logo
14.07.2019 02:49
1
Procházel jsem si teď web, co všechno Wedos nabízí, co chce nabízet, a kam chce směřovat, a mám z toho dost negativní myšlenky. Projdu to popořadě

Nezdařený projekt VMS
Wedos se pokoušel nabízet projekt Virtual Managed Server, po 4 letech hodil celý projekt do koše. Ano, stát se to může, ale myslím, že problém je závažnějšího charakteru.

8 let staré administrační rozhraní bez MVC
Wedos má administrační rozhraní, které se od jeho vzniku nezměnilo, ani design, je jasné, že architektura určitě nebude MVC, ale naopak to bude nějaká pěkná mizérie. Nezdá se, že by s tím dokázali hnout.

Megalomanské plány, které jsou dost mimo
Nechci být nijak zlý, ale když jsem četl plány Wedosu do budoucna, tak jsem začal myslet nad tím, že se asi po*****. Vlastní cloud, Managed Web Hosting, a ještě to bude určitě raketa na Mars. Přijde mi, že Wedos žije v nějakém snovém světě. Jako člověk, co je z oboru, tak když si přečtu, že ve Wedosu jich je včetně podpory a možná i mzdové účetní 40, a všechno navíc mají custom, tak mi to přijde jako fakt problém.

Jejich plány nejsou uskutečnitelné ve 40 lidech, pravděpodobně ani ve 100. Už teď nedokáží udržovat životaschopné a aktuální jejich aktuální systémy (viz. zastaralá administrace) a do toho chtěj v tak malém počtu budovat druhý Amazon AWS (přitom jim jaksi asi nedochází, že v tom Amazonu pracují tisíce zaměstnanců!!!).

Můj celkový dojem
Celkově jsem trošku vystrašen, když se člověk podívá na web Wedosu, Knowledge Base a další věci, tak vidí, že to Wedos není schopný udržovat nijak zvlášť aktuální, že se nedokáží soustředit na jeden produkt, ale přitom rozjíždí další a další projekty, které nemůžou utáhnout.

Je to vidět na tom, že 4 roky pracovali na projektu, který hodili do koše, přičemž zákaznickou administraci a další věci nebyly vůbec schopni posunout.

Upřímně jejich strategii vnímám jako totální blbost. Místo toho, aby osekali projekty, co jsou blbost (viz. Wedos Disk), a opravdu začali posouvat existující byznys (premium podpora WordPress, lepší administrace, atd...) tak dobývají nové trhy, kde vůbec nemaj šanci (cloud).

Je to pouze můj soukromý názor, ale tohle nedopadne dobře.

Proč to říkám
Pracuji v IT přes 15 let, a to co vidím v poslední době je šance zjednodušovat a ořezávat. Ono to dává i logiku, dneska vyjde nová knihovna, změní se tohle API, a tak a prostě člověk je nucen kontinuálně kód hlavně udržovat a spravovat.

U Wedosu mi přijde, že tam kompletně chybí know-how v oblasti SW vývoje a nějakého řízení IT. Mám jakousi představu jak tam vypadají ty meetingy, banda geeků se tam sejde, pak nad ubrousky honí vlhké sny o tom, jak dobijí svět, pan Grill si už počítá zisky na akciích, všichni se poplácaj po ramenou, ale výsledky nejsou!

Dávám tu veřejnou sázku, že všechny tyhle projekty:

- WMS - https://blog.wedos.cz/wms-webhosting...onceptu-sluzby
- Cloud - https://blog.wedos.cz/wedos-cloud-skutecny-cloud
- VIP - https://blog.wedos.cz/zvazujeme-b2b-vip-sluzby

Že to jsou jen vlhké sny, sjeté u počítačového porna s tím, jak je nadchlo když mr*á OpenNebula s HP Moonshot. Nevěřím ani za nic, že se jim to podaří realizovat, a pokud ano, tak to bude tak nízká kvalita, že člověk bude plakat nad výdělkem.
14.07.2019 07:51
2
Naopak si myslím, že wedos je zdravá firma se zodpovědným vedením.

