Prodám výdělečný web ZelenyTiket.cz 1.2Mil/rok
Zobrazují se odpovědi 1 až 16 z 16

Výběr ERP

  1. Zdravím,
    už týden se prohrabuji internetem a hledám nejvhodnější ERP. Mám v hledáčku Helios Orange, Pohoda E1 Komplet a Altus Vario.
    Fakta o firmě:
    - objem faktur za rok cca 40 000
    - výrobní firma, takže je důležité vědět z jakých sarží je produkt vyrobený, pracování s polotovary.... takže nic jednoduchého stylem skladem/nedostupne a řízením výroby
    - 30 uživatelů
    - bude se budovat eshop který se bude napojovat na tento informační systém. ERP nahrávat data do eshpu (ceny, popisky, fotky atd) a ERP přijímat a automaticky zpracovávat objednávky
    - pak taková ta klasika adresář, mzdy, personalistika, manager analytika, majetek, účetnictví a finance
    - příjem EDI i zpětná komunikace
    - jednoduchá správa ceníků (asi 30 různých) i v různých měnách
    - multijazyčné názvy a veškeré informace o produktech, i multijazyčné doklady

    Každý výrobce se pochlubí jen tím co fakt umí a na slabiny neupozorní :-) recenzí moc není.

    Mám kalkulaci z Altus Vario a počíteční investice 1 300 000 a roční poplatek 170 000. Z obou částek mám pocit, že jsou hodně vysoké.
    U Pohody E1 Komplet se zase obávám, že bude hodně tápat v oblasti skladů a výroby.
    Helios osobně nemám rád, dělal jsem v něm před lety a byl to uživatelský chaos.

    Chci aby ERP dělal co nejvíce práce samo z dlouhodobého hlediska ušetřil na lidech. Dokážete mi někdo prosím poradit a aspon trochu nasměrovat?
    Předem děkuji :-)

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Zdravím,

    naše firma dodává ABRA Gen a ABRA FlexiBee. Obě zmiňovaná ERP lze skriptovat a tím automatizovat. Stejně tak obě zmiňovaná poskytují API, je tedy možné jednoduše propojit s dalšími systémy, i s e-shopem.

    Kolik osob bude s ERP pracovat? Máte ve firmě server (Windows vs. Linux)? Klidně odpovězte do PM, rád Vám vypracuji nabídku.

  4. Citace Původně odeslal Pavel Janků Zobrazit příspěvek
    Zdravím,

    naše firma dodává ABRA Gen a ABRA FlexiBee. Obě zmiňovaná ERP lze skriptovat a tím automatizovat. Stejně tak obě zmiňovaná poskytují API, je tedy možné jednoduše propojit s dalšími systémy, i s e-shopem.

    Kolik osob bude s ERP pracovat? Máte ve firmě server (Windows vs. Linux)? Klidně odpovězte do PM, rád Vám vypracuji nabídku.
    Adresář 30, sklad a výroba 7, expedice 7,
    Fakturace 10 - deset lidi aktiuvně pracovat ve fakturaci a dalších 10 lidí jen náhled. Jsou to obchodáci kteří se dívají na stav zboží co zákazník pbvykle bere atd.
    pokladna, mzdy a kniha jizd .... jeden uživatel

    server Windows
    Naposledy upravil DjOkurka : 10.05.2019 v 21:15

  5. Pokud ti Altus přijde trochu moc co pak Helios. Jinak počet faktur dnes už není tak limitující, spíše je třeba se zaměřit na počet skladových položek a jejich pohybů, funkčnost, provázání procesů a možnost úprav. Co se týče výroby velice dobře to má zpracováno a vyvinuto QI. Na první pohled to vypadá docela drahé, ale ve finále to vyjde levněji než Altus a je to mnohem masivnější systém. Nevím jak to ted mají jinde, ale třeba QI nepočítá licence podle počtu instalací, ale podle najednou současně pracujících uživatelů daného modulu, čímž jde docela dost ušetřit.

