IT-TechCZ s.r.o. | Cloud, VoIP ústředny, vývoj webů a informačních systémů, elektronických systémů, IT poradenství
Zobrazují se odpovědi 1 až 11 z 11

Jak přeprodat službu?

  1. Ahoj webtržníci,

    mám dotaz: Jak přeprodat (přefakturovat) službu, když:

    1) Vyžadujeme provizi 10 %
    2) Chtěli bychom zákazníkovi fakturovat my, jako zprostředkovatel (zákazník je náš, my do něj investujeme).
    3) Chceme se vyhnout riziku neproplacení ze strany zákazníka (nebo pozdní zaplacení, jde o dražší služby), když dodavatel nejdříve fakturuje nám a my pak zákazníkovi, jelikož
    4) Neúčastníme se přímo komunikace mezi zákazníkem a dodavatelem a nemáme tak úplně přehled o realizaci (jde o offline služby, zákazník se s dodavatelem setkává osobně).
    Soustředíme se na zprostředkování služby (marketing), realizaci má na starosti náš dodavatel.


    Procházel jsem témata, co tady již jsou, ale odpověď jsem nenašel.
    Případně mohu cokoliv upřesnit.

    Rady opravdu ocením. Díky!

    PS: Jde o B2B a jsme plátci DPH.
    Naposledy upravil David Faber : 02.05.2019 v 10:50

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. To, ze chces zakaznika udrzet je hezky, ale kdyz se pak domluvi naprimo s tim dodavatelem, tak jste z kola ven.

    Pokud jde o drazsi sluzby a mate pro ty dodavatele smysl, tak se domluvit na delsi splatnosti (zakaznik 7-14 dni, dodavatel 30).

    Jinak to, ze ti nekdo nezaplati a ty dodavateli ano, je klasicky riziko podnikani, dejte si tam treba rozhodci dolozku (pokud to jeste funguje jako driv).

  4. Pokud nejste se zakaznikem v kontaktu primo a nemuzete mu zarucit prubeh obchodu, videl bych to spis na provizi za zprostredkovani a oni, at se uz pak domlouvaji, jak chteji.

    Vasek

  5. Díky za zprávy!

    Ono s tou komunikací se zákazníkem či dodavatelem je to takové individuální. Komunikujeme jak s dodavatelem, tak zákazníkem, ale rádi bychom nastavili taková pravidla, abychom se mohli dále rozvíjet - přidávat další služby a dodavatele. (Možná to nastavit tak, abychom u větších zakázek byli více zapojeni...)

    To, že si chceme zákazníka nechat, vychází z finančních nákladů na získání takového zákazníka, potenciálu další spolupráce a poskytnutí řešení sporů z pozice nezávislé strany (jde nám o spokojenost jak zákazníka, tak dodadavatele - provize máme z úspěšných zakázek).

    Splatnosti jsou hezké, ale známe, jak to chodí :) Zkoušeli jsme nabízet depozitní účet. Zákazník platí předem, my držíme prostředky do doby potvrzení úspěšné realizace oběma stranami. Zákazník ví, že bude dodavatel proplacen až když je zakázka hotová dle dohudnutých podmínek. Dodavatel ví, že po dokončení realizace mu budou peníze obratem připsány na účet. Jenže v praxi je to zbytečně komplikované a zákazníci to neocení.

    Je možné, že třeba skončíme u klasického vyfakturování provizí, ale jak píši výše, má to svá ale.
    Změna takového systému bude pak v budoucnu náročnější...

  6. A o jakou službu jde?

  7. Jde o kreativní služby pro firmy jako videomapping, airbrush, výroba maskotů či rekvizit atd.

  8. Je uplne normalni, ze jsou prostrednici u takovych sluzeb, ale vetsinou tehdy, je-li to soucasti nejake komplexnejsi dodavky. Pokud chci jen a jen video mapping, nemam moc duvod to vzit pres nekoho kdo to nedela primo. Pokud je to nejaka kampan, kdy beru vice sluzeb a ten prostrednik mi to synchronizuje je to bezne.

    U tech primych zakazek, pokud mate strach ze vas nekdo obejde, tak nejde se s dodavatelem domluvit, ze vam bude davat provizi ze zakazek co privedete?

  9. Jsme schopni to synchronizovat, vybíráme a přidáváme služby, kterým rozumíme a dokážeme zákazníkovi pomoct, když potřebuje.
    Každopádně, kdo si bude chtít najít firmu napřímo, tak může. Ne pro všechny je to ale pohodlné. Booking.com vs najít si hotel sám. I v těchto případech může jít o nákladnou službu (desítky tisíc), ale zákazník chce vyřešit problém a v případě komplikací ocení nezávislou stranu, která se bude snažit komplikace vyřešit a nepřijít tak o zákazníka (špatné reference).

    Jak píši výše, radši bychom se zákazníkem udrželi dlouhodobější vztah, než jen přeposlali poptávku a vyúčtovali provizi. Firmy se k nám vrací, jsou spokojené... v závěru neřeší, že to jde přes prostředníka, možná to ani neví.

  10. Dejte klientovi nejakou sluzbu navic, garanci, nadstavbu toho, potrebuje. Radia treba neprodavaji jen cas, ale i vyrobu spotu a prava pak si za nizsi cenu nechavaji ona. Maji kontrolu nad naslednym vyuzitim spotu.

    Dejte mu duvod nakupovat u vas... jednodussi fakturaci, cokoliv.

  11. Díky za tipy. Zatím nám tohle funguje dobře. Ve vztahu k zákazníkovi si myslím, že si vedeme dobře. Určitě je co zlepšovat, ale v tuhle chvíli jsou s námi klienti spokojeni.

    Spíš řešíme tu fakturaci. Rádi bychom si zachovali možnost fakturovat zákazníkovi napřímo my než naši dodavatelé.
    Nemáte prosím s tímto někdo zkušenosti, případně tipy, kde najít takové informace?

    Řešíme to s našimi právníky, daňovými poradci, účetními, ale spíš je ta otázka na někoho jiného. Nemáte někdo podobný byznys? Neznáte někoho, kdo se touto oblastí zajímá a dokázal by nám poradit? Rádi za takové informace zaplatíme.

  12. Citace Původně odeslal David Faber Zobrazit příspěvek
    Díky za tipy. Zatím nám tohle funguje dobře. Ve vztahu k zákazníkovi si myslím, že si vedeme dobře. Určitě je co zlepšovat, ale v tuhle chvíli jsou s námi klienti spokojeni.

    Spíš řešíme tu fakturaci. Rádi bychom si zachovali možnost fakturovat zákazníkovi napřímo my než naši dodavatelé.
    Nemáte prosím s tímto někdo zkušenosti, případně tipy, kde najít takové informace?

    Řešíme to s našimi právníky, daňovými poradci, účetními, ale spíš je ta otázka na někoho jiného. Nemáte někdo podobný byznys? Neznáte někoho, kdo se touto oblastí zajímá a dokázal by nám poradit? Rádi za takové informace zaplatíme.
    Co resite s fakturaci? Proste vasemu zakaznikovi nafakturujete video mapping. Ze vam to doda nekdo jiny a ten to vyfakturuje vam je prrce irelevantni.

    Nebo co je tu tak slozite ze to resi tyn odborniku?

Hostujeme u Server powered by TELE3