Zadejte hledaný výraz...

Webdesign – estetika neprodává

Dnes jsem narazil na skvělou prezentaci od Jana Junka, kterou doporučuji shlédnout.
https://janjunek.com/coe2019.pdf
V prezentaci popisuje fakt, kterého si jsem již nějakou dobu vědom a to, že přehnaný důraz na estetiku a clean design neprodává. Hlavně tedy u e-commerce řešení. I přes to mnoho začínajících e-shopistů volí wordpress, presta,... šablony za 2-5 tis. CZK pouze kvůli tomu, že jsou podle jejich subjektivního pocitu moderní a krásné.
1. 4. 2019 21:59:30
https://webtrh.cz/diskuse/webdesign-estetika-neprodava/#reply1395428
Ten zaver je prilis zjednoduseny. Velci hraci maji protestovany varianty a vi proc maji veci jak maji. Nejde mezi nimi porovnavat nebo vytvaret zaver z uzivatelskych testu.
Velci hraci maji vetsinou funkcni design a sekundarne pekny, resp. tvori funkcni krasu.
Ale je to pomerne komplexni tema.
1. 4. 2019 22:10:39
https://webtrh.cz/diskuse/webdesign-estetika-neprodava/#reply1395427
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
1. 4. 2019 22:19:53
web dělám pro cílovku a tou zpravidla nejsem já, to je podle mě daleko větší omyl než, že web se musí líbit mně. V prezentaci chybí otázky podle kterých testovali, je rozdíl se ptát "který web se vám více líbí?" nebo "na kterém webu byste nakoupili?" či "kde máte dostatek informací k nákupu?".
Weby jsem začal dělat v době, kdy css neexistovalo, pořád jsou pro mě prioritou informace a použitelnost, vzhled je pro mě podružný, až poslední době (cca 3 roky) je obrovský fenomém blikajících omalovánek, kde se vzhled dává na první místo až za použitelnost, tomu bych se vyvaroval opravdu důsledně.
1. 4. 2019 22:19:53
https://webtrh.cz/diskuse/webdesign-estetika-neprodava/#reply1395426
To je první věc, které jsem si všiml, že u některých výsledků chybí zdroj případně detaily o skupině respondentů, kteří na otázky odpovídali. Nemám však pochyb o správnosti dat.
web dělám pro cílovku a tou zpravidla nejsem já
Můžeš jenom prosím vysvětlit proč si myslíš, že jde o omyl? Dle mého názoru je to jediný správný přístup k věci. Konkrétně u e-commerce jsou data o cílové skupině (hloubkový rozhovor, analytics data, analýza konkurence,...) zásadní pro tvorbu kvalitního řešení. Všechno ostatní je pokus/omyl přístup. Jen bych změnil ''Designer ani klient nejsou cílová skupina'' na ''Designer ani klient nemusí být cílová skupina''.
1. 4. 2019 23:08:05
https://webtrh.cz/diskuse/webdesign-estetika-neprodava/#reply1395425
Oleg
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
1. 4. 2019 23:17:00
To je jako:"modelka nebo normalni zenska"?
1. 4. 2019 23:17:00
https://webtrh.cz/diskuse/webdesign-estetika-neprodava/#reply1395424
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
1. 4. 2019 23:27:54
Napsal streetcz;1520073
To je první věc, které jsem si všiml, že u některých výsledků chybí zdroj případně detaily o skupině respondentů, kteří na otázky odpovídali. Nemám však pochyb o správnosti dat.
Můžeš jenom prosím vysvětlit proč si myslíš, že jde o omyl? Dle mého názoru je to jediný správný přístup k věci. Konkrétně u e-commerce jsou data o cílové skupině (hloubkový rozhovor, analytics data, analýza konkurence,...) zásadní pro tvorbu kvalitního řešení. Všechno ostatní je pokus/omyl přístup. Jen bych změnil ''Designer ani klient nejsou cílová skupina'' na ''Designer ani klient nemusí být cílová skupina''.
Přece, když nemáš metodiku vyhodnocení a ani samotné otázky, nemůžeš vůbec vědět, jestli výsledky jsou v pořádku. Data mohou být naprosto správné, jen třeba odpovídají na něco jiného.
