Kupte si prémiovou propagaci a toto místo bude vaše.
Zobrazují se odpovědi 1 až 14 z 14

Česká pošta - ztracený balík

  1. Máme e-shop. Přes Českou poštu posíláme asi 5000 balíků ročně. Teď se nám stalo, že se nám dva balíky ztratily. Stane se. Podal jsem reklamaci, předložil faktury a ouha - změna! České poště nestačí doložit faktury, které byly přiložené v balíku se zbožím, ale chtějí doložit nákupní ceny, že pouze na ty máme nárok, že prodejní ceny jsou vlastně až následné plnění. Pro mne novinka, dřív to tak nebylo. Došla tedy výzva k doložení potřebných dokumentů (na A4 z toho omluva za ztrátu zásilky asi 5 slov) a zbytek omáčka, proč nemohou vyplatit prodejní cenu, ale jen naši pořizovací. Dle mého názoru holý nesmysl.
    1) Naše nákupní ceny je nemají co zajímat. Je to jedno z největších obchodních tajemství, co firma má, navíc podpořená i smlouvou s dodavatelem, že tyto ceny nesmíme předat třetí straně. A co na to GDPR?
    2) Co se zbožím, které si vyrábíme sami nebo které nějakým způsobem zušlechťujeme? Tam jen ztěží doložím nákupní ceny.
    3) Nechci vidět ten elaborát, kdyby se ztratil balík třeba se 30 položkami. Ke každé položce dohledat nákupní fakturu, dohledat fakturu za přepravu (pokud byla účtována), to je také součást nákupní ceny. Zboží vozíme z ciziny a nakupujeme za EUR nebo GBP, takže doložit ve výpisu i nákup cizích měn.
    Na tyto věci jsem se ptal i v následném dopise - bez odpovědi. Pouze zopakovaná omáčka :-(
    Zkrátka a dobře, celé mi to přijde jako nesmysl, ale budiž. Doložím to.
    Jsem člověk klidný, ale toto mi hodně pohlo žlučí. Při zhoršujících se službách České pošty ještě takovéto obstrukce.
    Máte někdo podobnou zkušenost třeba i s jinými přepraci? Jak jste to řešili?
    Děkuji za vaše reakce!

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Žádná pojišťovna vám nikdy neproplatí jinou než skutečnou škodu (minus smluvni vyluky), proč by to dopravci měli dělat jinak? :) Obstrukce to jsou, o tom zadna. Ale nedivim se jim ani trochu... Co se tyka jinych prepravcu, tak jinde to neni jinak.

  4. Ma to tak i PPL, GLS aj.... nezajimala je prodejni cena, ztratili jen jednou zbozi v prodejni cen 250kč....ani jsem nepodaval reklamaci....nemile by to bylo kdyby ztratili napr vec v cene priklad 25tis. kterou mi daroval napr otec a ja ji za tu cenu prodal, nebo vec kterou koupim vyhodne za 1tis pritom ma prodejni cenu napr 25tis...proste smula pripadne udelat cestne prohlaseni ze mi tuto vec znamy za tuto cenu(25tis) prodal a neudelaji nic je to sice "podvod" ale svym zpusobem me o ty penize svoji ztratou me zasilky pripravili oni

  5. Citace Původně odeslal Aleš Jiříček Zobrazit příspěvek
    Žádná pojišťovna vám nikdy neproplatí jinou než skutečnou škodu (minus smluvni vyluky), proč by to dopravci měli dělat jinak? :) Obstrukce to jsou, o tom zadna. Ale nedivim se jim ani trochu... Co se tyka jinych prepravcu, tak jinde to neni jinak.
    Hm... a proč se mě tedy na poště při podávání balíku ptají: "Na kolik to chcete pojistit?". Viz "udaná cena" v oficiálních podmínkách ČP: https://www.ceskaposta.cz/documents/10180/282441/zps.pdf/ Rosik prostě jen narazil na debila, co odmítá plnit smluvní závazky České Pošty (bohužel nic překvapivého...).

  6. Už jsem to tu psal kdysi, ale tohle nemůže u žádného soudu obstát. Přepravce je pojištěný proti škodě a musí uhradit plnou výši škody. S touhle ojebávkou přišel Intime mám ten dojem a postupně se přidali všichni, protože zjistili, že všichni drží hubu. Už z principu bych je žaloval.

    ---------- Příspěvek doplněn 11.06.2019 v 16:29 ----------

    Citace Původně odeslal Aleš Jiříček Zobrazit příspěvek
    Žádná pojišťovna vám nikdy neproplatí jinou než skutečnou škodu (minus smluvni vyluky), proč by to dopravci měli dělat jinak? :) Obstrukce to jsou, o tom zadna. Ale nedivim se jim ani trochu... Co se tyka jinych prepravcu, tak jinde to neni jinak.
    Zkus tohle říci firmě, která si nechá přepravit turbínu a ona jim spadne z návěsu. :) Jooo sorry, kolik stálo železo v nákupu.....

