logo
28.06.2019 08:04
1
Dobrý den, nemáte někdo dobré reference na firmu, která umí vytvořit větší web a rozsáhlé eshopy napojené na informační systémy? Zkusili jsme oslovit z mého pohledu největší hráče na českém trhu (giant, porta, pecka, nuvio....), ale ceny jsou astronomické. Vím, že to nesplácneme za 200 tisíc, ale nemůžeme do toho dát 4 mega.

Potřeboval bych najít firmu, která nepatří mezi TOP a neřekne si TOP cenu, ale i tak dokáže nabidnout komplexní řešení (UX testy, copy, analýzy atp.).

Díky za pomoc.

Co se právě děje na Webtrhu?

28.06.2019 08:25
2
Proč nesestavit skupinu freelancerů? Chápu, že agentura má své kouzlo, ale pár freelancerů, kteří ví, co dělají, by mohli zastat takovou činnost. Jen otázka do diskuze, protože tohle mi přijde jako relevnantní cesta ...
28.06.2019 08:34
3
Původně odeslal Doctore97
Proč nesestavit skupinu freelancerů? Chápu, že agentura má své kouzlo, ale pár freelancerů, kteří ví, co dělají, by mohli zastat takovou činnost. Jen otázka do diskuze, protože tohle mi přijde jako relevnantní cesta ...
Protože na to potřebuješ in-house ve firmě člověka, kterej tomu rozumí, dokáže ty lidi sehnat, managovat je, kontrolovat,... a to seš na milionu ročně jenom za tohoto člověka.
28.06.2019 08:40
4
Zkuste jeste oslovit Pixelmate.

Jestlize je to opravdu velky projekt, tak bych se osobne nepoustel do vyvoje se skupinou freelanceru a nejakym dohledem nad nimi. Tohle chce fakt mit kontrolu a dozor v baraku, kde to cele vznika.
28.06.2019 09:25
5
@streetcz

Teoreticky ti musim dat za pravdu, ale prakticky je to fakt tezky. Tihle top freelanceri maji vetsinou na svem webu napsano, ze treba na pul roku dopredu neprijimaji nove zakazky :) Za druhe je jich fakt malo a za treti je tam vetsi nejistota, pokud ty lidi nemas proskenovane od hlave az k pate, coz sam pises.

Pokud to ma byt vetsi projekt, jako ze podle autora ma, tak urcite jeden backendak nestaci a budou tam treba tri. A tim se to stava tezsi a tezsi...
28.06.2019 10:53
6
Původně odeslal langeo
Dobrý den, nemáte někdo dobré reference na firmu, která umí vytvořit větší web a rozsáhlé eshopy napojené na informační systémy? Zkusili jsme oslovit z mého pohledu největší hráče na českém trhu (giant, porta, pecka, nuvio....), ale ceny jsou astronomické. Vím, že to nesplácneme za 200 tisíc, ale nemůžeme do toho dát 4 mega.

Potřeboval bych najít firmu, která nepatří mezi TOP a neřekne si TOP cenu, ale i tak dokáže nabidnout komplexní řešení (UX testy, copy, analýzy atp.).

Díky za pomoc.
Upřímně u každé poptávky většího projektu je cena i 3-4 x přestřelená. Chce to prostě obětovat peníze na vstupní analýzy a sednout nad to a třeba se najde dost věcí co jsou v nabídce a ted zjistíš, že je vlastně nepotřebuješ.
28.06.2019 11:13
7
Dejte poptávku i na SHEAN, pokud nevadí že jsou z Blanska.
28.06.2019 11:19
8
Tak 4 mega není jen za naprogramování.

Já bych to postavil na prestě nebo nic.

Tohle motto - chceme lambo řešení za cenu favorita ... je cesta do pekel.
28.06.2019 13:26
9
Původně odeslal langeo
Dobrý den, nemáte někdo dobré reference na firmu, která umí vytvořit větší web a rozsáhlé eshopy napojené na informační systémy? Zkusili jsme oslovit z mého pohledu největší hráče na českém trhu (giant, porta, pecka, nuvio....), ale ceny jsou astronomické. Vím, že to nesplácneme za 200 tisíc, ale nemůžeme do toho dát 4 mega.

Potřeboval bych najít firmu, která nepatří mezi TOP a neřekne si TOP cenu, ale i tak dokáže nabidnout komplexní řešení (UX testy, copy, analýzy atp.).

Díky za pomoc.
2fresh.cz patri meti TOP zadej poptavku.
jinak pokud myslis, ze top bude pod 1M tak jses naivni, freelancery te oberou daleko vice, musis mit absolutni kontrolu nad nimi v tak velkem projektu - coz mit nebudes, budes porad ve skluzu a nakonec, pravdepodobne proseres penize bez vysledku.

