Prodej módní značky DANNYS clothing
Zobrazují se odpovědi 1 až 15 z 15

Uspořádal jsem soutěž na Facebooku. Výsledek? Totální fiasko.

  1. Nedávno jsem uspořádal v FB skupině tipovací soutěž o dva dárkové poukazy v hodnotě 1 000 a 500 Kč na nákup prostředků a pomůcek na čištění auta v e-shopu.

    Co bylo cílem? Chtěl jsem do skupiny přilákat nové členy, protože byla nedávno založena a chtěl jsem ji tímhle způsobem zviditelnit. Také jsem chtěl odměnit zakládající členy skupiny a motivovat je, aby ve skupině setrvali.

    Soutěž jsem nikde neinzeroval, asi 2x jsem ji zmínil na FB stránce, která patří ke skupině a kde je cca 350 členů a dále jsem měl umístěný odkaz na soutěž pár týdnů na 3 webech, kde je měsíční návštěvnost v součtu v řádu desítek tisíc.

    Nečekal jsem zázraky, říkal jsem si, že budu rád, když to pár lidí nasdílí, třeba třetina se zúčastní, přivede to pár desítek nových lidí. Chtěl jsem to hlavně vyzkoušet, protože jsem soutěž takto pořádal poprvé.

    A podle toho to asi taky dopadlo: 2 odpovědi (obě výhry jsem tak nakonec udal), 1 sdílení, nárůst nových členů se o moc neodlišoval od normálu.

    Protože na to mám subjektivní pohled, mohl by se na to někdo kouknout svýma očima a napsat, v čem byly zásadní chyby, že soutěž naprosto propadla? Napadá mě jedině špatně zvolená výhra.

    Děkuji předem všem.

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. Podľa mňa si chybu neurobil, dosahy na Facebooku sú veľmi nízke a v stránke kde je 350 fanúšikov sa nedá očakávať takmer nič. Bud si mal súťaž podporiť aspoň za 10 € alebo zaplatiť nejakým veľkým stránkam, ktoré budú zdieľať.

  4. On bude asi "trochu" rozdíl mezi skupinou a stránkou. Jsou stránky, který maj pár fandů, ale u soutěží maj X tisíc komentů a sdílení. Soutěž ve skupině mi nedává smysl, nikdy jsem to neviděl. To přesměrování lidí z firemná stránky na skupinu, wow.

    Pak taky hodně specifická cílovka a nezajímavá odměna.

    Z mýho pohledu je to celý špatně.

  5. Tomáš Trnavský
    Dosah u soutěžního příspěvku přímo ve skupině (tam, kde je cca 90 lidí) byl prakticky stoprocentní, sdílený příspěvek na stránce (350 lidí) měl dosah zhruba 50 % a z té poloviny se prokliklo cca 25 lidí.
    Ale hlavně mi vrtá hlavou, proč jen dva lidé napsali komentář s odpovědí, buď už lidé nechtějí ani soutěžit nebo to byly nevhodné ceny?
    O propagaci příspěvku jsem uvažoval, ale zatím jsem to nechal bez ní (musel bych se stát identifikovanou osobou a chtěl jsem zatím zkusit první soutěž bez placené inzerce), ale do budoucna se bez toho asi neobejdu.

    vodička
    Ano, taky jsem si říkal, že z hlediska počtu lidí by byla lepší soutěž přímo na stránce, ale cíl byl právě nalákat lidi do skupiny na tu soutěž, což se nepodařilo.
    Je pravda, že převažují ženy, takže věci na auto by chtěly asi jen jako dárek pro muže.

    Chybami se člověk učí, příště zkusím vhodnější výhru, soutěž na stránce a placenou propagaci.

  6. Citace Původně odeslal ZBLO Zobrazit příspěvek
    Tomáš Trnavský
    Dosah u soutěžního příspěvku přímo ve skupině (tam, kde je cca 90 lidí) byl prakticky stoprocentní, sdílený příspěvek na stránce (350 lidí) měl dosah zhruba 50 % a z té poloviny se prokliklo cca 25 lidí.
    Ale hlavně mi vrtá hlavou, proč jen dva lidé napsali komentář s odpovědí, buď už lidé nechtějí ani soutěžit nebo to byly nevhodné ceny?
    O propagaci příspěvku jsem uvažoval, ale zatím jsem to nechal bez ní (musel bych se stát identifikovanou osobou a chtěl jsem zatím zkusit první soutěž bez placené inzerce), ale do budoucna se bez toho asi neobejdu.

    vodička
    Ano, taky jsem si říkal, že z hlediska počtu lidí by byla lepší soutěž přímo na stránce, ale cíl byl právě nalákat lidi do skupiny na tu soutěž, což se nepodařilo.
    Je pravda, že převažují ženy, takže věci na auto by chtěly asi jen jako dárek pro muže.