Napsal jsem to nejasně, považuji jako omyl to, že web dělám podle sebe a ne podle cílovky. U eshopů snad vždy je cílovka někdo jiný, u služeb nebo for to již platit nemusí. Vcítit se do své persony bývá velký problém, stejně tak odstranění bariér. Dnes se opět dostáváme k tomu, že pro vzhled je řada webů nečitelných na spoustě zařízení, dříve to bylo kvůli nepodpoře css a html, dnes to je kvůli překrývání obsahu, vysoké výpočetní náročnosti, skrývání či odskakování navigačních prvků, spackané responzivitně, asynchronnímu načítání hlavního obsahu nebo i díky webovým fontům.
1. 4. 2019 23:27:54
https://webtrh.cz/diskuse/webdesign-estetika-neprodava/#reply1395423
marvan
verified
rating uzivatele
(55 hodnocení)
1. 4. 2019 23:28:17
Tuhle přednášku jsem navštivil na CEO v Praze, fakt pěkně zpracovaná - jedna z nejlepších.
Toto jsou jen pdf slajdy, přednáška byla i natáčená, takže z ní bude někde určitě i video.
Ve stručnosti závěr není ten, že ošklivé weby jsou správně a hezké špatně. Bylo to o tom, že nejde v první řadě o estetiku, ale o funkčnost. A druhý závěr, že cílovka jsou lidi široké spektra společnosti a ne jen "pražský VŠ webgrafik s iphonem".
Ohledně výsledků průzkumů u všech vždy hovořil z jakých dat vycházel a jakého vzorku, žádná čísla si nevycucal z prstu.
1. 4. 2019 23:28:17
https://webtrh.cz/diskuse/webdesign-estetika-neprodava/#reply1395422
aheadnology
verified
rating uzivatele
1. 4. 2019 23:33:31
Napsal streetcz;1520056
Dnes jsem narazil na skvělou prezentaci od Jana Junka, kterou doporučuji shlédnout.
https://janjunek.com/coe2019.pdf
V prezentaci popisuje fakt, kterého si jsem již nějakou dobu vědom a to, že přehnaný důraz na estetiku a clean design neprodává. Hlavně tedy u e-commerce řešení. I přes to mnoho začínajících e-shopistů volí wordpress, presta,... šablony za 2-5 tis. CZK pouze kvůli tomu, že jsou podle jejich subjektivního pocitu moderní a krásné.
Já se moc omlouvám, ale nenašel jsem tam žádnou novinku či zajímavou informaci. Že by to bylo tím, že už jsem nakoukl minimálně do tří publikací o marketingu? :-P
Navíc to jsou holý slidy, takže to důležité, co povídá, tam není.
Např. tam nevidím zmínku, že naopak škaredost může prodávat. Tj. třeba disonance v rytmu prvků, kdy je naperu blíž k sobě, než by bylo estetické. Pravděpodobně to je díky vyvolání nějaké nepohody nebo stresu v návštěvníkovi, což ho o to víc nutká co nejdřív udělat další kliknutí...
1. 4. 2019 23:33:31
https://webtrh.cz/diskuse/webdesign-estetika-neprodava/#reply1395421
Přesně tak, žádné revoluční informace pro člověka, který nějaký čas dělá weby tam nenajdete. Spíš jde o takové prozření směrem ke klientům.
1. 4. 2019 23:47:03
https://webtrh.cz/diskuse/webdesign-estetika-neprodava/#reply1395420
Hagen
verified
rating uzivatele
(21 hodnocení)
1. 4. 2019 23:50:01
Ehm,
Porovnavat Apple a nejaky BaH je velky ulet a jiz vypovida o nejakem podstatnem nadhledu. Kdyz zrovna Apple jede na estetiku a detail snad uplne vse. A amazon je u me velice neoblibeny a uzivatelsky tak neprehledny web ze nechapu ze je tak uspesny. Nastavit obchodni ucet je 2 nasobny porod a ebay ma nektere veci hodne podobne debilne jako Amazon.
