Kupte si prémiovou propagaci a toto místo bude vaše.
Zobrazují se odpovědi 1 až 21 z 21

Podvodníci z číny

  1. naletěli jste někdy podvodníkovi z Číny?
    nám se stalo, že místo objednaného zboží poslali odpad.
    Nevíte co by na ně platilo?
    Kontaktovali jsme čínskou ambasádu v Praze, která vůbec neodpověděla.
    Řešili jsme to přes známého Číňana, který jim několikrát volal.

    Ze začátku dodavatel sliboval že pošle náhradní zboží, potom že vrátí peníze, pak že vrátí jenom část peněz a nakonec nevrátili nic a neposlali také nic.


    http://www.weifang-hawier-industrial...experience.eu/

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. je třeba kupovat třeba přes alibabu kde jsou garance

  4. "Vindobono", teď už je asi pozdě a dovolávat se něčeho "po akci" je dost neefektivní.
    Napadá mě tisíc otázek, na které asi nikdo nehledal odpovědi před tím, než se domluvil obchod a jeho podmínky.
    Bohužel, kazí to reputaci spousty čínských firem, které obchodují celkem normálně; je ovšem také řada těch, které koukají rychle shrábnout prachy a vypařit se. Protože čínský trh je velký a ve vztahu odběratel-dodavatel o hodně méně regulovaný, tak kdo "podcení přípravu", ten si zpravidla naběhne. Alibaba není univerzální garance, v tom množství ani nemůže být; jsou tam jisté obranné mechanismy ve způsobu úhrady, ale má to svoje meze.
    My děláme standardně alespoň základní "proklepnutí" potenciálního partnera, aby zájemce věděl, zda mu zboží dodá fabrika nebo garáž - rejstříky, reference, lokalita a tak podobně. Přesto mám reakce od některých lidí, že než aby dali několik málo tisícovek za alespoň základní rešerši, raději to risknou, protože ta cena je fakt boží...a pak se snaží řešit problém, když je už po všem. Tady bohužel nepomůže ani ambasáda, ani známý.
    Moje základní otázky by spíš mířily tam, zda a jak jste si sjednali kvalitu, vzorek, přejímku, platbu a kvalitativní kontrolu + co o tom partnerovi víte. Samozřejmě neznám finanční objem té dodávky. Pokud budeš mít dotaz, tak mi napiš.
    Petr

  5. Mám samostatný účet s kartou u Airbanky na platby do zahraničí včetně Číny. Již několikrát nepřišlo vůbec nic a jednou zcela něco jiného než bylo objednáno. Vše jsem řešil přes chargeback. Stačí vzít všechny dokumenty o objednávce s sebou na pobočku a většinou kolem 30 dní jsem měl peníze zpět na účtu.

  6. jak jsi poslal peníze? swift, paypal, westerunion?

  7. Citace Původně odeslal ehw Zobrazit příspěvek
    jak jsi poslal peníze? swift, paypal, westerunion?
    Jakej swift, paypal nebo westernunion proboha. Normálně platební kartou přes platební bránu. Proč využívat nějaké třetí služby, když mám platební kartu a peníze na ní jsou pojištěny a banky nabízejí chargeback??? Ano, je zde riziko, že karta bude zpronevěřena, ale proto mám vyhrazený účet svázaný s kartou a převedu na něj vždy přesně tolik kolik potřebuji zaplatit. Když tedy platit, tak kartou Visa nebo Mastercard a jedině debetkou.

  8. naletěli jste někdy podvodníkovi z Číny?

    Kontaktovali jsme čínskou ambasádu v Praze, která vůbec neodpověděla.
    Řešili jsme to přes známého Číňana, který jim několikrát volal


    to je divné..minimálně vás mohli pozvat na šálek čaje. Známý kdysi reklamoval technoligickou linku (poslali mu totální parodii na linku-atrapu). Tak jel do Číny osobně, dostal karton čaje a hodinky jako omluvu.