Naopak je obdivuhodné jak investují do rozvoje a rozšíření... viz druhé datacentrum...

Sice je každá větší investice riziko, která je může ohrozit...

Krásná ukázka toho, jak se vydělané peníze, investují zpět do firmy a nejsou utraceny za blbosti jako luxusní firemní auta...

Co se týká služeb, tak možná máš pravdu, ale myslím si, že oni nejlépe vědí po ćem je poptávka, a co se jim nejvíce vyplatí...

Neříkám, že jsou nej... ale pokud máš stabilní firmu, tak se to jinak hospodaří a sem tam nějakou chybu si můžeš dovolit.
14.07.2019 07:58
3
Ted obsazuji trh orezavat budou v dove krize. I v malem poctu se da udelat hodne ovsem musi mit schopne lidi, ale takovi bud vyhori nebo rozjedou vlastni podnikani.
14.07.2019 08:48
4
Wedos je najviac vidieť, a vo všetkých podstatných ukazovateľoch je naj. najviac klientov, najviac domén, najviac PC-výkonu, najviac data plochy, najviac reklamy, naj...

Tu nie je čo riešiť, váš názor je mimo.

PS.
To hovorím hoci mám zlé skúsenosti s Wedosom a som rád že už nie som ich klientom.
14.07.2019 09:43
5
Tak on Pepa Grill je záruka dobrého jména asi tak jako David Rath, že ...
Tipuji to na poděl na investory přes akcie, podobně jako nedávno klokan Denny vydal drahé AAA akcie a následně srazil jejich cenu.
14.07.2019 10:18
6
A ja si treba myslim, ze kdyby zmenili admin, tak lidi spis naserou. Proc to menit? Je to admin na hostingovym webu, ne prodejna luxusnich sperku, za me uplne v pohode.
14.07.2019 10:53
7
Za mna wedos cajk. Maju svoje miesto na trhu, zaujem o ich produkt tu evidentne aj po rokoch je - nech uz je ten produkt akykolvek. A to im mnoho ludi hlavne tu na wt predpovedalo v casoch ich masivnych kampani rychlu smrt. Projekty/produkty skusaju, pretoze su strelci a asi im ta strategia vychadza (to moze kludne znamenat ze na jeden uspesny projekt pripadne 5 failov a stale su na tom OK). Administracia je cca taka aka by mala byt - spravis tam to co potrebujes. Samozrejme, nie je to prehliadka webdizajnovych trendov roku 2019. A ze to nie je napisane v MVC, tak to je odvazny odhad. Bezohladu na to nevidim dovod preco by na tom malo zakaznikovi zalezat. A wedos disk pouzivame, dost prakticka vec.

Zbytocna diskusia za predpokladu, ze nie si wedos insider.
14.07.2019 11:08
8
Tyhle teorie tu jsou v podstatě od vzniku WEDOSU!!! Přesto Wedos neustale roste a šlape jak mašina.......
14.07.2019 11:37
9
Proč si myslí, že je tato diskuze na hovno

- wedos je wedos, má své služby, které využívá ten, kdo jim věří nebo mu vyhovuje cenová politika nebo .....
- savana, A24, hosting... mají své služby, které někdo využívá, protože....
- mám hosting na wedosu i A24, jsu spokojen s oběma

Jednoduchá rada:

- vyvořte vlastní hostingovou firmu
- udělejte supr projekt VMS, administrační rozhraní s MVC
- a spoustu dalších nej

Pak se nebudeme bavit o wedosu, sav, A24... ale o tom, jak moc chceme služby nového firmy, ale ta má pořadník pro nové zájemce. Pokud vznikne -:)
S 15-ti letou zkušeností už bych měl dávno svůj vlastní supr podnik.

