Prodej módní značky DANNYS clothing
Zobrazují se odpovědi 1 až 13 z 13

Jak nejlépe ukončit spolupráci s dlouhodobým klientem?

  1. Zdravím,

    řeším takovýto problém: Pro klienta jsem před několika lety zprostředkovával vytvoření e-shopu na míru a průběžně zařizuji úpravy a podob. Nyní kvůli problémům s programátorem e-shopu chci ukončit tuto činnost. Jak to nejlépe řešit? Jak minimálně dlouho dopředu dát klientovi o ukončení vědět? Nebo můžu spolupráci ukončit hned? Co se samotným e-shopem, kód patří klientovi nebo mě či programátorovy (smlouvu sepsánu nemáme)? Samozřejmě není možné ukončit provoz eshopu hned, znamenalo by to pro klienta velké finanční ztráty, které by vymáhal po mě. Nerad bych ale aby pak chtěl nějakou náhradu za to, že si bude muset e-shop nechat vytvořit jinde, pokud se nedohodne na provozu přímo s programátorem. Jak se nejlépe pojistit proti takovéto situaci?

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Pokud jsi to delal jako fyzicka osoba, tak eshop patri klientovi... Nicmene povinnost an nem jakkoliv pokracovat asi nemas, takze ukonceni spoluprace by melo obnaset proste oznameni klientovi a nic vic...

  4. výpovědní lhůta ze smlouvy o dílo..co říká obchodní zákoník pokud nebyla sjednána písemně? Rozhodně mu nemůžeš jen tak sdělit že zítra končíš..vlastně můžeš a možná se nic nestane..raději bych postupoval dle obch. zákona.

  5. Citace Původně odeslal rooibosman Zobrazit příspěvek
    výpovědní lhůta ze smlouvy o dílo..co říká obchodní zákoník pokud nebyla sjednána písemně? Rozhodně mu nemůžeš jen tak sdělit že zítra končíš..vlastně můžeš a možná se nic nestane..raději bych postupoval dle obch. zákona.
    Obchodni zakonik neexistuje.

  6. Jestli chceš být loajální, vysvětli klientovi situaci a doporuč mu někoho jiného, kdo vývoj za tebe převezme. Problém s programátorem můžeš mít dočasný, a tak pokud spolupráci s klientem nechceš nyní típnout jednou pro vždy, vyplatí se rozejít v dobrém a ponechat si pro sebe příležitost zase někdy do procesu přiskočit.

  7. Ak nechces niest nasledky a chces si byt isty co bude spravne tak sa obrat radsej na niekoho kto sa v tom orientuje a nerozhoduj sa podla rad na fore od ludi, oni za to neberu ziadnu zodpovednost ak to nakoniec bude celkom inak

  8. Citace Původně odeslal Radek O. Zobrazit příspěvek
    Obchodni zakonik neexistuje.
    no dobře no :) dnes tak, zítra jinak... ale něco o výpovědní lhútě se tam snad pojednává, nebo to už je taky zrušené?

  9. Citace Původně odeslal rooibosman Zobrazit příspěvek
    no dobře no :) dnes tak, zítra jinak... ale něco o výpovědní lhútě se tam snad pojednává, nebo to už je taky zrušené?
    Clovek by cekal, ze kdyz se temi zakony ohanite, ze vite, ze alespon existuji. Kdyz cloveka odkazujete na to, ze zakon to za nej vyresi, tak bych cekal, ze vite, ze tam neco takoveho je. Pokud to nevite, tak proc jej na to odkazujete?

  10. Citace Původně odeslal Radek O. Zobrazit příspěvek
    Clovek by cekal, ze kdyz se temi zakony ohanite, ze vite, ze alespon existuji. Kdyz cloveka odkazujete na to, ze zakon to za nej vyresi, tak bych cekal, ze vite, ze tam neco takoveho je. Pokud to nevite, tak proc jej na to odkazujete?
    že to existuje vím, ale ať si to vygooglí sám, prostě jsem ho jen nasměroval že má postupovat podle zákona a ne co si někdo myslí a blbě mu poradí, nevíms čím máte problém..vy jste se vyjádřil fajn, ale není to víc o hovně?

  11. Citace Původně odeslal rooibosman Zobrazit příspěvek
    že to existuje vím, ale ať si to vygooglí sám, prostě jsem ho jen nasměroval že má postupovat podle zákona a ne co si někdo myslí a blbě mu poradí, nevíms čím máte problém..vy jste se vyjádřil fajn, ale není to víc o hovně?
    Muzeme spolu mluvit slusne? Dekuji

    Nejdrive jeste jej nasmeroval na neexistujici zakon.
    Pak jste jen nasmeroval na neco, co si myslite ze tam je, jenze neni.

    Takze co si ma dle vas vygooglit, kdyz nic z toho co piseste neni? Ani ten zakon a ani to ujednani.

  12. Citace Původně odeslal Radek O. Zobrazit příspěvek
    Muzeme spolu mluvit slusne? Dekuji

    Nejdrive jeste jej nasmeroval na neexistujici zakon.
    Pak jste jen nasmeroval na neco, co si myslite ze tam je, jenze neni.

    Takze co si ma dle vas vygooglit, kdyz nic z toho co piseste neni? Ani ten zakon a ani to ujednani.
    chcete být ješitný, fajn......zákony na internetu jsou a kdyby s v nich online prohrabal, tak zjistí že může postupovat např. podle NOZ a to ujednání dát do písemné výpovědi smlouvy o dílo, samozřejmě po vzájemné dohodě s protistranou, předpokládám že nejsou ve sporu. Ale možná mají písemnou smlouvu-- to nevíme a všechno tam už je.
    Uznávám, že podnikatelský zákon už byl zrušen, neznamená že neexistuje jiný, třeba ten hloupě nazvaný o korporaích za pět let bude zase jiný název. Pointa je že má postupovat podle zákona a může online studovat. Nechtěl jsem mu blbě radit, ale nakoupnout ho k vlastní iniciativě. Platit si právníka kvůli téhle maličkosti je asi zbytečné.

  13. A nebylo by lepší to prostě u klienta vysondovat, jak se k tomu staví? Prostě zkuste naslouchat, začněte třeba

    "Dobrý den kliente, aktuálně máme problémy s vývojem vašeho e-shopu, co by to pro vás znamenalo, kdybysme jej už dále nevyvíjeli, protože to pro nás již není rentabilní, jak byste k tomu přistoupil, co byste od nás očekával?"

    Dejte mu čas, ať si to promyslí, nechte ho mluvit, a uvidíte jak se k tomu postaví.

  14. Tak snad jako první věc vezmu telefon, zavolám klientovi a otevřeně si s ním o tom promluvím. To je vždycky nejlepší.

    Třeba se nějaké řešení najde, které tebe ani nenapadlo. Třeba má nějakého programátora, ale z loajality to nechal u tebe, atd.

    Prostě takovéhle věci se prvně řeší tak, že se o tom pobavím, a potom teprve vymýšlím nějaké pojistky.

    Samozřejmě, i kdyby to nebylo ve smlouvě, bych klientovi nevypnul eshop, ale ponechal mu ho v provozu i se zdrojáky, a dle situace bych řešil, zda se to bude převádět někam, apod.

    Musel jsem už podobné věci řešit a většinou se to obejde bez nějakých problémů a dá se dohodnout optimální řešení.

Hostujeme u Server powered by TELE3