  9. To Spouter: Autor tématu je podle všeho firma (obalové materiály), takže kouzlo Airbankkarty používat nemůže. Myslím, že je to klasický B2B případ, kdy sice bylo plnění dodáno (tzn. proběhl import, clení, výměr DPH atd.), ale po fyzické kontrole příjemce zjistil, že dostal shit (ale má ho). Tou dobou už asi byly jeho prachy fuč. Na to je, myslím, karta krátká.
    To Rooibosman: Jasně, ambasáda tohle neřeší (kdyby řešila, byla by tam asi pořád fronta až někam na Dejvickou), známýmu - Číňanovi něco nabulíkujou, aby dal pokoj, protože jinak jsou v podstatě v pohodě. A kdyby to přeci jen trochu zasmrádlo, no tak se změní název firmy a jede se dál.
    Tohle je prostě realita a specifikum tohoto druhu byznysu. Většina věcí se musí prověřit dopředu a hlavně u prvního kšeftu maximálně kontrolovat každý krok. Pokud tedy hodnota dodávky není rovná tomu, co jsem ochoten oželet. No - to ale není pravidlo jen "čínského" byznysu...

  10. sputer: Já se ptal jak posílaly peníze. Neradil

    1. Zeptat se jestli jsou fabrika nebo distributor. Distributor= konec komunikace.
    2. Zeptat se na adresu. Jestli je adresa room, popř v nějaké hromadné kanceláři= konec komunikace.
    3. Poprosit fotky. Jestli jsou 4:3 nebo nebo nejlíp 16:9, ok. V opačném případě = stažené fotky z internetu = konec komunikace.
    4. Použít timemachine pro jejich web. Prodávala firma ponožky a teď prodává čirou náhodou ze dne na den přívěsky? Přeprodaná firma=konec komunikace.
    5. Poprosit certifikát. Nejde dohledat certifikát v oficialní databází=photoshop= konec komunikace.
    6. Chci sampl. Obyčejná firma nemá problém sama poslat za svoje náklady přes kurýrní službu popř chtějí adekvátní sumu. Chtějí za mini balíček 40S = konec komunikace.
    7. Chci cenu RMB a USD. Chci cenu with FOB/without FOB. Nechějí dát? = konec komunikace. Někdy je pro mě výhodnější platit RMB bez FOB a použít DOOR=DOOR kurýra. Jestli to posílají číňané přes různé firmy, tak to jde do jednoho, druhé skládu atd.. Zdržení minimálně týdne!
    8. Nechtějí sdělovat výrobní malinkaté kroky v výrobě (třeba používate chemikalie XXX, YYY?) = konec komunikace
    9. Můžu přijet k vám do fabriky na prohlídky? Ne? = konec komunikace
    10. Chcete pouze western union ? = konec komunikace.
    11. Najdu si studenta z regionu (facebook, vk, instagram,...) který za úplatek dojede udělat pár fotek do fabriky to ohlídnout jestli je možnost. Jestli je to severní čína, tak se dá skoro bez problémů někdo najít z bývalého bloku sovětského svazu. Na jihu víc peněz víc zahraničních studentu. Souhlasíte s návštěvou mého "agenta" ne? konec komunikace
    12. Používá pouze wechat protože automaticky překládá do činštiny? žádný whatsapp, skype? = konec komunikace
    13. Osobně zavolat na telefon. Někdy mi sami volají. To je překvápko když někdo mňouká ve tři hodiny do telefonu. Nezvedají telefon? = konec komunikace
    14. Není možné OEM? = distributor= konec komunikace
    15. Jestli vidíme oboustraně možnou dobrou spolupráci, tak mi pošlou zadarmo testovací balíček. Jedoukrát přišla krabice o velikosti dvou banánovek během dvou dnů a zadarmo. Samozřrjmě to s ními klapolo ihned napoprvé...
    16. Všichni vímě že existuje kvalita A, B takřka u 80% věcí. Říkají že mají všechno AAA? Kecají, mají zmetky a ty zmetky ti pošlou s nálepkou QC pass bez mrknutí oka.
    17. Fakt dobré firmy mi podepisovali smlouvu, že kvalita zboží bude stejná jako sample a že zmetkovost nebude větší než 3% v opačném případě sleva na další objedávku. Top top firmy na některé věci dávají 1%, to jsem osobně čučel...

    No základní pravidla. Samozřejmě při mega objednávkách osobní kontrola na místě při každé objednávce. Od začátku do konce! Při opakujících objednávkách jestli není možnost osobní návštěvy = poslat svého studenta/agenta na namátkovou kontrolu. Na potřetí objednávku před novým rokem jim nedělá problem poslat zmetka. Držet je v šachu. Vědět jejich konkurenci mít plan B. To je potom reklamací jako prase.