P.S. nejsu nijak s wedosem provázán, jen prostě reaguji na blbý téma, kterých je zde plno

Sorry, to je můj názor.
14.07.2019 11:43
10
Wedos naopak vnesl do nudných vod poskytovatelů hostingu, domén atd svěží vítr, jejich dravej styl a snaha zadupat konkurenci se mi líbí. Koneckonců čísla hovoří jasně...
14.07.2019 11:52
11
Za mě je WEDOS super a administraci má jednu z nejlepších. Rozhodně bych ji neměnil ze stejného důvodu jako psal Vodička.
14.07.2019 11:53
12
Tohle mi přijde jako vtip, ale nejvíc mě pobavila část o absenci mvc.
To je přece jasný, na co by firma investovala člověkohodiny do tvorby nových produktů, po kterých je mezi zákazníky zájem, když přece může investovat do přepisu adminu do mvc.
Mvc web je totiž úplnej základ úspěchu každý firmy. Jakákoliv firma, která nemá web v mvc tak má nejistou budoucnost. Když objednávám nějakou službu, tak vůbec nekoukám na to, jestli ta firma tu službu poskytuje, hlavně ať má mvc web.
A až bude mvc web, tak to přepsat do nejnovějšího frameworku a když vyjde nějakej novej, tak do něj, protože přece bejt cool a in je základ úspěchu, to ví každej startupista. Každej kdo ví jak se řídí it firma ví, že dělat na produktové řadě je nesmysl, hlavně mít moderní webík a furt ho měnit ať se v tom stávající zákazníci nevyznají.

A vůbec, když wedosu nevěříš, máš jejich zaměstnance za bandu amatérů, proč se tím zabýváš?
14.07.2019 12:09
13
Hosting Wedos - první zkušenosti?

btw tady na těch dvou tématéch je asi nejlíp vidět, jak se změnil webtrh
14.07.2019 14:17
14
Za mě v pořádku , poradí ,pomůžou , funguje to . Proč nějak výrazně měnit něco co funguje a co lidi znají ? Ohledně všech těch odborných výrazů ,pod kterými si laik sotva něco představí - když mě nebude fungovat web obrátím se na podporu , nebo půjdu jinam.
14.07.2019 15:25
15
nejsem žadny geek a a ini insadr, ale jen bezny uživatel (mam učet na wedosu, stejěn tak aj u forpsi (silenost, a jejích sef co to ma na starosti si zaslouzi kuklku), ale vyjdřím sek :

"8 let staré administrační rozhraní bez MVC" jejích admininistrace mi připadala prijemná a v pohodě, ale o to nejde. Ale to platí u všech služeb (když to neni eshop) , hlavně proboha co pár let neměnte rozhraní, at už UX nebo vzhled, proste nechte jedno graficke a UX rozhrani třeba min 10 let, proste dokud neni až moooc zaostate a uz nezvlada se to (tedy neco jako rozhrani z konce 90s). A wedos to má prehledné a dalších 5-10 let jen at na to nešahá a nechá jak je. Lidé nesnaší změny, korž u rozhraní kde pracuji, a neni žadný logicky duvod to měnit třeba co 5 let jen kvuli tomu aby to bylo graficki moderní, za to bych lidi vyházoval. Změny v grafice u rozhraní vetsinou chtěji grafici ci programatori, ovšem ty vubec nejsou dulezití a nesmí se jími vedení řídit, má se ridit vetsinou zakazniku co chtěji a ti hlavně něchtěji menit rozhrani a grafiku.
14.07.2019 15:47
16
Původně odeslal MarvinDela
Wedos naopak vnesl do nudných vod poskytovatelů hostingu, domén atd svěží vítr, jejich dravej styl a snaha zadupat konkurenci se mi líbí. Koneckonců čísla hovoří jasně...
Wedos nevznesl svezi vitr, ale zkurvil trh - doslova.

Ale jinak ja jsem nazoru ze clovek musi mit sny a plany hodne daleko, aby mel za cim jit, takze ze maj megalomanske plany nepovazuju za nic spatnyho, naopak, myslim ze je to dobre.
14.07.2019 17:05
17
Můj názor k wedosu (hostingy pro které dělám žerou zcela jinou část trhu, stejně jako já, o wedosí klienty fakt nestojím, tak to tak prosím berte):