---------- Příspěvek doplněn 28.06.2019 v 13:29 ----------

Původně odeslal Tomve
Tohle motto - chceme lambo řešení za cenu favorita ... je cesta do pekel.
Nekdy cesta vede pres sracky, aby clovek dosahl na Lamborghini. Jini to svedou, druzi budou zit v jakesi bublince a porad se odkazovat na motta.
28.06.2019 15:34
10
Urcite to riesitelne je, ale nie je lahke sa dostat k tym spravnym ludom, pretoze vacsinou sa dostanete do styku bud s prilis malym timom (napr. jednym clovekom ktory sa na to citi vo vlastnej rezii, co v 99% pripadov nedopadne), alebo potom s prilis velkou firmou agenturneho typu, kde stoji vsetko kvantum penazi, casto chyba flexibilita, ale zas mate aku taku zaruku, ze sa to v urcitej forme podari dohrat do uspesneho konca. Tam to zas vacsinou nevyjde podla predstav prave kvoli rozpoctu - musi sa vela skrtat.

Ked sme v roku 2017/18 robili nieco podobne (rozsiahly eshop, vlastne riesenie, napojenie na skladovy system, synchronizacia s kamennou predajnou, platobne brany, splatky, a pod.) tak ciste nasa praca (mimo ladenia UX, grafickeho navrhu UI, kodovania) vysla na cca 16-18000 €. Urcite dost pomohlo, ze admin rozhranie sme vystavali na free admin toolkite, co pomohlo osekat naklady smerom dolu, zatial co ide o kvalitne rozhranie pre zamestnancov, akurat je free a urcite sa vyskytuje vo viacerych backendoch. To uz ale uzivatelia nevidia, takze to bolo akceptovatelne.
Mimo to sme este nasadzovali pokrocilu analytiku, Google eec, tracking tretich stran a tento rok pribudla implementacia Elasticu pre vyhladavanie produktov. Mesacne stoja upravy a vyvoj priemerne povedzme 50-500 eur, velmi zalezi co konkretne sa riesi. UX A/B testing riesime len u produktovych stranok, kategorii a na indexe. Reporting vela casu nezoberie, takze toto sa schova do mesacnych nakladov tiez.
Prvotna konfiguracia serveru bola za jednorazovy poplatok. Vela prace (a tym padom to aj cosi stalo) bolo a v podstate aj je s emailami, pretoze tam sme museli zaistit tip-top dorucitelnost a s tym spojene problemy musime riesit v podstate okamzite - ide o dolezity, prioritny kanal.
Inak udrziavanie a nastavovanie (updaty/fixy/konfiguracia) je mimo extremne situacie zahrnute v mesacnych nakladoch, a ide v podstate o velmi zanedbatelnu ciastku.
PPCcka riesime oddelene. Idu sice z nasho acc., ale mame tam nejaky fix za spravu, vytvaranie novych reklam, A/B a reporting + motivacny bonus za vykon, ktory som nam vyjednal :)


Eshop rastie a naklady na shop sa udajne vratili zaciatkom tohto roku, takze majitelia su spokojni, ale ako hovorim, je viac/menej uplna nahoda ze sme sa takto stretli a velkostne si sadli. Ze my (2) dokazeme vyvijat vdaka tomu ze to stoji na Laraveli naozaj rychlo + ze sme z rovnakeho mesta, ze si dokazeme k celej veci aj niekolkokrat mesacne osobne sadnut a prebrat vsetko potrebne... No a vdaka tomu, ze sa tlaci na cenu, tak mame mimo vyssie popisane prioritne veci na vsetko ostatne dost casu a nikto na nas prilis netlaci.

Co sa vsak v ramci konzultacii bavim o podobnych zalezitostiach s klientmi, je to skor ojedinele. Vacsina ma zle skusenosti s tym ze, ze praca nie je dodana vcas, v extremnych pripadoch vobec, pripadne "dielo" nie je vyhotovene v pozadovanej kvalite, velmi casto viazne komunikacia, riesenia zodpovedaju predstavam zhotovitela a nie zadavatela... Je toho vela.

Preto je podla mna jedinou istotou kombinacia dobreho rozpoctu a hlbsieho porozumenia toho co potrebujete a ako sa k tomu da dopracovat. Ak ste vyslovene businessman bez akehokolvek technickeho pozadia, mozno je dobry napad poradit sa s niekym, pripadne spolupracovat pri vyvoji s niekym, kto ma vhlad do oboch svetov a dokaze poradit prave na urovni "spajania" business poziadavok a technickeho riesenia.
28.06.2019 16:52
11
Původně odeslal Oleg
2fresh.cz patri meti TOP zadej poptavku.
jinak pokud myslis, ze top bude pod 1M tak jses naivni, freelancery te oberou daleko vice, musis mit absolutni kontrolu nad nimi v tak velkem projektu - coz mit nebudes, budes porad ve skluzu a nakonec, pravdepodobne proseres penize bez vysledku.

