DigitalUP.cz - praktické školení online marketingu pro podnikatele
Zobrazují se odpovědi 1 až 21 z 21

Bydlení vs peníze

  1. Ahoj,

    celkem by mě zajímal názor lidí na bydlení. Nechci se tu nějak rozepisovat. Baví mě pracovat, baví mě podnikat, baví mě vydělávat slušné nebo i velké peníze, ale co mě vadí, je vyhazovat. Vše kromě investování a cestování považuji za lidí do kanálu ( auto, elektronika atd) pokud je to z investic tak ok.

    Váhám, zda ze sebe udělat otroka.To znamená, koupit dům ve velkém městě nebo v jeho blízkém okolí ( Což například Brno pozemek 5 - 18 tisíc m2) + samotný dům. Nebo fungovat jako pár kamarádů co pracují v UK ( Londýn) bydlí 30 - 100 km od Londýna a denně dojíždí.

    Dojezdová vzdálenost 1 hod jsou pozemky klidně už od 250Kč m2. Vidím v tom benefit, vlak tzn méně najedu autem, můžu pracovat ve vlaku apod apod a hlavně, za malé peníze můžu bydlet.

    Jen mě zajímá jak to máte vy a pohled na tuto věc. Urvat se v životě dá cokoliv, ale není příjemné usínat s tím, že člověk platí 40K za hypo, 20K za auto atd atd a má 80 - 100K výdaje, jen za to, že žije. Člověku se daří, ale jednou nemusí..


    tak díky :))) pěkný večer všem !

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Barak v Brne je kravina, znamej postavil dum v Holubici za cenu garsonky v puvodnim stavu v Brne a v praci (Slatina) je rychlejc, nez kluci z centra.

    Dojizdet 100 km je u nas vzhledem k dalnicim neproveditelny, u mensich vzdalenosti je vlak fajn reseni, ale chce to mit bydleni a praci u trati, MHD je zlo.

  4. Já už takhle dojíždím přes 4 roky do Prahy za prací, a ono dojíždět každý den je již unavující, navíc furt hlídat, abych stihl vlak/autobus, přestože samotná cesta do Prahy trvá 35-50 minut + 15-20 minut cesta po Praze + prodlevy a čekání, tak se dostanu i na 1h 20m, to máš tam a zpátky skoro 3h vyhozeného času... ano mohl bych jezdit autem a ten čas zkrátit o polovinu, ale jsou tu dva důvody, jeden je ekonomický a druhý, že se takto udržuji v kondici...

    Na druhou stranu mám minimální výdaje na bydlení, osobně raději než si kupovat byt v Praze za několik miliónů, si za ty peníze pořídit barák se zahradou za Prahou... Ale každý má jiný názor, znám lidi co by se z Prahy neodstěhovali...

  5. Já to mám teď přesně naopak. Hodina do Brna, vlakem i busem dvě, takže jezdím autem. 40h měsíčně jen na cestu do a z Brna. Snažím se poslouchat podcasty apod., ale i tak je to velká ztráta času. Aktuálně řeším bydlení blíž.

  6. Strašně důležitý je výběr lokality. My jsme se přestěhovali z řady důvodů mimo Brno - příroda, klid, lepší prostředí pro děti, samozřejmě i ceny nemovitostí, atd. Pravda je taková, že autobusem jsem odsud nikdy nejel a dostat se do Brna jinak než autem by byl asi docela horor. Ale autem jsem za 4 minuty na dálnici a když tam není problém, což většinou není (musím zaťukat), tak v kanceláři v centru jsem za 15-18 minut. Rychleji než kolega z Bohunic přímým spojem šalinou. Zpět jedu většinou v relativní špičce, takže tak 25-30 minut.

    Ale bydlet někde, kde je jediným spojením do Brna polní cesta (nebo jak ŘSD nazývá takové ty náhodně položené kusy asfaltu mezi menšími obcemi), tak by to byl asi řádově větší problém a to by se mi moc nechtělo.