- administrace wedosu je naprosto šílená - během posledního měsíce jsem tam dvakrát něco někomu nastavoval, a měl jsem co dělat, abych to pochopil sám, a to je "blbý" hosting. Přehlednost nula, komplikovanost.
- podpora naprosto mizerná, na dvě otázky stran nastavení jejich systémů nedovedli odpovědět vůbec nijak a předali dále - taková je obecná zkušenost s podporou, jejich poradenství je skutečně mizerie a vlastně to odpovídá hlavnímu problému podpory - kvalitní lidi na support prostě stojí prachy
- systémy wedosu se skutečně v čase rozpadaj - např. jejich autoinstalátor, kdy vážně podpora wedosu doporučuje zakomentovat nějaké řádky, kvůli kterým nainstalovaný systém nefunguje - viz (tady zabanovaný) Wladass: https://twitter.com/Wladass/status/1146722710279659520
- v řadě komentářů jde najít rostoucí nespokojenost zákazníků

- jestli jsem si něco odnesl z masového hostingu, pak je to to, že podpora je alfa a omega - ne to, jestli máte v pozadí nějaký moonshoty nebo noname montovaný servery, na dostupnost to taky nemá nijak zásadní vliv. HW a serverhousing jsou komodita. To co je problém je helpdesk, a pokud ho dělají lidi co neumí odpovědět nebo fakují zákazníky s tím, že problém nefunkčního cms je jejich problém (třeba i je), tak to prostě nefunguje.

- ke kvalitě: pár let zpět jsem na wedos dal jeden z monitoring bodů, odkud hlídáme stav sítě, vydržel tam někdy do konce roku. Množství false-positives v důsledku problémů na straně wedosu (ano, to vím tak, že když měřím servery v osmi datacentrech a failnou v jednom okamžiku ze čtyř z nich, pak to fakt není problém cíle) bylo naprosto ohromující, množstvím se tomu nemohlo rovnat absolutně nic - včetně raspberryho někde v kanclu na o2 adsl a raspberry na mobilním netu vodafonu (!).

- k obchodnímu hodnocení v čem je wedos nej - dávaj domény za nákup, tak tyvole ještě aby neměli hodně zákazníků (resp. pod nákupem, protože on nějakej náklad na účto, na propoj s registrem, hw, support, ...). Představte si, že by nějaký developer v Praze začal prodávat byty přesně za náklad - to by byl trhák, rázem by byl největší, nejlepší.

Ale popravdě jsem jinak za wedos fakt rád - vybrali přesně tu spodinu zákazníků, co jde jen po ceně, nezajímá je nic jiného, což jsou ti, co generují nejvíce nespokojenosti, nejvíce requestů na support atp. A koneckonců, ať si je spokojený kdo chce, kde chce :)
14.07.2019 18:36
18
Musím zde reagovat na pár komentářů. Z částí souhlasím, ano Wedos je do jisté míry obchodní úspěch, přišel na trh jako poslední, komodizoval ho, marketingově velmi dobře zvládl, zpočátku se zaměřil na malou skupinu zákazníků (diskutéři na Webtrhu), a postupně to díky příznivé ceně rozrostl.

Ale. Nesouhlasím s tím, že předchozí obchodní úspěchy značí to, že nynější strategie Wedosu je správná.

Wedosí obchodní strategie je nyní na úrovni toho, že RyanAir začne prodávat první třídu v letadlech. To je moje pointa, že toto je blbost. Vůbec se nepřu, že byznys plán a jeho realizace do teď byla velmi kvalitní, na druhou stranu si prostě nemyslím, že pan Grill má zkušenosti a znalosti, aby konkuroval sofistikovaným IT firmám v cloudových řešeních.
14.07.2019 18:43
19
A proč to řešíš vlastně?
14.07.2019 18:48
20
Tohle fňukání zhrzené konkurence (nebo prostě jen dalšího závistivce) mě baví...
Když ten WEDOS nedáváte, tak prostě začněte dělat něco jiného nebo nabídněte něco, co WEDOS podle váš dělá špatně. Jen v téhle diskuzi je několik tipů na to, co údajně dělá WEDOS špatně. Tak nabídněte o to lepšího službu. Ale to by jste museli trochu máknout co? A ono to zase není vlastně tak jednoduchý co?
Tak si raději jen zanadávejte jak je ten WEDOS špatný a co všechno dělá špatně a bude zase dobře - ale pozor, to je jenom dočasné řešení...
14.07.2019 20:33
21
Původně odeslal vodička
A proč to řešíš vlastně?
Hele, vlastně jsem po letech zabrousil na stránky Wedosu, mám tam hostovanou doménu, a díval jsem se, co je nového. Pročetl jsem si tam všechny novinky, a prostě dost mě to dostalo, hlavně proto, že spravuji cloudy, řádově větší než je celý Wedos.