    Falšovaných certifikátu by se člověk nedopočítal... Někdy to jde dokonce vidět...

    přidá ještě někdo nějaké pravidlo?

  11. To ehw: Souhlasím. Dobrej přehled a metodika. Ještě bych doplnil projet rejstříky a lokální weby, tam se taky leccos najde.

  12. petr: jsou nějaký rejstříky? Dáš link? :) Něco jako justice nejlíp. Zveřeňují finanční výsledky firmy? Nejlíp v íngliš verze protože já moc rozsypaný čaj číst neumím :(
    http://www.gsxt.gov.cn tenhle web je pro mě těžko pochopitelný.

  13. To ehw: Anglicky to bohužel není. Ze země "rozsypaného čaje" je moje žena a ta si vždycky najde, co je třeba, když to nemá, tak tam zavolá, a má to. Je to i proto, že v jednotlivých provinciích jsou obvykle nějaké "nuance".
    Víc to tady rozvádět nechci, aby se to téma nezvrtlo, že si dělám reklamu (je to jedna z věcí, kterou děláme komerčně). Mě obvykle vybudí topic, kde se řeší pořád stejné chyby a pak je to všechno "o těch Číňanech" (což mě trochu irituje), přičemž pravda je obvykle někde v půlce.

  14. Citace Původně odeslal salab Zobrazit příspěvek
    je třeba kupovat třeba přes alibabu kde jsou garance
    bohužel,alibaba neřeší kvalitu. Když ti čínani pošlou v kontejneru odpad, tak jako nám, tak nic nezmůžeš. Samozřejmě jsme to přes alibabu zkoušeli. Žádná odpověd.

    ---------- Post added 30.6.2019 at 22:06 ----------

    Citace Původně odeslal salab Zobrazit příspěvek
    je třeba kupovat třeba přes alibabu kde jsou garance
    bohužel,alibaba neřeší kvalitu. Když ti čínani pošlou v kontejneru odpad, tak jako nám, tak nic nezmůžeš. Samozřejmě jsme to přes alibabu zkoušeli. Žádná odpověd.

    ---------- Post added 30.6.2019 at 22:08 ----------

    Citace Původně odeslal rooibosman Zobrazit příspěvek
    naletěli jste někdy podvodníkovi z Číny?

    Kontaktovali jsme čínskou ambasádu v Praze, která vůbec neodpověděla.
    Řešili jsme to přes známého Číňana, který jim několikrát volal


    to je divné..minimálně vás mohli pozvat na šálek čaje. Známý kdysi reklamoval technoligickou linku (poslali mu totální parodii na linku-atrapu). Tak jel do Číny osobně, dostal karton čaje a hodinky jako omluvu.
    a dostal také novou linku, nebo se spokojil s čajem?

    ---------- Post added 30.6.2019 at 22:17 ----------

    díky všem za odpovědi.

    Naši dodavatelé prostě to řešit nechtějí. Samy uznali že poslali nepoužitelné zmetky. Ale vrátit peníze nebo poslat nové zboží? to přece po nich nemůžeme chtít. To je přece normální, že nic nevrátí. "Objednejte znovu a za víc , teď už Vám opravdu pošleme zboží podle schváleného vzorku, žádný zmetky jako minule, slibujeme, ale tentokrát musíte objednat dvakrát více než minule"

    Protože na ně nic neplatí, rád bych je nějak poškodil, tak aby to bylo fér a prodělali obě strany.
    chystáme webové stránky, doména je zaplacena na 10 let.


    weifang-hawier-industrial-trading-scam-cheat-experience

    nezná někdo nějaké mezinárodní rejstříky nesolidních a podvodných firem?
    podvodníci se jmenují: Weifang Hawier Industrial and Trading Co., Ltd

  15. ...čímž mi celá ta "story" asi dává zapravdu.
    Na závěr není problém zaplatit na 10 let "mstivou" doménu a marnit čas nad jejím obsahem, protože to je fér. (Welcome to Czech.)
    V začátku ale - se vsadím - nepadla ani penny na alespoň základní screening toho dodavatele, "dyk přeci Alibaba, ne? A že je 10.000 kiláků daleko a my jim nerozumíme ani ´brejden? To nějak pude..." No, nešlo...
    Lidi, probuďme se, tenhle topic by se neměl jmenovat "podvodníci z Číny", ale "how to make monkey business the most easy way".
    Vindobono sorry, ale tohle jde za váma víc než za tím shitty dodavatelem. To jste prostě prokoučovali od začátku do konce a žádná "scammers" doména to nevyřeší, max. ulevíte svému egu.
    To jsi asi nechtěl slyšet, ale myslím, že je to tak.