  7. Každý to má jinak. Já jsem si naopak uvědomil, že hodlám bydlet v centru Brna, i když je to klidně dvakrát dražší, než někde na okraji, nebo i třikrát, než někde za Brnem.
    Přidáná hodnota je pro mě obrovská. Všechny důležité služby, zábava, firmy (případní zaměstnavatelé), zdravotní služby, nádraží, jsou pro mě v dosahu maximálně 20 minut pěšky. Tedy dopravu nemusím řešit vůbec nijak. Pokud člověk bydlí v centru, tak má díky velikosti (malosti) Brna v dosahu pěšky tak 80 procent celýho území města, pokud nepočítám skutečný periferie jako Modřice, Bystrc, apod... kam ale člověk nemá potřebu pravidelně jezdit (když tam nebydlí, protože tam nic není).
    Neřeším ucpaný silnice, až na pár dní v roce nemusím řešit MHD a i v tom případě si radši vezmu taxíka, protože díky tomu, že nemusím platit benzín, ani MHD, jsem pořád výrazně v plusu.
    Nehledě na to, že když jsem tu byt kupoval, tak už nyní, po pár letech, bych ho dokázal prodal o miliony dráž.
    Ale samozřejmě si tu nemůžu udělat zahradní párty, nevypěstuju si vlastní rajčata, nemůžu v bytě hrát ve dvě ráno na kytaru, nebydlím kus od lesa,... všechno je to otázka priorit. Někdo tyhle věci potřebuje, já a ani moje budoucí rodina ne. Zase mám rád jiné věci, které ostatní nepotřebují.

  8. alternativou je žít tak jako to mají vymakaný občané tmavé pleti. konkrétní lokalita Brno-Zábrdovice. Do centra 10 minut chůze, jnak spojení tramvají co 5 minut. Nasekat děti, čím více tím lépe, stát je štědrý. Vlastní lokalita- široké ulice, mnoho obchodů, využíváš hlavně večerky a hladové okna kde je to nejdražší- prostě na to máš. Všechno ti opraví v domě, nová okna fasády atd. (na který máš dekret i bez hypo) z fondů EU, a důvod- žiješ v problémové oblasti-takhle doslova to máš i na ceduli nad vchodem. A aby tě ráno nerušili tramvaje,kterýma jezdí ostatní pitomci do práce, tak trať právě odhlučňují- za čí money? No zase za tvoje- zaplatíš to na daních..a nebo se odstěhuješ do Zábrdovic- pkud tě tam ovšem mezi sebe přijmou.

  9. To všechno řeší home office.

  10. I když děláš třeba v průmyslu, nebo autodopravě? Kolik máš doma CNC a kamionů?

  11. Citace Původně odeslal vodička Zobrazit příspěvek
    I když děláš třeba v průmyslu, nebo autodopravě? Kolik máš doma CNC a kamionů?
    Na to je odpověď automatizace.

    A vůbec kdyby se zboží co vozili vlakem nebylo by třeba tolika řidičů a měli by to i další výhody, ale kdy je nekdo ochodny za pár susnunprosedet život v aute a znicit si i zdravi....

  12. Citace Původně odeslal josef.jebavy Zobrazit příspěvek
    Na to je odpověď automatizace.

    A vůbec kdyby se zboží co vozili vlakem nebylo by třeba tolika řidičů a měli by to i další výhody, ale kdy je nekdo ochodny za pár susnunprosedet život v aute a znicit si i zdravi....
    slyšeli jsme slovo cyklisty..patrně sympatizanta green peace a jiných fanatiků

  13. Citace Původně odeslal josef.jebavy Zobrazit příspěvek
    Na to je odpověď automatizace.

    A vůbec kdyby se zboží co vozili vlakem nebylo by třeba tolika řidičů a měli by to i další výhody, ale kdy je nekdo ochodny za pár susnunprosedet život v aute a znicit si i zdravi....
    Kdyby moje teta měla koule, tak je to můj strejda…