A prostě to tak řešíš, když jsi z oboru, a vidíš, že někdo vůbec neví, co to obnáší, prostě nemá ty zkušenosti.

Wedos je na české poměry skvělá firma, ale v globální konkurenci nedokáže obstojit.

A teď se integruje EU, datacentra v EU má Google, Microsoft, Amazon, a to všechno je reálná konkurence Wedosu.

Už i české banky jsou v Amazon AWS (Moneta).

A prostě najednou koukáš na někoho v ČR, a říkáš si, to snad není možné.

Chtěl jsem tu jen zjistit, jestli to někdo vidí stejně, ale viditelně moc lidí se v tom nepohybuje.
14.07.2019 20:55
22
Hele, v mym oboru jsou taky etablovany hraci, a presto se nam tam dari prosadit.

Navic oni necilej vubec ven (max SK a PL)
14.07.2019 21:42
23
Původně odeslal gageb
Tohle fňukání zhrzené konkurence (nebo prostě jen dalšího závistivce) mě baví...
Když ten WEDOS nedáváte, tak prostě začněte dělat něco jiného nebo nabídněte něco, co WEDOS podle váš dělá špatně. Jen v téhle diskuzi je několik tipů na to, co údajně dělá WEDOS špatně. Tak nabídněte o to lepšího službu. Ale to by jste museli trochu máknout co? A ono to zase není vlastně tak jednoduchý co?
Tak si raději jen zanadávejte jak je ten WEDOS špatný a co všechno dělá špatně a bude zase dobře - ale pozor, to je jenom dočasné řešení...
Nevim jestli to je na me, pokud ano, zopakuji, ze wedos konkurence v segmentu kde poskytujeme sluzby neni a celkem jiste ani nebude.

Wedos klidne doporucim, zvlast pokud nekdo bude chtit kvanta domen. Proc za ne platit vic, kdyz je muze od nekoho koupit za nakupku, ze. Coz fakt nesvedci ani o tom, ze je to dobry byznys model, ani o cemkoli jinem.
14.07.2019 22:05
24
Původně odeslal gransy
Hele, v mym oboru jsou taky etablovany hraci, a presto se nam tam dari prosadit.

Navic oni necilej vubec ven (max SK a PL)
Ale konkurence cili k nam. Taky si už dneska nezaložíš mail na www.volny.cz nebo www.post.cz, ale na gmail.com, ne? Vem si, že Wedos musí pochopit, že ten trh je globální. Můžou mít úspěchy, ano, ale spíše by se měli soustředit na slabá místa konkurentů, než na jejich silná.
14.07.2019 22:09
25
Původně odeslal bart28
ale spíše by se měli soustředit na slabá místa konkurentů, než na jejich silná.
jo, tohle tesat do kamene obecne :)
14.07.2019 23:28
26
WEDOS disk má rsync, to moc lidí nemá a určitě si to najde klientelu, specifickou trochu ale je to díra na trhu disk s rsync a ještě to mají za bezkonkurenční cenu. A ještě rychlost, kdysi pravda dávno jsem to zkoušel a ten WEDOS disk byl docela rychlý v porovnání s gdisk.

Jo administrace je trochu oldschool, ale koukni se jinam. Hetzner má na h consoli taky v hrozným designu, ale ty potřebuješ víc? Nic víc neštve když zálezes do administrace a tam se k***a všechno změnilo. Jako kulaté ikonky oželim. Třeba 1&1 změnilo design a je to k prdu. Nepřehledné a musíš jako vůl scrolovat. Těžký skripta web se dlouho načítá... Tady je to simply Clever a sláva bohů!

