat své služby. Nechápej kolegy jako konkurenci, někoho koho musíš porazit, ale naopak to ber jako možnost, jak spolupracovat a nabídnout svému klientovi další možnosti rozvinuté spolupráce. Specialzace je důležitá, ale nepříjde to hned, musíš k tomu přirozeně dojít. Já se dostal k logotvorbě od 3D grafiky, kdy jsem dělal 3D vizualizace lustrů, uměleckého českého skla atd. Od 3D grafiky ke 2D grafice. :)

    Základem je mít kvalitní portfolio, rychlá a jasná komunikace, ber si zálohy 50%, které budou sloužit jako skicovné, vyhneš se tak pofidérním klientům, kteří neplatí nebo to ani neměli v plánu. Podle toho jaké máš portfolio, tak takové budeš mít klienty a to samé platí pro nastavení cen. Když budeš tvořit ilustrovaná a esport loga, budeš mít takové klienty, kteří budou taková loga poptávat. Je potřeba znát svoji hodnotu, hodnotu své práce. Je jasné, že pokud začínám nic moc neumím a učím se, že tomu budu mít odpovídající ceny. Tím pádem pak lient v takovém rozpočtu nemůže očekávat zázraky. Časem až nabereš zkušenosti, praxi, naučíš se tvořit, tak ta cena pak neustále poroste, čím budeš lepší, tím více poroste i tvoje hodnota.

    Nikdy se nesnaž být levnější nebo konkurovat cenou, je to nesmysl a chyba kterou dělá spousta lidí napříš všemi odbory. Pokud budeš dělat kvalitní práci, klienti si rádi zaplatí, ale musíš jim vysvětlit za co si platí, co získají a kde je tvoje přidaná hodnota. To se dostávám k fázi, která se jmenuje obchod a umění se prodat. Zdrojů, kde najdeš klienty je mnoho, záleží co preferuješ. Můžeš začít tady na webtrhu v poptávce, vyzkoušet soutěže (ale ty jsou vhodnější spíše pro trénink, skicování, pro studenty ideální), instagram, facebook, placená reklama na Google, na seznamu, placená reklama ve FCB skupině, kde jsou podnikatelé, navolnénoze.cz ale to už je výšší úroveň, kde už prostě musíš něco umět. Nejlepší a zadarmo jsou samozřejmě reference, doporučení a stálí klienti. Mám třeba klienty, kteří si objednávají i několik log za rok, protože mají několik firem a postupem času rebrandují.

    Co se týče ceny loga, tak tu tvoří několik faktorů a částí alespoň pro mě. Jedna část je ta kreativní, samotný nápad, pak je to technická část a vývoj loga, pak je zde časová a nákladová, předplatné adobe, cena elektřiny, hardware (NTB, tiskárna, LCD), doprava pokud jedu za klientem na schůzku, internet, mobilní paušál, cena fontu, pronájem kanceláře, autorská licence. Samozřejmě nesmí chybět náklady v podobě placení sociálního a zdravotního pojištění + daně, to se také musí zaplatit. Tohle vše se projevuje do ceny. Logo se nedá tvořit na základě hodinovky, alespoň já to tak mám, protože nad logem přemýšlím vlastně pořád, než ho dokončím.

    Logotvorba je hodně náročná na přemýšlení, psychiku, kreativitu, právní problematiku, autorská práva, komunikaci s klientem. Máš obrovskou zodpovědnost, musíš vytvořit logo, které bude jedinečné a nebude porušovat autorská práva. Když se to stane, tak krom veřejné ostudy, ručíš vším co máš jako OSVČ, takže není to sranda, máš prostě odpovědnost, protože klienta to stojí peníze nejen nové logo, ale i tiskoviny a vizuál. A lidi, kteří tomu nerozumí, pak v diskuzí píšou klasické klišé, které všichni moc dobře známe. Nicméně jsme v ČR a co Čech to odborník. :D

    Já se specializuji pouze a jen na tvorbu log, popřípadě vizuál, ale to jsou větší projekty. Nicméně živí mě pouze loga a poslední tři roky jsem se nezastavil a mám tolik zakázek, že musím klienty odmítat. Přitom dělám to, co tisíce ostatních grafiků, tvořím loga, ale vše dělám podle sebe a mám vlastní postup a značku. Není logo jako logo a člověk se musí umět prodat. Bude mi k ničemu, když budu tvořit nejlepší loga na světě, ale nebudu je umět prodat, vysvětlit klientovi co si kupuje, proč si to má koupit ode mě. Ale to už je jiný příběh.

    Nedávno jsem jednomu začínajícímu logotvůrci pomáhal s tvorbou loga, konzultoval celý vývoj se mnou a je sakra znát, když se na logo koukne, člověk co má praxi několik let a člověk, který začíná, prostě ještě nemá tolik cit pro estetiku, techniku, symboliku, kompozici, nevidí chyby atd. Ta praxe je obrovsky znát, ale aby jsi tohodle dosáhl, musíš se hodně sebevzdělávat, skicovat, přemýšlet, investovat do sebe a zahodit tisíce logo skic. Spousty log zahodíš jen v rámci zajistěšní jedinečnosti. Tohle všechno pak vede k tomu, že začneš dělat dobrá loga. Dlouhá cesta, ale jinak to nejde. Tohle vlastně platí pro všechny obory podnikání, ke chceš pomocí řemesla něčeho dosáhnout...
    Naposledy upravil Izmirus : 29.07.2019 v 07:48

  14. Citace Původně odeslal Romanlogo Zobrazit příspěvek
    Zajímavé téma. Nesleduji současné trendy, mohu začít s takovým portfoliem, nebo bych měl snížit cenu.
    tak ja furt uz roky resim grafiky na ruzné práce a treba tebe bych okamzite behem 2 sekund zamitl. Máš uplně přemrstené ceny (co jsou obhajitelné u profika) ale ty profik nejses, nejen sytlem ale hlavně nemáš vubec žádné portfolio co jsi delal, tři ukazky je málo i pro grafické práce na stovkomatu (ted jsem tam nechal delat malou rychlou praci za 130 Kč a spokojenost). Musíš bud delat zadarmo (nemáš zadné portfolio) nebo lip zkoušej na topdesigner.cz tak jsou ferové ceny a sám uvidíš jestli jses dobrý či né (ja tam zadával dvě loga). Ale prostě nemužeš chtit za to co jsi ukázal takové částky, reálné jsou o jednu nulu min a stejně vetsina by dali poptávku na topdesigner kde si vybere z více stylu. Neber to nijak uražlivě to jen rada (zadavatele grafických prací)

  15. Kvalitni loga jsou draha. Cesta vede pres reference

Hostujeme u Server powered by TELE3