  7. To není nic nového, takhle pošta vyřizuje reklamace již dlouho několik let...

    Žádný velký dopravce nemá pojištění od nějaké pojišťovny, jelikož se jim to nevyplatí... Mají na to budget z ceny služeb, a nebo to zaplatí jejich zaměstnanec, když se zjistí, že pochybyl...

    Dneska nikdo nechce plnit, a každý se snaží najít kličku, jak zaplatit co nejméně...

    Jedině soudní cesta nebo český statistický úřad...

  8. Citace Původně odeslal Aleš Jiříček Zobrazit příspěvek
    Žádná pojišťovna vám nikdy neproplatí jinou než skutečnou škodu

    ...
    Aleši, naopak, skutečnou škodu žádný z dopravců nikdy neproplatí!!

    Pořizovací faktury na zboží nemají se skutečnou škodou nic společného. I do skladové ceny jsi povinnen zahrnovat nejen nákupku a dopravu zboží k Tobě, ale i mzdové a jiné náklady (i když se to běžně nedělá). A kompletní škoda na kixlém obchodním případu a zhoršené reputaci bude vždy větší, než jen ta skladová cena (jež zahrnuje všechny ty náklady a režie).

    V současné situaci si můžeme o náhradě skutečné škody nechat jen zdát.

  9. Citace Původně odeslal kelley_a Zobrazit příspěvek
    Hm... a proč se mě tedy na poště při podávání balíku ptají: "Na kolik to chcete pojistit?". Viz "udaná cena" v oficiálních podmínkách ČP: https://www.ceskaposta.cz/documents/10180/282441/zps.pdf/ Rosik prostě jen narazil na debila, co odmítá plnit smluvní závazky České Pošty (bohužel nic překvapivého...).
    Když si treba auto pojistis na 400 tisic, taky nedostanes 400 kdyz ho rozbijes, dostanes tolik aby sis koupil jine auto, ale nemusi to byt 400 tisic, to je jen limit... To same v tomto pripade... Ty jsi jen zodpovedny nahlasit dostatecny limit, ale penez dostanes tolik abys nahradil ztraceny predmet, nic vic.

    ---------- Příspěvek doplněn 11.06.2019 v 19:21 ----------

    Citace Původně odeslal marat Zobrazit příspěvek
    Zkus tohle říci firmě, která si nechá přepravit turbínu a ona jim spadne z návěsu. :) Jooo sorry, kolik stálo železo v nákupu.....
    to jsi trochu prekroutil :) asi nechtene, ale preci to to same neni - pojistovna (nebo dopravce, pokud pojisteni sam nabizi) v tomhle pripade proplati vyrobu nove turbiny... ale urcite neproplati tolik, za kolik ji pak prodas zakaznikovi. Jedine by to byla stejna castka, ale dolozit tak i tak musis cenu te vyroby.

    ---------- Příspěvek doplněn 11.06.2019 v 19:23 ----------

    Citace Původně odeslal aheadnology Zobrazit příspěvek
    Aleši, naopak, skutečnou škodu žádný z dopravců nikdy neproplatí!!
    Ano, dopravci maji ve smluvnich podminkach ze proplaci jen cenu predmetu, ale usly zisk nebo pod. ma v podminkach jasnou vyluku... Je to cena za relativne prijatelne ceny dopravy... ac to ze cena je nizka je na diskusi, ale pokud by proplaceli vsechny ztraty, jednoduse by zdrazili postovne aby ty ztraty pokryli. Takze za levnejsi dopravu plati obchodnici tim, ze nedostanou kazdou ztracenou korunu, kdyz se balik ztrati, ale jen porizovaci cenu zbozi... Ale to se asi chapat da... To je prece kapitalismus, maximalizace zisku v ramci zakona...

  10. Citace Původně odeslal Macecha Zobrazit příspěvek
    To není nic nového, takhle pošta vyřizuje reklamace již dlouho několik let...

    Žádný velký dopravce nemá pojištění od nějaké pojišťovny, jelikož se jim to nevyplatí... Mají na to budget z ceny služeb, a nebo to zaplatí jejich zaměstnanec, když se zjistí, že pochybyl...

    Dneska nikdo nechce plnit, a každý se snaží najít kličku, jak zaplatit co nejméně...

    Jedině soudní cesta nebo český statistický úřad...
    Mě tedy ještě letos několikrát pošta jako jediný dopravce uhradil ztracenou nebo poškozenou zásilku v prodejních cenách včetně DPH, takže jak píše tazatel bude to nový proces řešení reklamací stejně jako mají ostatní dopravci.

