logo
01.03.2019 17:20
1
Zdravim,

Uvazuji nad placenou reklamou u nejakeho youtubera. Respektive o rozdelani darkoveho boxu - video.

Chtel jsem se zeptat, mate nekdo zkusenosti s timto typem reklamy? Vyuzil nekdo z vas?

Byl bych rad, jestli to bylo pro vas vyhodne ci nikoliv a jak jste byli spokojeni se spolupraci, popripade v jake cenove hladine jste se pohybovali.


Diky
01.03.2019 18:15
2
Vzhledem k cílovce to tipuju na vyhozené peníze. 2 Kolegové mají tyto zkušenosti - online prodej. Pokud bys měl bejkárnu typu "buble" mohlo by to fungovat, ale bude to pěkně mastný.
01.03.2019 19:11
3
V tomhle je nejdulezitejsi jaky sortiment prodavas. Dle toho pak muzes zvolit youtubera.
01.03.2019 21:00
4
No bejkarny neprodavam. Delame baliky s prekvapenim, radi bychom zvysili prodej, lidi si to opravdu chvalej a tak me napadla tato reklama.

Jde tedy spis o serioznejsi produkt nez o bejkarny. Tudiz je fakt, ze cilovou skupinu tim moc neoslovim.

Dekuju :)
02.03.2019 07:38
5
Asi bych šel cestou kdy youtuber přizná že jde o placenou propagaci, vezme ve videu balíky s překvapením a udělá někomu radost. Pokud je to seriózní, zkusil bych třeba i StandaShow nebo někoho z dospělejších Youtuberů jako House, Pedra... Důležité je ve videu přiznat že se jedná o spolupráci. Diváci mají rádi upřímnost a cení se to. Prakticky pomůžete někomu okolo a tím i sobě. Hodně těch Youtuberů to udělá i zdarma, protože je to na dobrou věc a mají z toho content.
02.03.2019 11:15
6
Kde jsou ty doby, kdy webtrznici nadavali na Youtubery.. :))) Dalsi paradox.
02.03.2019 15:10
7
Kamo, reklama dnes, sa robi presne takto... "influenceri" alebo ako ich nazves, su buducnost reklamy. Dokazuje to bzilion pripadovych studii.
04.03.2019 10:57
8
Jen je ta celá úvaha postavená na tom, že jsou tu influenceři připravení ihned propagovat cokoliv. V realitě narazíte na několik vrstev:

1. influencer to dělá pro radost nebo třeba tím prodává své služby či výrobky a nemá o žádnou inzerci zájem
2. influencera zajímají velké značky, na kterých si dělá jméno, často unpacking třeba i předstírají, aby u cílovky stoupli v očích, ve skutečnosti s dohadováním spoluprací nechtějí mít starosti, v horším případě vás budou pár týdnů či měsíců vodit za nos a nic
3. influencer má na několik týdnů či měsíců plno, rozložil si předtím domluvené spolupráce třeba i na celý rok a už se mu tam nevejdete
4. influencer okamžitě a hned zpropaguje cokoliv... fakt o takového stojíte? A jestli o takovém víte, klidně ho sem napište, je to vzácný druh.

Je to takové menší manželství nebo alespoň randění. Protože má-li vaše propagace u influencera za něco stát, musíte se spolu chvíli na mlouvat, on sám musí projevit o vaši značku či produkt zájem. Ideálně třeba je-li to móda, aby to chvíli nosil a viděli jste, že i bez uzavření spolupráce u vás objednává. Vůbec nejlepší influenceři jsou ti, kteří jsou mezi vašimi stávajícími zákazníky. Jednak je díky tomu nemusíte hledat a druhak odvede takový influencer násobně více muziky než ten na jedno či pár použití.

V globálu je ovšem s influencery ze sociálních sítí (YouTube, Instagram, Facebook, Twitter...) potíž v tom, že nefungují na své vlastní platformě. Když nemají web, na který by chodila jejich cílovka nebo nemají na své fanoušky kontakty v ruce, může kdykoliv jakákoliv třetí strana vaši kampaň stopnout. Slušnější influencer vrátí peníze, nebo alespoň nevyčerpanou část kampaně. Ale čas strávený tím vším vám už nikdo nevrátí.

Na tohle mít v ideálním případě člověka na full-time. V agenturách tohle zaměstnává celé týmy. Kreativu za vás kolikrát influencer neodmaká. Maximálně vám na ni dá zpětnou vazbu, ideálně spolkne i s navijákem, protože váš byznys miluje.

Vašek