Kupte si prémiovou propagaci a toto místo bude vaše.
Zobrazují se odpovědi 1 až 5 z 5

Doprava: vnitrostátní CMR (camrák)

  1. Zdravím,

    od letoška platí nová pravidla ve vnitrostátní pozemní dopravě. Především se to týká zavedení camráku i pro vnitrostátní dopravu. Odhlídnu teď od toho, že odborníci píšou o žalostné definici (a to obou camráků) ...

    A chtěl bych se vás zeptat, zda nemáte někdo nějaký jeho minimální vzor? (toho nového vnitrostátního camráku). Vzor, o kterém by se dalo předpokládat, že vyhoví pravděpodobným nárokům práva - ale aby na něm bylo co nejméně zbytečností.


    Nebo ideálně postup, co všechno je nutné doplnit na dodák, aby tento vyhověl požadavkům na ten tuzemský camrák?


    Pozn. dodáky tisknu z Pohody, ale stačí mi informace obecně k dodákům, do Pohody si to přizbůsobím sám

    (chápu, nebudu to sice mít propisovatelné - ale razítka se "nepropíšou" tak jako tak ani přes ten původní propisovatelný CMR z papírnictví - no a těch pár podpisů navíc už řidiče přeci nezabije - i vzhledem k tomu, že tuzemský CMR je útlejší)



    Mocdík

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. není to o camraku, ale o tom v jakém režimu pojištění tvé zboží bude cestovat

  4. Citace Původně odeslal rooibosman Zobrazit příspěvek
    není to o camraku, ale o tom v jakém režimu pojištění tvé zboží bude cestovat
    No, bude cestovat v tom režimu, který dali zákonodárci (to není od slova "dárci", viďte, že ne? ;-) ) do zákona, tj. režim téměř totožný s mezinárodním režimem dle úmluvy CMR. Takže když se něco stane se zásilkou, dostanu max. 260 kč za kilogram zásilky. Naštěsí posílám těžký věci, tak mě to netrápí.

    V jiném režimu zásilku cestovat nedonutím, bo přepravci na to jednoduše nepřistoupí.

    Dle mého laického odhadu musí být na tuzemském cmr zmíněn náš tuzemský zákon a ne mezinárodní cmr? Nejsem právník, třeba se pletu?

    Ale poprosil bych odhad od někoho, kdo právo dělá, co asi předpokádá, že vše na tom dokumentu musí být přítomno,

    dík

  5. každý autodopravce může mít jinou výši pojištění, takže když pošleš stroj za 5 mio dopravcem co má pojištěno na 300 tis, máš smůlu. Když to uvedeš do CMR musí se dopravce nebo ty připojistit. Když povezeš tento stroj jen na DL a dopravce ho "vysype" -on si meje ruce, pojišťovna si meje ruce, dostaneš těc 26 kč/kg nebo kolik to je....ano i TOPTRANS musí vozit na vnitru na CMR jako další dopravce, jen pozn. CMR nevystavuje autodopravce ale přepravce :)

  6. Citace Původně odeslal rooibosman Zobrazit příspěvek
    každý autodopravce může mít jinou výši pojištění, takže když pošleš stroj za 5 mio dopravcem co má pojištěno na 300 tis, máš smůlu. Když to uvedeš do CMR musí se dopravce nebo ty připojistit. Když povezeš tento stroj jen na DL a dopravce ho "vysype" -on si meje ruce, pojišťovna si meje ruce, dostaneš těc 26 kč/kg nebo kolik to je....ano i TOPTRANS musí vozit na vnitru na CMR jako další dopravce, jen pozn. CMR nevystavuje autodopravce ale přepravce :)
    Myslím, že je jedno, kdo "vystavuje" CMR. Definováno to prý není? Zájem na tom má dle mne především dopravce - a proto řidiči čisté camráky vozí s sebou.

    Pouhý dodací list: právě na tom je dle mne bit autodopravce, protože si nic mýt nemůže. Mýt si ruce může, když jede v režimu CMR - protože CMR stropuje práve tu velikost škodního plnění. Pokud není autodopravce tímto institutem chráněn, tak na něm mohu požadovat plnou škodu, protože ta škoda vznikla na jeho straně. Tak jako budu škodu požadovat po komkoli jiném, když mi nějakou způsobí.

    Jestli jsem něco přehlédl, tak mne opravte, co by to bylo ;-)

Hostujeme u Server powered by TELE3