Málo lidí? Jak někdo řekl, šikovnej člověk udělá práci za 4 lidí. Tenhle korporativní styl práce = 2 ženy porodí mimino za 4,5 měsíce je blbost. Hodně lidí se chválí že mají stovky programátorů ale je to jim k ničemu. Osobní zkušenost.

Ne megalomanské plány nemaji. Jsou to normální plány a dokonce je realizují, se zpožděním to jo...

Co je trochu špatný měli by si text obnovovat na webu, když se něco zpozdí tak to napsat...to je pravda...

Mají tolik klientu, že ten počet chyb a pádu je v % myslím přijatelný.

Těch lidí co se diví že na nejlevnějším hosting nejede? No co říct. Když potrebuje někdo vyšší parametry PHP a on si to neuvědomuje, tak co dělat? Tak si má vzít manager VPS...

Jejich technická podpora řeší prkotiny, na které by jinde neodpovidali. Tady odpoví snad na cokoliv.

Jako jo Wedos není best, ale je víc než průměrně dobrý.

Why not? Proč tomu wedosu lidi tak přejí pád? Dělá dobrou konkurenci všem alespoň.
15.07.2019 08:28
27
Původně odeslal kraja
Nevim jestli to je na me, pokud ano, zopakuji, ze wedos konkurence v segmentu kde poskytujeme sluzby neni a celkem jiste ani nebude.
Je to spíše na autora tématu a ty, co mu přikyvují.
Jediný účel této diskuse totiž je ventilace mindráku z WEDOSu a ověření si, že není sám kdo ho má... žádná jiný smysl nebo dokonce nějaký přínos tohle téma nemá.

Jinak pro ostatní - určitě nezávidím situaci ostatním hosterům, ale každý přece může nabízet službu s parametry dle vlastního uvážení a takovou, jakou uzná za vhodné + tak, aby na tom i vydělal - a o tom ten volný trh přeci je. Určitě by nikdo tady nechtěl, aby to s webhostingy bylo stejné jak s mobilními operátory...
15.07.2019 08:36
28
Původně odeslal gageb
+ tak, aby na tom i vydělal
A to je ten nejvetsi kamen urazu. Hosting zadotovali z jinych projektu, nez nabrali klienty. A domeny dotuji do dnes ve velkym.

Co vstoupili na trh spousta hostingu zkrachovala nebo se na to vykaslala (na druhou stranu procisteni trhu ma taky sve plus). Ale dnes vicemene zadna NOVA domaci firma se sebelepsim napadem nemuze v CR uspet, coz si myslim, ze je skoda. Takze ono to daleko od tech operatoru nema
15.07.2019 08:54
29
Proti administračnímu rozhraní nemohu říci ani papír. A je mi jedno, jak to mají interně postavené, když to funguje a vyhovuje mi to. Zkusil jsem administraci i jiných webhostingových firem u nás a mohu říci, že Wedos mi přišel nejpřehlednější a funkčně nejlepší. ;)
15.07.2019 08:57
30
Původně odeslal gransy
Hosting zadotovali z jinych projektu, nez nabrali klienty.
Nebo také jinak řečeno - investovali nemalé prostředky do podniku, který třeba také nemusel vyjít. Ale to tak bylo, je a bude. Vždyť i webtrh je plný nabídek - mám milion/deset milionů na investování, ozvěte se kdo máte nějaký nápad. Těch peněz i v bankách je plno, ale ten nápad a hlavně dokázat něco takového skutečně realizovat je a bude vžydcky těžký. Ale to bylo i před WEDOSem. A WEDOSu to prostě vyšlo. Nic víc, nic míň. Rozhodně WEDOS nedělá to, co třeba Flixbus v osobní dopravě.

Původně odeslal gransy
A domeny dotuji do dnes ve velkym.
S tím nemohu souhlasit. Registrace a prodloužení domén jde přece plně zautomatizovat, tak jaké tam můžou být náklady?
Jedině na vývoj toho systému... ale to už je vlastně to KNOW-HOW, které teď WEDOSu vydělává.