logo
17.04.2019 13:14
1
Máme u poskytovatele pronajaté servery a maily jsou na společném mailovém serveru pro všechny klienty, k emailům přistupujeme přes Roundcube. Bohužel celý emailový klient jede pomalu, na desktop napojený na mail server přes IMAP se nám přecházet nechce, protože jsme na Roundcube zvyklí a mít webového klienta je pohodlné.

Chci se zeptat zda si myslíte, že přesun mail serveru na vlastní vyhrazený mail server by pomohlo? V mailu je cca 80 000 zpráv a nevím jestli by přesun pomohl = zda Roundcube prostě není na takové množství stavěný a proto jede pomalu?

Děkuji.

Co se právě děje na Webtrhu?

17.04.2019 13:50
2
Je pomaly Roundcube nebo mailovy backend/uloziste?
Prace pres IMAP a mailoveho klienta je v poradku?
Muze, ale nemusi to pomoci
17.04.2019 13:56
3
Existuje nějaký benchmark pro Win, který bych si stáhl ne desktop a zkusil se napojit na mail server?

IMAP používáme samostatně pouze pro odesílání z webu skrze PHPmailer ale tam moc nezjistím. Dle vyjádření poskytovatele mail server má dostatečnou rezervu.

#Doplnění:
Otázka je zda existuje mail webové řešení podobné Roundcube, kde bychom se mohli přesunout tak, aby vše běhalo rychle.
17.04.2019 14:03
4
IMAP neni na odesilani, ale na pristup ke vzdalene schrance. Na odesilani je SMTP
POP3 je alternativa k IMAPu

Roundcube obecne muze byt pretizeny, ale pokud uz provozovat vlastni reseni, tak postu komplet a ne jen Roundcube - ja je velikost vsech zprav?

---------- Příspěvek doplněn 17.04.2019 v 14:05 ----------

V Roundcube se muze pouzivat cache pro maily do DB sqlite, MySQL. To muze obecne zrychlit odezvu
17.04.2019 14:19
5
Lze to zjistit přímo v Roundcube? Vidím pouze počet emailů a poskytovatel tuto informaci v administraci nezobrazuje.
17.04.2019 14:21
6
Poskytovtel neposkytuje info o obsazene kapacite mailoveho uctu za domenu?
Nebo do jakeho limitu se nyni vejdete? Prece nemate neomezeny prostor maily
17.04.2019 14:26
7
Máme managed VPS a maily jsou na odděleném mail serveru. Velikost emailů bude započítání do zakoupené velikosti managed VPS, kde je celý web, ale nevím kolik z toho zabírají emaily a kolik web.
17.04.2019 14:32
8
Aha,
jsou maily na strane serveru ukladany v mailbo nebo maildir?
Bezi Webmail primo na IMAP serveru nebo je mezi nimi sitova komunikace?
Snad nejsou vsechny maily v jedne slozce, ale jsou alespon nejak tridene do podlozek
80tis. malu v jednom Inboxu bude asi nejvetsi problem :(
17.04.2019 15:03
9
To bohužel nezjistím, na mail server společný pro více klientů nemám přístup.
17.04.2019 15:14
10
A jak mate trideny maily do slozek?
Kolik je mailu v jedne slozce?
Kolik mailu je v v INBOXu?
17.04.2019 15:15
11
Vše je v INBOXu a cca 10% emailů si kopírujeme ještě do speciálních složek, takže víceméně je vše dohromady.
17.04.2019 15:20
12
Tak tam je problem
Prochazet 80tis mailu na serveru bude mit urcitou rezii - musite maily v INBOXu nejak tridit do podslozek, treba podle roku napr. https://i.imgur.com/RAT3OjS.png , aby to nebylo vse "na jedne hromade". Budete prekvapeni, jak se to zrychli
17.04.2019 15:23
13
Děkuji vyzkoušíme. Máte nějaký tip jak to udělat hromadně? Napadá mě to pouze přes PHP, což moc elegantní řešení není. Nebo máme kontaktovat poskytovatele?
17.04.2019 15:34
14
Pouzijte Thunderbird jako IMAP klienta - ten by to mel zvladnout popresouvat a protridit
Thunderbird — Software pro správu vaší pošty. — Mozilla
17.04.2019 18:22
15
Rozdělení zpráv do archivů se dá řešit rychleji: pokud je na mailserveru dovecot, pak skrze doveadm move, s tím by podpora Managed VPS měla být schopna pomoci. Pokud není dovecot, pak "find mv".

Roundcube a prostředí pro něj se dá optimalizovat.

Pro opravdu velké mailboxy je vhodný Rainloop, ale nemá tolik rozšíření jako Roundcube, záleží co je potřeba.
18.04.2019 16:24
16
Spojil jsem se s podporou ale jsem k tomu trochu skeptický, nicméně uvidíme :-) Děkuji za rady.
18.04.2019 17:15
17
Thunderbird je "pracny" pri tomto mnozstvi mailu, ale zvladne to kazdy bez spoluprace s hostingem