  6. V čem se ted účtuje ?

  7. Citace Původně odeslal Z.Jurak Zobrazit příspěvek
    V čem se ted účtuje ?
    To je ta vtipná část:-) Přes 25 let v dosovském programu, který je upravený podle potřeb ale s eshopem, požadavky na sdílení dat už to začíná být neunosné.

    ---------- Příspěvek doplněn 10.05.2019 v 21:19 ----------

    Citace Původně odeslal láďa1979 Zobrazit příspěvek
    Pokud ti Altus přijde trochu moc co pak Helios. Jinak počet faktur dnes už není tak limitující, spíše je třeba se zaměřit na počet skladových položek a jejich pohybů, funkčnost, provázání procesů a možnost úprav. Co se týče výroby velice dobře to má zpracováno a vyvinuto QI. Na první pohled to vypadá docela drahé, ale ve finále to vyjde levněji než Altus a je to mnohem masivnější systém. Nevím jak to ted mají jinde, ale třeba QI nepočítá licence podle počtu instalací, ale podle najednou současně pracujících uživatelů daného modulu, čímž jde docela dost ušetřit.
    Z heliosu nemám zatím žádnou odezvu ale co jsem našel za nějaké kalkulace, tak by to možná vycházelo i levnější než Altus. operace se vstupní surovinou jsou cca 3, možnost upravy je pro mě asi menší priorita...dokazat si udělat aspon nějaké drobnosti sám a podle toho jak to vyhovuje. licence na aktivitě bývá běžná

  8. Co takhle MoneyS4 případně S5? Nasazoval sem ve výrobní firmě (kosmetika) a vše to zvládá.
    Je hodně uživatelský přivětivé dle mně i neznalý se rychle v tom naučí.
    Nevýhodu beru že je dost datově náročná (zálohy,databáze), chce to dobrý server.

  9. Citace Původně odeslal Liderc Zobrazit příspěvek
    Co takhle MoneyS4 případně S5? Nasazoval sem ve výrobní firmě (kosmetika) a vše to zvládá.
    Je hodně uživatelský přivětivé dle mně i neznalý se rychle v tom naučí.
    Nevýhodu beru že je dost datově náročná (zálohy,databáze), chce to dobrý server.
    Nedočetl jsem se u nich nikde, že by měli nějak vyřešené předávání dat s českou poštou pro hromadné podání zásilek. kde máme přiřazený rozsah čísel balíků a s balíky jim dáváme datové vety o zásilce. Muselo by se dodělat. Proto jsem je vyřadil, protože i tak jich je spousta na posouzení a stejně je se těžké v tom orientovat.

  10. Citace Původně odeslal DjOkurka Zobrazit příspěvek
    Nedočetl jsem se u nich nikde, že by měli nějak vyřešené předávání dat s českou poštou pro hromadné podání zásilek. kde máme přiřazený rozsah čísel balíků a s balíky jim dáváme datové vety o zásilce. Muselo by se dodělat. Proto jsem je vyřadil, protože i tak jich je spousta na posouzení a stejně je se těžké v tom orientovat.
    Expedice zásilek ze skladu | Money

  11. Citace Původně odeslal Liderc Zobrazit příspěvek
    Ok uznávám mají to :-) Takže supr místo toho aby se mi ze 3 zužilo na aspon 2 tak se mi seznam rozšíčil o další 3 :-D

    Právě, že firma je uplně ze stejného odvětví, taky výrobce kosmetiky.

  12. No a myslím že to vyjde tak na polovinu co altus možná i míň (před pár lety to bylo do pul míče )

    ---------- Příspěvek doplněn 10.05.2019 v 21:53 ----------

    Citace Původně odeslal DjOkurka Zobrazit příspěvek
    Ok uznávám mají to :-) Takže supr místo toho aby se mi ze 3 zužilo na aspon 2 tak se mi seznam rozšíčil o další 3 :-D

    Právě, že firma je uplně ze stejného odvětví, taky výrobce kosmetiky.
    Není zač :)

  13. Citace Původně odeslal DjOkurka Zobrazit příspěvek
    Ok uznávám mají to :-) Takže supr místo toho aby se mi ze 3 zužilo na aspon 2 tak se mi seznam rozšíčil o další 3 :-D