  11. Vzhledem k tomu, že pošta ví naprosto prdlajs, co v tom balíku bylo, tak předlož takový doklad prokazující cenu, který se blíží částce, kterou chceš po poště vrátit a je úplně jedno jestli to v tom balíku bylo nebo nebylo. Jednoduše, když pošta / přepravce neumí jednat férově a vracet cenu, která byla udána, tak proč by se tak měl chovat zákazník...

  12. Ještě pro upřesnění odcituji, co mi pošta přesně napsala:

    Česká pošta, s.p. Vám sdělila, že Vámi podaná reklamace byla shledána důvodnou. Požadavku na náhradu škody ovšem nelze vyhovět, neboť z Vaší strany nebyla prokázaná hodnota obsahu zásilky v den jejího podání.
    Česká pošta poskytuje poštovní služby na základě zákona č.29/2000 Sb., o poštovních službách a o změně některých zákonů (dále jen zákon o poštovních službách) v platném znění a dle § 6 toho zákona na základě Poštovních podmínek. § 13 odst. 2 tohoto zákona stanoví: "Při ztrátě poštovní zásilky hradí provozovatel škodu ve výši ceny, kterou měla zásilka v době a místě jejího poštovního podání. Česká pošta, s.p. je povinna vyplatit náhradu škody teprve poté co bude prokázána skutečná cena (hodnota) obsahu zásilky v době jejího podání. Cenu je třeba doložit nákupním dokladem, neboť to je hodnota majetku, pod kterou ji evidujete v účetnictví (cena zboží v době poštovního podání). Faktura, kterou přikládáte, dokládá prodejní cenu, což je budoucí plnění, které se skládá z ceny zboží (nákupní) + připočtené marže-zisku, což lze považovat za následnou škodu, za kterou podnik neodpovídá. Po obdržení požadovaného dokladu, který je možné odeslat elektronickou cestou na adresu nahrady.jm@cpost.cz, bude náhradové řízení pokračovat. V případě, že Česká pošta, s.p. neobdrží relevantní doklad v termínu do 30ti dnů od převzetí této výzvy, bude po tomto termínu náhradové řízení ve věci zásilky podací číslo DR8436323871C považováno za ukončené. Upozorňujeme, že při uplatnění požadavku na náhradu škody za ztrátu zásilky je třeba dokládat doklad, který prokáže, že zboží bylo obsahem reklamované zásilky (doložená faktura pro adresáta), tak doklad o nabytí zboží a ceně, za kterou bylo nabyto. Za nepříjemnosti způsobené ztrátou zásilky se Vám jménem České pošty omlouváme. Věříme, že naše vyjádření přijmete s pochopením. Poučení: V případě, že reklamaci vad poskytnuté poštovní služby nebylo vyhověno, je reklamující oprávněn podat u Českého telekomunikačního úřadu (www.ctu.cz) návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace.

    Vždy jsem myslel, že když si zákazník objedná zboží, já mu zboží vyfakturuji a fakturu přiložím do balíku se zbožím, tak toto zboží má v době podání již cenu, za kterou jsem ho zákazníkovi vyfakturoval/prodal (což dokládá i datum uskutčnění zdanitelného plnění na faktuře). Ano, v případě dobírky je to trochu sporné, ale v případě, že zákazník zaplatí předem nebo nějakou online platbou, pak podle mne není co řešit a tedy v době podání (viz citace výše) má zboží již hodnotu prodejní a ne naši nákupní. Navíc jsem z této faktury jižý odvedl DPH, které mi teď už nikdo nevrátí. :-/

    Pořád ale není řešeno to, když třeba umělecký řezbář vyřezá z kousku dřeva figurku. Jak pak prokázat hodnotu zboží? Jedině čestným prohlášením, jak tady někdo psal. Ale pochybuji, že by to ten úřední pošťácký šiml byl ochoten akceptovat.

    Nezbývá než doufat, že se nic neztratí.

  13. My delame cestna prohlaseni, kdy nam vyrobci daji odborne vyjadreni k cene ci cene opravy a na zaklade toho proplaci.

  14. Dobrý vědět, že ohánět se reálnou cenou nemá smysl. Takže udanou cenu u všeho navýšit na průměr, za co by jim nestálo se soudit, ale zaplatí to náklady i u dražších balíků.

  15. Udaná cena nemá žádný vliv na výši vyplacené náhrady. Tak mi to bylo vysvětleno. Udanou cenu je ale dobré dát vyšší, protože kdyby byla nižší než hodnota zasílaného zboží, pak by se tím samozřejmě oháněli a brali by ji v potaz.

Hostujeme u Server powered by TELE3