  14. a nebo hodně divná teta

  15. Citace Původně odeslal martind_ Zobrazit příspěvek
    Ahoj,

    celkem by mě zajímal názor lidí na bydlení. Nechci se tu nějak rozepisovat. Baví mě pracovat, baví mě podnikat, baví mě vydělávat slušné nebo i velké peníze, ale co mě vadí, je vyhazovat. Vše kromě investování a cestování považuji za lidí do kanálu ( auto, elektronika atd) pokud je to z investic tak ok.

    Váhám, zda ze sebe udělat otroka.To znamená, koupit dům ve velkém městě nebo v jeho blízkém okolí ( Což například Brno pozemek 5 - 18 tisíc m2) + samotný dům. Nebo fungovat jako pár kamarádů co pracují v UK ( Londýn) bydlí 30 - 100 km od Londýna a denně dojíždí.

    Dojezdová vzdálenost 1 hod jsou pozemky klidně už od 250Kč m2. Vidím v tom benefit, vlak tzn méně najedu autem, můžu pracovat ve vlaku apod apod a hlavně, za malé peníze můžu bydlet.

    Jen mě zajímá jak to máte vy a pohled na tuto věc. Urvat se v životě dá cokoliv, ale není příjemné usínat s tím, že člověk platí 40K za hypo, 20K za auto atd atd a má 80 - 100K výdaje, jen za to, že žije. Člověku se daří, ale jednou nemusí..


    tak díky :))) pěkný večer všem !
    Podívej asi tak, dle zkušeností mých známých v Česku a zahraničí musíš počítat i s tím co bude za 10-20 let, tedy pokud se nechceš stěhovat a stavět znovu. Všichni co odešli v produktivních letech mimo Ostravu s tímto nepočítali a klidné bydlení 10-30 minut autem do Ostravy se jim změnilo postupem času v peklo. Když skončila manželkám mateřská a šla do práce znamenalo to další auto, dětem začaly kroužky taxi nebo fungovat jako taxík, střední škola zase další nutnost se nějak přepravovat. Mezitím v některých obcích zavřeli obchod, poštu, skončili doktoři, optimalizovali městkou dopravu, které skoro nejezdí a hlavně to trvá 3x déle. A hlavně dojížděcí časy jsou dneska i 4x delší. Takže je třeba dobře počítat a dnes levnější bydlení mimo město se může za 10-15 let proměnit ve značnou peněžní a časovou ztrátu. A pokud si postavíš něco lepšího/dražšího, bude se to dnes dost špatně prodávat.

  16. Citace Původně odeslal Registrace Zobrazit příspěvek
    Každý to má jinak. Já jsem si naopak uvědomil, že hodlám bydlet v centru Brna, i když je to klidně dvakrát dražší, než někde na okraji, nebo i třikrát, než někde za Brnem.
    Přidáná hodnota je pro mě obrovská. Všechny důležité služby, zábava, firmy (případní zaměstnavatelé), zdravotní služby, nádraží, jsou pro mě v dosahu maximálně 20 minut pěšky. Tedy dopravu nemusím řešit vůbec nijak. Pokud člověk bydlí v centru, tak má díky velikosti (malosti) Brna v dosahu pěšky tak 80 procent celýho území města, pokud nepočítám skutečný periferie jako Modřice, Bystrc, apod... kam ale člověk nemá potřebu pravidelně jezdit (když tam nebydlí, protože tam nic není).
    Neřeším ucpaný silnice, až na pár dní v roce nemusím řešit MHD a i v tom případě si radši vezmu taxíka, protože díky tomu, že nemusím platit benzín, ani MHD, jsem pořád výrazně v plusu.
    Nehledě na to, že když jsem tu byt kupoval, tak už nyní, po pár letech, bych ho dokázal prodal o miliony dráž.
    Ale samozřejmě si tu nemůžu udělat zahradní párty, nevypěstuju si vlastní rajčata, nemůžu v bytě hrát ve dvě ráno na kytaru, nebydlím kus od lesa,... všechno je to otázka priorit. Někdo tyhle věci potřebuje, já a ani moje budoucí rodina ne. Zase mám rád jiné věci, které ostatní nepotřebují.
    Buď rád. Co jsem se přestěhovali, tak kompenzuju život v Brně a v jednom kuse griluju. Začíná se to projevovat :-). Zlatý Brno! :-)