  16. když se nad tím člověk zamyslí a oprostí se od toho co dosud považoval za normu a hned skočí po levné čínské nabídce a nezkontroluje to osobně?...Nemůže to ani jinak dopadnout... a Petr má pravdu. Oni jsou prostě jiní. Psal jsem Číňanovi..ale chci tam dát Thaiwanská ložiska a připlatil si..teď se tomu směji ale tehdy jsme byl fakt naštvanej, protože oni přesně udělají opak, dají tam ten nejlevnější šunt a to je ten jejich profit. Boužel je smutné, že dnes koupíš např italský stroj a on je v postatě skoro celý z Číny, ale je aspoň jistota, že aspoň jeden Ital jim stojí za zády, takže co dříve vydrželo 10 let nyní je po roce vyběhaný a je to jako z Itálie. Ten problém je všude a ve všem co nějak smrdí Čínou.

  17. Citace Původně odeslal petr@asiascouts.eu Zobrazit příspěvek
    ...čímž mi celá ta "story" asi dává zapravdu.
    Na závěr není problém zaplatit na 10 let "mstivou" doménu a marnit čas nad jejím obsahem, protože to je fér. (Welcome to Czech.)
    V začátku ale - se vsadím - nepadla ani penny na alespoň základní screening toho dodavatele, "dyk přeci Alibaba, ne? A že je 10.000 kiláků daleko a my jim nerozumíme ani ´brejden? To nějak pude..." No, nešlo...
    Lidi, probuďme se, tenhle topic by se neměl jmenovat "podvodníci z Číny", ale "how to make monkey business the most easy way".
    Vindobono sorry, ale tohle jde za váma víc než za tím shitty dodavatelem. To jste prostě prokoučovali od začátku do konce a žádná "scammers" doména to nevyřeší, max. ulevíte svému egu.
    To jsi asi nechtěl slyšet, ale myslím, že je to tak.
    to je mi jasné petře, že to problém nevyřeší, ale je fér. Ale za pravdu ti určite nedám já.
    Z naší strany jsme postupovali naprosto korektně.
    Měli jsme vzorky i prověřovali jsem firmu u známého agenta. Připlatili jsem si za lepší kvalitu a dostali rubish který půjde do spalovny.
    Také jsme googlovali zkušenosti s tímto dodavatelem na netu.
    Kdyby někdo takový webky udělal dříve, tak by jsme s nimi nikdy neobchodovali.
    Číňani to prostě "zkurvili" a nechali nás zaplatit za jejich chyby. Alibabu to nezajímá, ačkoliv obchod byl realizován přes ně, Čínskou ambasádu už vůbec ne.


    Doména a webky není mstivá , ale předejte tomu, aby tomu aby to zopakovali s někým jiným.
    Pokud si jejich budoucí zákazníci budou prověřovat dodavatele stejně pečlivě jako jsme to dělali mi.

  18. Vindobono, když píšeš, že jste si nechali firmu prověřit u známého agenta, proč máte potom tak tristní výsledek? A jak se k tomu staví ten agent? To jste nezkusili?
    Ambasáda tohle opravdu řešit nebude, je to zcela mimo její kompetence i zájem.
    Alibaba by to řešit z logiky věci měla, ale to by to nesměla být čínská firma (jedna i druhá).
    Google tady moc výstupů asi nedá, to už by bylo lepší Baidu, ale tam je zase jazyková bariéra.
    Teď už těžko radit, je to zkušenost, byť hodně nepříjemná a asi jste zavrhli obchod s Čínou, což je škoda, ale nelze se divit.
    Jenom mi pořád nejde do hlavy, co vlastně pro vás udělal ten agent a jak se k tomu postavil, když nastal problém - od toho jste ho přeci najali, nebo ne?