    Právě, že firma je uplně ze stejného odvětví, taky výrobce kosmetiky.
    Nechci dělat chytrého, ale ten výběr musí trvat určitou dobu. Když jsme přecházeli na nový systém, oslovili jsme skoro všechny tady zmiňované zda mají zájem se zúčastnit výběrového řízení, ukázali jsme jim jak to děláme a co potřebujeme dělat lépe nebo jinak. Poté jsme je nechali prezentovat jejich produkt a možné zákaznické úpravy a až v tu chvíli jsme se dozvěděli jejich slabiny. Bohužel měli jsme poměrně specifické věci, takže to celé trvalo skoro půl roku a ve finále jsme zjistili, že polovina dodavatelů to sice umí, ale pro praxi je jejich řešení skoro nepoužitelné a nebo jejich zakázkové úpravy jsou pro běžné obchodáky a fakturantky nepochopitelné.

  14. Citace Původně odeslal láďa1979 Zobrazit příspěvek
    Nechci dělat chytrého, ale ten výběr musí trvat určitou dobu. Když jsme přecházeli na nový systém, oslovili jsme skoro všechny tady zmiňované zda mají zájem se zúčastnit výběrového řízení, ukázali jsme jim jak to děláme a co potřebujeme dělat lépe nebo jinak. Poté jsme je nechali prezentovat jejich produkt a možné zákaznické úpravy a až v tu chvíli jsme se dozvěděli jejich slabiny. Bohužel měli jsme poměrně specifické věci, takže to celé trvalo skoro půl roku a ve finále jsme zjistili, že polovina dodavatelů to sice umí, ale pro praxi je jejich řešení skoro nepoužitelné a nebo jejich zakázkové úpravy jsou pro běžné obchodáky a fakturantky nepochopitelné.
    S tím že to nerozlousknu za týden počítám. Ale raději bych rád to věděl tak do 3 měsíců... snad se podaří. Moje fantazie byla taková, že bych si pozval třeba 3 obchodáky z těchto firem a zpovídali by nás z interních procesů a fungování. Protože ve výsledku se budou všichni ptát na to stejné :-D a aby se o nás porvali a vzájemně si řekli co ten druhý má špatně a neumí :-)

    Můžu se zeptat na to výběrové řízení? To jste ve firmě dokázali udělat něco jak kdyby audit všech těch procesů a to se pak poskytlo dodavatelům a nebo s každým dodavatelem řada schůzek, případně analýza od nich a pak něco předváděli?

    Ono je to strašně složité jen tak udělat podrobný seznam operací a čiností, které ted děláme a které chceme... To je jak když by měl člověk napsat všechna anglická slovíčka které zná... možná jich napíše 1000 ale a umí použí mnohem víc

    Nevím jaká byla míra jejich zapojení do výběrk ale nechali si to zaplatit?

  15. Podívej to výběrové řízení je takový folklor aby si dodavatel nemyslel, že je sám. Prakticky to bylo, že přijel obchodák, ukázali jsme mu provoz, tok zboží a dokladů, on se na něco zeptal, některý přiznal, že to tak neumí, některý ne, nanejvýš se zeptali o kom ještě uvažujeme, prát se neprali, jelikož nikdo až tak moc konkurenční řešení dopodrobna neznal, spíše argumentovali referencemi z oboru. Na vyjasnění přijel vývojář ujasnili jsme si problémy. Potom byli ještě 2 schůzky u dodavatele k doladění a ukázali jak by to mělo fungovat na jejich řešení a předložili cenovou nabídku. Do té doby se neplatilo nic i když si nedělám iluze, že by si to nezapočítali třeba do implementace. Nutno ale podotknout, že to bylo před 4 lety, kdy obchodáků a vývojářů bylo relativně dost, takže si to asi tak mohli dovolit. Tvé 3 měsíce mi přijdou jako jako hodně šibeniční jelikož obchodák nebude mít hned čas, stejně jako vývojář. Ona ta prvotní cena software nedělá více méně to podstatné a dnes tomu říkají cena za užívání licence. Je taky nutné se orientovat kolik bude stát analýza implementace, samotná implementace, zaškolení pracovníků, postimplementační podpora, závěrka, aktualizace, revize zákaznických úprav, záruka apod. Jinak taky jsme přecházeli z Dos a byli jsme poněkud překvapeni kolik věcí co uměl starý program v Dos je v nových systémech problém a řeší se to zakázkovou úpravou a to jsme již samozřejmě věděli, že rychlost práce díky používání myši je výrazně pomalejší.

