Prodej projektu Duchod.cz - cena 550 tis Kč. Dále MojeFinance.cz, DuchodovaReforma.cz
Zobrazují se odpovědi 1 až 5 z 5

B2b produkt - jak s ním ven?

  1. Ahoj webtržníci,

    začnu takovou tou klasikou a pak se vrátím na zem. S týmem máme produkt, který se hodí naprosto všem firmám a nikdo jiný ho nemá. Super - máme zlatý důl, můžeme zestárnout šťastni atd..

    Pokud budeme ignorovat, že je divné mít produkt, který se hodí všem a nikdo ho nedělá, dostaneme se do fáze, kdy řešíme jak jej vypustit. Samozřejmě jsme v rámci realizaci v rozumné míře řešili použitelnost s potencielními klienty a propracovali se k řešení, které od nás chtějí dva korporáty a jedna menší firma.

    Produkt chceme prodávat na bázi subscribce, kdy cena je dostatečně nízká, aby se nevyplatilo firmám si řešení napsat sami a zároveň taková, aby bylo po práci na pivo a párek.

    No a nyní důvod proč sem píši - jak byste vypustili takový projekt (já vím, nic jsem vlastně neřekl o tom jak funguje) mezi lidi? Samozřejmě oslovíme všechny naše stávající klienty, klienty minulé a doufáme i nějaké budoucí. Máme i nějaký kapitál na propagaci (v rámci stovek tisíců korun, nikoliv milionů) a řešíme jak jej využít. Nedá říct, že cílíme na specifický trh - produkt je připraven pro libovolné jazykové mutace.

    Nejlepší by bylo samozřejmě najít obchodníky, kteří mají vazby na korporáty a větší společnosti a pokusit se s nimi dohodnout na provizním systému - nevidíme se s tímto produktem jako konkurence standardního zakázkového vývoje. Slyší na to ještě obchodníci? Například zasmluvnit, že pokud se uzavře s klientem smlouva, dostanou celou jeho 3., 6. a 9. platbu?

    Další otázka je, jestli nám někdo doporučí veletrh pro prezentování produktů vyloženě do "korporátnějšího prostředí"?

    No a jestli máte jiný nápad, rád si jej také vyslechnu.

    Díky a fajn den,

    VV

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. To je tak nudné, že to ani nedočtu do konce...

  4. Potrebujete proste niekoho kto vam spravi komplet marketing. Pokial mate predstavu ze vam niekto da genialny napad ako to urobit zadarmo, tak bez sance. Dobrych obchodnikov B2B nezozeniete, lebo sedia v korporaciach a beru velky fix za prdenie do stolicky. Na obchodnika plateneho proviziou v dnesnych casoch kludne zabudnite, aj so slusnym fixom budete mat problem. Ospravedlnujem sa za buranie iluzii a drzim palce s projektom!

  5. Dovolím si na okraj podotknout, že NIKDY není pravda, že produkt je vhodný pro každého. Takový produkt neexistuje. Samozřejmě, že ani obyčejný rohlík není vhodný pro každého. Ale to je vedlejší.

    Podstatnější je Vaše hlavní cílová skupina. Vždy jsou nějací zákazníci, kteří jsou pro Vás výhodnější, než jiní. Segmentaci se nevyhnete.

    Když byste byl Apple, tak taky máte "produkt pro všechny": mobilní telefon. Můžete jej dát za polovinu nebo čtvrtinu (prodáte jej tak násobně víc a tím samozřejmě zlevníte výrobu). Ale proč byste to dělal? Je lepší mít ve velkém procentu zákazníky, kteří po Vás šílejí, než mít většinu zákazníků vejmrzky, kteří furt něco řešej ;-)

    Takže v tuto chvíli není relevantní, kolik procent podnikatelských subjektů "by si mohlo" Váš produkt pořídit, ale který segment trhu nejvíc chcete získat (a současně samozřejmě pro ten segment trhu vy musíte být zajímaví, ideálně víc, než pro ty ostatní segmenty).

    A na tento segment šijete své marketingové sdělení. Samozřejmě, Vaše sdělení zasáhne i zbytek trhu, ale je šité namíru tomu Vašemu ideálnímu zákazníkovi.

    Navíc, jste na úplném začátku a nevíte ještě, jaké nedostatky má Váš produkt a jaké další vlastnosti po něm trh bude požadovat. Taky jsme museli produkt dovyvíjet za chodu a proto je většinou lepší a i přirozenější pomalejší rozjezd. Pokud se Vám byznys rozjede moc rychle, tak velká část začínajících podnikatelů to nezvládá.

  6. Citace Původně odeslal aheadnology Zobrazit příspěvek
    Dovolím si na okraj podotknout, že NIKDY není pravda, že produkt je vhodný pro každého. Takový produkt neexistuje. Samozřejmě, že ani obyčejný rohlík není vhodný pro každého.
    Pod to se podepisuji. Vhodnost pro všechny většinou znamená, že dotyčný neudělal dostatečný průzkum trhu.

Hostujeme u Server powered by TELE3