  19. Citace Původně odeslal petr@asiascouts.eu Zobrazit příspěvek
    Vindobono, když píšeš, že jste si nechali firmu prověřit u známého agenta, proč máte potom tak tristní výsledek? A jak se k tomu staví ten agent? To jste nezkusili?
    Ambasáda tohle opravdu řešit nebude, je to zcela mimo její kompetence i zájem.
    Alibaba by to řešit z logiky věci měla, ale to by to nesměla být čínská firma (jedna i druhá).
    Google tady moc výstupů asi nedá, to už by bylo lepší Baidu, ale tam je zase jazyková bariéra.
    Teď už těžko radit, je to zkušenost, byť hodně nepříjemná a asi jste zavrhli obchod s Čínou, což je škoda, ale nelze se divit.
    Jenom mi pořád nejde do hlavy, co vlastně pro vás udělal ten agent a jak se k tomu postavil, když nastal problém - od toho jste ho přeci najali, nebo ne?
    agent předem prověřoval firmu v rejstříku, jestli existuje a má nějakou historii, což prošlo
    po tom problému se spojil s majitelem a snažil se ho všemožně přesvědčit , aby sjednal nápravu, což se nepovedlo, protože z jejich strany je prostě nezájem.
    Alibaba to neřeší, protože má v podmínkách že nebude řešit DAMAGES A QUALITY ISSUES
    Obchod s čínanama děláme 10 let a budeme ho dělat dál
    proč máme tak tristní výsledek? protože jsme prostě narazily na "srá...če" což se občas stane, i když prověříš všechno co můžeš prověřit.

    nejlepší věc co můžeme udělat, zaregistrovat ty podvdoníky všude možně do registrů nesolidních dodavatelů , aby se co nejméně jejich budoucích klientů spálilo jako my nebo udělat webky jako budou tyto: http://www.weifang-hawier-industrial...experience.eu/

    nic víc se asi dělat nedá, život jde dál

  20. Citace Původně odeslal ehw Zobrazit příspěvek
    sputer: Já se ptal jak posílaly peníze. Neradil

    1. Zeptat se jestli jsou fabrika nebo distributor. Distributor= konec komunikace.
    2. Zeptat se na adresu. Jestli je adresa room, popř v nějaké hromadné kanceláři= konec komunikace.
    3. Poprosit fotky. Jestli jsou 4:3 nebo nebo nejlíp 16:9, ok. V opačném případě = stažené fotky z internetu = konec komunikace.
    4. Použít timemachine pro jejich web. Prodávala firma ponožky a teď prodává čirou náhodou ze dne na den přívěsky? Přeprodaná firma=konec komunikace.
    5. Poprosit certifikát. Nejde dohledat certifikát v oficialní databází=photoshop= konec komunikace.
    6. Chci sampl. Obyčejná firma nemá problém sama poslat za svoje náklady přes kurýrní službu popř chtějí adekvátní sumu. Chtějí za mini balíček 40S = konec komunikace.
    7. Chci cenu RMB a USD. Chci cenu with FOB/without FOB. Nechějí dát? = konec komunikace. Někdy je pro mě výhodnější platit RMB bez FOB a použít DOOR=DOOR kurýra. Jestli to posílají číňané přes různé firmy, tak to jde do jednoho, druhé skládu atd.. Zdržení minimálně týdne!
    8. Nechtějí sdělovat výrobní malinkaté kroky v výrobě (třeba používate chemikalie XXX, YYY?) = konec komunikace
    9. Můžu přijet k vám do fabriky na prohlídky? Ne? = konec komunikace
    10. Chcete pouze western union ? = konec komunikace.
    11. Najdu si studenta z regionu (facebook, vk, instagram,...) který za úplatek dojede udělat pár fotek do fabriky to ohlídnout jestli je možnost. Jestli je to severní čína, tak se dá skoro bez problémů někdo najít z bývalého bloku sovětského svazu. Na jihu víc peněz víc zahraničních studentu. Souhlasíte s návštěvou mého "agenta" ne? konec komunikace
    12. Používá pouze wechat protože automaticky překládá do činštiny? žádný whatsapp, skype? = konec komunikace
    13. Osobně zavolat na telefon. Někdy mi sami volají. To je překvápko když někdo mňouká ve tři hodiny do telefonu. Nezvedají telefon? = konec komunikace
    14. Není možné OEM? = distributor= konec komunikace
    15. Jestli vidíme oboustraně možnou dobrou spolupráci, tak mi pošlou zadarmo testovací balíček. Jedoukrát přišla krabice o velikosti dvou banánovek během dvou dnů a zadarmo. Samozřrjmě to s ními klapolo ihned napoprvé...
    16. Všichni vímě že existuje kvalita A, B takřka u 80% věcí. Říkají že mají všechno AAA? Kecají, mají zmetky a ty zmetky ti pošlou s nálepkou QC pass bez mrknutí oka.
    17. Fakt dobré firmy mi podepisovali smlouvu, že kvalita zboží bude stejná jako sample a že zmetkovost nebude větší než 3% v opačném případě sleva na další objedávku. Top top firmy na některé věci dávají 1%, to jsem osobně čučel...