A proc osklive weby funguji? Stejne standarty pro masove davy jsou nejlepsi...
1. 4. 2019 23:50:01
https://webtrh.cz/diskuse/webdesign-estetika-neprodava/#reply1395419
BENQ
verified
rating uzivatele
2. 4. 2019 13:16:47
Myslim si, že se to nedá paušalizovat. Záleží jakému oboru se web věnuje. Mně osobně se tuctové šablony nelíbí - ale pořád lepší než amaterské výtvory, které často ani responzivně nefungují.
Setkávám se ale často, že klientí nechtějí klasický eshop, ale část eshop bloku v klasické webové prezentaci.
2. 4. 2019 13:16:47
https://webtrh.cz/diskuse/webdesign-estetika-neprodava/#reply1395418
aheadnology
verified
rating uzivatele
2. 4. 2019 15:05:03
Napsal BENQ;1520171
Myslim si, že se to nedá paušalizovat. Záleží jakému oboru se web věnuje. Mně osobně se tuctové šablony nelíbí - ale pořád lepší než amaterské výtvory, které často ani responzivně nefungují.
Setkávám se ale často, že klientí nechtějí klasický eshop, ale část eshop bloku v klasické webové prezentaci.
Samozřejmě, proč by to někdo měl chtít odděleně.
To, že se to před dvaceti lety dělalo odděleně, bylo především proto, že se to jinak neumělo.
2. 4. 2019 15:05:03
https://webtrh.cz/diskuse/webdesign-estetika-neprodava/#reply1395417
Asi se nebavíte o adaptivním designu že? To je také zajímavé téma. Některé e-shopy mají adaptivní design například https://www.alza.cz/, která nemá design responzivní. Mají adaptivní verzi pro desktop a mobilní zařízení. Má to své výhody jako například lepší a přehlednější personalizace obsahu/měření atd. Nebo když se chce razantně zasáhnout do mobilní verze, tak se nemusí zasahovat do desktop verze. Nevýhodou je pak vyšší cena za realizaci.
Samozřejmě v nejlepším případě má být responzivní i adaptivní verze což Alza například nemá.
2. 4. 2019 17:44:09
https://webtrh.cz/diskuse/webdesign-estetika-neprodava/#reply1395416
BENQ
verified
rating uzivatele
2. 4. 2019 18:07:36
Napsal streetcz;1520243
Asi se nebavíte o adaptivním designu že? To je také zajímavé téma. Některé e-shopy mají adaptivní design například https://www.alza.cz/, která nemá design responzivní. Mají adaptivní verzi pro desktop a mobilní zařízení. Má to své výhody jako například lepší a přehlednější personalizace obsahu/měření atd. Nebo když se chce razantně zasáhnout do mobilní verze, tak se nemusí zasahovat do desktop verze. Nevýhodou je pak vyšší cena za realizaci.
Samozřejmě v nejlepším případě má být responzivní i adaptivní verze což Alza například nemá.
Jo, řešim něco podobneho taky. uživatelé s přístupem z mobilu nejsou moc sdílní něco moc vyklikávat a scrollovat. z pohledu UX musí být nabídka jednoduchá, plná velkých tlačítek s odkazy apod. ("chceš obejdnat", "potřebuješ víc informací" vše zvlášť)
2. 4. 2019 18:07:36
https://webtrh.cz/diskuse/webdesign-estetika-neprodava/#reply1395415
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
2. 4. 2019 18:08:18
jde-li o moje připomínky, narážel jsem opravdu na responzivní, s kterým nemám dobré zkušenosti, různé prvky různě mizí podle rozlišení a občas na nějakém zařízení nejsem schopný něco provést. Očividně to nikdo moc pořádně netestuje.
Adaptivní design se u nás tolik nepoužívá, nebo se s ním tolik nesetkávám, byl tady na počátku mobilních verzí. Pro mě se vyznačuje tím, že bývá navržen od podlahy, v případě Alzy funkčně a je možné přejít na plnou verzi, u responzivního jsem v tom světě uvězněný.
2. 4. 2019 18:08:18
https://webtrh.cz/diskuse/webdesign-estetika-neprodava/#reply1395414
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit