Prodej projektu Duchod.cz - cena 550 tis Kč. Dále MojeFinance.cz, DuchodovaReforma.cz
Zobrazují se odpovědi 1 až 6 z 6

Rozpoznání robotické návštěvnosti

  1. Ahoj,

    potřebuji sledovat počet prokliků ze svého webu ven na externí URL (přes vlastní redirectovací skript).

    Řeším problém spojený s rozpoznáním robotické návštěvnosti.

    Máte prosím nějaký tip, jak ideálně rozpoznávat robotickou / lidskou návštěvnost?

    Díky.

    Pavel

  2. Co se právě děje na Webtrhu?
  3. proč ti to vadí? Kdyby to šlo snadno rozpoznat, většina robotické návštěvnosti neexistuje.

    Indexovací roboty poznáš zpravidla podle hlaviček, ty méně schopné roboty podle IP adresy, z které pravidelně chodí. Zbytek je pak již těžší. Někdo používá captchu od Googlu, ale uživatelsky to je peklo.

  4. Tak třeba javascriptem doplnit do těch odkazů nějaký parametr. To odstraní ty nejhloupější. Když by to nestačilo, tak můžeš vyhodnocovat chování uživatele na webu (zda navštívil i další stránky, časování, scroll eventy) a ukládat si ho třeba do session a pokud je redirect skript na stejném webu, tak si to pak vyhodnotit.

  5. @TomášX: Rád bych tyto robotické návštěvy co nejlépe rozpoznal, protože následné prokliky potřebuji průhledně reportovat a zpoplatňovat partnerům, na které je odkazováno.
    Kombinace javascriptu a sledování pohybu návštěvníků dle session se zdá být ideální formou, ale bude asi těžší to vyladit.

    Asi byla naivní představa, že by existovala nějaká externí služba, která by si toto sledovala (nasazení nějakého jejich JS) a na vyžádání vracela, že daný visitor je s největší pravděpodobností člověk / robot? Nic takového nemohu najít, přitom podobný problém musí řešit spousta webů, které prodávají externím partnerům návštěvnost.

    Díky za každý podnět.

  6. řada podobných webů se centralizovala a používají určitou službu na prodej/report návštěvnosti, která má konkrétní a stabilní algoritmus rozpoznávání, viz např. GA, toplist atd. Služba, která rozpoznává člověka od robota je třeba zmíněný Google captcha, možná má režim, kdy neobtěžuje a pouze řiká stav. Stejně tak se dá použít cloudfare proxy, která tohle umí filtrovat (WAF protection se to myslím jmenuje). V affil. světě existuje třeba cj.com či jiné open source platformy, které to již nějakou způsobem řeší.

    Jakékoliv vlastní řešení má obrovskou nevýhodu v tom, že mu musí druhá strana věřit, jakákoliv úprava má vliv na počítání, v čase může/bude nekonzistentní a to snižuje důvěryhodnost partnerů, určitě bych se nesnažil dělat vlastní řešení.

  7. Moc děkuji za tipy.

    Z těch zmíněných mi přijde zajímavá ta neotravující Google captcha, detailněji prozkoumám, vyzkouším, jak to reálně funguje.

    Nebo využít GA, sledovat událost kliknutí na odkaz a následně si z GA načítat do reportovacího nástroje data ohledně počtu daných událostí a jejich parametrů. To má ale omezení na 10 tisíc poskytnutých záznamů v jednom zavolání. Je to ale určitá cesta, z toho získaná data by byla určitě validní.

    Do vlastního řešení, které by to detekovalo se mi také z důvodu té nutné důvěry nechce, určitě bych právě rád vhodně využil nějakého již existujícího řešení, které to dlouhodobě řeší a má obecnou důvěru na trhu.

    Děkuji!

Hostujeme u Server powered by TELE3