    No základní pravidla. Samozřejmě při mega objednávkách osobní kontrola na místě při každé objednávce. Od začátku do konce! Při opakujících objednávkách jestli není možnost osobní návštěvy = poslat svého studenta/agenta na namátkovou kontrolu. Na potřetí objednávku před novým rokem jim nedělá problem poslat zmetka. Držet je v šachu. Vědět jejich konkurenci mít plan B. To je potom reklamací jako prase.

    Falšovaných certifikátu by se člověk nedopočítal... Někdy to jde dokonce vidět...

    přidá ještě někdo nějaké pravidlo?
    To je zajímavě napsáno.Musím zaklapat ,dlouho nyní je klid,ale třeba před 10 lety to byl celkem divoký západ.
    Vzpomínám si ,že jednou nám nedali do kontejneru všechny věci,chybělo tam asi za 2000usd ,ale aby to bylo v packing listu ,tak z části věcí odmontovali kusy a deklarovali je jako samostatné díly ,aby jsme na to nepřišly...No 4 měsíce jsem se snima dohadoval po emailu telefonu nic...sem chytnul nerva a jel jsem na veletrh v Evropě ,kde jejich společnost prezentovala jejich výrobky.Byl tam jeho nadřízený který byl vysra***nej jak lečo ,protože fakt jsme ho chtěli trefit když už nic jinýho aby si nemysleli že my češi jsme nějací untrvasrmani...na vystavě se omluvil a za 3 týdny poslali prachy.

    Druhá zkušenost je horší ,zde jsem přišel o 45 000 usd.A na vině byla moje nezkušenost a naivita.Bylo to s firmou ,s kterou jsem bezproblémů obchodoval asi 4 roky bez problémů ,nic nebyl problém a zboží bylo tady zájem ,byl jsem exkluzivní prodejce...prostě jak z pohádky.S čínským obchodním partnerem jsme se osobně znali ,byl jsem i v továrně...best friend ,fotky usměvy ..keci v kleci....Asi půl roku před tím začal komunikovat přes jiný email hotmail místo firemního emailu,řikal jsem si že asi mají problém čínské servery ,že je Evropa blokuje nic nestandartního.Kontejner již byl na moři ,když mě napsal ,že firma změnila bankovní spojení a že všechny platby jdou přes britský účet.Což ve mě samozřejmě zbudilo podezření ,když jsou nějaké změny účtů ,ale čas mě tlačil ,protože lod měla přijít již do Hamburku a já potřeboval B/l.Tak jsem mu volal a on v pohodě po telefonu že je všechno v pořádku ,že společnost měnila bankovní spojení.Volal jsem i jeho kolegyni která mě to také potvrdila ,horší angličtinou ale potvrdila.No samozřejmě ,za týden mě píše z jiného emailu ,že peníze stale nejsou na učtu tak jsem mu přeposlal číslo učtu a on otočil že tento učet nezná ani tuto emailovou komunikaci a já věděl že je to v prd****i .Musel jsem zboží znovu doplatit ,pak se rozjel půlroční maraton ,kdy jeho z fabriky sice vyhodily ,ale továrna žádné peníze nevrátila.Čínské soudy jsou timhle zahlcené a hlavně čínský právníci jsou ještě dražší než ty český a ještě než neco začnou řešit ,tak chtějí 3000usd předem.Takže jsem prachy odepsal ,ale mám alespoň životní zkušenost.

  21. Citace Původně odeslal šmoula Zobrazit příspěvek
    To je zajímavě napsáno.Musím zaklapat ,dlouho nyní je klid,ale třeba před 10 lety to byl celkem divoký západ.
    Vzpomínám si ,že jednou nám nedali do kontejneru všechny věci,chybělo tam asi za 2000usd ,ale aby to bylo v packing listu ,tak z části věcí odmontovali kusy a deklarovali je jako samostatné díly ,aby jsme na to nepřišly...No 4 měsíce jsem se snima dohadoval po emailu telefonu nic...sem chytnul nerva a jel jsem na veletrh v Evropě ,kde jejich společnost prezentovala jejich výrobky.Byl tam jeho nadřízený který byl vysra***nej jak lečo ,protože fakt jsme ho chtěli trefit když už nic jinýho aby si nemysleli že my češi jsme nějací untrvasrmani...na vystavě se omluvil a za 3 týdny poslali prachy.