    Chybami se člověk učí, příště zkusím vhodnější výhru, soutěž na stránce a placenou propagaci.
    Buhvi jak to FB vubec pocita - me mnohdy zobrazi nejaky dany post, kde me urcite napocita do dosahu, nicmene me ho zobrazil jen v okamziku kdy jsem trebas listoval zdi a tak nejak ma clovek v ocich uz takovej automatickej adblock, kdy pulku veci zcela ignoruje.

  7. Pokud chceš soutěžící, nasdílej to do FB skupin se soutěžemi, a uvidíš tu melu

  8. Já bych jako žena, tedy zřejmě cílovka, viděla jako větší problém ne ani tak výhru (tu bych brala) jako spíš soutěžní otázku. Netuším absolutně odpověď, jsem líná hledat a nechci se ztrapnit blbým tipem, tak si radši soutěžení odpustím:))
    Ale jak tu bylo zmíněno výše, mám taky zkušenost s tím, že když se soutěž přidá na soutěžní stránky, rozjede se.

  9. S tou soutěžní otázkou je možné, že jsem to přecenil, takhle jsem nad tím ani nepřemýšlel, záměrně jsem volil otázku, na kterou se na internetu nedá dohledat přesná odpověď.
    Ale asi máte pravdu, že to mohlo odradit od tipování. Příště zkusím zvolit vhodnější otázku.

    U sdílení na soutěžních stránkách mám trochu obavu, že ti soutěžící jen dají tip a už je neuvidím a mně jde spíš o členy, kteří budou aktivní i po soutěži. Proto jsem cílil na už stávající členy stránky, případně na jejich přátele, kterým by příspěvek nasdíleli.

  10. Můžete mi poradit vhodné soutěžní stránky na facebooku? Co jsem dala do soutěžních facebook skupin- tak efekt žádný.

  11. Citace Původně odeslal ZBLO Zobrazit příspěvek
    S tou soutěžní otázkou je možné, že jsem to přecenil, takhle jsem nad tím ani nepřemýšlel, záměrně jsem volil otázku, na kterou se na internetu nedá dohledat přesná odpověď.
    Ale asi máte pravdu, že to mohlo odradit od tipování. Příště zkusím zvolit vhodnější otázku.

    U sdílení na soutěžních stránkách mám trochu obavu, že ti soutěžící jen dají tip a už je neuvidím a mně jde spíš o členy, kteří budou aktivní i po soutěži. Proto jsem cílil na už stávající členy stránky, případně na jejich přátele, kterým by příspěvek nasdíleli.
    imo soutěžní otázka musí být fakt lehká na zodpovězení anebo tipovačka. U té tvé musí lidi nejdřív zjistit, co je to za stroj, pak někde dlouho hledat jaký má výkon.
    Nejlepší jsou otázky, na které se dá získat odpověď pouze koukáním na obrázek - proto ted tak letí ty obrázky "který kelímek se naplní první" protože lidi jen čumí na obrázek.

  12. Soutěž sepište na svoji FB stránku a poté daný příspěvek nasdílejte do soutěžní skupiny.
    Pro sepsání textu soutěže se inspirujte úspěšnými soutěžemi.

    https://www.facebook.com/groups/118130498827273/

    https://www.facebook.com/groups/901235729894015/

    https://www.facebook.com/groups/357969977653593/

    https://www.facebook.com/groups/413155345811295/

  13. Citace Původně odeslal ZBLO Zobrazit příspěvek
    Nedávno jsem uspořádal v FB skupině tipovací soutěž o dva dárkové poukazy v hodnotě 1 000 a 500 Kč na nákup prostředků a pomůcek na čištění auta v e-shopu.

    Co bylo cílem? Chtěl jsem do skupiny přilákat nové členy, protože byla nedávno založena a chtěl jsem ji tímhle způsobem zviditelnit. Také jsem chtěl odměnit zakládající členy skupiny a motivovat je, aby ve skupině setrvali.

    Soutěž jsem nikde neinzeroval, asi 2x jsem ji zmínil na FB stránce, která patří ke skupině a kde je cca 350 členů a dále jsem měl umístěný odkaz na soutěž pár týdnů na 3 webech, kde je měsíční návštěvnost v součtu v řádu desítek tisíc.

    Nečekal jsem zázraky, říkal jsem si, že budu rád, když to pár lidí nasdílí, třeba třetina se zúčastní, přivede to pár desítek nových lidí. Chtěl jsem to hlavně vyzkoušet, protože jsem soutěž takto pořádal poprvé.

    A podle toho to asi taky dopadlo: 2 odpovědi (obě výhry jsem tak nakonec udal), 1 sdílení, nárůst nových členů se o moc neodlišoval od normálu.