---------- Příspěvek doplněn 28.06.2019 v 13:29 ----------



Nekdy cesta vede pres sracky, aby clovek dosahl na Lamborghini. Jini to svedou, druzi budou zit v jakesi bublince a porad se odkazovat na motta.
napsal si ve dvou odstavcích to co jsem napsal v 6ti slovech...

přestaň pohrdat programátorami (působí to na mě z tvých postů o programování) a bude ti líp ... ne každý tě chce ojebat
28.06.2019 17:00
12
UX a analýzy? Kde žiješ, dneska už stačí jen kopírovat největší eshopy a je to, vyhozený peníze za testování, lepší webdesigner je dneska minimálně 3v1.
28.06.2019 17:01
13
Moc nechápu jak tu každý dokáže házet čísly aniž by znal jen minimální část zadání.
Tvorba velkého shopu je poměrně dost složitá a pro člověka bez zkušeností nereálná, aniž by měl schopného projekťáka.
Jak tady Street.cz odkazuje na web knihydobrovsky.cz, tak to je trochu jiná pohádka. Ten web dával dohromady Honza Řezáč a marketing dělal Honza Kvasnička, což je trochu jiná liga. Tam to je skutečně o milionech, ale výsledek projektu je velice dobrý.

Je spousta zajímavých firem, které mají vlastní jádro a to přiohnou dle požadavků klienta za rozumnou cenou. Zároveň vynech individuální grafiku. Lze sehnat pěknou šablonu za pár dolarů, která se také přiohne dle požadavků. Nicméně velký funkční projekt za 200 000,- je dost problém.
28.06.2019 17:02
14
Původně odeslal vodička
UX a analýzy? Kde žiješ, dneska už stačí jen kopírovat největší eshopy a je to, vyhozený peníze za testování.
:D Ono to může znít jako sranda, ale když hledám na netu a koukám jak jeden za druhým kopíruje rohlík a jenom změní barvu :D Sem celkem unešen :D
28.06.2019 17:07
15
Přesně, stačí se podivat na alzu, czc, notino a x dalších, to je prostě ta samá šablona, jen se mění barvy, o ničem jiným to dneska není. UX analýzy ať platí ti největší, menší už nemusí.

A nemyslim to ironicky.

Původně odeslal Exitek
Jak tady Street.cz odkazuje na web knihydobrovsky.cz, tak to je trochu jiná pohádka. Ten web dával dohromady Honza Řezáč a marketing dělal Honza Kvasnička, což je trochu jiná liga. Tam to je skutečně o milionech, ale výsledek projektu je velice dobrý.
Honzu mám rád, před 10 lety v Ostravě jsme si dobře zablbli, ale zrovna tyhle věci, co dělá on (nebo před pár lety dělal - co kam dát a nedat na eshopu apod.), umí dneska každej profi webdesigner, bez toho už to nejde. To UX se fakt posunulo do takový fáze, že už není moc co vymýšlet, teď se ladí jen pixel doleva a doprava, ty zásadní věci jsou všude stejný, u eshopu není místo na experimenty.

Oni to spíš kluci uměj dobře zabalit a prodat, to je samozřejmě jiná pohádka a tam klobouk dolů.
28.06.2019 18:57
16
2fresh budou cenově na úrovni těch v prvním příspěvku, tam bych naději neviděl.
28.06.2019 20:19
17
Původně odeslal vodička
2fresh budou cenově na úrovni těch v prvním příspěvku, tam bych naději neviděl.
Za poptavku se nic neda :)
28.06.2019 20:44
18
Ztrata casu.
29.06.2019 08:26
19
Původně odeslal vodička
Přesně, stačí se podivat na alzu, czc, notino a x dalších, to je prostě ta samá šablona, jen se mění barvy, o ničem jiným to dneska není. UX analýzy ať platí ti největší, menší už nemusí.

A nemyslim to ironicky.
Pokud takto přistupuješ k realizovaným projektům, tak není moc co dodat.
29.06.2019 08:30
20
Původně odeslal Exitek
Pokud takto přistupuješ k realizovaným projektům, tak není moc co dodat.
Pokud je to e-shop, tak má ale pravdu :)
29.06.2019 10:37
21
Původně odeslal Exitek
Pokud takto přistupuješ k realizovaným projektům, tak není moc co dodat.
Ja eshopy a weby nedelam, tolik casu na praci nemam.