    Druhá zkušenost je horší ,zde jsem přišel o 45 000 usd.A na vině byla moje nezkušenost a naivita.Bylo to s firmou ,s kterou jsem bezproblémů obchodoval asi 4 roky bez problémů ,nic nebyl problém a zboží bylo tady zájem ,byl jsem exkluzivní prodejce...prostě jak z pohádky.S čínským obchodním partnerem jsme se osobně znali ,byl jsem i v továrně...best friend ,fotky usměvy ..keci v kleci....Asi půl roku před tím začal komunikovat přes jiný email hotmail místo firemního emailu,řikal jsem si že asi mají problém čínské servery ,že je Evropa blokuje nic nestandartního.Kontejner již byl na moři ,když mě napsal ,že firma změnila bankovní spojení a že všechny platby jdou přes britský účet.Což ve mě samozřejmě zbudilo podezření ,když jsou nějaké změny účtů ,ale čas mě tlačil ,protože lod měla přijít již do Hamburku a já potřeboval B/l.Tak jsem mu volal a on v pohodě po telefonu že je všechno v pořádku ,že společnost měnila bankovní spojení.Volal jsem i jeho kolegyni která mě to také potvrdila ,horší angličtinou ale potvrdila.No samozřejmě ,za týden mě píše z jiného emailu ,že peníze stale nejsou na učtu tak jsem mu přeposlal číslo učtu a on otočil že tento učet nezná ani tuto emailovou komunikaci a já věděl že je to v prd****i .Musel jsem zboží znovu doplatit ,pak se rozjel půlroční maraton ,kdy jeho z fabriky sice vyhodily ,ale továrna žádné peníze nevrátila.Čínské soudy jsou timhle zahlcené a hlavně čínský právníci jsou ještě dražší než ty český a ještě než neco začnou řešit ,tak chtějí 3000usd předem.Takže jsem prachy odepsal ,ale mám alespoň životní zkušenost.
    Pěkný příspěvěk, když jsem to četl tak už věděl jak to dopadne.
    Pokud továrna najednou změní email, tak je to vždycky podvod.
    Tohle je pro Čínu i pro Vietnam typické. Manažeři často tunelují vlastního zaměstnavatele.

    Mně se stalo něco jiného:
    podvodník z Nigerie se dostal do emailové schránky dodavatele (čínská firma)
    Sledoval celou komunikaci a když byl čas platit fakturu, tak mi poslal z jejich firemního emailu svoji upravenou fakturu.
    Vzhledově totožnou jako vždycky, protože si stáhnul nějakou starou z mailu, ale změnil částku, tak aby odpovídala objednávce a změnil číslo účtu.
    Použil účet britské banky BARCLEYS. S odůvodněním , že firma změnila číslo účtu , kvůli daním v Číně.
    Název nového účtu u BARCLEYS = skutečnému názvu čínské firmy!!!!
    (každý kdo si někdy zakládal v česku firemní účet ví, jak si banky ověřují, zda účet opravdu zakládá jednatel, takže jsem neměl pochybnosti.)

    Přišel jsem na to cca 24 hodin po zaplacení z ČR.
    Moje banka mi řekla že to bude v pohodě, že to stihnout zastavit. Nakonec to těsně nestihli, ale řekli mi že ať kontaktuji BARCLEYS protože peníze jim ještě nedorazili a oni
    to na sto procent stihnou zmrazit. Kontaktoval jsem BARCLERYS okamžitě. Bohužel přestože měli čas peníze zmrazit, z jejich strany naprostý nezájem.
    Neudělali nic. Za několik dní mi napsali, že peníze někdo vybral v hotovosti, oni účet uzavírají a tím to pro ně končí.
    Ať to předám policii, pokud chci. Kontaktoval jsem britskou policii, vyplnil papíry a opět z jejich strany naprostý nezájem. Za několik týdnů to uzavřeli, aniž by mne informovali nebo sdělili důvod nebo jakoukoliv informaci. Jediné co jsem se dozvěděl byly 2 slova: FILE CLOSED. nic víc. Z toho usuzuji , že se tím nikdo nezabýval a prostě to hodili do koše.
    Kontaktoval jsem českou policii, vyslechli si mne, sepsali papíry, řekli mi na rovinu ať nepočítám s tím , že ty peníze ještě někdy uvidím, ale alespoň se tomu věnovali.
    Za několik týdnů mi sdělili že podle elektronických stop přístupů do mailů se podvodník přihlašoval z Lagosu v Nigerii. Jelikož s Nigerií nemáme smlouvu o spolupráci, tak s tím nemohou nic více dělat.

    Čínský dodavatel, (přestože podvodník se dostal do jeho emailu a celý problém vznikly kvůli tomu, že si neuhlídal informace na své straně, pravděpodobně si omylem nainstaloval nějaký virus do komplu, který odeslal jeho přihlašovací údaje emailu) odmítl nést jakoukloliv zodpovědnost.
    Nějaká dohoda , že si škodu rozdělíme 50 na 50 pro něho nepřipadala v úvahu. Nechal mne to zaplatit znovu, protože číňani bez ohledu na to co se o nich povídá (kecy o dlouhodobé spolupráci ) vždycky preferují prachy okamžitě, a do dlouhodobé spolupráci vždycky ochotně hodí vidle, pokud si mají vybrat prachy okamžitě nebo dlouhodobá spolupráce.

    ZÁVĚR:
    1) britská banka BARCLEYS klidně umožní komukoliv si založit bankovní účet s názvem libovolné společnosti bez jakéhokoliv ověřování
    2) britská banka BARCLEYS nemá zájem řešit podvodníky, kteří s jejich pomocí podvádějí. Nebude spolupracovat ani s Vámi ani s policií, nehne prstem aby Vám pomohla, přestože na to má dostatek času.
    3) britská policie nemá zájem řešit podvodníka (sedícího v UK), který okradl někoho v zahraničí. Nebude dělat nic.
    4) České banky a Česká policie udělají co budou moci, aby Vám pomohli, ale bohužel to nemusí stačit.
    5) ČÍNAŇ vždycky preferuje prachy hned, místo dlouhodobé spolupráci. I když obchodujete s někým dlouhodobě a vše je OK nemáte žádnou jistotu, že to tak bude napořád.
    6) odkaz na webky, které budou brzy hotové: cheating scam fraud Weifang Hawier Industrial Trading
    weifang-hawier-industrial-trading-scam-cheat-experience

  22. S tím emailem to nemáš uplně pravdu.Často se stává ,že emaily skáčou do spamu nebo vůbec nechodí od čínských partnerů,proto někdy komunikují z yahoo nebo hotmailu.
    Já jsem šel také na českou policii ,ale nemají s číňani dohodu o spolupráci tak to za 30 dní odložili.Ale myslím ,že to účetní díky tomu mohla dát tehdy do ztráty,ale stím si již nejsem uplně jistý.
    Já tedy když si vybírám dodavatele ,tak jedu přímo do číny na veletrhy.Dá se to celé zvládnout za 30 tisíc a poznáš se snima osobně ,vidíš výrobky a taky jejich jednání .Vezmu si kontakt přímo na hlavníha manažera...ne na žádného pucfleka...
    Když vybírám přes alibabu ,tak jedině přímo výrobce,žádný trading company...U výrobce si zjistím na whois domen jak dlouho má registrovanou doménu,chci fotky pasu s jeho držkou v továrně v recepci s názvem společnosti.Zálohu vždy max 30% domluvit podmínky hlavně předem.Vlastní shipping commpany...díly zdarma kolik a vlastní výber.Ceny dílu chci znát předem vše než pošleš depozit...Balance po zaslání B/l když je zboží na moři.Prostě číňan čeká na tvoje zaváhání ,kde by na tobě mohl udělat prachy po zaplacení zálohy ,když již tvoje manévrovací možnosti jsou minimální.

    Většinou velký výrobce ,již jednájí celkem profesionálně.Problém je s menšími výrobci ,nebo s výrobci co dělají zboží levné na cenu ale nebudují nějaký brand....tak si člověk musí dávat velkýho bacha.

    Jinak jak píšeš o tom podvodník z Nigerie,to je jenom z větší části zastírací manévr.Ty číňani v tom jedou taky ,to je Chongqing ská mafie která to řídí...

Hostujeme u Server powered by TELE3