Prodej projektu Duchod.cz - cena 550 tis Kč. Dále MojeFinance.cz, DuchodovaReforma.cz
Zobrazují se odpovědi 1 až 7 z 7

Doprava: vnitrostátní CMR (camrák)

  1. Zdravím,

    od letoška platí nová pravidla ve vnitrostátní pozemní dopravě. Především se to týká zavedení camráku i pro vnitrostátní dopravu. Odhlídnu teď od toho, že odborníci píšou o žalostné definici (a to obou camráků) ...

    A chtěl bych se vás zeptat, zda nemáte někdo nějaký jeho minimální vzor? (toho nového vnitrostátního camráku). Vzor, o kterém by se dalo předpokládat, že vyhoví pravděpodobným nárokům práva - ale aby na něm bylo co nejméně zbytečností.


    Nebo ideálně postup, co všechno je nutné doplnit na dodák, aby tento vyhověl požadavkům na ten tuzemský camrák?


    Pozn. dodáky tisknu z Pohody, ale stačí mi informace obecně k dodákům, do Pohody si to přizbůsobím sám

    (chápu, nebudu to sice mít propisovatelné - ale razítka se "nepropíšou" tak jako tak ani přes ten původní propisovatelný CMR z papírnictví - no a těch pár podpisů navíc už řidiče přeci nezabije - i vzhledem k tomu, že tuzemský CMR je útlejší)



    Mocdík

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Po přečtění vašeho příspěvku jsem trochu hledal - a Přeřetl jsem si článek zas Čr chce udělat něco extra v EU - jako s profesními průkazy.... To co popisují a jak to znám v Čr tak nikdo vlastně nemá páru jak to má vypadat - Česmad taky nic neví a tady je link na CMR-VZOR-vnitrostátní.

    Novela zákona ke stažení

    Cituji: Ustanovení o uzavření a provádění přepravní smlouvy, odpovědnosti dopravce, reklamaci a žalobě a o přepravě prováděné postupně několika dopravci obsažená v Úmluvě o přepravní smlouvě v mezinárodní silniční nákladní dopravě (CMR)31) se použijí obdobně ve vnitrostátní silniční nákladní dopravě na smlouvu o přepravě věci, práva a povinnosti při přepravě věci, náhradu škody vzniklé při přepravě věci a na odpovědnost jednotlivých dopravců při přepravě věci, k jejímuž provedení se spojilo několik dopravců.

    To osobně chápu, tak že stačí klasické CMR, ale stejně orgáni nevědí nic... 20let něvěděli co je ADR...

    Jinak CMR nemusí být propisovací...

  4. není to o camraku, ale o tom v jakém režimu pojištění tvé zboží bude cestovat

  5. Citace Původně odeslal rooibosman Zobrazit příspěvek
    není to o camraku, ale o tom v jakém režimu pojištění tvé zboží bude cestovat
    uprimne je to hloupost - uz vidim Toptrans co jezdi po Praze vypisuje 30 CMR a nevim proc by me mel zajmat rezim pojisteni, kdyz automaticky je kazdy dopravce pojisteny... Ale chapu urednici musi neco delat, ale ne nic k lepsimu...

    Napriklad pokud zacnes v praci v 5:00 coz je u ridicu normalni i drive tak podle zakoniku prace muzes pracovat maximalne 10 hodin (nocni smena), ale ridici maji az 15 hodinovou pracovni dobu pokud se vyuzije vykon do maxima. A co dela urad prace? - ten to vi a chodi a dava pokuty...

  6. Citace Původně odeslal rooibosman Zobrazit příspěvek
    není to o camraku, ale o tom v jakém režimu pojištění tvé zboží bude cestovat
    No, bude cestovat v tom režimu, který dali zákonodárci (to není od slova "dárci", viďte, že ne? ;-) ) do zákona, tj. režim téměř totožný s mezinárodním režimem dle úmluvy CMR. Takže když se něco stane se zásilkou, dostanu max. 260 kč za kilogram zásilky. Naštěsí posílám těžký věci, tak mě to netrápí.

    V jiném režimu zásilku cestovat nedonutím, bo přepravci na to jednoduše nepřistoupí.

    Dle mého laického odhadu musí být na tuzemském cmr zmíněn náš tuzemský zákon a ne mezinárodní cmr? Nejsem právník, třeba se pletu?

    Ale poprosil bych odhad od někoho, kdo právo dělá, co asi předpokádá, že vše na tom dokumentu musí být přítomno,

    dík

  7. každý autodopravce může mít jinou výši pojištění, takže když pošleš stroj za 5 mio dopravcem co má pojištěno na 300 tis, máš smůlu. Když to uvedeš do CMR musí se dopravce nebo ty připojistit. Když povezeš tento stroj jen na DL a dopravce ho "vysype" -on si meje ruce, pojišťovna si meje ruce, dostaneš těc 26 kč/kg nebo kolik to je....ano i TOPTRANS musí vozit na vnitru na CMR jako další dopravce, jen pozn. CMR nevystavuje autodopravce ale přepravce :)

  8. Citace Původně odeslal rooibosman Zobrazit příspěvek
    každý autodopravce může mít jinou výši pojištění, takže když pošleš stroj za 5 mio dopravcem co má pojištěno na 300 tis, máš smůlu. Když to uvedeš do CMR musí se dopravce nebo ty připojistit. Když povezeš tento stroj jen na DL a dopravce ho "vysype" -on si meje ruce, pojišťovna si meje ruce, dostaneš těc 26 kč/kg nebo kolik to je....ano i TOPTRANS musí vozit na vnitru na CMR jako další dopravce, jen pozn. CMR nevystavuje autodopravce ale přepravce :)
    Myslím, že je jedno, kdo "vystavuje" CMR. Definováno to prý není? Zájem na tom má dle mne především dopravce - a proto řidiči čisté camráky vozí s sebou.

    Pouhý dodací list: právě na tom je dle mne bit autodopravce, protože si nic mýt nemůže. Mýt si ruce může, když jede v režimu CMR - protože CMR stropuje práve tu velikost škodního plnění. Pokud není autodopravce tímto institutem chráněn, tak na něm mohu požadovat plnou škodu, protože ta škoda vznikla na jeho straně. Tak jako budu škodu požadovat po komkoli jiném, když mi nějakou způsobí.

    Jestli jsem něco přehlédl, tak mne opravte, co by to bylo ;-)

Hostujeme u Server powered by TELE3