    Protože na to mám subjektivní pohled, mohl by se na to někdo kouknout svýma očima a napsat, v čem byly zásadní chyby, že soutěž naprosto propadla? Napadá mě jedině špatně zvolená výhra.

    Děkuji předem všem.
    Určitě je problém s tou otázkou, jak zde již někdo poukazoval. Přesně jak bylo řečeno, nikomu se nechce hledat, otázku bych volil opravdu hloupou. Další věc je propagace soutěže, konkrétně ten model že se s někým dohodneš, že ti na svou stránku (skupinu) prskne jeden příspěvek. To má ve finále strašně malý zásah, spoustě lidem to zapadne, nebo to přejdou a ani nad tím nepřemýšlí. Je potřeba upoutat jejich pozornost a já to dělám tak, že k soutěži vytvořím poutavý banner a dávám ho na určitý čas jako cover fcb stránky (skupiny). Tady malá ukáízka

    https://ibb.co/5cmX7Hw
    https://ibb.co/DrSBrTD
    https://ibb.co/qrqgNpX

  14. Citace Původně odeslal ZBLO Zobrazit příspěvek
    Tomáš Trnavský


    Ale hlavně mi vrtá hlavou, proč jen dva lidé napsali komentář s odpovědí, buď už lidé nechtějí ani soutěžit nebo to byly nevhodné ceny?
    Ja si dvakrát rozmyslím či nejaký príspevok okomentujem, lebo potom neustále chodí množstvo notifikácie nových komentárov príspevku. To otravuje, dá sa to vypnúť ale kto by sa s tým patlal.

    Alebo že vás udivuje že to nikto nezdieľal. A prečo by som zdieľal cudziu súťaž aby sa niekto zapojil, čím si znižujem šancu vyhrať.

  15. Citace Původně odeslal Gabonator Zobrazit příspěvek
    Ja si dvakrát rozmyslím či nejaký príspevok okomentujem, lebo potom neustále chodí množstvo notifikácie nových komentárov príspevku. To otravuje, dá sa to vypnúť ale kto by sa s tým patlal.

    Alebo že vás udivuje že to nikto nezdieľal. A prečo by som zdieľal cudziu súťaž aby sa niekto zapojil, čím si znižujem šancu vyhrať.
    Když jsem dělal podobnou soutěž před několika lety tak mi ji nasdílelo přes 600 lidi. A získal jsem kolem 12k trash page liků.
    Soutěž jsem normálně propagoval reklamou s cílovkou 20-35 a nakonec většina byla buď děti nebo nějaké babičky.

    FB soutěže už nikdy...

  16. Ahoj, nečítala som si všetky komentáre tak sa možno budem opakovať.
    Hlavná chyba podľa mňa bola, že si súťaž nepropagoval a poriadne nepodporil. Organický dosah príspevkov na FB je dosť malý. Buď je potreba vynaložiť veľkú námahu a osloviť "veľkých hráčov" alebo trochu investovať do reklám (nutnosť zvoliť správny cieľ a publikum inak sú to iba vyhodené peniaze). Pri tomto type si mohol osloviť množstvo stránok ktoré sa venujú autám. (A inak treba myslieť aj na to, že organicky dosiahnutá interakcia je iba pár % pričom väčšinou podla mňa iba cca 1% väčšia je iba v prípade dobrého obsahu ktorý je virálny (proste zábava, vtipy a pod...) inak je to žiaľ slabé.

    Čo sa ceny týka nie je zlá, ľudia chcú čokoľvek, čo je zadarmo. Videla som aj omnoho menšie ceny v súťaži a ľudia komentovali ako diví.
    Chyba skôr môže byť v súťažnej otázke. Podla mňa nevhodne zvolená, zvlášť na to, že nemáš poriadne publikum (ktoré by bolo ochotné hľadať info.). Na túto otázku treba aspoň tušiť aký výkon majú vysávače čo množstvo ľudí nevie a nechce sa im to zisťovať (napr. aj ja) a hlavne nestojí im to za cenu ktorú ponúkaš. Ak chceš súťaž na zvýšenie povedomia, treba zvoliť niečo jednoduchšie. Na čo ľudia nepotrebujú znalosť. Napr: napíšte ako často si umývate auto a pod...
    Takáto otázka by mala zmysel ak by si chcel propagovať ten vysávač a aj vtedy by tam bolo treba pripojiť stránku kde to ľudia môžu zistiť (a prípadne kúpiť si ho).

    Takže problém podla mňa bol v tom, že súťaž sa dostala k málo ľudom, a ak sa k niekomu dostala, dotyčnému sa nechcelo kvôli zvolenej cene rozmýšľať natoľko aby sa mohol do súťaže zapojiť.

    Snáď ti môj názor pomohol a nabudúce to už nebude tak zlé :) Držím palce

Hostujeme u Server powered by TELE3