  17. Osobně to mám tak, že mám byt na okraji Olomouce, výhled na pole, klid. Přitom je to dobrá čtvrť, za 10 min na kole jsem v centru. Ona Olomouc je celkově kompaktní a dá se celou projet na kole za půl hodiny.

    Citace Původně odeslal josef.jebavy Zobrazit příspěvek
    A vůbec kdyby se zboží co vozili vlakem nebylo by třeba tolika řidičů a měli by to i další výhody, ale kdy je nekdo ochodny za pár susnunprosedet život v aute a znicit si i zdravi....
    Tvl. jenom tento názor ne! Slyším ho 3x týdně, takže:

    Máme modelovou situaci: Mlýn Věrovany (najděte si ho na mapě); cíl DC Kaufland Olomouc (pokud vím, tak Kaufland od nich bere mouku). Podívejte se na mapu a řekněte mi jak dopravíte vlak z toho mlýnu do distribučního centra. To je první problém. Druhý problém je ten, že i kdyby tam vedly koleje, tak aktuálně máme dráhu na hranici přetížení, takže by se tam další kapacity nevešly. Třetí problém, koleje všude vést nemohou, kdyby vedly, tak to zabere neskutečně místa, prostě nereálné.

    Takže, jak byste tedy vozil zboží vlakem, co se vozí kamionem? Tohle je první případ, takových máte XYZ dalších. V současné chvíli, co dává smysl, to se vozí vlakem. Nebo si myslíte, že někdo vozí kamionem jen tak z plezíru?

    PS: Omlouvám se za offtopic, ale prostě na to se nedalo nereagovat.

  18. Ještě je dobrý se zamyslet, pokud už třeba člověk chce bydlet ve městě, jestli opravdu musí bydlet v Praze, nebo v Brně. Jak tu někdo psal vejš, třeba Olomouc většinu věcí taky dokáže nabídnout, Hradec Králové je opravdu pěkný město, který má všechno, co člověk potřebuje, Plzeň,... přitom ceny nemovitostí jsou tam daleko nižší. Samozřejmě i platy jsou tam nižší, ale pokud člověk dokáže dělat online (jsme na fóru o internetovým byznysu), tak je to víceméně jedno.
    Jsme malá země a pokud musíš někdy jet do nektěrýho z velkých měst (protože tam jsou většinou obchodní partneři), tak to tak není žádnej problém.
    Naposledy upravil Registrace : 21.07.2019 v 21:37

  19. 250kč/m stavebního pozemku? u nás na pididědině (bez školy, obchodu, vlaku) na moravě se prodávají přes 630kč/m.
    Za 250 jsem viděl nedávno les se studánkou

  20. Citace Původně odeslal jakanas Zobrazit příspěvek
    u nás na pididědině (bez školy, obchodu, vlaku) na moravě se prodávají přes 630kč/m.
    Odkud pocházím tak také a ještě k tomu nezasíťované, normální ornice bez přípravy, bez příjezdové cesty... Obec se pak diví, že z tama mladí prchají.

  21. https://www.seznamzpravy.cz/clanek/d...no=1&source=hp
    nedostupnost bydlení je asi nějaký globální záměr, aby se z nové populace stala masa imbecilů co budou makat za postel a stravu. Takový moderní Gulag.

Hostujeme u Server powered by TELE3