  16. Citace Původně odeslal láďa1979 Zobrazit příspěvek
    Podívej to výběrové řízení je takový folklor aby si dodavatel nemyslel, že je sám. Prakticky to bylo, že přijel obchodák, ukázali jsme mu provoz, tok zboží a dokladů, on se na něco zeptal, některý přiznal, že to tak neumí, některý ne, nanejvýš se zeptali o kom ještě uvažujeme, prát se neprali, jelikož nikdo až tak moc konkurenční řešení dopodrobna neznal, spíše argumentovali referencemi z oboru. Na vyjasnění přijel vývojář ujasnili jsme si problémy. Potom byli ještě 2 schůzky u dodavatele k doladění a ukázali jak by to mělo fungovat na jejich řešení a předložili cenovou nabídku. Do té doby se neplatilo nic i když si nedělám iluze, že by si to nezapočítali třeba do implementace. Nutno ale podotknout, že to bylo před 4 lety, kdy obchodáků a vývojářů bylo relativně dost, takže si to asi tak mohli dovolit. Tvé 3 měsíce mi přijdou jako jako hodně šibeniční jelikož obchodák nebude mít hned čas, stejně jako vývojář. Ona ta prvotní cena software nedělá více méně to podstatné a dnes tomu říkají cena za užívání licence. Je taky nutné se orientovat kolik bude stát analýza implementace, samotná implementace, zaškolení pracovníků, postimplementační podpora, závěrka, aktualizace, revize zákaznických úprav, záruka apod. Jinak taky jsme přecházeli z Dos a byli jsme poněkud překvapeni kolik věcí co uměl starý program v Dos je v nových systémech problém a řeší se to zakázkovou úpravou a to jsme již samozřejmě věděli, že rychlost práce díky používání myši je výrazně pomalejší.
    Vůbec nemám pochyb o tom, že DOS toho umí fakt mraky a halvně 25 let je součástí firmy a my jsme největší zákazník dodavatele DOSovského programu, takže spousta procesů je udělaná přesně podle našich představ. Vzhledem k tomu, že vyvojáři je 65+ a je sám, ted je odhad aby se do DOSu dodělali funkce k podpoře eshopu, edi komunikace atd tak je to investice tak přes 100k a na jak dlouho a taky co pak.... a taky s velikostí databáze jsme díky komisnímu skladu a množství pohybu na hraně (časté fatal chyby). Proto hledám co největší automatizaci procesu abych redukoval zdržení při práci s myší na co nejnižší hodnotu.
    A děkuji za shrnutí:-)

    ---------- Příspěvek doplněn 11.05.2019 v 17:35 ----------

    i přesto, že se mi počet uvažovaných ERP rozrostl, tak bych chtěl aspon redukci v mém původním výběru :-)

    Dokáže vůbec pohada složitejší sklad a výrobu?
    - výrobní firma, takže je důležité vědět z jakých sarží je produkt vyrobený, pracování s polotovary.... takže nic jednoduchého stylem skladem/nedostupne a řízením výroby

  17. V první fázi vyber jen pár těžších otázek. Dvě, tři, čtyři, o kterých si myslíš, že by mohly dělat/ukázat rozdíl. Můžeš to pak poslat i do dalších, než které máš vybrány ;-)

    Taky jsem sháněl něco místo dosovského a taky tam byly hromady úprav a vychytávek (pcekonom udělaný na pcfandu). Chvíli jsem něco poptával a porovnával, nakonec se při a po krizi třikrát změnilo zaměření firmy, takže teď v té firmě stačí "krabice" s pár zásadami/pravidly k tomu ...

Hostujeme u Server powered by TELE3